Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat de top is heb ik nog niet ondervonden, ik vond het bij 220 welletjes. Bedacht toen dat er de topkoffer opstond, hij bleef overigens 100 % stabiel
 
@stalensnuitje. Ik ben ook al even op zoek, maar digitaal kan ik niets vinden. De keuze is blijkbaar uit een Engelstalig Haynes of een Duits sleutelboekje. Iemand hier enig idee welke 't meest bruikbaar is?
 
Het schema inderdaad of een werkplaatsboek. Ik vind t toch altijd prettiger om even te kunnen checken voor ik aan draden of onderdelen ga klooien.
 
Ik heb nog niet de kans gehad om het hele instructieboekje door te werken, maar je zou eens kunnen kijken of de top officieel wel in VI en niet stiekem in V gehaald wordt? En als dat wel in VI is, tja, dan is het vermogen gewoon niet toereikend. Tot hoe ver kwam'ie wél?

De toerenteller bleef op 10.500 rp/m staan.
Kan heel goed zijn dat de VI inderdaad te lang is om Vmax te halen.
Of toch teveel tegenwind?

Wat de top is heb ik nog niet ondervonden, ik vond het bij 220 welletjes. Bedacht toen dat er de topkoffer opstond, hij bleef overigens 100 % stabiel

Denk dat je niet veel meer erbij had kunnen zetten.
Enne... goeie topkoffer heb je!
:}
 
Het schema inderdaad of een werkplaatsboek. Ik vind t toch altijd prettiger om even te kunnen checken voor ik aan draden of onderdelen ga klooien.
Bij mijn VFR zit het schema keurig achterin het instructieboekje, maar dat is bij de CBF niet het geval, begrijp ik?

Dit kreeg ik van de heren van Pro-oiler te horen:
Volgens onze gegevens is de draad van de electronische snelheidsmeting bij
de Honda roze-blauw of roze-groen.

En volgens deze post van GekkeHenkie moet die aan de linkerkant vanaf het blok zo ongeveer t.h.v. het zadel omhoog lopen, ook idem bij de VFR. Dus als de ZZ hier zaterdag in de tuin staat trekken we gelijk het kapwerk er maar eens af om dat te controleren.
Bij de GSX vond ik het meest riskante toch wel het boren en tappen in de swingarm
a066.gif
 
Oh ja; jou DD zal zeker voorbij de top van mijn ZZ geraken.
8-)

Ik heb een DD en vorig jaar gekeken wat de top was. In Duitsland uiteraard. Volgens de teller 240 km, top volgens mijn Garmin 222 km met een beetje tegenwind. Ik geloof zelfs dat ik dat er nog in heb staan.

Heel veel verschil met de ZZ is er dus niet. Maar DD is vooral wat krachtiger in het koppel.
 
Ik had het al eens eerder gepost maar ik heb wel een pdf manual voor de CBF1000 oude model.

Misschien heb je er ook wat aan voor de 600:

http://www.hondacbf.nl/manual/manual.zip

Voor de robots staat er een username en ww op:
user = honda
ww is de modelnaam (en cylinderinhoud aan elkaar) zoals in de eerste regel, maar dan met kleine letters. Deze puzzel moet voor Nederlanders op te lossen zijn :+ de robots hebben er vast meer moeite mee.

Succes er mee.

Ik heb mijn oude cbf1000 ook eens op de 220 gehad, daar liep hij nog netjes, nog nooit echt de top geprobeerd te rijden.

Mijn huidige VFR1200 rijd wel heel anders op hoge snelheden, maar dat is nogal een open deur.
 
Laatst bewerkt:
@frank_b: mijn dankbaarheid grenst aan hondsdolheid :}
Maar zonder gekheid, echt heel fijn, dank je!
Ik had hier 't forum al eens op doorgespit, maar blijkbaar toch niet goed gekeken.
 
Blijft een hechte club die VFR rijders :+

Maar ik heb met plezier 2 jaar op mijn DD gereden, het is een fijne motor.

@weerwolf, graag gedaan, je hebt je jaarlijkse enting toch wel gehad :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Ben inmiddels over m'n :Z dippie heen.
Vanmorgen om 7:00 uur vertrokken en om 18:00 uur weer thuis.
Dankzij het warme weer en de VRO-1 die ik vandaag in Venlo heb gevolgd zijn er weer 350 leerzame, vermoeiende en soms nare kilometers erbij gezet.

Leerzaam, omdat je onder gecontroleerde omstandigheden wat meer grenzen van de motor verkent.
Vermoeiend, omdat het errig warm was en de oefeningen die je doet zijn toch wel erg intensief en spannend.
Naar, omdat 's middags de vele lasnaden en zwartgeverfde witte strepen spekglad begonnen te smelten... De helft van het oefenterrein van de KNMV was nog niet voorzien van grippig asfalt namelijk...

De dag begon met een introductie en uiteenzetting van de te doelen van die cursus.
In een notendop: bewuster bezig zijn met motorrijden en daardoor veiliger deelnemen aan het verkeer.

De groep werd opgesplitst in 4 kleine groepen (van 5 personen in mijn geval), zodat er genoeg individuele aandacht gegeven kon worden.
De hele groep was een aangename club motorliefhebbers van alle lagen van de motorsamenleving; choppers, racers, tourders, All Terreiners, Nakeds en Tupperwarders.
Van alles wat, maar er waren eigenlijk geen buitenbeentjes. 8-)

Als eerste oefening werd de langzame slalom om pillonnetjes gedaan. Voor mij, die pas 2 jaar geleden deze oefening bij de AVB heeft moeten afleggen, gemakkelijk te doen.
Met een licht aangezette achterrem voor de stabiliteit.
Maar... degenen die 20 jaar eerder hun examen aflegden keken alsof water brandde...
De instructeur zei dat ze dit toch ook maar eens moesten proberen.
En toen gebeurde het; 2 man op dezelfde motor (een of andere Duitse motor die voor terrein en straat geschikt is, met links en rechts een cilinder... :X )
Na 3 rondjes viel de eerste achterrem finaal uit. Hij moest noodgedwongen een afkoelperiode inlassen!
maar... nadat hij weer kon mee draaien, viel de tweede uit! Ook met platte achterrem!
Een bekend probleem voor de 1150 cc grote variant van die motor, bleek. _O-

De remproeven bleken voor mij een peuleschil, want Honda heeft verdraaid goede ABS systemen en nog betaalbaar ook! :Y
Zowel de droge noodstop als ook remmen door zand ging perfect.
Alweer bleek wat voor 'n goede keuze deze ZZ is; de mannen zonder ABS zaten flink te stressen (en extra meters remweg te verkloten...)

De motorgymnastiek was een grote verrassing voor mij.
Nooit gedacht dat de motor zo stabiel is, als ie maar rolt!
Voetjes op het zitkussen, knietjes op het zitkussen, beentjes aan 1 kant van de motor,
rechter voet op linker voetstepje... Handjes los... allemaal geen enkel probleem.

De wip was voor mij echter bijna een klein drama geworden. Doordat ik niet genoeg snelheid maakte en voor het kantelpunt stilviel, kieperde ik van de wip af. Gelukkig stonden 2 man links en rechts om de cursisten op te vangen, just in case... |(

Het rijden over balken en banden was interessant, maar verder niet echt spannend.

De catering was trouwens uitstekend geregeld. :9~

's Middags bleken dat proeven steeds moeilijker te worden, want de talloze lasnaden begonnen te smelten. :N
Zo werd het achter de instrukteur aanrijden om een idee te krijgen van de ideale lijnen er niet gemakkelijker op. Helemaal als je asfalt gaat smelten.. :/ .
Een goede manier om te leren hoe je motor reageert op glad asfalt. Je voelde voortdurend het voor- en achterwiel stapjes opzij zetten. Echnie prettig bochten maken, zo :N !
Maar na verloop van tijd bleek dat het ontspannen en lichtjes vasthouden van het stuur meer rust in de tent bracht.
Het "schone en droge stuk asfalt stond garant voor hoge snelheden, flinke hellingshoeken en smallere schaamrandjes. ;)

Al met al een zeer interessante, leerzame, prettige en intensieve dag!
8-)

(ps.: iedereen geslaagd, vandaag!)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt gaaf, Jenkins, staat bij mij ook nog op het verlanglijstje.

Wij hebben vandaag de ZZ verwelkomd in huize StalenSnuitje. Was voor Mw. wel even een raar moment om haar eerste eigen motor zo achter te laten -O- Maar gelukkig werd dat meteen goedgemaakt met een lekekr stukje :] Hopen dat we ze veel blije km's mag gaan maken op de CBF :Y
 
@Jenkins:

Gaaf, ik wil zelf ook een keer een VRO cursus doen samen met m'n broertje als hij zijn rijbewijs heeft. Die 1150GS'en staan normaal niet garant voor falen hoor. ;) M'n pa heeft ermee het Nederlands kampioenschap motorbehendigheid gewonnen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Klinkt gaaf, Jenkins, staat bij mij ook nog op het verlanglijstje.
Wij hebben vandaag de ZZ verwelkomd in huize StalenSnuitje. Hopen dat we ze veel blije km's mag gaan maken op de CBF :Y

Gaaf was het zeker, StalenSnuitje! :Y
Ik kan alleen maar zeggen; doe zo'n VRO en je kent je fiets NOG beter.
En v.w.b. jouw OneWhoMustBeObeyed; als ze snel zo'n cursus zou doen, zal ze nog sneller maximaal genieten van haar ZZ!

@Jenkins:
Gaaf, ik wil zelf ook een keer een VRO cursus doen samen met m'n broertje als hij zijn rijbewijs heeft. Die 1150GS'en staan normaal niet garant voor falen hoor. ;) M'n pa heeft ermee het Nederlands kampioenschap motorbehendigheid gewonnen. O-)

Ik geloof dat dat inderdaad het type motor was ja. O-)
Maar ik ben het helemaal met je eens; de wendbaarheid en stuurkwaliteiten van dat model zijn beroemd/berucht. Veel instructeurs rijden ermee (net als met Pans en VFR's).
De remmerij van dat merk staat er om bekend dat ze zo ontzettend sterk zijn. Alleen (b)lijkt het met het uithoudingsvermogen van specifiek die achterrem niet zo goed gesteld te zijn, alsdus onze instructeur. :/
 
Laatst bewerkt:
Omdat ik de smaak te pakken heb ga ik 25 mei naar het http://www.fsz-grevenbroich.de/kursangebote/motorrad/intensiv-training/ (FSZ Grevenbroich).
Daar heb ik me ingeschreven voor hun Intensivkurs.

Meer liefhebbers??

:)
 
Lekkuuuur! :Y

Is een waanzinnig mooie omgeving, he?
En eigenlijk best goed te doen in 1 dag.

(en doordeweeks geen gedoe met afgesloten wegen. O-) )
 
Vrijdag 3 juni ben ik met mn zwarte DD in Monschau van de partij, als tusenstop richting de Moezel en een overnachting in Cochem... Route staat al in mn TomTom.. ;-)
Dat werkt idd perfect zo'n TT, ik had er de route van vandaag ook ingezet. Maak ze vooraf in Tyre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan