Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook weer terug van 4,5 uurtjes toeren door het Limburgse land (incl. Belgisch en Duits Limburg!)
's Middags was het heerlijk toeren met veel zwaaigrage medemotorrijders.
Maar na 16:00 uur koelde het toch wel rap af...
Zit nu aan een kop soep op te warmen achter m'n favoriete topic.

:]
 
Misschien dat ik morgen nog even weg ga. Word eerst even hoog tijd dat ik langs de oudjes ga. Heb ik ook al een maand niet meer gezien.
 
Zo. Ben weer 'n half uurtje thuis.
Nog voor de middag weg, navi op "Biker Ranch, Simmerath".
Altijd een goede uitvalsbasis voor een fijn middagje sturen.

Het was ontzettend druk daar, dus toch eerst nog even een rondje Woffelsbach, Seifenauel, Hammer, Simmenrath.
Gelukkig was er geen Polizei op de been,
want toch regelmatig zo'n rond bord met rode rand en een Motorradfahrer erin gezien. O-)
Wat is het in die buurt toch fijn sturen zeg.
En maar op 'n uur snelweg van thuis... *D

Zou wel gaaf zijn om dat rondje met 'n hele vracht CBFfers toe doen...

*O*
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag 3 uur in het zonnetje aan het poetsen geweest... Mn DD staat er weer bling bling bij.. :)
Alleen volgend weekend nog de beide wielen en het remspul cleanen / poetsen + verse DOT4 in het reservoir van de koppeling mikken.. Het moterseizoen kan daarna beginnen, begin juni een 3-daagse trip rond de Moezel.. :P
 
Laatst bewerkt:
Zou wel gaaf zijn om dat rondje met 'n hele vracht CBFfers toe doen...

*O*

Klinkt goed maar het beginpunt is voor veel cbf-ers niet direct bij de deur en dan volgt de rit nog terug naar huis. Maar het is idd een mooie streek om te rijden. Ik heb zelf alvast een rit in Tyre gemaakt die we binnenkort gaan rijden. De rit gaat zo'n beetje rond de rurstausee en nog richting Monchau Maar uit en thuis zit ik dan op 550 km waarvan ruim 300 km snelweg en dat vind ik best wel veel. Vandaag hebben we Schouwen duiveland onveilig gemaakt, was weer 250 km genieten, het zonnetje werkte lekker mee. :]
 
Vraagje aan jullie CBF-ers.... (voornamelijk aan de ZZ-jes rijders)

Hoeveel km kunnen jullie op een volle tank rijden?
Ik haal 270 bij alleen wwoon-werk verkeer (centrum Rotterdan) en rond de 320 bij langere afstanden. Dan rij ik gewoon rustig toerritjes.
 
Heb 1 keer de 300 kilometer gehaald. Meestal rond de 270 kilometer.

Vanmorgen even naar school gereden, maar wat is dat koud, brr.
 
Ik haal een gemiddeld verbruik van 1:18 ~ 1:20.
Een volle tank brengt mij zeker 350 kilometer ver.

Edit: Vanmorgen op de (trap)fiets was het inderdaad frisjes... ;)
 
Laatst bewerkt:
Vraag ivm de DD.

Het ABS lampje, blijft dat branden?

Het viel me op dat het lampje van m'n vrouw haar DD aan blijft...
 
In het geval na het wegrijden boven circa de 20km/u het ABS-lampje blijft branden, werkt in principe de ABS niet..
De zekering checken, aansluiting bij voorwiel nalopen en schoonmaken??
Ff dealer bellen voor inzicht, handige tip voor controle werking ABS..
Via google oorzaak of aanpak zoeken?

Zomaar een paar eerste stappen die bij mij opkomen... Zal vast geen groot probleem zijn,succes!!


Vraag ivm de DD.

Het ABS lampje, blijft dat branden?

Het viel me op dat het lampje van m'n vrouw haar DD aan blijft...
 
Laatst bewerkt:
Zelf nog niet op gelet of het aanblijft tijdens het rijden....

Vond het al straf dat het brandde als de motor stationair stond te draaien hier.

Zal het eens nakijken en anders langs de dealer.

thx
 
Hallotjes,

tank zelf elke 3 dagen ivm woon-werk verkeer. Lampje gaat dan branden na ong 270 km (tank bij 280). Er gaat dan meestal zo'n 15,5 liter in.... als ik hem bijna leeg zou rijden zou 320-330 km moeten lukken....

ABS lampje: heb hem een keer knipperend gehad tijdens het rijden. Probleem bleek toen bij de spanningsregelaar te zitten. Hierdoor piekspanning waardoor de stik-stervens-dure ABS regelaar uit voorzorg uitgeschakeld werd!

Groeten Gerwin
 
^^^

Hehe, doet me aan mijn volgende episode denken:

Toen ik voor de eerste keer moest gaan tanken, ik heb haar nog niet zo lang, zat ik ook te wachten op een lampje, toen ik zag dat mijn benzinemeter errug richting de "E" ging, zonder dat er een lampje ging branden.

Ik wilde maar geen risico nemen dat mijn lampje misschien niet aangesloten was of iets dergelijks (geloof me, ik had/heb redenen om dat te denken... :( ) en tufte maar naar het eerste tankstation wat ik kon vinden. Daar heb ik toen 19,5 liter getankt! Voor de goede orde, in mijn tank gaat 20 liter...

Ik was op voorhand al pissig, gezien mijn ervaringen met de aflevering van mijn motor en sloeg het boekje van de motor er nog eens op na, ER ZIT HELEMAAL GEEN LAMPJE VOOR RESERVE, SANGROID!

Doh... |(
 
Laatst bewerkt:
7 mei ga ik bij de KNMV een VOR-1 cursus volgen en wel op hun oefenterrein in Venlo.
Misschien dat deze mededeling nog meer Seebeeëffers aanspoort om zich in te schrijven?

:]
 
Tja, daar trapte ik ook in toen ik van de "oude" CBF op de nieuwe stapte.
Ook bij mij ging er bijna 20 liter in de tank omdat ik op het lampje zat te wachten :+
daarna maar het metertje in de gaten gaan houden, tegen het eind van het rode gebied ga ik tanken en weet er dan ongeveer gem 18 lieter in te kirjgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan