Honda CB900f Hornet probleem

Tazmaniac

MF'er
3 nov 2002
94
2
Zonhoven
Tja, laat me het verhaal een beetje voor te stellen.

Heb dus al 7 jaar een Honda CB900f Hornet uit 2002.
Altijd tevreden over geweest en tot op heden nog geen problemen mee gehad.

Toen we 3 jaar geleden begonnen met de verbouwing heb ik hem weg gezet. Batterij eruit gehaald en op paddock stand gezet.
Plan was dat dit een jaartje zou duren...
Helaas duurde het 3 jaar...

Nu de verbouwing is afgelopen heb ik vandaag geprobeerd er terug leven in te krijgen.

Batterij er terug in, olie en oliefilter vervangen. Maar helaas niet het gewenste resultaat...
De lampen gaan aan, de benzinepomp hoor ik draaien onder de tank.
Maar de startmotor wil niet draaien.

Het FI lampje brandt ook. Heb online wat zitten zoeken maar niet echt veel resultaat.

Als ik op de startknop druk gaan ook alle lichten zeer zwak branden, net alsof de batterij toch slecht is ook al heeft deze aan de druppellader gehangen.
Wat me ook opvalt is dat er geen getallen op het dashboard komen. Dus geen kilometerstand.

Moet ik gaan zoeken in de richting van een nieuwe batterij of eerder in de richting van de FI foutcodes proberen te achterhalen?

Bijkomend probleem is dat de motor op een uurtje rijden bij iemand in zijn garage staat... dus snel iets testen/nakijken zit er helaas niet in...

Tx alvast!
T
 
Allemaal bedankt voor de reacties!

zonet nieuwe batterij gehaald en erin gestoken.
Het dashboard werkt terug maar helaas blijft het FI lampje nog steeds branden...
Hij doet ook voor de rest niets buiten de lichten die gaan branden.
Starten is totaal onmogelijk...
Iemand nog een idee?

tx

T
 
Starten is onmogelijk, als in nog steeds gaat de startmotor niet rond?
Wat gebeurd er met de spanning (=meten) op de accu als je de startknop indrukt?
Zekeringen allemaal intact?
 
Screenshot_20210327-115105.png

Ik neem aan dat dat lampje FI voor de duel injectors staat? Maar dan zou de startmotor op z'n minst rond moeten gaan denk ik?
 
Misschien zit de motor vast, als in, het draaiende gedeelte kan niet meer draaien..

Hoe hoog staat het olieniveau, en, als je de olievulplug er uit draait, stinkt de olie dan naar benzine?
 
Dus, de spanning blijft 12.3v als ik start.
De startmotor gaat gewoon niet rond.

Wat bedoel je met: controleer of de motor gangbaar is?

alle zekeringen nagekeken en ze zijn allemaal intact.

tx

T
Kijken of de motor niet vast zit door de krukas rond te draaien, bijvoorbeeld door het achterwiel te draaien met ingeschakelde versnelling. Bougies demonteren.
 
Hij draait!

Allemaal een dikke merci voor de tips en hulp!
Het was dus de startmotor die vast zat.
Toen ik het alternator deksel losmaakte om aan de krukas te draaien merkte ik op dat deze tegen het tandwiel aanzet en los sprong.

Gelijk hem lekker warm laten worden, ventilator spring mooi en de temperatuur was perfect.
Morgen de ketting en andere zaken in oliën en komt goed.

De knop voor je te starten werkt niet meer 100% vermoed ik, blijft soms hangen.
Iets om verder naar te kijken.

nog 1 vraagje: heeft het nut om na een ritje de olie nogmaals te vervangen zodat alles lekker loopt?
Of gewoon deze nieuwe olie erin laten en vervangen bij het volgende interval.

Tx allemaal!
 
Terug
Bovenaan Onderaan