Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Just guessing: zou het iets te maken kunnen hebben met de 25kW begrensing? Wellicht dat ie daardoor bij het (koud) starten iets te arm loopt??
Hé fleng, geldt dat alleen voor de nieuwe(re) modellen? Onze '04 600S heeft ook een origineel rek+topkoffer. Staat in jouw brief toevallig een jaartal oid vermeld?Ik kreeg een brief van Mr. Honda dat er een terugroep actie is voor de originele topkoffers van 45L. Het blijkt dat hij eraf kan waaien. Nou ja, de bevestiging kan blijkbaar op den duur scheuren.
Die brief stuurt Honda aan alle eigenaren waar die koffer van origine op geleverd is. Wie hem later heeft laten plaatsen wordt misschien niet (direct) op de hoogte gesteld.
Het gaat om koffers met nummer 08L55-EWL-F000-02. Dit nummer zou op de bodem van de koffer te vinden moeten zijn, maar ik vond nergens iets. Maar ik heb gewoon de dealer gebeld, en hij wordt vervangen.
De onderschaal en de drager worden dan vervangen.
Vanavond even een lekker stukje wezen touren over de dijkjes van Wijhe-Deventer samen met m'n broertje. Gaan we vaker samen doen.
Heb de CBF even naar de garage gebracht. Nu zal hij de bougie's vervangen, de contactpunten schoonmaken (Want soms was de motor in één keer dood tijdens het starten) en doet verder algemeen onderhoud. Daarna kunnen we weer
Hé fleng, geldt dat alleen voor de nieuwe(re) modellen? Onze '04 600S heeft ook een origineel rek+topkoffer. Staat in jouw brief toevallig een jaartal oid vermeld?
Hé fleng, geldt dat alleen voor de nieuwe(re) modellen? Onze '04 600S heeft ook een origineel rek+topkoffer. Staat in jouw brief toevallig een jaartal oid vermeld?
Vervolg van het verhaal, na 7,5 week eindelijk reactie van de verzekering:In ieder geval vaak genoeg, en op tijd vervangen. Anders krijg je:
[afbeelding]
Twee weken terug nog een kleine beurt gehad, met de mededeling 'of ze wilden kijken waarom mijn stepje tikte'. Volgens de dealer 'zat er een strakke plek in de ketting' maar ik kon er volgens hun wel mee verder rijden. Aangegeven dat ik er in 6 dagen zo'n 2500 mee door Engeland ging rijden (was errug gaaf), maar dat was geen probleem. 'Kon er nog wel tot het einde van het seizoen mee rijden'.
Op terug weg tussen Antwerpen en Breda tijdens het inhalen van een vrachtauto, een klap gevolgd door een hoop geratel en geen aandrijving meer. Schade:
- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip
- kapotte ketting beschermer
Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.
Wij hebben zowel uw lezing als de lezing van onze verzekerde ontvangen.
Onze verzekerde heeft de ketting gecontroleerd op slijtage. De ketting was niet versleten.
Onze verzekerde kan nooit door de ketting heen kijken of er een zwak plek in de ketting zit. U heeft de motor elders gekocht en in de tussentijd had u 8000 km met de motor gereden. U heeft zelf aangegeven dat u niet wist hoelang de ketting al om de motor lag . Na controle bij onze verzekerde heeft u bovendien nog 2000 km met de motor gereden.
U heeft niet aangetoond dat de ketting door nalaten van onze verzekerde is gebroken. De breuk kan op een heel andere (zwakke plek ) in de ketting ontstaan zijn en bovendien kan er na de controle nog van alles met de ketting gebeurd zijn.
Op grond van de lezing van onze verzekerde kunnen wij niet tot vergoeding van uw claim overgaan.
(...ellendig verhaal met allerlei frustraties...) Dus graag even allen met mooie motor verhalen komen om me er even van te overtuigen waarom ik dat ding niet met een gigantische rotschop het huis uit zou doen