Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
na jaar motor hebben en 15000 km denk ik.. ga toch es mijn ketting schoonmaken..
maar die ziet er helemaal niet vies uit..zwarte ketting met zwarte smeer erop.. maar goed waarschijnlijk is het toch nodig of niet ?
hoe vaak kan ik het beste mijn ketting eigenlijk schoonmaken / hoeveel km ?
 
na jaar motor hebben en 15000 km denk ik.. ga toch es mijn ketting schoonmaken..
maar die ziet er helemaal niet vies uit..zwarte ketting met zwarte smeer erop.. maar goed waarschijnlijk is het toch nodig of niet ?
hoe vaak kan ik het beste mijn ketting eigenlijk schoonmaken / hoeveel km ?

Ik doe het meestal 1x per jaar, omdat het een goudkleurige tsubaki is vindt ik het wel de moeite waard om m schoon te maken ;)

Hoe vaak het nodig is: geen idee..
 
Laatst bewerkt:
Bah... Zomer... Wat heb ik er weer een hekel aan...
Gisteren het kerkhof van m'n visier en kuip gepoetst,
zit m'n hele fiets, helm en pak nu weer onder de gele plantensperma :(

De lol aan het doorkruisen van het zonnige heuvelland, vanochtend, gaat er zo wel af ja...
;)

Maar eigenlijk was het toch wel weer erg lekker :]
 
Hoi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee en 't leek me wel tijd om me ook eens voor te stellen.
Bij deze dus: Rolf, sinds een paar weken de trotse bezitter van een ZZ uit 2006, met ABS.
De vorige eigenaar vond er blijkbaar niet veel aan, want na vier seizoenen staat er amper 4 dKM op de teller. Niet eens ingereden dus (nu wel hoor O-) ) .
Ik was al een tijdje aan 't zoeken naar een CBF-clubje, maar blijkbaar bestaat alleen 't forum.

Zelf ben ik na een aantal jaren niks (gezin, kindje, jullie kennen 't misschien...) vorig jaar weer opnieuw opgestapt. Eerst even op een stokoude Shadow, maar nu dus eindelijk weer in 't nieuw. Nog druk bezig e.e.a. naar mijn smaak aan te passen (hugger, nieuw zadel, onderkuip etc) maar ik zal alvast ff een plaatje opgooien van hoe ze er nu bijstaat.
Nog maar niet voor de OP, eerst de pimpronde afmaken...

laters

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi iedereen,

Ik lees al een tijdje mee en 't leek me wel tijd om me ook eens voor te stellen.
Bij deze dus: Rolf, sinds een paar weken de trotse bezitter van een ZZ uit 2006, met ABS.
De vorige eigenaar vond er blijkbaar niet veel aan, want na vier seizoenen staat er amper 4 dKM op de teller
. Niets eens ingereden dus (nu wel hoor O-) ) .
Ik was al een tijdje aan 't zoeken naar een CBF-clubje, maar blijkbaar bestaat alleen 't forum.

Zelf ben ik na een aantal jaren niks (gezin, kindje, jullie kennen 't misschien...) vorig jaar weer opnieuw opgestapt. Eerst even op een stokoude Shadow, maar nu dus eindelijk weer in 't nieuw. Nog druk bezig e.e.a. naar mijn smaak aan te passen (hugger, nieuw zadel, onderkuip etc) maar ik zal straks alvast ff een plaatje opgooien van hoe ze er nu bijstaat.

laters

Hoi Rolf ;)

Zo ben ik ook aan mijn motor gekomen ik had een ZZ uit 2007 met 1878 km op de teller en had ongeveer de prijs van een 2004/2005 fiets. dit leek mij vorig jaar bijna te mooi om waar te zijn dus toch maar even wezen kijken bij de dealer. De fiets zag er inderdaad nog als nieuw uit klein krasje op de uitlaat maar daar deed ik niet moeilijk over. :]
 
Laatst bewerkt:
Welkom Rolf!
En gefeliciteerd met je goede keuze.
Voor hetzelfde geld had je ook iets snellers of meer bling kunnen hebben,
maar ook jij koos voor veelzijdigheid, betrouwbaarheid en... ABS.

Het naar je eigen smaak inrichten van de fiets is een leuk traject.
Zelf zijn we ook op zoek naar een beter zadel.
Baehr of Bagster denk ik aan.

Veel veilige :] gewenst!

Grtz,
Roy
 
Dank voor de welkom heren.
@Timmm: Dat klink idd helemaal als de aanbieding van de week. Blijkbaar zijn er echt mensen die op een zonnige zaterdagmiddag zomaar een gloednieuwe fiets kopen en er maandag al achter zijn dat het 'm toch niet echt is. Ach, dat zorgt voor ons weer voor meer krenten in de pap :P .
@Roy: ik heb mijn zadel op maat laten maken bij Sellerie in Frankrijk. Even geduld hebben, maar dan heb je ook wat, en stukken goedkoper dan Bagster. Alleen dat terugsturen van m'n originele zadel heb ik maar niet gedaan, de porto was zowat meer dan de borg. Ik verkoop ze wel gewoon een keer... ;)
 
'Middag CBF-rijders, hier meldt een VFR-rijder *in opdracht van* ;)

Mw. StalenSnuitje heeft gisteren namelijk een proefritje gemaakt op een CBF600SA uit 2004, ca. 45k op de klok. Dit zou een vervanger kunnen worden voor de huidige GSX600F Zoefzoekie, maar misschien hebben jullie nog broodnodige tips of tricks ;)

Een VFR kan alleen kapot door de SR op te blazen of'm tegen een muur te zetten, dus uit die hoek weinig ervaring.

Heeft een CBF nog eigenaardigheden of zwakke punten? Motorisch, frame, optische dingetjes, musthave accesoires misschien? ;)

Het gereden model zag er trouwens nog goed uit en was voorzien van een topkoffer, hugger en LeoVince SBK-demper (klinkt fijn!) :)

Alvast bedankt voor alle mogelijke input! :)
 
De eigenaardigheden an zwakke punten van een CBF zitten meer in de eigenaren, ze zijn allemaal aangestoken door een bekend CBF-virus en laten een VFR of GSX op meerdere fronten hun achterlichtje zien...... ;-)

'Middag CBF-rijders, hier meldt een VFR-rijder *in opdracht van* ;)

Mw. StalenSnuitje heeft gisteren namelijk een proefritje gemaakt op een CBF600SA uit 2004, ca. 45k op de klok. Dit zou een vervanger kunnen worden voor de huidige GSX600F Zoefzoekie, maar misschien hebben jullie nog broodnodige tips of tricks ;)

Een VFR kan alleen kapot door de SR op te blazen of'm tegen een muur te zetten, dus uit die hoek weinig ervaring.

Heeft een CBF nog eigenaardigheden of zwakke punten? Motorisch, frame, optische dingetjes, musthave accesoires misschien? ;)

Het gereden model zag er trouwens nog goed uit en was voorzien van een topkoffer, hugger en LeoVince SBK-demper (klinkt fijn!) :)

Alvast bedankt voor alle mogelijke input! :)
 
De eigenaardigheden an zwakke punten van een CBF zitten meer in de eigenaren, ze zijn allemaal aangestoken door een bekend CBF-virus en laten een VFR of GSX op meerdere fronten hun achterlichtje zien...... ;-)
Gaat bij ons niet gebeuren, maar dat zal meer aan de bestuurder/-ster liggen ;)

Heb inmiddels al even verder gelezen, dan zie ik alleen de nokkenaskettingspanner en (ook) de SR, verder eigenlijk niks? Net een VFR eigenlijk ;)

Tankinhoud 20L? Of is dat alleen na 2008? Onderhoud gewoon elke 6000km? Nog speciale dingen bij 48000 ofzo? Kleppen stellen bijvoorbeeld?

Alvast bedankt voor de info! :)
 
'Middag CBF-rijders, hier meldt een VFR-rijder *in opdracht van* ;)

Mw. StalenSnuitje heeft gisteren namelijk een proefritje gemaakt op een CBF600SA uit 2004, ca. 45k op de klok. Dit zou een vervanger kunnen worden voor de huidige GSX600F Zoefzoekie, maar misschien hebben jullie nog broodnodige tips of tricks ;)

Een VFR kan alleen kapot door de SR op te blazen of'm tegen een muur te zetten, dus uit die hoek weinig ervaring.

Heeft een CBF nog eigenaardigheden of zwakke punten? Motorisch, frame, optische dingetjes, musthave accesoires misschien? ;)

Het gereden model zag er trouwens nog goed uit en was voorzien van een topkoffer, hugger en LeoVince SBK-demper (klinkt fijn!) :)

Alvast bedankt voor alle mogelijke input! :)

de originele balhoofdlagers van de carburateur modellen zijn waardeloos, kijk even (op de facturen bijvoorbeeld|) of daar al nieuwe inziiten.

en, maar daar kan je minder aan doen, de choke zit op een uitermate onhandige plek met dus de kans dat die er op blijft staan. dat is meer een reminder dan een probleem
 
Gaat bij ons niet gebeuren, maar dat zal meer aan de bestuurder/-ster liggen ;)

Heb inmiddels al even verder gelezen, dan zie ik alleen de nokkenaskettingspanner en (ook) de SR, verder eigenlijk niks? Net een VFR eigenlijk ;)

Tankinhoud 20L? Of is dat alleen na 2008? Onderhoud gewoon elke 6000km? Nog speciale dingen bij 48000 ofzo? Kleppen stellen bijvoorbeeld?

Alvast bedankt voor de info! :)

Allereerst gefeliciteerd met de goede aankoop! Foto'tje?

Onderhoud is afhankelijk hoeveel je rijdt. Kom je niet over de 6000 km per jaar, dan is het altijd verstandig die kleine beurt te laten doen. Rijdt je meer, dan is elke 12000 km een beurtje meer dan voldoende.
En kleppen stellen gaat volgens het boekje elke 24000 km (dat is pas de eerste "grote" beurt), maar die eerste keer kan je rustig overslaan. Dan is het alleen controleren en niet stellen, zonde van het werk (en geld). Pas bij 48000 km een keer laten doen.

Die balhoofd lagers zouden al versleten moeten zijn, dus even met ingeknepen voorrem de motor heen en weer bewegen. Je hoort en voelt meteen of ze versleten zijn. Zal dan ook waarschijnlijk een wat zwaarder punt in het sturen voelen. Kortom, dit moet te vinden zijn (ook zonder factuur *D).
 
Allereerst gefeliciteerd met de goede aankoop! Foto'tje?
Als'ie aangekocht is komt er zeker een fotootje :+

Bedankt voor de tips, ik ga deze week zelf nog een keer kijken en dan neem ik deze punten nog even mee. Afgelopen zaterdag was eigenlijk vooral om te proberen of een "type als een" CBF wat voor haar zou kunnen zijn, dus ik heb eerlijk gezegd nog niet eens sterk op de technische details gelet. Dat moet komende week dus nog ff gebeuren :)

Maar bedankt iig so far :)
 
heb mijn brandstofverbruik toch weer weten op de vijzelen. Op 180 van vandaag 9 liter verstookt, hetgeen neerkomt op 1:20. Toch wel netjes.
 
Resultaat na ruim 640 km insecten meppen van de laatste 3 dagen -O- Dat word weer poetsen :P

Missichien oud nieuws voor je, maar ik pak zo'n puinhoop als volgt aan:
Een ouwe lap (theedoek, T-shirt o.i.d.) drijfnat over je kuip leggen
dan een half uur laat weken.
Je veegt daarna dat kerkhof in geen moeite weg! :W

Werkt bijna net zo goed als die gore chemische troep die je duur moet betalen.

heb mijn brandstofverbruik toch weer weten op de vijzelen. Op 180 van vandaag 9 liter verstookt, hetgeen neerkomt op 1:20. Toch wel netjes.


Netjes, Rick.
Netjes!

:Y
 
Laatst bewerkt:
Missichien oud nieuws voor je, maar ik pak zo'n puinhoop als volgt aan:
Een ouwe lap (theedoek, T-shirt o.i.d.) drijfnat over je kuip leggen
dan een half uur laat weken.
Je veegt daarna dat kerkhof in geen moeite weg! :W

Werkt bijna net zo goed als die gore chemische troep die je duur moet betalen.

Ik doe hetzelfde voor m'n vizier. Een stuk keukenrol natmaken en over je vizier leggen. Daarna veeg je het er zo af. Krijg je ook geen krassen.
 
Laatst bewerkt:
Wat ook helpt is het kerkhof niet een week laten zitten, maar het er meteen af te halen.. :P Dan zijn de vliegen nog sappig en veeg je ze er ook met een kleine moeite af.
 
na jaar motor hebben en 15000 km denk ik.. ga toch es mijn ketting schoonmaken..
maar die ziet er helemaal niet vies uit..zwarte ketting met zwarte smeer erop.. maar goed waarschijnlijk is het toch nodig of niet ?
hoe vaak kan ik het beste mijn ketting eigenlijk schoonmaken / hoeveel km ?
In ieder geval vaak genoeg, en op tijd vervangen. Anders krijg je:
full


Twee weken terug nog een kleine beurt gehad, met de mededeling 'of ze wilden kijken waarom mijn stepje tikte'. Volgens de dealer 'zat er een strakke plek in de ketting' maar ik kon er volgens hun wel mee verder rijden. Aangegeven dat ik er in 6 dagen zo'n 2500 mee door Engeland ging rijden (was errug gaaf), maar dat was geen probleem. 'Kon er nog wel tot het einde van het seizoen mee rijden'.

Op terug weg tussen Antwerpen en Breda tijdens het inhalen van een vrachtauto, een klap gevolgd door een hoop geratel en geen aandrijving meer. Schade:

- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip + bedrading die erachter liep
- kapotte ketting beschermer
- kapotte kap over voorste tandwiel

Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.
 
Laatst bewerkt:
Miljaar!

Je zou maar zo'n gebroken ketting in je oog krijgen...
Of jijzelf als bestuurder; dat de ketting terugslaat tegen je linker kuit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan