Honda CBF 1000A - ABS knippert

Erwin.B

Rookie
24 mei 2020
10
3
Oud-Beijerland
Goedemiddag,

Bij mijn Honda CBF1000A heb ik een storing met de ABS. Bij het contact aanzetten gaat de ABS aan en dit blijft ook zo. Pas als ik ga rijden en ongeveer 10-15 km/h rijd gaat hij continu knipperen. De ABS doet het dan ook niet. Ik zal zoveel mogelijk info met jullie delen om een zo goed mogelijk beeld te krijgen.

Voor de winterstop was er niets aan de hand. November van de accu gehaald en in een verwarmde hal opgeslagen.
Februari accu aangesloten en 500 meter gereden naar de garage, niet opgevallen of het toen al knipperde.
Na de grote beurt is het mij direct opgevallen. Eerst zelf wat uitgezocht maar ook overlegd met de garage, en zowel voor als achter de sensoren voor en achter goed schoongemaakt. Dit kon ook geen kwaad, die waren vrij zwart.
massa van de accu afgehaald voor 5 minuten, maar geen reset.

Daarna helaas door corona en privé situatie even geen tijd gehad om naar de garage te gaan tot gisteren eindelijk |(

Uitgelezen, maar geen storing zichtbaar. Toch wel de ABS kabel naar voren getoverd en doormidel van een aantal stappen te volgen de ABS gereset.
De monteur stapte op en heeft de ABS getest, een zichtbaar werkende ABS.
Afrekenen, opstappen en rijden maar! Maar helaas, opnieuw de zelfde storing, retour garage!

Nu zat de kabel van de achterste ABS wel wat strak. Mogelijk kabelbreuk?
Monteur zei ook al, in theorie zou de pomp niet kapot kunnen zijn, aangezien hij na de reset weer werkte.
Zijn voorstel zou zijn om alles rondom de sensor en ring schoon te maken en de reset uit te voeren. Anders kabels vervangen, dan wel de pomp!

Ik ben benieuwd of jullie ervaring hebben hiermee en mogelijk nog andere tips hebben.

Alvast bedankt!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan