Honda CB750Four project

Status
Niet open voor verdere reacties.
:9~

full
 
Foto's in de schuur gemaakt helaas niet allemaal even helder maar de bedoeling was goed ;)


Linkerzijkant (zijplaatje aluminium gespoten, kettingscherm gespoten)

full
 
En tot slot de velg waar ik nog wel ff mee bezig ben.

De foto vertekend wat aangezien aan de kant waar die zo krom lijkt al recht was vóor ik m liet richten ;)

Na de primer in totaal 2 goeie lagen opgespoten waarvan vanmorgen de tweede. Zit er nog niet helemaal super op maar schuur m straks weer enorm goed en dan van de week nog een paar lagen. Wordt in iedergeval dus matzwart :)

full
 
:^ inderdaad Ivan echt mooi werk van je demper gemaakt :9~ En achterbrug blijft ook vet en je velg en en.... Ik heb zo'n gevoel dat ie een heel stuk mooier wordt.
 
:} die demper is vet !!

Dat vind ik ook :)

Wordt alleen soms een beetje moe van mezelf omdat ik zo enorm precies en pietluttig ben. Zag net een minimaal stofje op de huls zitten dus overweeg om m nog eens te spuiten. Aangezien ik net het dekseltje er netjes in heb zitten laat ik m eerst van de week van popnagels voorzien en kijk dan wel verder.

Mocht er nog een krasje of wat dan ook extra op komen dan plak ik de popnagels, het dekseltje en het merk plaatje netjes af en spuit ik m nog een keertje.

Maar desondanks een enorme vooruitgang met wat het was. Stoor me alleen een beetje aan hoe de vorige eigenaar heeft zitten klungelen (met ijzeren hamer dekseltje erin getikt, wat zn sporen heeft achtergelaten) maar heb er het beste van gemaakt wat mogelijk was. Als je echter héel goed kijkt dan zie je dat het geen nieuwe is maar wellicht fraaier dan voorheen ;)

Leven valt soms zwaar als je zo perfectionistisch bent '(

Nu dus enkel de velg nog afmaken qua spuiten, dan de band erop, schijf erop en dan kan het wiel er weer in.

Of de moer aan de achterkant van de bevestiging van het kettingscherm in de weg zit is nog slecht te zien. Kan in eerste instantie ook een stuk van de moer afslijpen zodat ik meer ruimte heb om met de tijd er een helicoil in te laten zetten, want moet wel strak worden ;)

Keek eerder uit naar de testrit, kijk nu uit naar wanneer ik de achterkant kan afronden en aan de voorkant kan beginnen :]
 
:^ inderdaad Ivan echt mooi werk van je demper gemaakt :9~ En achterbrug blijft ook vet en je velg en en.... Ik heb zo'n gevoel dat ie een heel stuk mooier wordt.

Dank u!

Vind zelf de demper ook wel beter dan wat het was:

full



De velg moet nog netter worden maar wil er eerst flink wat verf op hebben voor ik het netjes maak. Flinke laag primer erop, 1 spuitbus voor de eerste laag, met laatste restantje van die bus een dag later in het zonnetje wat vergeten stukken bijgewerkt. Vandaag alles licht geschuurd en er een tweede laag overheen. Van de week nog een derde laag na netjes schuren om dan het geheel zo strak te schuren dat ik nog 1 laag nodig heb m het er strak, dik en goed op te hebben. Hoe het zich houdt met montage band is ff afwachten maar merk ik vanzelf ;)
 
Ploaties :}

Hier is iemand erg druk mee geweest zo te zien. :}

Na veel gelul eindelijk dan wat plaatjes ;)

Zit inderdaad veel werk in, remschijf bijvoorbeeld was zo:

full


Hart gespoten, de rand verfvrij gemaakt en zo goed als dat ging gepolijst om vervolgens elk boutje van de bevestiging weer te polijsten. Verschil is duidelijk, blijft een detail maar alle detailtjes bij elkaar maken het straks wel een mooi fietsje :)
 
Iemand nog een suggestie voor de cockpit?

Ben bijna klaar met de achterkant dus zit al veel te peinzen over het volgende projectje; de voorkant.

Op den duur mischien ooit een keer een andere vork erin maar voorlopig eerst eens roeien met de riemen die ik heb, m.a.w. dit netjes in orde maken.

Nu vind ik de vork opzich wel prima zit enkel met de bovenste kroonplaat (zie foto).

full


Deze kroonplaat heeft een model waarbij een soort punt tussen beide tellers uitsteekt waar de tellers tegenaan vallen. In eerste instantie dacht ik om dit stuk er gewoon vanaf te zagen tot aan het gat waar de kabels doorheen vallen maar vermoed dat ik dan de stevigheid kwijt ben. Tellers verwijderen en de kroonplaat zo laten is geen gezicht. Een ander exemplaar zou kunnen alleen moet ik dan de gaten voor de vorkpoten op laten boren. Dit bracht me op het volgende idee om gewoon de punt tussen de tellers af te zagen, mooi modelletje ervan maken maar dan net genoeg te laten zitten zodat het modelletje wat rond die kabels zit blijft waardoor de stevigheid wat meer gegarandeerd is. Heb hier geen duidelijkere foto van dan bijgevoegde maar denk dat de kenners wel ongeveer weten wat ik bedoel.

Zag vandaag op marktplaats iemand de originele tellers aanbieden maar vond die vrij prijzig. Afgezien daarvan vind ik ze niet heel erg mooi waardoor ik eerder uitkijk naar iets anders. Deze tellers zijn waardeloos; km teller werkt, snelheidsmeter niet, toerenteller van een 500/550? geeft veelste veel aan. Dit iriteert me best wel waardoor de eerste stap toch weer wordt deze tellers eraf en desnoods de zaag in de kroonplaat zodat ik er wel mee aan de slag móet ;)

Weet tevens niet wat ik nu echt nodig heb. Rij al vrij lang zonder beide tellers wat aardig te doen is. Anderzijds is het lastig zeker i.c.m. geen spiegels waardoor ik al eens een boete gehad heb voor te hard rijden. Makkelijkste is er dus een toerenteller op en km teller maar het oog wil ook wat. Liefst dus zo weinig mogelijk erop en iets straks; suggesties??

Moet nog eens goed bekijken hoe ik m aan de voorkant ga onderstutten maar met het bokje erbij moet dat wel goed komen. Idee is dan om de vork eruit te halen, een rare lip (dikke stalen strip waar claxon aan zat) van het balhoofd af te slijpen aangezien die lelijk is, er niet op hoort, niet symetrisch is en niet gebruikt wordt ;)

De kroonplaten opnieuw te spuiten, de vorkpoten weg te brengen voor nieuwe keeringen, de balhoofdslagers te vervangen (lagers, lagerschalen en zittingen), velg te spuiten en de harten van de schijven over te spuiten in dezelfde kleur zwart als de schijf achter.

De bovenste kroonplaat i.c.m. de tellers ben ik dus nog niet uit, tips, suggesties, adviezen??

De lampen ben ik ook nog niet uit. Een streetfighterkuipje vind ik niet bij de motor passen, de standaard dubbele koplampjes niet overdreven origineel. De huidige gaat er geheid vanaf aangezien die op een shopper hoort, erg lelijk is, veelste klein (met bussen de ruimte opgevuld), amper licht geeft en me telkens kapot blijft trillen, iemand tips, suggesties??


Een joekel van een chrome ronde koplamp mischien ook wel mooi :)


Edit: het stuur wordt uiteraard dan ook gepolijst maar wist toen ik hiermee begon het extra fijne schuurpapier nog niet te vinden dus destijds slechts een begin gemaakt met de geanodiseerde laag eraf te schuren. Mischien de bedrading nog door het stuur maar eerst wat interessantere/belangrijkere zaken.

Plaatjes waar voetsteunen aanvast zitten dienen ook nog glimmend opgepoetst/hoog gepolijst te worden als leuk tijdverdrijf maar vandaag ff niet meer ;)
 
Laatst bewerkt:
Zit net mn eigen foto's te bekijken en zie meteen dat ik de remslang (van potje naar de rempomp) ook wil vervangen. Lelijke transparante slangetje eraf en een nette zwarte erop, van de week eens kijken dat ik zo'n ding ergens op de kop tik :)
 
vandaag een sigma fietscomputertje gehaald en zo eens kijken hoe ik die fraai kan inbouwen. beide tellers verdwijnen sowieso en zoals ik er nu over denk zaag ik het uitstekende stuk van de bovenste kroonplaat (tapse deel tussen beide tellers) af waardoor er enkel een klein steuntje van overblijft voor de sigma. draadje verlengen dusdanig dat ik de sensor op het achterwiel kan maken, draad langs/door de remstang dus geheel aan het oog onttrokken.

voor de aansluitingen van de kabels op respectievelijk de kleppendeksel en het voorwiel wil ik dopjes laten draaien zodat het toch netjes is afgewerkt. de worm in de kleppendeksel (toerenteller) zat er bij aanschaf niet in, kleppendeksel los en ding er weer in gezet maar wil ik er nu dus weer uit hehe

eerst eens kijken hoever die uitsteekt en mischien dat ik er anders van buitenaf iets vanaf haal/zaag/knip zodat ik niet enkel daarvoor de kleppendeksel weer los hoef te halen. mocht ik ooit weer zo'n ding toch willen dan haal ik wel voor een paar centen een andere op de sloop, waar deze ook al vandaan kwam

aandrijving kmteller ga ik niet verprutsen, mischien kan de worm eruit, zoniet geen probleem. geef de kabels af aan een kennis als mal dat ie mooi twee afdek dopjes kan draaien.

kan het sigmaatje pas testen als ie weer rijdbaar is, pas aansluiten als de velg er weer inzit maar toch nu al eens kijken wat de mogelijkheden zijn en wat er allemaal weer vanaf kan. ;)
 
ik heb bij mij het kunstof deel van de toerenteller kabel afgehaald, mooi vlak geschuurd en gaatje dichtgemaakt. Busje zit dan met org boutje vast. Je kunt dus ten alle tijden een toerenteller aansluiten om zodoende carbs en onsteking af te kunnen stellen.
 
Dat is bij mij ook zo de bedoeling :)

Net de kabels en de tellers er ff snel afgehaald en eens gekeken. Beide aandrijvingen steken niet naar buiten waardoor het enkel om de aansluiting van een centimeter ongeveer gaat. Breng deze weg als malletje om een dopje te laten maken dat bij de rand van het gat (waar de aansluiting in valt) vlak loopt met de rest van het materiaal. Zou ze ook zelf van de kabel af kunnen zagen en dichtmaken maar krijg de kopjes dan niet strak gepolijst ;)

Verder de voorkant eens bekeken en mis eigenlijk wat dingen zoals een linkerspiegel en trillingsdempers in het stuur. Deze komen er wel op, de trillingsdempertjes (stuurproppen) iets leuks voor zien te vinden desnoods laten maken. Er trilt niks, heeft er nooit opgezeten maar maakt het geheel iets meer af. Spiegel ben ik niet dol op, hoeft niet vanwege het bouwjaar maar een klein miniscuul ding waar ik nét iets in kan zien, scheelt wel een beetje geld aan bekeuringen ;)

Heb op het linkerhandvat een gaatje waar nu een dopje inzit waar dus eigenlijk een spiegel in hoort. Rechts zit deze aansluiting niet waardoor er dan ook rechts geen spiegel op komt :)

Een claxon moet er nog op, deze wil ik onder de tank wegwerken aangezien daar enorm veel ruimte zit. Iets in de geest van een luchthoorn vind ik wel bij de motor passen ipv. een iel piepje.

Het plaatje op het stuur van de controle lampjes wil ik perse behouden aangezien ik die gewoon heel mooi vind. De hele tellerpartij gaat echter verdwijnen *D

Het model van de bovenste kroonplaat (deels tussen de tellers doorlopend) was tot voorkort een doorn in mijn oog waar ik niks mee kon of van kon maken. Nu heb ik het eens bekeken met het steuntje van de sigma en heb het mooiste steuntje ervoor dat ik me kan wensen :}

Ik zaag een centimeter of 5 af van het uitstekende deel (vermoed dat dat geen enkel probleem is, mocht iemand denken van wel dan hoor ik dat graag) waarna de sigma precies op de plek komt waar eerder het alarmledje zat. Mooi in het zicht direct achter de middelste twee controle lampjes. Wordt fraai eerdaags de zaag erin en dan verdwijnt die lelijke koplamp ook heel erg snel uit mijn zicht :)

Kroonplaat wel even over zitten denken maar zou moeten kunnen (hoop ik). Is meer een extra stuk aan het normale deel vast waarvan het materiaal van de ene vorkpoot in een boog naar de andere loopt, daartussen en opening waar de bedrading o.a. doorheen loopt en naar voren toe dat aangegoten uitsteeksel. Zaag slechts een stukje van het uitsteeksel af waardoor mocht "de boog" wel nut hebben, dat die blijft zitten. Twijfel een klein beetje vandaar niet meteen de zaag gepakt ;)

Mijn uitzicht wordt dus als volgt voor de mensen die van plaatjes houden :)

full


En geloof het of niet, werk nooit met paint of wat voor programma dan ook, ben hier een hele tijd mee zoet geweest hahahaha
 
Ivan je zit weer niet stil zie ik wel. gaaf man!! :} Ziet er gelikt uit. Ook makkelijk dat er hier zo afentoe iemand tussen zit die lekkker kan fotoshoppen :} , dat helpt ook weer een heel stuk.
Nogmaals een geweldig topic en project.Respect.
 
Ivan je zit weer niet stil zie ik wel. gaaf man!! :} Ziet er gelikt uit. Ook makkelijk dat er hier zo afentoe iemand tussen zit die lekkker kan fotoshoppen :} , dat helpt ook weer een heel stuk.
Nogmaals een geweldig topic en project.Respect.

Schrijf lange verhalen maar de tijd die daar inzit valt in het niet bij de tijd die in de motor zit. Veelal geen spectaculaire zaken maar heb er enorm veel schik in en vind m steeds mooier en leuker vinden. Kan mn kennissenkring wel de oren van de kop erover kletsen maar gebruik dan liever dit forum als uitlaatklep ;)

Van de velg ff genoeg, beetje de balen van het schuren en spuiten dus die ligt even een paar dagen stil (uit te harden?). Komt wel weer nog een paar laagjes en dan kan de band er weer op, velg erin en is de achterkant klaar!

Demper moet nog gepopt worden deze week en dan waarschijnlijk de bevestigingsbeugel ook wel klaar. Benieuwd naar wat ie ervan gemaakt heeft. Spuiten en dan dempertje erop wat gelijktijdig zal vallen met de velg zodat ik kan testen. Testen was eerder op trekkracht en geluid maar nu ik met die sigma bezig ben moet die natuurlijk eerst in orde zijn.

Heb een langere eerste versnelling in het blok zitten volgens mij en ben wel benieuwd welke snelheid ik in de 1 kan halen ;)
 
ding zit erop!

morgen wat dun draad halen en stekkertjes zodat ik het tussenstuk makkelijk los kan halen bij demontage kroonplaat of remstang :)
 
Ik hoop dat dat goed gaat Ivan, dacht dat die draadjes speciale weerstand hebben, of is dat alleen bij temp sensoren?

Volgens mij kun je bij Sigma speciale langere draad bestellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan