Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip
- kapotte ketting beschermer

Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.
Fucking hell natuurlijk, maar achteraf: alle geluk van de wereld gehad, dit had echt véél slechter kunnen aflopen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg: Excalibur grey, een blauwachtig grijs of grijsachtig blauw. Een kleur uit de eerste serie 600's
Ik heb inmiddels de kleurcode gevonden onder de buddy ;)

Morgen ga ik zelf nog even een stukje ermee rijden, dus voordat ik erop stap: kun je het voorste deel van het zadel ook (makkelijk, zonder gereedschap) verwijderen?

Verder zit er wel iets speling op het balhoofdlager, maar het stuur loopt wel soepel van links naar rechts, zonder "vast" punt zeg maar. Volgens de verkoper een conisch lager dat je (ook) kon spannen, heb ik ook van een VFR-rijder horen zeggen. Iemand die dat kan bevestigen?
 
In ieder geval vaak genoeg, en op tijd vervangen. Anders krijg je:
[afbeelding]

Twee weken terug nog een kleine beurt gehad, met de mededeling 'of ze wilden kijken waarom mijn stepje tikte'. Volgens de dealer 'zat er een strakke plek in de ketting' maar ik kon er volgens hun wel mee verder rijden. Aangegeven dat ik er in 6 dagen zo'n 2500 mee door Engeland ging rijden (was errug gaaf), maar dat was geen probleem. 'Kon er nog wel tot het einde van het seizoen mee rijden'.

Op terug weg tussen Antwerpen en Breda tijdens het inhalen van een vrachtauto, een klap gevolgd door een hoop geratel en geen aandrijving meer. Schade:

- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip
- kapotte ketting beschermer

Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.

Dit is echt gruwelijk gewoon! Ten eerste: je moet je kapot geschrokken zijn; ten tweede: wat voor een dealer doet zoiets, mag toch aannemen dat ze meer ervaring hebben dan jijzelf om dit soort 'grappen' te voorkomen! Ben het met HeerVeen eens, dit had veel kwalijker af kunnen lopen..

Ben erg benieuwd hoe dit verhaal verder af gaat lopen, houdt ons op de hoogte!
 
Ik heb inmiddels de kleurcode gevonden onder de buddy ;)

Morgen ga ik zelf nog even een stukje ermee rijden, dus voordat ik erop stap: kun je het voorste deel van het zadel ook (makkelijk, zonder gereedschap) verwijderen?

Verder zit er wel iets speling op het balhoofdlager, maar het stuur loopt wel soepel van links naar rechts, zonder "vast" punt zeg maar. Volgens de verkoper een conisch lager dat je (ook) kon spannen, heb ik ook van een VFR-rijder horen zeggen. Iemand die dat kan bevestigen?

Ik weet dat een conisch lager (wordt volgens mij ook wel een naaldlager genoemd) een upgrade is van het huidige lager.. Of je het kunt spannen? Geen enkel idee.. Veel plezier met de rit! Enjoy! :]
 
Dit is echt gruwelijk gewoon! Ten eerste: je moet je kapot geschrokken zijn; ten tweede: wat voor een dealer doet zoiets, mag toch aannemen dat ze meer ervaring hebben dan jijzelf om dit soort 'grappen' te voorkomen! Ben het met HeerVeen eens, dit had veel kwalijker af kunnen lopen..

Ben erg benieuwd hoe dit verhaal verder af gaat lopen, houdt ons op de hoogte!
Schrikken viel wel mee eigenlijk, het was een harde tik (niet eens een klap te noemen) en een hoop geratel. Voor mn maat was het meer schrikken denk ik, die zag ineens een ketting op zich afkomen :P Maar met 120km/h gaat het allemaal een beetje te snel om echt van te schrikken denk ik :P Het is meer een 'Huh'-reactie :+

Vandaag de dealer schriftelijk aansprakelijk gesteld met 'bewijsmateriaal'. Op de factuur van de servicebeurt staat zowel mijn opmerking van tevoren over de ketting als de conclusie van het 'strakke-punt' in de ketting dus ik ben benieuwd. Zij dienen het vervolgens weer bij hun verzekering in, dus duurt denk ik ff voor ik antwoord heb. Mocht het tot niks resulteren dan is de volgende stap om naar de Bovag te gaan ;)
 
Ik weet dat een conisch lager (wordt volgens mij ook wel een naaldlager genoemd) een upgrade is van het huidige lager.. Of je het kunt spannen? Geen enkel idee.. Veel plezier met de rit! Enjoy! :]
Ah, da's vast goed om te horen :)

Ik ben benieuwd hoe het rijdt in vergelijking met m'n eigen VFR :) De sound is dankzij de LeoVince pijp alvast wel lekker ;)
 
Verder zit er wel iets speling op het balhoofdlager, maar het stuur loopt wel soepel van links naar rechts, zonder "vast" punt zeg maar. Volgens de verkoper een conisch lager dat je (ook) kon spannen, heb ik ook van een VFR-rijder horen zeggen. Iemand die dat kan bevestigen?
Mijn balhoofdlager hebben ze 2 week geleden ook 'afgesteld' zal wel het zelfde zijn als 'spannen'. Lijkt me dus geen probleem. Hoe het moet weet ik ook niet :P
 
Heb er 28000km opzitten en mn remblokken zijn behoorlijk aan vervanging toe.
Gisteren 2 setjes besteld, half uurtje sleutelplezier en binnenkort super veilig het Moezelgebied induiken.. :P
 
Heb er 28000km opzitten en mn remblokken zijn behoorlijk aan vervanging toe.
Gisteren 2 setjes besteld, half uurtje sleutelplezier en binnenkort super veilig het Moezelgebied induiken.. :P

Ik zit nu op 25.000 en zal binnenkort mijn remblokken vervangen.
 
altijd de blokken vervangen als je de schijf(ven) vervangt, ook als de blokken net nieuw zijn. Op de prijs van een (motor)remschijf peanuts en het bevordert de levensduur, maar ook de remprestaties aanzienlijk, aangezien een remblokje moet inslijten op de schijf.
 
Mn remblokken waren dan ook wel echt op, er was nog minder dan een mm remvoering...
Nu rondom nieuwe gemonteerd, ff doorknijpen is weer of je het anker uitgooit.. Super!!
TIP: klusje voor mensen met enige sleutelervaring, anders zeker LATEN doen...

gisteren een TomTom Ryder Classic Pro besteld... nooit een voorstander geweest van navigatie, maar nu Tjechie het reisdoel wordt, toch maar de stap genomen.. ben benieuwd :)



Ik zit nu op 25.000 en zal binnenkort mijn remblokken vervangen.
 
gisteren een TomTom Ryder Classic Pro besteld

Beste uitvinding na het wiel :+
Wij hebben er beide een op. Routes maken we in Tyre, kunnen we optimaal van het rijden genieten zonder telkens op de kaart te moeten kijken.

Heb je er wel een actief dock bij ? Bij mijn de rider 2 zat hij er bij maar bij de urban rider pro hebben die later bijbesteld.
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik de tt binnen heb ga ik me verdiepen in de montage en stroomverbindingen.. Dus een actieve dock zou er zomaar kunnen komen :)


Beste uitvinding na het wiel :+
Wij hebben er beide een op. Routes maken we in Tyre, kunnen we optimaal van het rijden genieten zonder telkens op de kaart te moeten kijken.

Heb je er wel een actief dock bij ? Bij mijn de rider 2 zat hij er bij maar bij de urban rider pro hebben die later bijbesteld.
gisteren een TomTom Ryder Classic Pro besteld

Beste uitvinding na het wiel :+
Wij hebben er beide een op. Routes maken we in Tyre, kunnen we optimaal van het rijden genieten zonder telkens op de kaart te moeten kijken.

Heb je er wel een actief dock bij ? Bij mijn de rider 2 zat hij er bij maar bij de urban rider pro hebben die later bijbesteld.
 
Vandaag een rondje in brabant, beetje gelderland met een stukje noord limburg, 315 km . Vorig weekend naar de ardennen geweest 540 km. Weekend daarvoor in de vlaamse ardennen getoerd, 450 km. Sjongjonge... we hebben het er maar druk mee :)
 
Vandaag ging Mrs. met haar moeder in Maastricht shoppen.
En wat blijft er voor het mannetje dan over op een zonnige zondag als deze?
Juist ja; de Eifel inl! :Y
Gisteren ochtend wat door Zuid Limburg getoerd om m'n verjaardagscadeautje "in te zitten":
een lederen speelpak van Alpinestars 8-)

Na een kleine 300 kilometer "Kurven kratzen" snel weer naar huis over Die Autobahn.
Lig ik daar stoer te doen met m'n kin op de tank en de toerenteller op 10.500 en de linker naald voorbij de 220...

P1020286-1.jpg


zie ik in de linker spiegel een 911 aan komen zetten met de linker knipper uit...
't Leek wel alsof ik stil stond!
Op de achterkant las ik iets van Carrera 4S of zo...

Tja... baas boven baas enne :}

Edit: net effe die 4S gecheckt...
Kost hetzelfde als ons rijtjeshuis en is be-hoor-lijk potent;
net geen 300 km/h als top...
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik eerder deze week al schreef komt er een ZZ om de Soes te vervangen. Nu vroeg ik mij af of er ergens een WPH digitaal te vinden is?

En/of heeft iemand hier toevallig een elektrisch schema van de CBF beschikbaar? Ik heb de Pro-oiler uit de GSX gehaald en die komt weer in de CBF terug. Hier nog meer PO-gebruikers trouwens? Heb ik straks eigenlijk een aparte nozzle nodig? Voor de VFR was dat wel zo, maar op de Soes zat een universele.
 
Vandaag ging Mrs. met haar moeder in Maastricht shoppen.
En wat blijft er voor het mannetje dan over op een zonnige zondag als deze?
Juist ja; de Eifel inl! :Y
Gisteren ochtend wat door Zuid Limburg getoerd om m'n verjaardagscadeautje "in te zitten":
een lederen speelpak van Alpinestars 8-)

Na een kleine 300 kilometer "Kurven kratzen" snel weer naar huis over Die Autobahn.
Lig ik daar stoer te doen met m'n kin op de tank en de toerenteller op 10.500 en de linker naald voorbij de 220...

[afbeelding]

zie ik in de linker spiegel een 911 aan komen zetten met de linker knipper uit...
't Leek wel alsof ik stil stond!
Op de achterkant las ik iets van Carrera 4S of zo...

Tja... baas boven baas enne :}

Edit: net effe die 4S gecheckt...
Kost hetzelfde als ons rijtjeshuis en is be-hoor-lijk potent;
net geen 300 km/h als top...
Dat schiet zeker wel lekker op 209 km/h. Hoe voelt een CBF aan bij die snelheid. Zit je dan nog steeds met een veilig gevoel op de motor bijv. net als met 100 km/h of denk je van dit moet ik niet te lang doen anders valt hij nog uit elkaar :]
 
Ik wil echt niemand adviseren om dit na te doen of zo.
ik deed dit op de Duitse Autobahn waar geen snelheidslimit geldt, erg recht, breed en overzichtelijk is.
De CBF voelt zo stevig en stabiel aan dat ik zelfs merkte dat ik m'n beenspieren flink aanspande tijdens die snelle rit. En dat ik me dus kon ontspannen!
Zo stevig, stabiel en gemakkelijk voelt de motor op dat tempo.
Heb het vermoeden dat dit chassis echt veel meer aan kan dan de 78 pk die er nu aan trekken.
Wat me ook opviel was, dat ik 'm niet in het rode bereik van de toerenteller kreeg. Misschien teveel tegenwind? Regelmatig gecheckt dat gashendel tegen de stuit zat, maar op is op.
:-)
 
Ooit één keertje in Nederland de gashandel opengedraaid. Stond ervoor bij de brug te wachten, dus vooraan. Nadat we weer weg mochten was de weg voor mij dus vrij, en recht genoeg. Ben tot 180 km/h gegaan. Niet omdat het dan eng werd, 180 km voelde hetzelfde als 120km. Eigenlijk wel saai, dat het niet spannender werd.
Maar ben niet harder gegaan omdat de kans dat er ergens de verkeerde persoon foto's staat te maken niet groot is, maar als hij er staat je wel zuur bent. En het was toch niet spannend, dus waarom het risico nog lopen.

Ik weet nu dus dat de CBF heel wat in z'n mars heeft, dat hoeft niet meer gedemonstreerd te worden voor fijne km's :]
 
Ik heb nu naast mijn CBF een Yamaha XT660Z uit '92 bijgekocht. Hele gave fiets. Een 1-cilinder. Geeft al vol vermogen vanaf 4000 toeren.
 
Wat me ook opviel was, dat ik 'm niet in het rode bereik van de toerenteller kreeg. Misschien teveel tegenwind? Regelmatig gecheckt dat gashendel tegen de stuit zat, maar op is op.
:-)
Ik heb nog niet de kans gehad om het hele instructieboekje door te werken, maar je zou eens kunnen kijken of de top officieel wel in VI en niet stiekem in V gehaald wordt? En als dat wel in VI is, tja, dan is het vermogen gewoon niet toereikend. Tot hoe ver kwam'ie wél?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan