honda cbf 1000 bj 2006 met scheef stuur

jesco

Rookie
7 mrt 2008
3
0
maaseik
Beste forum lezers,honda cbf 1000 rijders vooral,

zijn er onder de 1000 rijders mensen die problemen hadden of nog hebben van een scheef stuur op hun motor???
Dank voor de reacties,en misschien suggesties hoe men dit oplossen kan?
 
Beste forum lezers,honda cbf 1000 rijders vooral,

zijn er onder de 1000 rijders mensen die problemen hadden of nog hebben van een scheef stuur op hun motor???
Dank voor de reacties,en misschien suggesties hoe men dit oplossen kan?


scheef stuur is meestal te wijten aan scheve voorpoten....
meeste 1000 rijders hebben clip-ons
voordat de kroonplaten krom zijn moet je wel wat meer schade zien,
denk niet dat het ideaal is om daar nog op verder te rijden.

oplossing... voorpoten richten of vervangen
of je clip-ons rechtzetten :X
 
Beste forum lezers,honda cbf 1000 rijders vooral,

zijn er onder de 1000 rijders mensen die problemen hadden of nog hebben van een scheef stuur op hun motor???
Dank voor de reacties,en misschien suggesties hoe men dit oplossen kan?

Stuur zelf es goed checken op kromheid(ook hoe het op de kroonplaat vast zit).

Motor recht op bokken(zetten) met lieftst geen/zo min mogelijk gewicht op voorwiel.

Alle bouten van vooras, boven en onder kroonplaat los draaien.

Draai dan es aan de voorvorkpoten die door de kroonplaten steken, als die niet
gelijkmatig rond te draaien zijn is er iets aan de hand.

Dan het hele spul naar eer en geweten recht zetten en op voorgeschreven moment vastzetten.

En bidden dat het iets uitmaakt...
 
De klauwen die de poten vast klemmen, een stuk losdraaien. (motor stutten, anders zakt ie door z'n poten heen). Dan het stuur de goede kant opdraaien en het spul weer vastzetten. Vrijwel zeker is het probleem dan opgelost.
 
De klauwen die de poten vast klemmen, een stuk losdraaien. (motor stutten, anders zakt ie door z'n poten heen). Dan het stuur de goede kant opdraaien en het spul weer vastzetten. Vrijwel zeker is het probleem dan opgelost.
Als de kroonplaten krom zijn hoef je maar 1 keer te remmen en alles staat weer even schuin.
 
Stuur zelf es goed checken op kromheid(ook hoe het op de kroonplaat vast zit).

Motor recht op bokken(zetten) met lieftst geen/zo min mogelijk gewicht op voorwiel.

Alle bouten van vooras, boven en onder kroonplaat los draaien.

Draai dan es aan de voorvorkpoten die door de kroonplaten steken, als die niet
gelijkmatig rond te draaien zijn is er iets aan de hand.

Dan het hele spul naar eer en geweten recht zetten en op voorgeschreven moment vastzetten.

En bidden dat het iets uitmaakt...

Hoi,

Motor gevallen, al het bovenstaande gedaan, wiel/stuur staat nog steeds scheef. Staat het wiel recht, dan staat het stuur scheef, en staat het stuur recht dan staat het wiel scheef. :?
Heb je nog suggesties? De frustratie begint nu echt toe te slaan... ;(

Grtz Maria
 
Terug
Bovenaan Onderaan