- Onderwerp starter
- #26
Hallo allemaal!
...
Groetjes Monique
Ik lees dat je fotograaf bent.
ff een piccie voor de OP?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hallo allemaal!
...
Groetjes Monique
Hoi Monique,
Welkom hier.
Ik heb zelf geen ervaring met Pilot Powers, maar dat lijken me banden voor iets sportievere motoren. Als je die er ondergooit zouden die wel ens wat vlotter kunnen slijten en wat sneller vierkant kunnen worden.
Na mijn eerste setje BT057 heb ik er Bridgestones BT021 ondergehad. Die bevielen niet echt goed: de zachtere component op de zijkanten sleet veel sneller dan het hardere middenstuk, waardoor een wat aparte vorm ontstond. Reed niet echt prettig. Nu heb ik al twee setjes Michelins Pilot Road 2ct's er om gehad en die bevallen mij het best. Veel vertrouwen in de bochten, vooral ook bij nat wegdek. En behoorlijk slijtvast. Past prima bij het gewicht en de rijstijl met een DD.
Maar goed, da's mijn mening.
Zomaar bredere banden eronderzetten klinkt mij niet geheel logisch. Dat moet ook passen met velgen, spatborden, etc.
Na een spijker in de achterband op km-stand 6.000 ongeveer, heb ik er de pilot road 2 CT ondergezet. Voor mijn rijstijl en de DD de juiste keuze. Nu reeds 13.000 km mee gereden (voor en achter) en er zitten nog wel ettelijke duizenden kilometers in.
Wat me naast de goede rij-eigenschappen is opgevallen is het mooie gelijkmatige slijten van de banden. Dit in tegenstelling tot allerlei bridgestonebanden (010, 014, 016, 021) op mijn Fazer600 die vrij snel "vierkant' werden als ik wat meer op de snelweg moest rijden.
Maar wat vooral geholpen heeft is het vervangen van de veringen door Hyperpro. Daardoor stuurt zelfs de DD strak door een bocht.
Voor mij dus even niets anders meer op deze fiets dan de Pilot Road 2 CT.
Tja, pimpen is natuurlijk leuk, vandaar dat ik de uitlaten heb vervangen door LeoVince II carbondempers. Klinkt ie toch een stukje leuker door
Heb je alleen je voorvering vervangen, of in combinatie met je achterveer, of heb je ook een nieuwe achterschokbreker erbij?
Zowel voor als achter nieuwe progressieve veren. Geen achterschokbreker. Volgens Hyperpro was dat niet nodig. (Gelukkig had ik achter de laatste zwarte ipv een paarse veer).
Ook hebben ze de motor circa 1 cm door de kroonplaat (?) laten zakken. Ik kreeg er iig geval een beter sturende motor voor terug. Incl arbeidsloon was het een ingreep van ongeveer 400,- euro, maar dat was het wel waard.
Andersom heb ik het ook gelezen, mensen die een paarse veer wilde maar een zwarte kregen.
Het staat ook op mijn lijstje, je hoort eigenlijk alleen maar lovende berichten.
Of het zinvol is, valt te bezien. Mijn motor is behoorlijk verlaagd ( bijna 4 cm) en omdat ik nog maar met een laarsneus aan de grond kom, staat de vering op de laagste stand.
Dat is voor mij ook wel voldoende aangezien ik niet zwaar ben. Dus het comfort wil ik graag behouden maar een verbetering van stuurgedrag is altijd gewenst.
Na een spijker in de achterband op km-stand 6.000 ongeveer, heb ik er de pilot road 2 CT ondergezet. Voor mijn rijstijl en de DD de juiste keuze. Nu reeds 13.000 km mee gereden (voor en achter) en er zitten nog wel ettelijke duizenden kilometers in.
Wat me naast de goede rij-eigenschappen is opgevallen is het mooie gelijkmatige slijten van de banden. Dit in tegenstelling tot allerlei bridgestonebanden (010, 014, 016, 021) op mijn Fazer600 die vrij snel "vierkant' werden als ik wat meer op de snelweg moest rijden.
Maar wat vooral geholpen heeft is het vervangen van de veringen door Hyperpro. Daardoor stuurt zelfs de DD strak door een bocht.
Voor mij dus even niets anders meer op deze fiets dan de Pilot Road 2 CT.
Tja, pimpen is natuurlijk leuk, vandaar dat ik de uitlaten heb vervangen door LeoVince II carbondempers. Klinkt ie toch een stukje leuker door
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw uitlaten klinken op de DD.
Die van mij heeft diepe lage roffels, heerlijk!
eruit. Maar goed, ander motorblok dus ander geluid.
Bij de DD heb ik twee soorten soorten dempers, dus als het moet kan een van de twee weer erin zetten maar liever niet.
Monique,Standaard zitten er BT 057 onder de fiets maar ik ben niet echt gecharmeerd van deze banden. Steeds vaker maken mijn voorband c.q. achterband een uitstapje. Gelukkig nog nooit tezamen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd; normale bandenspanning ( 2.9 achter en 2.5 voor), zachter, harder maar helaas, ik bemerk niet echt een verbetering.
Nu het einde van de banden in zicht komt, doe ik het wat rustiger aan. Wat mij bevreemdde was dat met 6000 km de slijtindicatoren van de voorband al zichtbaar werden. Bij aankoop is de motor drastisch verlaagd ( ±3,5 cm) dus heb aan de dealer gevraagd of dat wellicht een verklaring zou kunnen zijn. Volgens hen niet en ik kon nog gewoon doorrijden met de banden.
etc. etc.
Monique,
Die BT057 zaten er bij mij ook "af fabriek" onder (beide keren, ben aan m'n 2de DD bezig). Ze voldoen, maar daar is het mee gezegd.
Ik heb er nadien Michelin Pilot Road 2 onder laten zetten. Die voldoen (voor mij althans) heel goed. In de bochten heb je het voordeel van de zachtere compound op de zijkanten, in het midden zit een hardere compound, zodat ze langer meegaan.
De BT's hielden het max 12000km vol, Michelin's heb ik er bijna 2 keer zolang onder gehad voor ze vervangen moesten worden.
Pilot Power is volgens mij een te sportieve band voor een DD. Maar ze zijn wel iets ronder, dus als je voor breed gaat zou dat kunnen helpen. Ze zullen zeker sneller slijten, maar dat is een probleem voor km-vreters (of mensen met geld zat natuurlijk). In zo'n geval je door een ervaren dealer laten adviseren.
Hope this hlpz
Hoi Monique,
een beauty heb je .. .wauw !
Ik kan met mijn ZZ bandjes niet beoordelen over een DD.
Maar wuif je een hartelijke welkoms groet toe op dit forum
Ik zal er op letten...Nou, voor degene die morgen naar de Motor Forum Mega Meeting gaan: ik ben degene met die achterlijk glimmende rode ZZ (net gewassen )
Even zwaaien dus
Mocht ik je zien rijden zal ik zeker even naar je zwaaienIk rijd morgenmiddag lángs de plek van de MFMM. Op weg naar Reeuwijk. De MFMM laat ik rechts liggen :-)