Honda CB900 verbouwen naar Magni style

Boltje

MF veteraan
25 jan 2009
2.600
5
Hallo motor knutselaars,

Ik heb plannen om een Honda Bol d'or om bouwen naar een Magni Honda zoals die origineel bestaan.
Hier zijn maar een paar honderd van gemaakt en dat model spreekt me zeer aan.

Wie weet welke voorvork er origineel gebruikt is? En de naam van de Italiaanse wielen weet ik ook niet.
Deze wielen hoef ik niet perse gebruiken dat wordt onbetaalbaar denk ik.

Ik denk dat het frame geheel door Magni gebouwd is, maar ik ga natuurlijk een aangepast origineel frame gebruiken met hier en daar wat verstevigingen.

Tank wil ik van Aluminium of polyester maken. Eénpersoons zitje en clipons.
En hij moet natuurlijk rood worden.
full
 
Dit éénpersoons zitje is gemakkelijk na te maken.
full
 
En de voetsteunen zitten nu zonder aluminium schetsplaten aan het frame
full
 
Ziet er wel kicken uit! Heb net ff gegoogled en het bedrijf bestaat nog steeds. Ze verkopen zelfs nog velgen van het merk, misschien dat je er via daar wel aan kan komen.

Wat ze maken is wel echt :9~

Met een replica heb je natuurlijk al wel iets in de richting, zeker qua looks uniek. Heb nog wel een setje van die koni's hier die passen op een magni-bol... Niet de allerbeste meer, maar toch...
 
de vork is een FI ( voorheen ceriani) ik heb er hier een liggen uit een.... magni honda..
die moet ooit nog in mij ducati komen..

de vork heb ik gekocht van iemand die een magni honda gesloopt heeft, geen idee of hij er nog iets van heeft liggen.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik misschien een vork uit een Laverda SF2 kunnen zoeken dan heb ik gelijk de Brembo remklauwen.

En Pieterklaas gelukkig staat er geen prijs bij die mooie wielen. :/ ;)
 
Nog een filmpje gevonden van iemand die een aantal Magni's heeft, waaronder deze Honda.

 
Dit word een leuk project denk ik, hij staat iig bij m'n favorieten!

Mocht je wielen willen hebben die een stuk goedkoper zijn dan de originele, kijk dan eens bij oude kawa's. Die velgen lijken vrij veel op degene die in de magni zitten!

Op spa nog een Magni Arturo gezien, prachtige fiets!
 
Dit word een leuk project denk ik, hij staat iig bij m'n favorieten!

Mocht je wielen willen hebben die een stuk goedkoper zijn dan de originele, kijk dan eens bij oude kawa's. Die velgen lijken vrij veel op degene die in de magni zitten!

Op spa nog een Magni Arturo gezien, prachtige fiets!

Oke! Weer bedankt voor de tip! Ben nu bezig een donor 900 te zoeken, m'n eigen 900 vorig jaar verkocht omdat het blok toch wel erg ver heen was. ;(
Achteraf beter een ander blok kunnen zoeken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Had ooit (3 jaar terug) dit setje EPM velgen te koop.

full


Tijd op MP mee geadverteerd, maar geen reacties. Uiteindelijk via Kapaza naar België gegaan.

Misschien is dit setje Morris velgen een leuk alternatief.

full


full


Gr.
Peter
 
Zijn hele mooie wielen, maar voor mij wel te prijzig. Kan nu een complete bol kopen voor 350.
Waar kwamen die EPM wielen uit?
 
Laatst bewerkt:
Deze zaten bij een partij onderdelen bij een Honda CB 750 SOHC F1 caferacer.

Had niet het idee dat de eigenaar wist wat voor wielen het waren.

Ikzelf trouwens ook niet in eerste instantie :)
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Heb al Kawa wielen aangeboden gekregen Ik hoop dat ze hierop lijken want die zien er precies uit als de Magni. Maar voor zal wel 19 inch zijn vermoed ik.
full
 
Laatst bewerkt:
Geweldig! Heb al Kawa wielen aangeboden gekregen Ik hoop dat ze hierop lijken want die zien er precies zoals uit als de Magni. Maar voor zal wel 19 inch zijn vermoed ik.
[afbeelding]

Leuke marzocchi's ook :) Vind alleen wel dat ze andersom moeten :P
Mooi dat je al wielen hebt aangeboden gekregen! Nu maar snel een cb900 halen :+
 
Leuke marzocchi's ook :) Vind alleen wel dat ze andersom moeten :P
Mooi dat je al wielen hebt aangeboden gekregen! Nu maar snel een cb900 halen :+

Potje naar achter.
CB halen gaat vast lukken. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik weet nog wel wat onderdelen voor je misschien... Een voorvork van een Moto Guzzi Le Mans. Zelfde merk als van laverda, zelfde tijds geest. klein beetje ander model.
37 mm incl. kroonplaten en vooras, koplamp oren.

En 37mm Tomasselli verstelbare clipons.
En eventueel Brembo remklauwen met rempomp (voor het voorwiel en het achterwiel)

Ben benieuwd of je er wat mee kan... Groeten! :W
 
Ik weet nog wel wat onderdelen voor je misschien... Een voorvork van een Moto Guzzi Le Mans. Zelfde merk als van laverda, zelfde tijds geest. klein beetje ander model.
37 mm incl. kroonplaten en vooras, koplamp oren.

En 37mm Tomasselli verstelbare clipons.
En eventueel Brembo remklauwen met rempomp (voor het voorwiel en het achterwiel)

Ben benieuwd of je er wat mee kan... Groeten! :W

Dat klinkt goed, wil het wel even bekijken als dat kan.
 
Dat klinkt goed, wil het wel even bekijken als dat kan.
Dat kan wel, ik kan je een voorproefje geven... Heb wat foto's die ik hier wel zal plaatsen. Als je het sowieso in het echt wil zien, mail me maar. Kan ik je wat contactinfo geven... Het ligt niet bij mij, maar bij een maat van me die een Laverda 750 op aan het knappen is.
 
Ik heb zo'n benzinetank van aluminium.
Heb je daar interesse in?

Ja misschien wel, was eigenlijk van plan zelf 1 te maken maar als je een mooie hebt is natuurlijk makkelijker.
Ik doe nu eerst even rustig aan, moet nog een aantal dingen ophalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan