Honda CBF 250 of Hyosung GT 250 Comet ?

hyosung bereden en gezien, de afwerking is gewoon veel minder
het geluid is in elk geval wel fantastisch :)

met details bedoel ik o.a. dit:
hc650.JPG


weet iemand of hij in een andere kleur te bestellen is als blauw?
Ik zie eigenlijk overal van wel, maar in de brochure van 2007 staat alleen blauw beschikbaar en op de belgische site trouwens ook.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een 650... op een 250 ben ik zoiets niet tegengekomen, maarja Hyosung is wel Hyosung. De afwerking mag dan wat minder zijn, maar vergeleken met een CBF vind ik het wel heel wat meer motor dan je dat een CBF mag noemen.
 
NEe, want het is een 250cc 2 cilinder en zal dus een koppel van rond de 20nm hebben... en met z'n 30 pk is hij echt niet sneller dan een 25kw GS500, die heeft iets van 40nm koppel.
De gs met 35 kW heeft 40 nm ja, maar die met 25 kW, verliest die geen koppel? en de ninja weegt ook 30 kg minder...
 
De gs met 35 kW heeft 40 nm ja, maar die met 25 kW, verliest die geen koppel? en de ninja weegt ook 30 kg minder...

Hij verliest wel iets koppel, maar je hebt over het hele toerenbereik meer koppel dan de Ninja 250. Die 30kg kan misschien wel iets verschil maken, maar ik denk dat je met optrekken het echt niet gaat winnen van een 500cc.

Al met al volgens mij wel een gaaf ding zo'n nieuwe Ninja 250.
 
Ik kan alleen zeggen je moet op je gevoel en intuitie af gaan.
Verhalen heb je al genoeg, zowel bij dure machines kom je problemen tegen.
En het is makkelijk gezegd een merk wat men niet gereden heeft om hem af te zeiken dan een positief oordeel te geven.
Ik ben er zeer positief over en heb al verschillende merken gereden.
Elk merk heeft zijn kwaaltjes.
 
Als je een nieuwe CBF250 koopt. of een 2e hands (bijv. GS500 E).

De Honda kost je kaal €3.990,00(NL) €3.800,00(BE) (Bron: Honda.nl/be)
Voor minder dan de helft daarvan heb je al een Goeie 2e Hands 500 cc @ cylinder met 25 Kw op kenteken.

haha, lol, inderdaad. Ik heb net een gsx600f uit '98 gekocht. Topstaat, voor net geen 3000,- en dat is dus een 600cc. Ik zou nooit voor een nieuwe motor gaan..

Je kan als je iemand met verstand van zaken meeneemt wel aan een motor zien of het niks is. Verder moet je als je graag zeker wilt zijn gewoon naar een goede motorzaak gaan.

Er is ontzettend veel 2ehands te koop, vaak met weinig kilometers... dus ik zou toch nog eens om me heen kijken voor iets anders. :]
 
De CBF250 zeker niet ? ;) Ik vind de Hyosung wel een stuk netter dan de CBF en in het echt. Heb je ze beiden overigens wel eens in het echt gezien en bereden ?


M'n CB250 wordt volgende week opgehaald door de dealer.
Als de reparatie erg hoog uit gaat vallen denk ik een nieuwe 250 aan te schaffen.
(hopelijk niet want er zit al belachelijk te veel geld in de CB)

Gevoelsmatig ga ik toch weer voor de veilige zekerheid van een Honda terwijl ik zie dat je bij zo'n Hyosung "meer" krijgt voor je geld.
 
M'n CB250 wordt volgende week opgehaald door de dealer.
Als de reparatie erg hoog uit gaat vallen denk ik een nieuwe 250 aan te schaffen.
(hopelijk niet want er zit al belachelijk te veel geld in de CB)

Gevoelsmatig ga ik toch weer voor de veilige zekerheid van een Honda terwijl ik zie dat je bij zo'n Hyosung "meer" krijgt voor je geld.

Ja maar met Hyosung ook weer het probleem dat je er niets voor terug krijgt, tenzij je bij een Hyosung dealer de motor weer inruilt.
Ik zou trouwens lekker wachten op de Ninja 250 volgend jaar als je toch nieuw wilt kopen. Maar vroeger had je volgens mij ook al veel plezier op m'n XR250R, dus dan kan je wel een WR250X nieuw kopen :P

En anders 2e hands een CBF250, je rijd er alleen maar mee binnendoor he ?
Zou nieuw niet kopen.

En wat betreft de reactie dat je 2e hands een 500+cc voor minder hebt... ja, appels met peren. Want dan heb je geen garantie en je weet niet hoe er met het blok is omgegaan.. nieuw is nieuw, allrisk verzekering erbij, 2 of 3 jaar garantie.. het heeft z'n voor- en nadelen. Best een fijn gevoel om een nieuwe motor te hebben die echt van jezelf is en nooit van een ander is geweest. Jij wilt toch als je een nieuwe vriendin krijgt ook eentje waar nog nooit op gereden is ? :] Al hoewel, doe mij er maar eentje met ervaring 8-)
Ik pleit voor 2e hands :z :? ;( :P
 
En anders 2e hands een CBF250, je rijd er alleen maar mee binnendoor he ?
Zou nieuw niet kopen.

En wat betreft de reactie dat je 2e hands een 500+cc voor minder hebt... ja, appels met peren. Want dan heb je geen garantie en je weet niet hoe er met het blok is omgegaan.. nieuw is nieuw, allrisk verzekering erbij, 2 of 3 jaar garantie.. het heeft z'n voor- en nadelen.

Ik heb nog nooit een nieuwe motor gekocht. De garantie is een belangrijke, vermogen helemaal niet omdat ik de Blackbird erbij houd.

Het gaat puur om verbruik, lichte handling en betrouwbaarheid.
Vandaar geen ER5 of CB1 oid. Dan kan ik mijn BB net zo goed weg doen. :P
 
Laatst bewerkt:
Zonde van het geld...
Vond het altijd wel fijn dat mijn CB250 relatief zo laag toerig was.
Dit was een twin, ik vraag me af of dat bij de 1-cilinder CBF250 ook nog zo is.


Zo'n dure brommer zal wel snel gestolen worden en de maandpremie gelijk aan de dagwaarde van mijn CB250.
 
Laatst bewerkt:
Maximum vermogen 1.8 kW @ 6,500 rpm
Maximum koppel 2.87 Nm @ 5,500 rpm

lol, in vergelijking met die racebrommer zijn die 250's musclebikes.
 
Bert, ga voor de Kawasaki Ninja 250. Pret gegarandeert. Komt wel pas in april 2008, houd je lijk-op-wielen dat nog vol denk je ? Lijkt mij een ontzettend gaaf machientje... 250cc parallel twin. Een top van +/- 170km/u, alleen de prijs is nog onbekend. Stuur zit ietsje hoger dan een standaard Ninja, dus niet teveel last van de polsen.
 
Bert, ga voor de Kawasaki Ninja 250. Pret gegarandeert. Komt wel pas in april 2008, houd je lijk-op-wielen dat nog vol denk je? Lijkt mij een ontzettend gaaf machientje... 250cc parallel twin. Een top van +/- 170km/u, alleen de prijs is nog onbekend. Stuur zit ietsje hoger dan een standaard Ninja, dus niet teveel last van de polsen.

hehe... je zit niet ver van de waarheid. :P
Nog even afwachten of het een redelijk-betaalbare-reparatie wordt, of dat ie "total los" is. (En dat punt ligt verder dan normaal omdat er al veel geld in zit)

Als zo'n Ninja 250 flink zuinig is 1:30 dan is het het wachten waard.
 
amai pas in april -O-
en 1/30 is toch 3.333 liter per 100 km he? dat lijkt me wel weinig, maar als't waar is ook interessant, ik doe een 5 a 5.5 liter
 
Ik reken nog met "km / liter".
Ik zie dat het in Belgie normaler is om met "liter / 100 km" te rekenen. :P

Mijn CB250 deed met gemak 1:31+ op B-wegen 3.2/100
Mijn CBR1100 gebruikt op dezelfde wegen 1:11. 9.1/100

Dit scheelt echt te veel op maandbasis, (120,- oid) en vermogen heb ik voor woon-werk toch niet nodig. Ook de slijtage onderdelen voor de CBR lopen aardig in de papieren.
 
Laatst bewerkt:
amai, das precies een auto die blackbird :? dat ga ik al niet kopen dus :P

maar ik vraag me af, als men aan de dealer vraagt wat het gemiddelde verbruik is, zal die dan eerlijk zijn?want die kan zeggen wat hij wilt, en als ge die moto dan koopt en klaagt zegt hij dat ge te hard optrekt en al mss en dat het daar aan ligt?

in ieder geval, als de ninja 250 er is, ga ik toch maar eens horen :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan