Met enigszins pijn in het hart zet ik mijn Hornet 900 uit 2003 te koop. Ik merk dat ik (ondanks op maat gemaakt oordoppen met de zwaarste filter) steeds vaker last heb van een piep in de oren en tinitis zit ik niet op te wachten. Daarnaast heb ik twee jonge kinderen waardoor ik al weinig tijd had en vaak moest kiezen tussen hobby's.
Ik heb de Hornet 900 een jaar geleden gekocht van een gepensioneerde monteur die hem zelf met liefde heeft onderhouden. Afgelopen jaar heb ik er een dikke 3000 km mee gereden en wat een heerlijke fiets! Door het motorblok wat afkomstig is van de Fireblade heb je genoeg koppel in elke willekeurige versnelling. Ik ben geen scheurneus maar vond juist dat koppel zo fijn om lekker lui te kunnen rijden. Na aankoop heb ik de motor bij mijn motorzaak laten nakijken en er was niks op aan te merken.
Huidige km stand is 36.975 km. Overzicht van het onderhoud:
De Hornet is helemaal origineel op de spiegels en radiatorcovers na (originele radiatorcovers aanwezig). Ik heb de schokbreker vervangen voor een 2004 model waarbij de demping instelbaar is (originele aanwezig). Hij ziet er voor zijn leeftijd goed uit en heeft enkele kleine gebruikerssporen die normaal zijn voor een motor van dit bouwjaar. Enkel bij de koplampbehuizing is een klein lipje afgebroken waardoor je een klein kiertje hebt maar dit geeft geen probleem. Alle slijtage onderdelen zijn in goede staat en de motor is klaar om de nodige km's te gaan maken!
Ik heb een minimale prijs in gedachten wat ik er ook voor wil hebben en dat is tevens mijn vraagprijs: €2650
Als ik hem vergelijk met andere Hornet 900's en de staat van mijn motor is dat een nette prijs. Onderhandelen over de prijs ga ik dan ook niet doen, dit is wat ik er voor wil hebben.
Ik heb voor de liefhebber nog een topkofferrek met koffer (met 2 sleutels) erbij voor een prijs van €100. De telefoonhouder en tankring gaan er nog vanaf (moet nog even de originele boutjes zoeken).
Proefrit is, in goed overleg, uiteraard mogelijk.
Ik heb de Hornet 900 een jaar geleden gekocht van een gepensioneerde monteur die hem zelf met liefde heeft onderhouden. Afgelopen jaar heb ik er een dikke 3000 km mee gereden en wat een heerlijke fiets! Door het motorblok wat afkomstig is van de Fireblade heb je genoeg koppel in elke willekeurige versnelling. Ik ben geen scheurneus maar vond juist dat koppel zo fijn om lekker lui te kunnen rijden. Na aankoop heb ik de motor bij mijn motorzaak laten nakijken en er was niks op aan te merken.
Huidige km stand is 36.975 km. Overzicht van het onderhoud:
KM stand | Datum | Wat gedaan | Gereden km na onderhoud | |
30.000 | 1-8-2018 | olie, oliefilter, koelvloeistof, luchtfilter, kleppenstellen | VORIGE EIGENAAR | 6.975 |
33.000 | 12-6-2019 | Nieuwe achterband (Pirellie Diablo Strada), nieuw ketting en tandwielen | VORIGE EIGENAAR | 3.975 |
34.418 | 19-10-2019 | Nieuwe voorband (Pirelli Angel GT2) | 2.557 | |
34.432 | 8-11-2019 | Nieuwe remblokken VOOR (origineel Honda) en remklauwen zuiver maken | 2.543 | |
34.662 | 29-3-2020 | Olie + oliefilter (10W-40, half syntheet, Bel-ray), originele Honda middenbok geplaatst, | 2.313 | |
34.754 | 14-4-2020 | Nieuwe stofkappen voorvork en spatbord verlenger geplaatst | 2.221 | |
36.125 | 30-5-2020 | Schokbreker verwisseld | 850 |
De Hornet is helemaal origineel op de spiegels en radiatorcovers na (originele radiatorcovers aanwezig). Ik heb de schokbreker vervangen voor een 2004 model waarbij de demping instelbaar is (originele aanwezig). Hij ziet er voor zijn leeftijd goed uit en heeft enkele kleine gebruikerssporen die normaal zijn voor een motor van dit bouwjaar. Enkel bij de koplampbehuizing is een klein lipje afgebroken waardoor je een klein kiertje hebt maar dit geeft geen probleem. Alle slijtage onderdelen zijn in goede staat en de motor is klaar om de nodige km's te gaan maken!
Ik heb een minimale prijs in gedachten wat ik er ook voor wil hebben en dat is tevens mijn vraagprijs: €2650
Als ik hem vergelijk met andere Hornet 900's en de staat van mijn motor is dat een nette prijs. Onderhandelen over de prijs ga ik dan ook niet doen, dit is wat ik er voor wil hebben.
Ik heb voor de liefhebber nog een topkofferrek met koffer (met 2 sleutels) erbij voor een prijs van €100. De telefoonhouder en tankring gaan er nog vanaf (moet nog even de originele boutjes zoeken).
Proefrit is, in goed overleg, uiteraard mogelijk.
Laatst bewerkt: