Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die motormaat die mee reed met de Eifelbiker, op zijn Honda Magna, gaat waarschijnlijk volgend weekend wel weer mee.
Als het droog is gaan we (maar in elk geval ik!) weer.

Even de agenda's (en weerbericht...) in de gaten houden.

:)
 
Okee, ik ben sowieso van plan om zaterdag even naar Aachen te rijden, zondag denk ik dat ik rustig aan doe.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Just guessing: zou het iets te maken kunnen hebben met de 25kW begrensing? Wellicht dat ie daardoor bij het (koud) starten iets te arm loopt??

Alleen de doorlaat van de inlaat is kleiner, dus het mengsel zou hetzelfde moeten blijven.
Ik breng hem binnenkort toch maar even langs mijn monteur voor een beurtje.
 
Ik kreeg een brief van Mr. Honda dat er een terugroep actie is voor de originele topkoffers van 45L. Het blijkt dat hij eraf kan waaien. Nou ja, de bevestiging kan blijkbaar op den duur scheuren.
Die brief stuurt Honda aan alle eigenaren waar die koffer van origine op geleverd is. Wie hem later heeft laten plaatsen wordt misschien niet (direct) op de hoogte gesteld.
Het gaat om koffers met nummer 08L55-EWL-F000-02. Dit nummer zou op de bodem van de koffer te vinden moeten zijn, maar ik vond nergens iets. Maar ik heb gewoon de dealer gebeld, en hij wordt vervangen.

De onderschaal en de drager worden dan vervangen.
Hé fleng, geldt dat alleen voor de nieuwe(re) modellen? Onze '04 600S heeft ook een origineel rek+topkoffer. Staat in jouw brief toevallig een jaartal oid vermeld?
 
Vanavond even een lekker stukje wezen touren over de dijkjes van Wijhe-Deventer samen met m'n broertje. Gaan we vaker samen doen.
 
Is goed!

Heb de CBF even naar de garage gebracht. Nu zal hij de bougie's vervangen, de contactpunten schoonmaken (Want soms was de motor in één keer dood tijdens het starten) en doet verder algemeen onderhoud. Daarna kunnen we weer :]
 
Heb de CBF even naar de garage gebracht. Nu zal hij de bougie's vervangen, de contactpunten schoonmaken (Want soms was de motor in één keer dood tijdens het starten) en doet verder algemeen onderhoud. Daarna kunnen we weer :]

Tja... Soms wil het wel 'ns een boel schelen; regulier onderhoud...

;)


Morgen snort ze weer als vanouds.

:]
 
Hé fleng, geldt dat alleen voor de nieuwe(re) modellen? Onze '04 600S heeft ook een origineel rek+topkoffer. Staat in jouw brief toevallig een jaartal oid vermeld?

Hoi,

Mijn "Grey" stamt uit '05 en heeft ook een originele topkoffer. Ik ben ook wel benieuwd of de terugroepactie ook hiervoor geldt...

Hou me aanbevolen voor meer info,

dank,
Groet,
Michel
 
Update:

Oud:
roest_02.jpg


En nieuw:
roest_07.jpg
 
Hé fleng, geldt dat alleen voor de nieuwe(re) modellen? Onze '04 600S heeft ook een origineel rek+topkoffer. Staat in jouw brief toevallig een jaartal oid vermeld?

Nee, geen jaartal vermeldt, alleen dat nummer (dat ik dus niet kan vinden).
Volgens mijn dealer was mijn framenummer gekoppeld aan een "foute" topkoffer, dus ontving ik de brief.
Als dat zo is, zou je dus zonder brief niet onder de "gelukkigen" vallen.
Mijn CBF is van 2010, dus wel wat jonger. Ze zullen toch niet al 8 jaar foute koffers maken en daar nu pas achter komen :?
Maar het simpelste is een telefoontje naar een Honda dealer, die moet dat zo kunnen uitzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Bladdiehel!!!
Dat ziet er *D uit zeg!!!
Uitlaat nieuw of uuuuurenlange huisvlijt met de polijstmachine?
Die motorsteun komt uit dezelfde winkel als je ventilatorbeugel??
;)
 
Nieuw spruitsuk, die ouwe was maar voor één ding goed....
Motorsteun komt inderdaad uit dezelfde dhz winkel als de ventilatorsteun. :)

Heeft wat uurtjes gekost,maar nu kan ie er weer jaaaren tegen.
 
In ieder geval vaak genoeg, en op tijd vervangen. Anders krijg je:
[afbeelding]

Twee weken terug nog een kleine beurt gehad, met de mededeling 'of ze wilden kijken waarom mijn stepje tikte'. Volgens de dealer 'zat er een strakke plek in de ketting' maar ik kon er volgens hun wel mee verder rijden. Aangegeven dat ik er in 6 dagen zo'n 2500 mee door Engeland ging rijden (was errug gaaf), maar dat was geen probleem. 'Kon er nog wel tot het einde van het seizoen mee rijden'.

Op terug weg tussen Antwerpen en Breda tijdens het inhalen van een vrachtauto, een klap gevolgd door een hoop geratel en geen aandrijving meer. Schade:

- ketting (maar die wilde ik toch al z.s.m. vervangen)
- kapotte linker achterkuip
- kapotte ketting beschermer

Valt wat dat betreft mee, materiele schade zo'n 220 euro. Samen met 'vervangen' van ketting en bijkomende uren kwam de taxatie echter op 645 euro... Nu de dealer aansprakelijk stellen en kijken wat hun verzekering ermee doet.
Vervolg van het verhaal, na 7,5 week eindelijk reactie van de verzekering:
Wij hebben zowel uw lezing als de lezing van onze verzekerde ontvangen.


Onze verzekerde heeft de ketting gecontroleerd op slijtage. De ketting was niet versleten.
Onze verzekerde kan nooit door de ketting heen kijken of er een zwak plek in de ketting zit. U heeft de motor elders gekocht en in de tussentijd had u 8000 km met de motor gereden. U heeft zelf aangegeven dat u niet wist hoelang de ketting al om de motor lag . Na controle bij onze verzekerde heeft u bovendien nog 2000 km met de motor gereden.

U heeft niet aangetoond dat de ketting door nalaten van onze verzekerde is gebroken. De breuk kan op een heel andere (zwakke plek ) in de ketting ontstaan zijn en bovendien kan er na de controle nog van alles met de ketting gebeurd zijn.

Op grond van de lezing van onze verzekerde kunnen wij niet tot vergoeding van uw claim overgaan.

Op naar de volgende strijd dus... Eerst nog maar eens in discussie met die verzekering, en anders naar de BOVAG
 
#(&*#^*(@!^$^!@$!^!#(*&^!(*%!^@#!$@

Denk dat ik de rest van het jaar maar in bed blijf liggen.... Het verhaal:

Aangezien de dealer bij de servicebeurt ook aangaf dat de achterrem vervangen moest worden, heb ik van de week dus een nieuwe achterremschijf en remblokjes gemonteerd, fluitje van een cent dacht ik nog.

Eerst al het probleem gehad dat Motozoom me de verkeerde maat schijf geleverd had (en er uiteraard pas achterkwam toen ik em vast wilde schroeven en halve motor dus al gedemonteerd had). Probleemloos om kunnen ruilen voor de goede maat en die uiteindelijk van de week gemonteerd. Murphey en zn wet keken uiteraard weer mee over mn schouder (opzetstuk van ratel kapot gedraaid, de motor met zn middenbok op een schroevendraaier gezet die nu dus krom is). Maar het ergste probleem wat optrad was dat na montage de rem dusdanig aanliep dat het wiel nog geen kwartslag draaide als ik em een zetje gaf (op de bok). Met de dealer overlegd, kon proberen de remzuiger schoon te maken en anders werd het reviseren...

Vanochtend dacht ik dat dus even te gaan proberen, motor hoes eraf, sloten eraf, stukkie achteruit, middenbok aan de grond, voet erop en motor op de middenbok zetten, totdat........mn schoen met zn gladde zool van de middenbok af schoot. Motor kantelt naar rechts en tegen (gelukkig) mijn eigen auto aan...

full


Remhendel van de motor afgebroken, en de auto heeft verschillende krassen en deuken in voorspatbord en deur. Momenteel ben ik het ding dan ook echt helemaal zat. Dit voorjaar niks dan ellende gehad, bodemloze put met pech lijkt het wel. Dus graag even allen met mooie motor verhalen komen om me er even van te overtuigen waarom ik dat ding niet met een gigantische rotschop het huis uit zou doen ;) :P
 
Laatst bewerkt:
(...ellendig verhaal met allerlei frustraties...) Dus graag even allen met mooie motor verhalen komen om me er even van te overtuigen waarom ik dat ding niet met een gigantische rotschop het huis uit zou doen ;) :P

Ik ben een echte mooi-weer-rijder geworden.
Sinds ik mijn motor niet meer voor woon-werk verkeer nodig heb,
gebruik ik haar alleen nog voor mijn plezierritjes.
En omdat ik zo zuinig op haar ben hoeft ze mij alleen maar te plezieren
als het mooi weer is. *D
Zo had ze nog maar 1x een regenbui over haar schone lak gekregen,
ergens aan het begin van onze relatie, toen ik haar nog maar pas had...
En haar mooie huidje hoefde ze al helemaaal niet aan pekel,
vorst en andere viezigheid bloot te stellen.
Nee... van de winter hing ze aan het beademingsapparaat,
wachtend op betere tijden. In kunstmatige coma, zeg maar. :)

Vandaag exact 365 dagen geleden mocht ik haar ophalen bij de dealer.
Sindsdien heeft ze me bijna 9.500 plezierige kilometers verder gebracht.
Nu, dus exact 1 jaar later, wilde ik haar trakteren op een plezierritje.
Maar volgens de Buienradar zou dat gegarandeerd flinke plensbuien betekenen.
En dat wilde ik eigenlijk niet... -O-
Vanmorgen stond ik al om 07:00 uur op. Maar het regende flink. :(
Géén pleziertochtje dus. Zelfs geen rondje rond de kerk.
Vrouwlief stond 'n uurtje later op en plots klaarde het op. O-)
Het werd droog en het bleef droog!
Nog eens Buienradar geraadpleegd; een flinke strook donkerblauw
was zich een weg naar de bovenkant van mijn LCD aan het banen...
Dat betekent dus eigenlijk dat achter die strook een tamelijk breed gebied opklaringen hing.

Vrouwlief was inmiddels naar haar ouders toe om hun nieuwe laptop te installeren...
Sebeëf en ik waren dus alleen thuis... :Y
En de zon kwam zelfs achter de wolken vandaan... :Y
Ik dacht; STIK! We gaan :] !

Aaaah.... Wat een goede beslissing was dat weer.
Gehuld in mijn textieletje gingen we erop uit. Gewoon door Limburg toeren.
Over de kleine kruipsluipweggetjes...
Af en toe kregen we wat regen over ons heen, maar eigenlijk drukte dat de pret niet eens.
Ondanks het besef dat ze vandaag errig vies zou worden. :$

Vanmiddag werd het toch wel erg smerig:

DSC00104.jpg


DSC00105.jpg


DSC00102.jpg


Ergens achter Wittem moesten we toch even schuilen, want er kwam me toch een hoosbui naar beneden... Het tankstation stroomde plots vol met wielrenners... _O-

Maar ook deze bui was heftig, maar kort. En na een paar sandwiches tonijn, een vruchtensapje en een sanitaire stop gingen we weer verder.
Maar nu richting stal, want de tripmeter wees alweer 230 km aan.
Tijd om naar huis te gaan.

Moe, vies, maar wel voldaan heb ik de jarige job weer in de garage geparkeerd.
Morgen gaat ze in bad.


@ SNOWman; Ik hoop dat dit verhaaltje je zin in jouw fiets weer wat heeft doen toenemen!?
Sterkte in elk geval met het herstel van je auto & motor... -O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag.
Beginners vraag denk ik. Als ik ga schakelen heb ik er een dipje in zitten. Ik bedoel je schakelt bij 6000 toeren en schakel je dan zakt de toeren teller helemaal terug naar 2000. Laat je de koppeling weel los gaat het weer naar bijv. 4000 toeren.
Schakel ik dan te traag. Ik knijp de koppeling helemaal in tot aan het stuur is dat goed of zeggen jullie van dat is helemaal niet nodig. O-)
 
@Timmm: Gewoon een kwestie van sneller schakelen. Het "ontkoppelen" gebeurt al bij niet volledig ingetrokken koppeling. In theorie schakel je het mooist als je door te ontkoppelen je toerental zover terug laat lopen tot ze overeenkomt met het toerental van de volgende versnelling en dan weer koppelt.

Ik zeg, in theorie, want het lukt me zelf ook nooit 100% er zit altijd wel wat overlap in. Daarom laat je je koppeling ook altijd iets slippend opkomen.

Kwestie van gevoel, maar zoals jij je probleem omschrijft gewoon sneller schakelen en (ont)koppelen.
 
Tjonge Snowman,

Wat een pech, lijkt een beetje op mijn -gelukkig tot nu toe enige- valervaring.
Mijn toen nog nieuwe Grey wilde ik in de tuin op de middenbok zetten en ook de motorlaars glipte, door olie van een bezoek aan een tankstation, van de hevel en de fiets glipte ook naar rechts uit mijn handen.

Gelukkig viel Grey op de (ook nieuwe) mountainbike van onze zoon waardoor het achterwiel van de fiets de val voor het grootste deel voorkwam.

Zoonlief en vriendje renden naar me toe om te helpen de motor weer overeind te zetten, inwendig riep ik heel wat krachttermen en bijzonder trots was ik dat ik die termen allemaal binnensmonds gehouden had.....

totdat ik het vriendje hoorde fluisteren dat het niets gaf en dat zijn vader ook wel eens stond te schelden!....... blijkbaar was toch niet alles binnensmonds gebleven.

Gelukkig viel de schade aan Grey erg mee en bleef het bij een heel klein krasje bij het knipperlicht.

De eerste krasjes doen altijd het meeste pijn, toch heb ik hierna alweer vele, vele kilometers met zeer veel plezier achter de rug, dus : HOUDT VOL!!

Met groet,
Michel

PS, door ziekte heb ik enkele maanden niet kunnen rijden, oei wat verlangde ik weer naar een stukkie toeren. Verleden week weer een klein rondje gereden en wat rijdt dat ding toch fijn! Smaakt naar meer!
 
Laatst bewerkt:
thx voor de opbeurende berichtjes ;)

Dinsdag gaat ie naar de dealer en laat ik remhendel + achterrem reparere/nakijken. zojuist toch nog zelf even naar de achterren gekeken, klauw gedeeltelijk uit elkaar gehad en schoon gemaakt, is het al wel veel beter van geworden, maar twijfel of het voldoende is. achterwiel draait nu ruim een halve slag door nadat ik em een slinger geef. ach de dealer lost het maar op, ik trek.de portemonee wel weer :P
 
Even een update omtrent de terugroep actie van de topkoffers.
Het gaat echt alleen maar om de koffers met het nummer 08L55-EWL-F000-02. Dat nummer staat op de bodem van de koffer. Heb je dat niet, val je niet in de prijzen.

Honda heeft iedereen die een CBF100F, CBF1000 CBF600, Transalp of Varadero zo'n brief gestuurd. Op al deze modellen past zo'n koffer.
Ondanks dat mijn dealer mijn frame nummer opgaf op de Honda-dealer website, en daar keurig werd vermeld dat ik zo'n koffer had, bleek dat vandaag bij het omwisselen dus om een hele andere koffer te gaan.

Dus de uitspraak "even met de dealer bellen en je weet het" klopt niet, aangezien Honda het zelf ook niet weet. :o Staan ze mooi in hun hemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan