Honda CBF 250 of Hyosung GT 250 Comet ?

Rider of the Storm

MF veteraan
10 jun 2006
2.700
0
Hallo iedereen, ik ben momenteel 17, na de grote vakantie word ik 18 en ben van plan om voor mn motorijbewijs (zoiszo beperkt dus) te gaan, en mij er vervolgens ook één aan te schaffen...
Ik ben nu aan het twijfelen tussen een Honda CBF 250 en een Hyosung GT 250, om deze nieuw aan te kopen.
Weet er toevallig iemand belangrijke verschillen of een goede reden waarom ik de éne beter wel of niet zou kopen?
Alvast bedankt.
sluuuuw
 
comet!!!!! heeft meer pk's })
en ik vind hem wel mooi
maar ik zou ook is kijken naar de comet gt250r(kost bijna niets meer met volle kuip)
hyosung-gt250r-06-bikepics-494557.jpg
 
Tis omda ik 2ehands niet zozeer vertrouw... en nieuw dus wel. Onterecht? En daarbij, nieuw heeft wrs ook wel even garantie, al heb ik er geen idee van hoelang.
 
Tis omda ik 2ehands niet zozeer vertrouw... en nieuw dus wel. Onterecht? En daarbij, nieuw heeft wrs ook wel even garantie, al heb ik er geen idee van hoelang.

Maar hij schrijft ook een stuk sneller af. Oudere fietsjes blijven vaak wel in dezelfde prijsklasse hangen. Bovendien is het een kwestie van opletten bij het bezichtigen van een potentiële aankoopmotor (iemand meenemen met verstand van zaken scheelt een hele hoop :Y )
 
Tis omda ik 2ehands niet zozeer vertrouw... en nieuw dus wel. Onterecht? En daarbij, nieuw heeft wrs ook wel even garantie, al heb ik er geen idee van hoelang.
Als je een nieuwe CBF250 koopt. of een 2e hands (bijv. GS500 E).

De Honda kost je kaal €3.990,00(NL) €3.800,00(BE) (Bron: Honda.nl/be)
Voor minder dan de helft daarvan heb je al een Goeie 2e Hands 500 cc @ cylinder met 25 Kw op kenteken.
Dan heb je nog > €2000 over om eventuele problemen op te vangen / grote beurten en controles te geven.
Als je iemand meeneemt met "motor-verstand" om te gaan kijken naar zo'n fiets kan er niet zo heel veel fout gaan. (test rit e.d.)

Daarnaast heeft een 500 CC veel meer koppel. En een hogere topsnelheid.
de meeste 125jes (4 tact) houden op de snelweg niet echt over om ff in te halen ofzo. En van wat ik er van lees houden ze ook niet van tegenwind.

Dáár weer naast, als je over 2 jaar een andere wil (volvermogen enzo) krijg je voor die 2e hands nog rond de 75% terug van wat jij er voor betaalde. *D (als je hem niet sloopt :P )
En voor zo'n nieuwe minder dan de helft. ;(

Lijkt mij een duidelijke keuze.

edit:
Ik zie net dat ik Fulcrum heb lopen napraten(maar iets uitgebrieder.)

Kijk maar goed naar wat voor 'n fiets hij heeft. Slimme vent ! :Y
 
Laatst bewerkt:
ik heb een nieuwe gs500f gekocht, en als ik zo ga zien bij tweedehands(in belgie)
je vind er haast geen op 25kw(één of twee)
en ze kosten 3500-4000 euro
dus er gaat niet zo veel af hoor(in belgie dan toch)
en je hebt twee jaar garantie
:Y
 
Als je een nieuwe CBF250 koopt. of een 2e hands (bijv. GS500 E).

De Honda kost je kaal €3.990,00(NL) €3.800,00(BE) (Bron: Honda.nl/be)
Voor minder dan de helft daarvan heb je al een Goeie 2e Hands 500 cc @ cylinder met 25 Kw op kenteken.
Dan heb je nog > €2000 over om eventuele problemen op te vangen / grote beurten en controles te geven.
Als je iemand meeneemt met "motor-verstand" om te gaan kijken naar zo'n fiets kan er niet zo heel veel fout gaan. (test rit e.d.)

Daarnaast heeft een 500 CC veel meer koppel. En een hogere topsnelheid.
de meeste 125jes (4 tact) houden op de snelweg niet echt over om ff in te halen ofzo. En van wat ik er van lees houden ze ook niet van tegenwind.

Dáár weer naast, als je over 2 jaar een andere wil (volvermogen enzo) krijg je voor die 2e hands nog rond de 75% terug van wat jij er voor betaalde. *D (als je hem niet sloopt :P )
En voor zo'n nieuwe minder dan de helft. ;(

Lijkt mij een duidelijke keuze.

edit:
Ik zie net dat ik Fulcrum heb lopen napraten(maar iets uitgebrieder.)

Kijk maar goed naar wat voor 'n fiets hij heeft. Slimme vent ! :Y

hij wil een 250(honda 24pk en die comet 30pk) kopen, dus denk dat wel zal meevallen.

verder van de rest, rij gewoon eens op allebei. denk dat honda wel iets goedkoper zal zijn als je onderdelen nodig hebt, maar kan me vergissen

 
hij wil een 250(honda 24pk en die comet 30pk) kopen, dus denk dat wel zal meevallen.

verder van de rest, rij gewoon eens op allebei. denk dat honda wel iets goedkoper zal zijn als je onderdelen nodig hebt, maar kan me vergissen
Ohwja.... Da's waar. Had niet goed gekeken, had 125jes in me hoofd.

Als je echt tussen deze twee wilt kiezen lijkt het me duidelijk, dan zou ik voor de Honda gaan. Betrouwbaarheid, onderdelen en je krijgt er nog genoeg voor terug als je hem weer weg doet.

Gaat het trouwens over België of Nederland ?
 
Het gaat om België.
Zou de hyosung veel sneller optrekken dan de honda, aangezien die 22 kw heeft en de honda 15, of heeft dat er niets mee te maken :?
 
die gt250 loopt iets van een 140 top(het is dan ook een twin)
en van onderdelen als het in belgie gaat, niet honda, hyosung
belachelijk goedkoop zelfs, ik dacht dat ik er ergens een artikel over zag in motoren&toerisme of motorwereld(zal wel de 650cc versie zijn)
maar die zeiden in ieder geval dat het wel goede motoren waren(afwerking is wel wat minder) en dat de stukken dus heel heel goedkoop zijn)
en trouwens honda stukken goedkoop? dat is ook de eerste keer dat ik daarvan hoor :X
ik denk dat er zelfs stond voor een spiegel 7,5 euro ofzo als je valt, dus excellente begin motor, want vallen kan je wel eens overkomen :Y
 
Hyosung GT 250:
22.4 KW (30pk) en 20.6 Nm
Drooggewicht: 155 kg (rijklaar: ? ,wrs tegen de 168 kg ofzo dan)

Honda CBF 250:
15 KW (20.4pk) en 22 Nm
Drooggewicht: 139 kg (rijklaar: 152 kg)

Maar ik woon in antwerpen, en heb op officiële hyosung-sites gezocht, maar geen verdelers in antwerpen gevonden... van honda wel.
 
Hyosung GT 250:
22.4 KW (30pk) en 20.6 Nm
Drooggewicht: 155 kg (rijklaar: ? ,wrs tegen de 168 kg ofzo dan)

Honda CBF 250:
15 KW (20.4pk) en 22 Nm
Drooggewicht: 139 kg (rijklaar: 152 kg)

Maar ik woon in antwerpen, en heb op officiële hyosung-sites gezocht, maar geen verdelers in antwerpen gevonden... van honda wel.

Dus de Honda :D ! Koppel heerst :D

(en ik weet ook van Hyosungs dat ze wel eens problemen hebben, kinderziektes enzo ;) )
 
die 1nm zal het verschil maken hoor :)

Het is niet alleen 1nm verschil, vergeet ook niet de hoeveelheid koppel bij een bepaald toerental. Zal bij de CBF ook anders zijn als bij die GTR. De 1-pitter zal eerder meer koppel oppakken dan de twin.

Ik zou beide niet willen. de CBF is wel betrouwbaarder, het is immers Honda. Maar voor dat geld koop je een GS500e op 25kw 2e hands die nog vrij jong is. Dat is een betere keus.
 
Het is niet alleen 1nm verschil, vergeet ook niet de hoeveelheid koppel bij een bepaald toerental. Zal bij de CBF ook anders zijn als bij die GTR. De 1-pitter zal eerder meer koppel oppakken dan de twin.

Ik zou beide niet willen. de CBF is wel betrouwbaarder, het is immers Honda. Maar voor dat geld koop je een GS500e op 25kw 2e hands die nog vrij jong is. Dat is een betere keus.

scheelt 1000 toeren ong. maar cijfers zeggen niks, net zoals de discussie welke hij moet nemen, gewoon testrijden en diegene nemen waar hij zich het best bij voelt, ze zijn aan elkaar gewaagd dus daar ligt het niet aan.

het feit dat er mensen zijn die voor dat geld een 2dehands 500 zouden kopen is allemaal goed en wel, maar als hij een nieuwe wil :)

en gewoon omdat het een honda is zou hij betrouwbaarder zijn :? buiten afwerking heb ik nog niks slechts gehoord van de hyosung.
 
scheelt 1000 toeren ong. maar cijfers zeggen niks, net zoals de discussie welke hij moet nemen, gewoon testrijden en diegene nemen waar hij zich het best bij voelt, ze zijn aan elkaar gewaagd dus daar ligt het niet aan.

het feit dat er mensen zijn die voor dat geld een 2dehands 500 zouden kopen is allemaal goed en wel, maar als hij een nieuwe wil :)

en gewoon omdat het een honda is zou hij betrouwbaarder zijn :? buiten afwerking heb ik nog niks slechts gehoord van de hyosung.


Ik las een topic over gezeur met carbs (als het koud is niet starten enzo) en ook problemen dat de importeur ging stoppen / niet aan onderdelen kon komen.

Geen grote dingen, ik weet ook niet hoeveel het in prijs uitmaakt. Als je Hyosung nou 1.500 euro goedkoper is .....
Wel een probleem. Wat gebeurt er namelijk als je naar www.hyosung.nl/ gaat ... Ziet er eng uit. Ik zou voor de Honda gaan ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik las een topic over gezeur met carbs (als het koud is niet starten enzo) en ook problemen dat de importeur ging stoppen / niet aan onderdelen kon komen.

Geen grote dingen, ik weet ook niet hoeveel het in prijs uitmaakt. Als je Hyosung nou 1.500 euro goedkoper is .....
Wel een probleem. Wat gebeurt er namelijk als je naar www.hyosung.nl/ gaat ... Ziet er eng uit. Ik zou voor de Honda gaan ;)

:r :r :r :r :r :r :r lelijke opgefoorde kutscooters(van malossi of hebo) met veel te flashy kleurtjes :r :r :r :r :r :r
 
De prijs is niet zo veel verschil: 3800 euro voor de honda, en de hyosung kost 3995 euro... wel meer en niet minder dus, en zeker geen 1500 euro minder
 
Terug
Bovenaan Onderaan