Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Das jammer geld!
B|
Maar de misdaad die je die zondag in dat dorp hebt begaan is dan ook buiten elke proportie!
Er zou maar eens een gieter oversteken!

;)
 
Blijkbaar had ik deze in het verkeerde forum gezet ... Hierbij een herkansing.

3 weken geleden een proefrit gedaan op een Honda CFB1000F (nieuwste model dus).
Het viel mij op dat de motor toch wel erg veel trillingen in het stuur had.

Is dat normaal? Of heeft iemand dezelfde ervaring met zijn CBF1000F?
Of is dit een onbekend/exemplarisch probleem?

De motor was van eenHonda dealer en had rond de 10k km op de teller staan. Nog niet echt oud dus. Verder leek hij in goede staat.


was de voorband wel goed gebalanceerd? laatst had ik ook dat probleem. Is inmiddels opgelost.
 
Vandaag vielen er 2 bekeuringen op de mat :( :(
Ik, 62 km\h in de bebouwde kom; 54 euro.
En moeders die voorop reed met 57 km\h moet 28 euro aftikken.
Plaats delict; op 1 mei in St Antonis .
Maar we hadden die dag wel lekker gereden O-)
kost wat maar heb je wat :?
Oei, dat is idd zonde, kan je ook lekker van uit eten gaan...
Of een paar keer tanken.
 
mijn snelheids meter doet het soms niet.. mijn cbf 600 is pas een jaartje oud.. gelukkig nog garantie.. vroeg me wel af zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad ?

Er was wel een poosje geleden iets met de draadboom van de 600's, misschien heb jij daar ook last van, je dealer zou dit moeten weten.
 
2-cylinder :? :?

De Cross Runner is een V4! Je hebt de achterste twee cylinders dus even gemist. Die V4 komt rechtstreeks van de huidige VFR, met wat tuning aangepast aan het "concept", lees wat meer koppel onderin en het V-Tech systeem komt bij een lager toerental in.

:^ klopt dat is het blok van de VFR800 en zijn grote broer die later komt krijgt het blok van de VFR1200.

Dus eigenlijk zijn het VFR'rs met een hoger stuur :P
 
mijn snelheids meter doet het soms niet.. mijn cbf 600 is pas een jaartje oud.. gelukkig nog garantie.. vroeg me wel af zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad ?

Er was wel een poosje geleden iets met de draadboom van de 600's, misschien heb jij daar ook last van, je dealer zou dit moeten weten.
 
:? :?

Je quote jezelf en zet er dan mijn antwoord neer :?

Ik denk dat er wat misgegaan is :+

Wijzerij heeft de CBF600 van mijn vrouwtje overgenomen en daar bleek ook wat mee te zijn in de kabelboom.
Is ook onder garantie opgelost, er was een serie 600's waar wat met de kabelboom iets niet helemaal waterdicht was.
Details weet ik helaas niet meer
 
Klopt helemaal, er is een modificatie op de 600 modellen geweest en is door de honda dealer gedaan. Maar enkele weken later onderweg naar het zwarte woud begon plots het olie lampje te branden, dus naar een duitse Honda dealer gereden. Er bleek water in diverse stekkers te zitten, en waren zodoende aangetast. Alles een beetje droog en schoon gemaakt en we konden weer verder. Het euvel zou zich kunnen herhalen en de km teller zou het kunnen begeven volgens die beste man, maar we konden wel verder met onze rit. ( geen storing meer gehad )
Eenmaal terug thuis is er voor de tweede maal een modificatie geweest.
Het zou dus zomaar kunnen dat dit bij jou ook het geval is.
 
Morgenochtend 3 dagen naar een zonnige Moezel.
Gisteravond de zwarte DD van stuur tot velg (top tot teen) gepoetst en in de was gezet. Staat nu in showroomstaat te glimmen van de ouderwetse groene turtlewax... :) Zal vast ff anders zijn wanneer ik zondagavond thuis kom, vol met vliegen en zondag mogelijk een bui regen in mn nek.

Ik wens jullie CBFers een superweekend en wie weet, komen we elkaar tegen!
 
... en ik heb vanmiddag besloten dat morgenvroeg gestart gaat worden aan een lange dag eifelen ! :Y

Uitgangspunt is Brück bij Nideggen.
En van daaruit lekker naar het zuiden afzakken.

*O*
 
377,4 kilometers en 17,31 liter benzine later en ik kan weer tevreden terug kijken op een heerlijke dag "Kurvenkratzen" rond de Ruhrstausee. :9~

's Ochtends de navi op "Brück, bij Nideggen" gezet.
Van daaruit naar Heimbach, langs de Abtei Mariawald, Wolfgarten, Gemünd,
Einruhr, Hammer, Simmerath, Ruhrberg... :]

En... om heel eerlijk te zijn: sommige trajecten heb ik 2x of zelfs 3x gedaan.
Vooral rond Ruhrberg, Seifenauel en ook tussen Vossenack en Mausbach hebben ze me vaker gezien... :P

Het "hanging off", zoals me dat bij de Intensiv Training bij de ADAC voor het eerst werd getoond kon ik lekker oefenen.

Over enkele weken dan de Perfektions Training I. Benieuwd wat ze me daar voor leuks kunnen leren.
In te tussentijd lekker blijven oefenen.

:W
 
Als "herintreder" een aantal jaren geleden weer begonnen met motorrijden.
Helaas met te zware motoren begonnen (korte beentjes) en daardoor nooit echt tevreden geweest.
In volgorde heb ik in zeer korte tijd de volgende motoren versleten (of zij mij :))

R850RT
TDM850 (wat een oliebak zeg)
TDM900
R850RT

Na de laatste BMW besloot ik om "nooit meer een motor aan te schaffen"

Helaas, bloed kruipt waar het niet gaan kan en dit jaar sloeg het virus toch weer toe.

Op zoek naar een goedkope, goed handelbare fiets.

Ik kwam uit op de Yamyam YJ600. Goede verhalen over gehoord dus op zoek op marktplaats.
Overweldigend aanbod. 2 testritten gemaakt, met vijf mensen kontakt gehad.

Motoren reden prima, maar de uiterlijke staat van de bekeken/bereden motoren voldeed, mede door de ouderdom toch niet aan mijn wensen. Allemaal veel opknap werk.

Ten einde raad nog 1 keer naar mijn oude dealer. (Nu officieel Honda dealer). Verhaal vertelt en hij zegt:"Weet je wat jij moet hebben, loop maar even mee"
Deponeert hij me bij een CBF600 (MET ABS) uit 2004. Plaatje om te zien, alleen wat veel metertjes achter de kiezen. 100.000.000 om precies te zijn. Maar in goede staat (zo op het eerste gezicht), prima lopend en met een aardig prijsje.

Dus een testrit maar. Tsja, had ik niet moeten doen. Wat een lekker ding. Voldoende pep en heerlijk handelbaar. (Ook achteruit het erf af). Met andere woorden "verkocht", zowel de motor, als ik :) .

Dus sinds kort de trotse bezitter van een CBF600.
Na 30 jaar weer terug bij Honda. Mijn ogen worden nog steeds vochtig als ik terugdenk aan mijn CX500 uit 1980.

Natuurlijk waren er wel een paar punten op het uiterlijk aan te merken. Niet dat dat het rijden in de weg staat, maar ik heb alles graag in goede staat.
Dus het ontkleden van mijn CBF'je is begonnen en mijn ervaringen wil ik hier graag delen.

CBF600.jpg
 
Laatst bewerkt:
Voor ik mijn CBF600 kocht, heb ik een jaar op 'n XJ600 gereden.
Die staat nu bij m'n Hondadealer op de voorraadlijst.
Voordat ik m'n CBF kocht heb ik o.a. op een R850R proefgereden.

Ik begrijp je keuze voor deze motor dus erg goed.

:Y

Welkom!
:)
 
Zo, lekker een paar daagjes in Zwitserland gereden. Motor heeft dit keer de vakantie overleefd ;)

Alleen..... sinds gister middag staat het klokje iedere keer op "AM 1:00" als de motor meer als +- 3 min uit staat... Alle zekeringen zijn nog heel.. Iemand enig idee waar ik het kan zoeken?
 
He hallo,

afgelopen vrijdag met een collega van me een gedeelte van Brabant onveilig gemaakt ;-) Leuk route (Boenderen in Brabant van OnRoute) en ongeveer 260 km gereden...... de laatste 2 km moeten lopen!
Voor de Brienenoordbrug ging mn ABS controle lampje branden en op de brug knalde alle electra eruit van de teller! Grrrr. Weer een spanningsregelaar naar de klote. En doordat er geen veilige stop mogelijkheden waren kost dit ook nog een accu.
Helaas hebben ze de regelaar (after market) niet op voorraad en doordat ik te laat was, kan hij morgen pas besteld worden. Wordt de 3e regelaar in 50k km. De eerste vloog eruit bij ong 20k, de volgende heeft het niet langer dan 3 maanden uit gehouden. Hopen dat nu de after market het probleem voor eens en altijd de wereld uit helpt! Wat een bagger dingen van Honda.
Iemand anders dit probleem ook wel eens gehad?

Ondanks de problemen toch leuk kunnen sturen!

GRoeten Gerwin
 
Grrrr. Weer een spanningsregelaar naar de klote. Wordt de 3e regelaar in 50k km.

Beste Gerwin,

Hoe "schoon" zijn de koelribben van de spanningsregelaar?
Misschien hele kleine spijkertjes op heel ondiep water, maar misschien houdt de regelaar het langer uit als je de koelribben vrij van vuil houdt.
Zo zou hij de enorme hitte misschien wat gemakkelijker kwijt kunnen
en dus langer blijven leven.

Klinkt misschien ver gezocht, maar dit zijn mijn 2 centjes.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Jenkins,

koelribben zijn 'schoon'. Geen stof of modder wat vast gekoekt zat.
Hij zit helaas op een rot plek (in de zijkant van het kontje), waar totaal geen rijwind komt. Schijnt toch dé kwaal van Honda te zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of de regelaar door model updates ook op een andere locatie zitten dan op mijn machine (ZZ van 2005).

Maar bedankt voor de tip! Ga het in de gaten houden.

Groeten Gerwin
 
Hallo Jenkins,

welke machine heb je?? Is dit de 600 of de 1000? En van welk bouwjaar?
Het ziet er uit als een regelaar en op die plek krijgt ie genoeg rijwind om zn warmte af te voeren!

Bij mij zit ie daar helaas niet ;-(

Groeten Gerwin
 
Weet niet of dat wel de S.R is, bij de 1000 zit op die plaats de oliekoeler.
Zal het van de week eens uitzoeken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan