Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Fucking hell natuurlijk, maar achteraf: alle geluk van de wereld gehad, dit had echt véél slechter kunnen aflopen.- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip
- kapotte ketting beschermer
Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.
Ik heb inmiddels de kleurcode gevonden onder de buddyIk zeg: Excalibur grey, een blauwachtig grijs of grijsachtig blauw. Een kleur uit de eerste serie 600's
In ieder geval vaak genoeg, en op tijd vervangen. Anders krijg je:
[afbeelding]
Twee weken terug nog een kleine beurt gehad, met de mededeling 'of ze wilden kijken waarom mijn stepje tikte'. Volgens de dealer 'zat er een strakke plek in de ketting' maar ik kon er volgens hun wel mee verder rijden. Aangegeven dat ik er in 6 dagen zo'n 2500 mee door Engeland ging rijden (was errug gaaf), maar dat was geen probleem. 'Kon er nog wel tot het einde van het seizoen mee rijden'.
Op terug weg tussen Antwerpen en Breda tijdens het inhalen van een vrachtauto, een klap gevolgd door een hoop geratel en geen aandrijving meer. Schade:
- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip
- kapotte ketting beschermer
Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.
Ik heb inmiddels de kleurcode gevonden onder de buddy
Morgen ga ik zelf nog even een stukje ermee rijden, dus voordat ik erop stap: kun je het voorste deel van het zadel ook (makkelijk, zonder gereedschap) verwijderen?
Verder zit er wel iets speling op het balhoofdlager, maar het stuur loopt wel soepel van links naar rechts, zonder "vast" punt zeg maar. Volgens de verkoper een conisch lager dat je (ook) kon spannen, heb ik ook van een VFR-rijder horen zeggen. Iemand die dat kan bevestigen?
Fucking hell natuurlijk, maar achteraf: alle geluk van de wereld gehad, dit had echt véél slechter kunnen aflopen.
Schrikken viel wel mee eigenlijk, het was een harde tik (niet eens een klap te noemen) en een hoop geratel. Voor mn maat was het meer schrikken denk ik, die zag ineens een ketting op zich afkomen Maar met 120km/h gaat het allemaal een beetje te snel om echt van te schrikken denk ik Het is meer een 'Huh'-reactieDit is echt gruwelijk gewoon! Ten eerste: je moet je kapot geschrokken zijn; ten tweede: wat voor een dealer doet zoiets, mag toch aannemen dat ze meer ervaring hebben dan jijzelf om dit soort 'grappen' te voorkomen! Ben het met HeerVeen eens, dit had veel kwalijker af kunnen lopen..
Ben erg benieuwd hoe dit verhaal verder af gaat lopen, houdt ons op de hoogte!
Ah, da's vast goed om te horenIk weet dat een conisch lager (wordt volgens mij ook wel een naaldlager genoemd) een upgrade is van het huidige lager.. Of je het kunt spannen? Geen enkel idee.. Veel plezier met de rit! Enjoy!
Mijn balhoofdlager hebben ze 2 week geleden ook 'afgesteld' zal wel het zelfde zijn als 'spannen'. Lijkt me dus geen probleem. Hoe het moet weet ik ook nietVerder zit er wel iets speling op het balhoofdlager, maar het stuur loopt wel soepel van links naar rechts, zonder "vast" punt zeg maar. Volgens de verkoper een conisch lager dat je (ook) kon spannen, heb ik ook van een VFR-rijder horen zeggen. Iemand die dat kan bevestigen?
Heb er 28000km opzitten en mn remblokken zijn behoorlijk aan vervanging toe.
Gisteren 2 setjes besteld, half uurtje sleutelplezier en binnenkort super veilig het Moezelgebied induiken..
Ik zit nu op 25.000 en zal binnenkort mijn remblokken vervangen.
Ik zit nu op 25.000 en zal binnenkort mijn remblokken vervangen.
gisteren een TomTom Ryder Classic Pro besteld
Beste uitvinding na het wiel
Wij hebben er beide een op. Routes maken we in Tyre, kunnen we optimaal van het rijden genieten zonder telkens op de kaart te moeten kijken.
Heb je er wel een actief dock bij ? Bij mijn de rider 2 zat hij er bij maar bij de urban rider pro hebben die later bijbesteld.
gisteren een TomTom Ryder Classic Pro besteld
Beste uitvinding na het wiel
Wij hebben er beide een op. Routes maken we in Tyre, kunnen we optimaal van het rijden genieten zonder telkens op de kaart te moeten kijken.
Heb je er wel een actief dock bij ? Bij mijn de rider 2 zat hij er bij maar bij de urban rider pro hebben die later bijbesteld.
Dat schiet zeker wel lekker op 209 km/h. Hoe voelt een CBF aan bij die snelheid. Zit je dan nog steeds met een veilig gevoel op de motor bijv. net als met 100 km/h of denk je van dit moet ik niet te lang doen anders valt hij nog uit elkaarVandaag ging Mrs. met haar moeder in Maastricht shoppen.
En wat blijft er voor het mannetje dan over op een zonnige zondag als deze?
Juist ja; de Eifel inl!
Gisteren ochtend wat door Zuid Limburg getoerd om m'n verjaardagscadeautje "in te zitten":
een lederen speelpak van Alpinestars
Na een kleine 300 kilometer "Kurven kratzen" snel weer naar huis over Die Autobahn.
Lig ik daar stoer te doen met m'n kin op de tank en de toerenteller op 10.500 en de linker naald voorbij de 220...
[afbeelding]
zie ik in de linker spiegel een 911 aan komen zetten met de linker knipper uit...
't Leek wel alsof ik stil stond!
Op de achterkant las ik iets van Carrera 4S of zo...
Tja... baas boven baas enne
Edit: net effe die 4S gecheckt...
Kost hetzelfde als ons rijtjeshuis en is be-hoor-lijk potent;
net geen 300 km/h als top...
Ik heb nog niet de kans gehad om het hele instructieboekje door te werken, maar je zou eens kunnen kijken of de top officieel wel in VI en niet stiekem in V gehaald wordt? En als dat wel in VI is, tja, dan is het vermogen gewoon niet toereikend. Tot hoe ver kwam'ie wél?Wat me ook opviel was, dat ik 'm niet in het rode bereik van de toerenteller kreeg. Misschien teveel tegenwind? Regelmatig gecheckt dat gashendel tegen de stuit zat, maar op is op.
:-)