Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Monique,
Welkom hier.

Ik heb zelf geen ervaring met Pilot Powers, maar dat lijken me banden voor iets sportievere motoren. Als je die er ondergooit zouden die wel ens wat vlotter kunnen slijten en wat sneller vierkant kunnen worden.

Na mijn eerste setje BT057 heb ik er Bridgestones BT021 ondergehad. Die bevielen niet echt goed: de zachtere component op de zijkanten sleet veel sneller dan het hardere middenstuk, waardoor een wat aparte vorm ontstond. Reed niet echt prettig. Nu heb ik al twee setjes Michelins Pilot Road 2ct's er om gehad en die bevallen mij het best. Veel vertrouwen in de bochten, vooral ook bij nat wegdek. En behoorlijk slijtvast. Past prima bij het gewicht en de rijstijl met een DD.

Maar goed, da's mijn mening.

Zomaar bredere banden eronderzetten klinkt mij niet geheel logisch. Dat moet ook passen met velgen, spatborden, etc.




Dank voor je reactie!

MPR 2ct lijkt mij ook een hele goede keuze maar ben benieuwd naar ervaringen met de Powers. Op dit moment sta ik open voor alle goede suggesties.

Tsja, wat betreft de achterband, ik had elders nog geen informatie ingewonnen maar ik dacht als ik toch vragen ga stellen, kan ik deze ook wel stellen. Het blijkt dus toch allemaal wat gecompliceerder te zijn.

Een foto heb ik uiteraard maar wellicht heb je nog even geduld. Ik ben net de studio ingereden om nieuwe foto's van mij en mijn motor te maken dus dan kan er een 'verse' geplaats worden ;)
 
Ik heb op dit moment Pilot Powers op ZZ liggen en ik ben er positief door verrast, ze geven me tot nu toe veel vertrouwen en ze plakken lekker, kan er verders nog niet veel over zeggen, heb er pas 200 km mee gereden. Ik had eigenlijk liever Pilot Roads gehad, maar die waren even niet leverbaar (mijn ervaring komt in dit geval niet verder dan allroad banden voor me Vara ;) ;) )
 
Dank voor je reactie bowtje!

Ik had al eerder verhalen gelezen over de Powers op ( sportieve) toermotors maar die kan ik dus niet meer terugvinden, vandaar mij vraagstelling hier.
Aangezien ik geen 'snelweg-kilometer-vreter' ben, vraag ik me dus af of dat (mogelijk) snel vierkant worden van de banden dan ook opgaat?
 
ach weet je, als banden op zijn moeten ze gewoon vervangen worden, hoe harder je rubber, hoe hoger je kilometrage, hoe slechter je wegligging. Hoe zachter het rubber, hoe sneller ze slijten, des te beter ze plakken. Erg zwart Wit, maar zo denk ik er over ;)
 
Inderdaad, banden slijten. Punt.

Het is dus ook niet het slijtverhaal waar het mij omgaat maar meer de 'ervaring' van de banden. Wat doen ze onder bepaalde omstandigheden...in de praktijk!.
Maar goed, zoveel personen, zoveel meningen, dat realiseer ik mij. Uiteindelijk zal ik zelf een keuze moeten maken, en dat zal ook wel prima gaan lukken.
M.i. kan het nooit kwaad een luisterend oor bij andere ervaringsdeskundigen te leggen ;)
 
Ik heb de Pilot Road 2 eronder laten leggen, tijd voor een nieuwe band en ik wilde die graag proberen. Nog geen seconde spijt van gehad, echter geen ervaring met de Pilot Power.

Hier dan de foto waar Eagle het over heeft:

dsc02351.jpg


Wie, o wie?
 
Na een spijker in de achterband op km-stand 6.000 ongeveer, heb ik er de pilot road 2 CT ondergezet. Voor mijn rijstijl en de DD de juiste keuze. Nu reeds 13.000 km mee gereden (voor en achter) en er zitten nog wel ettelijke duizenden kilometers in.
Wat me naast de goede rij-eigenschappen is opgevallen is het mooie gelijkmatige slijten van de banden. Dit in tegenstelling tot allerlei bridgestonebanden (010, 014, 016, 021) op mijn Fazer600 die vrij snel "vierkant' werden als ik wat meer op de snelweg moest rijden.

Maar wat vooral geholpen heeft is het vervangen van de veringen door Hyperpro. Daardoor stuurt zelfs de DD strak door een bocht.
Voor mij dus even niets anders meer op deze fiets dan de Pilot Road 2 CT.

Tja, pimpen is natuurlijk leuk, vandaar dat ik de uitlaten heb vervangen door LeoVince II carbondempers. Klinkt ie toch een stukje leuker door :)
 
Na een spijker in de achterband op km-stand 6.000 ongeveer, heb ik er de pilot road 2 CT ondergezet. Voor mijn rijstijl en de DD de juiste keuze. Nu reeds 13.000 km mee gereden (voor en achter) en er zitten nog wel ettelijke duizenden kilometers in.
Wat me naast de goede rij-eigenschappen is opgevallen is het mooie gelijkmatige slijten van de banden. Dit in tegenstelling tot allerlei bridgestonebanden (010, 014, 016, 021) op mijn Fazer600 die vrij snel "vierkant' werden als ik wat meer op de snelweg moest rijden.

Maar wat vooral geholpen heeft is het vervangen van de veringen door Hyperpro. Daardoor stuurt zelfs de DD strak door een bocht.
Voor mij dus even niets anders meer op deze fiets dan de Pilot Road 2 CT.

Tja, pimpen is natuurlijk leuk, vandaar dat ik de uitlaten heb vervangen door LeoVince II carbondempers. Klinkt ie toch een stukje leuker door :)

Heb je alleen je voorvering vervangen, of in combinatie met je achterveer, of heb je ook een nieuwe achterschokbreker erbij?
 
Heb je alleen je voorvering vervangen, of in combinatie met je achterveer, of heb je ook een nieuwe achterschokbreker erbij?

Zowel voor als achter nieuwe progressieve veren. Geen achterschokbreker. Volgens Hyperpro was dat niet nodig. (Gelukkig had ik achter de laatste zwarte ipv een paarse veer).
Ook hebben ze de motor circa 1 cm door de kroonplaat (?) laten zakken. Ik kreeg er iig geval een beter sturende motor voor terug. Incl arbeidsloon was het een ingreep van ongeveer 400,- euro, maar dat was het wel waard.
 
Zowel voor als achter nieuwe progressieve veren. Geen achterschokbreker. Volgens Hyperpro was dat niet nodig. (Gelukkig had ik achter de laatste zwarte ipv een paarse veer).
Ook hebben ze de motor circa 1 cm door de kroonplaat (?) laten zakken. Ik kreeg er iig geval een beter sturende motor voor terug. Incl arbeidsloon was het een ingreep van ongeveer 400,- euro, maar dat was het wel waard.


Andersom heb ik het ook gelezen, mensen die een paarse veer wilde maar een zwarte kregen.

Het staat ook op mijn lijstje, je hoort eigenlijk alleen maar lovende berichten.
Of het zinvol is, valt te bezien. Mijn motor is behoorlijk verlaagd ( bijna 4 cm) en omdat ik nog maar met een laarsneus aan de grond kom, staat de vering op de laagste stand.
Dat is voor mij ook wel voldoende aangezien ik niet zwaar ben. Dus het comfort wil ik graag behouden maar een verbetering van stuurgedrag is altijd gewenst.
 
Andersom heb ik het ook gelezen, mensen die een paarse veer wilde maar een zwarte kregen.

Het staat ook op mijn lijstje, je hoort eigenlijk alleen maar lovende berichten.
Of het zinvol is, valt te bezien. Mijn motor is behoorlijk verlaagd ( bijna 4 cm) en omdat ik nog maar met een laarsneus aan de grond kom, staat de vering op de laagste stand.
Dat is voor mij ook wel voldoende aangezien ik niet zwaar ben. Dus het comfort wil ik graag behouden maar een verbetering van stuurgedrag is altijd gewenst.

Ik ben er niet helemaal zeker van of de achtervering nu een groot verschil uitmaakt. Van de voorveren weet ik het zeker: hij stuurt scherper en geeft meer feedback. Waar ik vooral last van had was in lange snele bochten. Dan had ik het gevoel dat het voorwiel aan het 'zoeken' was. Dat is helemaal verdwenen.

Maar goed. Volgende week in Oostenrijk/Italie maar even testen of het in de bergen ook allemaal naar wens gaat.
 
Laatst bewerkt:
Na een spijker in de achterband op km-stand 6.000 ongeveer, heb ik er de pilot road 2 CT ondergezet. Voor mijn rijstijl en de DD de juiste keuze. Nu reeds 13.000 km mee gereden (voor en achter) en er zitten nog wel ettelijke duizenden kilometers in.
Wat me naast de goede rij-eigenschappen is opgevallen is het mooie gelijkmatige slijten van de banden. Dit in tegenstelling tot allerlei bridgestonebanden (010, 014, 016, 021) op mijn Fazer600 die vrij snel "vierkant' werden als ik wat meer op de snelweg moest rijden.

Maar wat vooral geholpen heeft is het vervangen van de veringen door Hyperpro. Daardoor stuurt zelfs de DD strak door een bocht.
Voor mij dus even niets anders meer op deze fiets dan de Pilot Road 2 CT.

Tja, pimpen is natuurlijk leuk, vandaar dat ik de uitlaten heb vervangen door LeoVince II carbondempers. Klinkt ie toch een stukje leuker door :)



Goede berichten dus. Voor mij is duidelijk dat het Pilots worden maar welke bezie ik nog even. Tenzij ik nog een andere goede tip krijg.

Pimpen is inderdaad leuk, ik heb er ook meteen een sportpakket op laten zetten. En geluid vind ik ook erg belangrijk ( ben een klein beetje een audiofiel) dus ook op de motor ;)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw uitlaten klinken op de DD.
Die van mij heeft diepe lage roffels, heerlijk! *D
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jouw uitlaten klinken op de DD.
Die van mij heeft diepe lage roffels, heerlijk! *D

De originele maken van de motor een naaimachientje (mijn persoonlijke mening hoor!).
Ik vind het een heerlijk laag geluid, met killers erin. Ik heb 1 keer gereden zonder de pijpjes erin en toen durfde ik bijna geen gas meer te geven *D .
Welke heb jij eronder (laten) zetten?

Tja ik kan er geluidsopnamen maken, maar dat haalt het niet bij het echie.
 
Ja, daar ben ik het mee eens, de originele maken een weinig opwindend geluid. Eng stil zelfs.
Niet dat ik zo'n herrieschopper ben, maar mij horen ze meestal aankomen en dat vind ik wel zo veilig.

Ik heb er Laser Deeptone's onder, zonder demper! Echt heerlijk geluid vind ik zelf. Bij mijn eerste motor (de 600) had ik er ook meteen dezelfde Laser op laten zetten. Daar heb ik de eerste drie maanden wel met demper gereden, na de eerste beurt ging deze eruit. Maar goed, ander motorblok dus ander geluid.
Bij de DD heb ik twee soorten soorten dempers, dus als het moet kan een van de twee weer erin zetten maar liever niet.
 
eruit. Maar goed, ander motorblok dus ander geluid.
Bij de DD heb ik twee soorten soorten dempers, dus als het moet kan een van de twee weer erin zetten maar liever niet.

Ik heb net op motorstek gekeken naar de plaatjes van je motor, omdat ik benieuwd was naar het sportpakket. Ziet er leuk uit met seatcover. En die uitlaten zijn om van te smullen. Misschien kom ik je nog tegen op de motor, want ik rij regelmatig ritjes boven het kanaal. Kunnen we herriie gaan vergelijken. :9
 
Standaard zitten er BT 057 onder de fiets maar ik ben niet echt gecharmeerd van deze banden. Steeds vaker maken mijn voorband c.q. achterband een uitstapje. Gelukkig nog nooit tezamen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd; normale bandenspanning ( 2.9 achter en 2.5 voor), zachter, harder maar helaas, ik bemerk niet echt een verbetering.
Nu het einde van de banden in zicht komt, doe ik het wat rustiger aan. Wat mij bevreemdde was dat met 6000 km de slijtindicatoren van de voorband al zichtbaar werden. Bij aankoop is de motor drastisch verlaagd ( ±3,5 cm) dus heb aan de dealer gevraagd of dat wellicht een verklaring zou kunnen zijn. Volgens hen niet en ik kon nog gewoon doorrijden met de banden.

etc. etc.
Monique,

Die BT057 zaten er bij mij ook "af fabriek" onder (beide keren, ben aan m'n 2de DD bezig). Ze voldoen, maar daar is het mee gezegd.
Ik heb er nadien Michelin Pilot Road 2 onder laten zetten. Die voldoen (voor mij althans) heel goed. In de bochten heb je het voordeel van de zachtere compound op de zijkanten, in het midden zit een hardere compound, zodat ze langer meegaan.
De BT's hielden het max 12000km vol, Michelin's heb ik er bijna 2 keer zolang onder gehad voor ze vervangen moesten worden.
Pilot Power is volgens mij een te sportieve band voor een DD. Maar ze zijn wel iets ronder, dus als je voor breed gaat zou dat kunnen helpen. Ze zullen zeker sneller slijten, maar dat is een probleem voor km-vreters (of mensen met geld zat natuurlijk). In zo'n geval je door een ervaren dealer laten adviseren.

Hope this hlpz :)
 
Monique,

Die BT057 zaten er bij mij ook "af fabriek" onder (beide keren, ben aan m'n 2de DD bezig). Ze voldoen, maar daar is het mee gezegd.
Ik heb er nadien Michelin Pilot Road 2 onder laten zetten. Die voldoen (voor mij althans) heel goed. In de bochten heb je het voordeel van de zachtere compound op de zijkanten, in het midden zit een hardere compound, zodat ze langer meegaan.
De BT's hielden het max 12000km vol, Michelin's heb ik er bijna 2 keer zolang onder gehad voor ze vervangen moesten worden.
Pilot Power is volgens mij een te sportieve band voor een DD. Maar ze zijn wel iets ronder, dus als je voor breed gaat zou dat kunnen helpen. Ze zullen zeker sneller slijten, maar dat is een probleem voor km-vreters (of mensen met geld zat natuurlijk). In zo'n geval je door een ervaren dealer laten adviseren.

Hope this hlpz :)


Ik ben blij te lezen dat ik mij dus niets inbeeld voor wat betreft de kwaliteit van de BT 057
Binnenkort heeft mijn motor weer een onderhoudsbeurt nodig, dus dan zal ik nieuwe banden eronder laten zetten.

Dank voor je reactie ! :)
 
Hoi Monique,

een beauty heb je .. :9~ .wauw !
Ik kan met mijn ZZ bandjes niet beoordelen over een DD.
Maar wuif je een hartelijke welkoms groet toe *O* op dit forum
 
Nou, voor degene die morgen naar de Motor Forum Mega Meeting gaan: ik ben degene met die achterlijk glimmende rode ZZ (net gewassen :9 )

Even zwaaien dus :W
 
Ik rijd morgenmiddag lángs de plek van de MFMM. Op weg naar Reeuwijk. De MFMM laat ik rechts liggen :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan