Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi McEagle,

Ik zou nog laten weten wat er precies aan de hand was met mijn motor.

De CDI-unit was inderdaad defect, tenminste het geheugen was leeg. Twee opties:

- een nieuwe CDI-unit;
- de motor naar een gespecialiseerd bedrijf brengen om ter plekke de CDI-unit opniew te laten inlezen.

Aangezien een nieuwe CDI-unit goedkoper was, dat maar gedaan.

Toch even schrikken, bijna 500 euro betalen. :? Uit coulance geen arbeidsloon hoeven betalen.

Volgens de garagist was het misschien het gevolg van blikseminslag.

Het blijft een vreemd verhaal, maar gelukkig loopt ze weer als een trein. :Y

Michel
 
Ik ook niet, ik rij morgen naar mijn werk en back _O-

Allen die gaan veel plezier, 't schijnt droog weer te zijn volgens buienrader.
Have fun !!!
 
Gisteren de nieuwe Givi-ruit binnengekregen. Na het ongewild hoofdschudden tijdens snelwegritten de bestelling geplaatst en de ruit gemonteerd:

Verschil?

img_6984.jpg


De grote ruit eerst in de hoogste stand gemonteerd:

img_6989.jpg


Ik was hierna een beetje benauwd dat er geen wind meer op het vizier zou komen. Tijdens regenritten blijven er dan druppels op het vizier zitten, de ruit toch maar in de lagere stand gezet:

img_6997.jpg


img_6999.jpg


Gelijk een -klein- stukkie uitgeprobeerd, het verschil in herrie heb ik niet echt kunnen merken, op de snelweg echter merk je enorm veel verschil. Je zit een heel stuk rustiger, geen druk op de borst, kin. De rijwind wordt ook meer naar de zijkanten geleid. Je wordt ook niet naar voren gezogen.. echt geweldig!

Het gevaar is wel dat je beleving van snelheid anders is, ff oppassen dat je niet te hard gaat rijden. Hogere kruissnelheden zijn veel makkelijker vol te houden..

Met groet,
Michel
 
Ik ben blij te lezen dat ik mij dus niets inbeeld voor wat betreft de kwaliteit van de BT 057
Binnenkort heeft mijn motor weer een onderhoudsbeurt nodig, dus dan zal ik nieuwe banden eronder laten zetten.

Dank voor je reactie ! :)

Vergeet niet meteen haakse ventielen te laten monteren, scheelt weer zwarte handen bij het oppompen van de banden (doe je toch wel regelmatig??).
 
Ben helemaal happie met de verhoogde ruit. Snelwegritten zijn een stuk comfortabeler. Bij snelheden tussen 50 - 80 km/h had ik vroeger wel het vizier open, maar nu trilt het vizier wel wat meer in de geopende stand en is het prettiger om het luik te sluiten.

Na een investering eerder deze maand voor een Rukka pak dacht ik in mijn potje: "in deze outfit wil ik wel naar de Noordkaap rijden". Na de montage van de ruit komt toch steeds vaker in me op: ehh..waarom eigenlijk niet?

'k heb 'm besteld bij:
http://www.rad.eu/nl/c/p/1378-givi-ruit-deflector-d303st.htm

Groet,
Michel
 
Hoi CBF'rs.

Het is heel lang geleden dat ik iets op MF heb gedaan (ik moet me eigenlijk een beetje schamen), maar het ontbreekt me gewoon aan tijd.
Toch wilde ik jullie deelgenoot maken van het feit dat mijn oranje CBF1000 vanochtend even na 7 uur eindelijk klokje rond is gegaan. Het heeft veel langer geduurd dan ik een jaar geleden dacht, maar gewijzigde werkomstandigheden zijn hier vooral debet aan. Ik pak namelijk nog altijd de motor om naar mijn werk te gaan, alleen wissel ik nu regelmatig van 2-wieler en mag ik 2 dagen per week thuiswerken. Wat een luxe-probleem he :P

De 100.000 km heb ik natuurlijk vastgelegd op de gevoelige plaat *O*
full


Ik kijk nog wel regelmatig op het forum, maar echt actief ben ik niet meer :$
 
proficiat !!!! en mag ik vragen hoelang (of kort) je hier mee bezig bent geweest, de meeste onder ons rijden denk ik iets minder, ik dus ook. Die van mij is nu 11 maanden en staat inmiddels op 13500, ben trouwens wel benieuwd naar de eventueel voorgekomen mankementen buiten het reguliere (banden e.d) onderhoud. Ik zou zeggen op naar de volgende 100.000, suc6
 
proficiat !!!! en mag ik vragen hoelang (of kort) je hier mee bezig bent geweest, de meeste onder ons rijden denk ik iets minder, ik dus ook. Die van mij is nu 11 maanden en staat inmiddels op 13500, ben trouwens wel benieuwd naar de eventueel voorgekomen mankementen buiten het reguliere (banden e.d) onderhoud. Ik zou zeggen op naar de volgende 100.000, suc6

Ik heb de CBF1000 sinds 22-3-2006, dus bijna 3,5 jaar.
In het begin ben ik erg actief geweest in het eerste topic over de CBF1000. Ik was de topic-starter *D

Een kapotte dynamo en spanningsregelaar (kostte € 703 excl arbeidsloon) bij 90.000 km is eigenlijk het enige mankement dat ik in al die kilometers heb meegemaakt.
Een vervanging van een accu, wiellagers, balhoofdlager en tandwiellagers reken ik ook tot regulier onderhoud. Zeker bij de km-standen waar deze vervangingen werden gedaan.
In het begin wel wat garantiedingetjes gehad ivm scheurtjes in het kuipwerk, maar dat is allemaal naar volle tevredenheid opgelost door Honda.

Inclusief afschrijving, verzekering, brandstof, lidmaatschap KNMV, belasting, kleding, helm(en), handschoenen, laarzen, bekeuringen en bijvoorbeeld aanbrengen WP-veren, poedercoaten velgen, schades, eigen risico en ga zo maar door, zit ik op een km-prijs van 25,3 cent, waarvan 8,1 cent voor de brandstof.

Al bij al een zeer tevreden CBF1000-rijder dus.
Honda bedankt :}
 
Moest er ook maar een aanschaffen. Gistermiddag vanaf Nijmegen naar Den Haag tegen windkracht 5 of was het 6 inrijden was gewoon niet lekker.

Aviator,

ik heb nog een verhoogd scherm liggen en wil hem verkopen. Ik heb hem in 2008 gekocht, maar dit jaar besloten om het originele scherm weer er op te zetten. De prijs weet ik nog niet, maar daar komen we wel uit!!

Groetjes,

Antoon Koster
 
Hoi CBF'rs.

Het is heel lang geleden dat ik iets op MF heb gedaan (ik moet me eigenlijk een beetje schamen), maar het ontbreekt me gewoon aan tijd.
Toch wilde ik jullie deelgenoot maken van het feit dat mijn oranje CBF1000 vanochtend even na 7 uur eindelijk klokje rond is gegaan. Het heeft veel langer geduurd dan ik een jaar geleden dacht, maar gewijzigde werkomstandigheden zijn hier vooral debet aan. Ik pak namelijk nog altijd de motor om naar mijn werk te gaan, alleen wissel ik nu regelmatig van 2-wieler en mag ik 2 dagen per week thuiswerken. Wat een luxe-probleem he :P

De 100.000 km heb ik natuurlijk vastgelegd op de gevoelige plaat *O* [afbeelding]

Ik kijk nog wel regelmatig op het forum, maar echt actief ben ik niet meer :$

Gefeliciteerd.

En nog steeds tevreden, dat is ook een prima prestatie van Honda
 
Truuk gelukt: ik heb vandaag een zwarte CBF1000 uit 2008 gescoord! Er staan 8900 km op de teller en hij verkeert (uiteraard) in showroomconditie. De brommert wordt a.s. zaterdag afgeleverd en dan kan hij meteen aan de bak. Ik zal in het weekeinde proberen een paar foto's te uploaden, al voegt dat niet veel toe aan de plaatjes die er al op staan ;-))
Meteen een vraagje: kan ik een Givi grondplaat monteren op een Honda topkofferrek??
 
18, 19 en 20 september: Smokkeltoer 2009 (weekend Luxemburg) én
19 en 20 september: Smokkeltoer 2009 (weekend Luxemburg)

Met een groepje oude en nieuwe rotten rijden we dit jaar weer een najaarseditie van de Smokkeltoer. Ditmaal een volgens een heel nieuw plan :-)
Vrijdagochtend rond 9:30 uur vertrekt het eerste groepje (vanaf startpunt onder Eindhoven) en zaterdagochtend rond 7:30 uur vertrekt het tweede groepje (vanaf hetzelfde startpunt).
Zaterdag rijdt het eerste groepje het tweede groepje tegemoet, voor een gezamelijk ontbijt in het stadje Spa.
Na het ontbijt en een glaasje Spa (of een kop koffie ...) wordt gezamelijk gereden naar Berdorf, via smokkelroutes. De wegen die zijn opgenomen in de route zijn smal, bochtig, hebben wijdse uitzichten of gaan door prachtige natuurgebieden. We rijden de route in een rustig tempo, met voldoende stops.

De eindbestemming is traditioneel Berdorf. Dat is een boerengehucht op een hoogte in een gebied dat Petit Suisse wordt genoemd; Klein Zwitserland. En dat is niet voor niets! Haarspeldbochten, diepe kloven, grotten, rotspartijen, afgronden, beken ....... een prachtig gebied vlakbij de grens van de Duitse Eifel.
In Berdorf hebben we een camping (eigen tentje meenemen, prima sanitair, goedkoop), een pension (eenvoudige Portugese uitspanning en tevens traditioneel onze bar en lekker én betaalbaar restaurant) en een hotel (prijzige statige ouderwetse luxe kamers). Alledrie de slaaplokaties liggen dicht bij elkaar.
In de prachtige natuur in de directe omgeving is ruimte voor een herhaling van de avondwandeling :-), spannende ritten of gewoon het snuiven van schone lucht met een groot glas bier voor je neus.
Zondag rijden we weer terug. Ook weer traditioneel via een Luxemburgs shoppingcenter met heel goedkope drank (en rookwaar).

Wil je mee? Dan ben je van harte welkom! Kan je dit keer niet? Weet dan dat er ook nog een wintereditie is, dat we in februari/maart ook weer gaan en dat er daarna nog meer kansen komen.
 
Wilde gisteren na het tanken weer wegrijden ........ platte accu :X , dus nie starten nie. Kon gelukkig nog geholpen worden door de naastliggende garage. Ze hadden geen starthulp kar (ze verkopen westfield sportautotjes, die hoeven nooit "geholpen" te worden blijkbaar). Maar met een losse accu en startkables waar je een vrachtauto mee kan starten (heeele grote klemmen die niet goed passen, vasthouden dus) weer kunnen starten.
Deze keer dus niet de dynamo zoals ik vorig jaar had, want er was stroom genoeg om te blijven draaien. Zal de spannigsregelaar wel zijn.
Ik begin nu toch wel mijn twijfels te krijgen over de kwaliteit van het accu/dynamo systeem van de DD. Vorig jaar bij zo'n 25000km was de dynamo kapoet. En nu bij mij nieuwe DD na 15000km weer zo'n probleem. En ik ben niet de eerste als ik dit forum goed gevolgd heb B| .

Vrijdag maar even naar de dokter, er moet toch een nieuwe voorband op (Michelin PR2).
Kunnen ze ook meteen eens naar het trillen bij het remmen kijken.
 
Laatst bewerkt:
large

Staat op de voorpagina van het forum...
Stevig fietsie zo'n CBF!
 
Laatst bewerkt:
Ben helemaal happie met de verhoogde ruit. Snelwegritten zijn een stuk comfortabeler. Bij snelheden tussen 50 - 80 km/h had ik vroeger wel het vizier open, maar nu trilt het vizier wel wat meer in de geopende stand en is het prettiger om het luik te sluiten.

Na een investering eerder deze maand voor een Rukka pak dacht ik in mijn potje: "in deze outfit wil ik wel naar de Noordkaap rijden". Na de montage van de ruit komt toch steeds vaker in me op: ehh..waarom eigenlijk niet?

'k heb 'm besteld bij:
http://www.rad.eu/nl/c/p/1378-givi-ruit-deflector-d303st.htm

Groet,
Michel
Ik heb hem nu ook besteld :9~

Groet,

Evert
 
Plezier ermee!
RAD levert redelijk snel uit, morgen? overmorgen?

Groet,
Michel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan