Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Moet ik even kijken. M'n ma heeft hem een keer laten vallen en toen is de rechterspiegel gesneuveld. Nieuw setje opgezet.

Zal morgen even kijken voor je.
 
Zo, nieuwe kettingset, achterkuip en kettingbeschermer weer gemonteerd :D eindelijk kan ik weer rijden op mn ZZ.

Even een vraagje aan de experts O-) Mijn achterremschijf moet ik ook vervangen. Prijzen die ik zie variëren van 80 - 170 euro. Voor 170 heb je een OEM schijf, voor 80 een Lucas schijf bij Motozoom.nl iemand ervaring met nieuwe remschijven?

Daarnaast kan je kiezen tussen organische of sintermetaal remblokjes. Prijsverschil is 10 euro. Wat is beter en merk je het ook daadwerkelijk?
 
Zo, vandaag de PO geïnstalleerd in de ZZ. Heb alleen een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: ik heb last van EMI, oftewel elektromagnetische interferentie. Hoogstwaarschijnlijk wordt dat veroorzaakt door een niet optimaal gekozen massapunt. Weet iemand een goed (blank metaal) punt op het hoofdframe?
 
Zijn er veel CBF-ers die dit jaar een weekend of een complete motorvakantie gaan rijden?
Worden er hier eigenlijk nooit CBF-ritten georganiseerd??

Zelf ga ik begin juni richting Moezel en in augustus met een vriend (Bandit 1250) op motoravontuur naar Tjechie. Ben benieuwd hoeveel CBFers de koffers gaan pakken :P
 
met pasen 6 dagen Engeland geweest.
met hemelvaart 4 dagen naar zwitserland.
augustus 3 week met de auto (en cbf-je op trailer mee ;) ) naar zuid-frankrijk
oktober nog een weekendje eifel of ardennen.

mijn cbf wordt iig nog gebruikt ;)
 
Voorlopig alleen een paar weekendjes in de planning. Ik moet nog es gaan nadenken over koffersets etc voor ik een hele vakantie op twee wielen ga plannen.
Maar ritten zijn altijd ok :)
 
Eind augustus een lang weekend sturen in de Moezel.

Heeft iemand nog een voorkeur voor een topkoffer? Want mijn bevestiging is al 2 keer gescheurd.
 
Laatst bewerkt:
Een bevestiging die 2x scheurt?? Lukt volgens mij alleen als je er 30kg in mikt en boven de 250km/u tegen wind ff bukt... ;-))
Ik rij sinds 2006 met givi-materiaal en dat gaat echt niet stuk. Nu ga ik voor een erg strakke prijs een Kappa-topkoffer (model K55) bestellen, zijn ook van GIVI...


Eind augustus een lang weekend sturen in de Moezel.

Heeft iemand nog een voorkeur voor een topkoffer? Want mijn bevestiging is al 2 keer gescheurd.
 
Kijk!! dit is een echte CBF-rijder... *O*
Als de zomer zo doorzet, gaan we mooie trips tegemoet :]

met pasen 6 dagen Engeland geweest.
met hemelvaart 4 dagen naar zwitserland.
augustus 3 week met de auto (en cbf-je op trailer mee ;) ) naar zuid-frankrijk
oktober nog een weekendje eifel of ardennen.

mijn cbf wordt iig nog gebruikt ;)
 
Zijn er veel CBF-ers die dit jaar een weekend of een complete motorvakantie gaan rijden?
Worden er hier eigenlijk nooit CBF-ritten georganiseerd??

Zelf ga ik begin juni richting Moezel en in augustus met een vriend (Bandit 1250) op motoravontuur naar Tjechie. Ben benieuwd hoeveel CBFers de koffers gaan pakken :P

Wij zitten nu in de Eifel met de cbfjes ;) voor een paar dagen
Hotel zum Goldenen Stern - Prüm | Eifel
Deze zomer gaan we 2 weken in Oostenrijk, Zwitserland en Italie toeren
 
Niet verkeerd zeg!!! Omgeving Prum... daar reed ik vroeger met de brommer heen, 1971 toen de amerikanen daar nog gelegerd waren.. Ook heb ik in die tijd met een vriend op de camping gezeten, daar heen met een kawa 350 3 cylinder 2-takt, mn eerste motorervaring toen ik 17 was en vanaf de camping dagelijks in het dorp met de kawa brood mocht halen.. ;)

Jullie zitten er beter bij nu, mooi hotel. Veel mooie bochten gewenst!


Wij zitten nu in de Eifel met de cbfjes ;) voor een paar dagen
Hotel zum Goldenen Stern - Prüm | Eifel
Deze zomer gaan we 2 weken in Oostenrijk, Zwitserland en Italie toeren
 
Hallotjes,

mijn bevestiging van de Honda koffer (base-plate) was kapot doordat de motor omver geblazen was begin februari (met hoes om de motor). Maar voor de rest nog nooit klachten gehad over de originele koffer.
Ga op vrijdag na hemelvaart met een maat van me een dagje sturen. Nog totaal geen idee waar we naar toe gaan/welke rit we gaan doen.
Daarnaast gaan we de laatste week van juni een midweek naar het Westerwald (Motorranch Westerwald) om te toeren.
Daar houdt het voorlopig nog wel even mee op helaas ;-( Maar ja, rij elke dag woon-werk en als hert smiddags druk is rij ik toeristisch!

Groeten Gerwin
 
Een bevestiging die 2x scheurt?? Lukt volgens mij alleen als je er 30kg in mikt en boven de 250km/u tegen wind ff bukt... ;-))
Ik rij sinds 2006 met givi-materiaal en dat gaat echt niet stuk. Nu ga ik voor een erg strakke prijs een Kappa-topkoffer (model K55) bestellen, zijn ook van GIVI...

Ik weet niet precies welk merk bevestiging, denk SHAD. Aangezien ik daar ook een koffer van heb. Ik heb de koffer wel aardig vol gestouwd. Woog 10 kg. De bevestiging bestaat uit 2 delen zeg maar. Het buizenframe die met 2 bouten aan de motor vast zit, en de plaat waar de koffer op zit. De las daartussen is gebroken. Toen had ik hem naar een garage gebracht waar ze hem zouden lassen. Maar toen ik de breuk weer bekeek zag ik dat hij alleen oppervlakkig was gelast. Nu wil ik geen risico meer lopen en een nieuw rek (+misschien nieuwe koffer) bestellen.
 
Laat Shad nu net een van merken zijn die ik aan het overwegen was, mede vanwege de redekijke prijzen. Die prijs heeft een reden, blijkbaar.. Je moet er toch niet aan denken dat je koffer op de snelweg solo gaat, of nog erger.. Ik kijk nog wel even verder.
 
GIVI is een topmerk, zelf met een volle monokey 250km/u gereden, geen enkel probleem.. Heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand zn topkoffer verloor.... hahah
Ik zit te wachten op mn nieuwe Kappa K53 topkoffer (139 euro) (made by GIVI)



Heb zelf een topkofferrek van Givi. Ziet er stevig uit en ook nog geen problemen mee gehad.
 
Opinternet voor mn velgen tripings besteld zie www.stickersandstripings.com

Gekozen voor 17inch velgstriping in de kleur lime 814... bij mn zwatre DD misschien beetje gewaagd, maar wel goed tegen een grijze muisimago... ;-)
 
Laat ff weten hoe die stickers bevallen. Ik zit zelf aan een reflecterende variant te denken, valt mn zwarte fiets nog een beetje op in t donker.
 
GIVI is een topmerk, zelf met een volle monokey 250km/u gereden, geen enkel probleem.. Heb trouwens nog nooit gehoord dat iemand zn topkoffer verloor.... hahah
Ik zit te wachten op mn nieuwe Kappa K53 topkoffer (139 euro) (made by GIVI)
ah mooi prijsje, waar heb je die gekocht? heb zelf alleen een monolock systeem :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan