Honda CB77 project

Totale geilheid ?

  • ja.

    Stemmen: 0 0,0%
  • JA !!!!

    Stemmen: 7 50,0%
  • JA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Stemmen: 7 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    14

Ed HondaCB50J

MF veteraan
24 jun 2004
2.793
463
De Lier
Hallo lui,

Ben al een tijd niet meer op het forum geweest, maarja, oude username's vergaan niet *D

Heb een paar weken geleden een Honda CB77 kunnen kopen, en ben hem nu aan het opknappen.

Heb ondertussen al aardig wat gedaan.
Alle foto's zal ik niet toelichten, is me teveel werk.
Maar vanaf nu zal ik het topic bijhouden en voortaan een mooi verslagje maken bij de dingen die ik heb gedaan.
Het is een zeldzame verschijning, en ik vond dat ik er maar een topicje over moest maken aangezien informatie over deze fietsjes altijd welkom is voor degene die er een hebben, of een willen aanschaffen. Hoe meer info, hoe beter, dus vandaar :)

Hier dus wat foto's, het is voornamelijk schoonmaak werk.
Al het bruine is tectyl, en roest is er eigenlijk niet :)

Zo kocht ik hem :

DSCF0822-1.jpg


DSCF0825.jpg


DSCF0828.jpg


DSCF0832.jpg


Werk :

DSCF0861.jpg


DSCF0862.jpg


DSCF0863.jpg


DSCF0864.jpg


DSCF0866.jpg


DSCF0885.jpg


DSCF0890.jpg


DSCF0893.jpg


DSCF0900.jpg


DSCF0909.jpg


DSCF0936.jpg


DSCF0938.jpg


(kroonplaat ga ik morgen polijsten)

En sorry voor het (waarschijnlijk) lange laden :+

Zo moet hij uiteindelijk worden.

Honda%20CB77.jpg


Maar vervanging van het stuurtje en het buddy komt allemaal later, eerst maak ik hem rijdend, en dan komt verdere optische aanpassing van stuur, buddy e.d. later :)

Maar plan is om hem gewoon zo orgineel mogenlijk te maken, met misschien een vleugje sportief. Maar dat komt dus allemaal later.

Kapjes, spatborden, koplamp, wordt allemaal gestraalt en in de juiste kleur gespoten.

Het frame vindt ik persoonlijk niet nodig om te doen, nergens roest, en prima in de lak.
Maar ook dat bekijk ik later wel, misschien dat ik het later toch doe. Maar nodig is het zeker niet.
 
Maar plan is om hem gewoon zo orgineel mogenlijk te maken, met misschien een vleugje sportief. Maar dat komt dus allemaal later.

Origineel met een vleugje sportief...zo is ie toch al op de eerste fotos? Enige wat volgens mij niet origineel is zijn het sportstuurtje en buddy... In ieder geval een toffe motor. Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Yep, en iedere dag vordert het wat :)

Vandaag de uitlaatjes gedaan.
Heb morgen wel weer wat foto's.

Lekker makkie an, iedere avond ff 2uurtjes pielen aan het ouwe machientje, heb de hele winter de tijd :-o
 
Heb wat minder kunnen doen dan ik wou, maar och, gebeuren moest het toch...

Ik wou eigenlijk het achterwiel demonteren om de naaf te polijsten, maar de uitlaten zaten in de weg, precies voor de as...
Dus de uitlaten maar gepoetst.

DSCF0959.jpg


DSCF0963.jpg


DSCF0961.jpg


En de bochten moeten vervangen worden, of opnieuw worden verchroomd, het chroom is er op de meeste plekken echt af.

DSCF0964.jpg


De uitlaten zal ik misschien later vervangen, in de loop van de tijd dat hij rijd...
Ze zijn minder mooi als het misschien lijkt, wat deuken erin, en het chroom is niet zo heel super meer.
Maar dat is bijzaak voor later als de puntjes op de i worden gezet.
Eerst maar de noodzakenlijke dingen vervangen, en dan zie ik wel hoeveel centen ik overhoud :/ :X
 
Op het honda viertakt forum is een compleet verslag te vinden van deze restauratie:
http://viertakt.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=15713 (Messageboard)
 
Bedankt Saiko , het is me inderdaad teveel werk om alles bij te houden, het 4takt forum hou ik wel goed bij. Dus voor de geinteresseerde :)
 
Ik heb in 1 ruk je restauratieproject uitgelezen. Heb zelf een Dream 305 gehad volgens mij uit 1959, de eerste uitvoering met de koppeling op de krukas en dus die druppel op de linker carterdeksel. Ik kwam toch nog veel bekende dingen tegen in jouw verslag.

Dat eerste model had een te zwakke ondersteuning van het middenlager waardoor ik tot 2 keer toe een gebroken krukas heb gehad. Die kon wel uit- en in-elkaar geperst worden. Verder toch 3 jaar lang op gereden. Was zo ongeveer de eerste motor met knipperlichten en electrische starter.

Even een plaatje gepikt van internet:

honda_1960_c76_dream_300cc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nou mensen, het is wat laat, maar om toch dit topic netjes af te sluiten, hier de laatste foto's , vers van de pers, en net gemaakt met het 1e officiele ritje dat ik ermee gemaakt heb.
Ding bleef het uiteraard doen zoals het hoorde, niets geen problemen.

*O*

003-26.jpg


De KM stand, officieel stond ie op net iets onder de 60000 voordat ik ermee ging rijden, zonde, was vergeten een foto te maken.
Maarja, na 10km ofzo toch maar even gestopt om ff een foto te maken van de KM stand, is toch wel leuk.

010-4.jpg


009-6.jpg


012-2.jpg


006-10.jpg


005-17.jpg


004-18.jpg


016-1.jpg


013-1.jpg


Misschien dat ik het al eerder geplaatst heb, maar op http://viertakt.messageboard.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=15713 (Messageboard) is het hele godganse project te lezen voor de geinteresseerden.

Ik zal vast wel een keer verschijnen met het apparaat op een een of andere meeting, spreek me gerust aan, ik bijt niet ! :mrgreen:

En als er nog vragen zijn, stel ze gerust, het is prachtig dat heel de wereld dit kan lezen, en indien nodig ervan kan leren, zo helpen we elkaar opweg, en houden we al dat moois op de weg !

Dat het maar een mooie zomer mag worden, kijk nou al uit naar alle meetings die zullen volgen, is altijd leuk om elkaars oude rommel te mogen zien en horen *D :+ 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan