Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oh, ik wist niet dat de oude serie ook wit telde? Nooit in het wild tegengekomen in elk geval. In de nieuwe serie trouwens maar drie kleuren leverbaar, volgens de honda-site? Wit, rood en zwart. Toch heb ik al afbeeldingen gezien in een soort goudgeel.

Qua vorm vind ik de nieuwe kuip met geïntegreerde knipperlichten eigenlijk wel mooier dan het oude model, maar 't kontje wel weer minder. Misschien tzt maar een combi voor mezelf knutselen ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb ik weer. '(
Ga ik afgelopen zaterdag een lekker stukje toeren zo als altijd. Kom ik na een mooie middag weer thuis. Tank de motor af, vet de ketting nog even in, Kijk of er nog geen vreemde voorwerpen in mijn banden zitten. En in één keer *schrik*

Zit er een steentje in mijn achterband op de plek waar die zit begon de band als iets te bollen omdat het steentje schuin onder de band zat. Eigenwijs als ik ben haal ik dat er natuurlijk uit. :+ Hoorde je heel zachtjes, als je met je oor tegen de band zit Psssssshhhhhhh! kut kut kut wat nu dacht ik. Steentje maar weer terug gedrukt met hamertje er ingeklopt viel best wel tegen de hamer veerde steeds terug op het rubber. Stukje gelopen maar met de motor. Toen was het Psssssshhhh geluid weg.

Vandaag was ik toevallig vrij van mijn werk en het regende dus de mooiweer rijders zijn natuurlijk nergens te bekennen. :P Ik dealer opgebeld of ik nog even langs kon komen en dat kon. Kon zo door lopen. Monteur bekeek de band. En vertelde mij dat het steentje tot op het karkas van de band zat. Dat geloof ik dan maar. En de beste oplossing was een nieuwe band. Ik dacht echt neee zonde deze zat er net 6700 km op en zag er nog uit als nieuw was nog maar iets vierkant bijna niks eigenlijk aan de boven kant. Paraplu of prop was echt een noodoplossing vertelde ze mij.

Dus maar een nieuwe band laten monteren. €199.- armer. Het is de Michelin pilot road 3 geworden als ik het goed zeg. maar kan ik zaterdag weer lekker en probleemloos rijden. Als het goed is. :]
 
Heb ik weer. '(
Ga ik afgelopen zaterdag een lekker stukje toeren zo als altijd. Kom ik na een mooie middag weer thuis. Tank de motor af, vet de ketting nog even in, Kijk of er nog geen vreemde voorwerpen in mijn banden zitten. En in één keer *schrik*

Zit er een steentje in mijn achterband op de plek waar die zit begon de band als iets te bollen omdat het steentje schuin onder de band zat. Eigenwijs als ik ben haal ik dat er natuurlijk uit. :+ Hoorde je heel zachtjes, als je met je oor tegen de band zit Psssssshhhhhhh! kut kut kut wat nu dacht ik. Steentje maar weer terug gedrukt met hamertje er ingeklopt viel best wel tegen de hamer veerde steeds terug op het rubber. Stukje gelopen maar met de motor. Toen was het Psssssshhhh geluid weg.

Vandaag was ik toevallig vrij van mijn werk en het regende dus de mooiweer rijders zijn natuurlijk nergens te bekennen. :P Ik dealer opgebeld of ik nog even langs kon komen en dat kon. Kon zo door lopen. Monteur bekeek de band. En vertelde mij dat het steentje tot op het karkas van de band zat. Dat geloof ik dan maar. En de beste oplossing was een nieuwe band. Ik dacht echt neee zonde deze zat er net 6700 km op en zag er nog uit als nieuw was nog maar iets vierkant bijna niks eigenlijk aan de boven kant. Paraplu of prop was echt een noodoplossing vertelde ze mij.

Dus maar een nieuwe band laten monteren. €199.- armer. Het is de Michelin pilot road 3 geworden als ik het goed zeg. maar kan ik zaterdag weer lekker en probleemloos rijden. Als het goed is. :]

Parapluutje kan prima. Heb voor een maand geleden ook lek gereden op m'n pa z'n motor. De monteur zei dat alle dealers niet het risico willen lopen en dus een nieuwe band er op gooien, maar een parapluutje is een prima oplossing
 
Parapluutje kan prima. Heb voor een maand geleden ook lek gereden op m'n pa z'n motor. De monteur zei dat alle dealers niet het risico willen lopen en dus een nieuwe band er op gooien, maar een parapluutje is een prima oplossing

Veiligheid voor alles. Nu zit het bij mij tussen de oren ook weer goed. Niet dat ik denk van zal toch niet onderweg leeglopen. Nu heb ik een goede band die hopelijk een lange tijd mee mag gaan.
 
Parapluutje kan prima. Heb voor een maand geleden ook lek gereden op m'n pa z'n motor. De monteur zei dat alle dealers niet het risico willen lopen en dus een nieuwe band er op gooien, maar een parapluutje is een prima oplossing

Parapluutje kan vaak, maar..... Deze band had wel het symptoom van een opbolling. Grote kans dat het karkas beschadigd is. De lucht gaat dan door het karkas onder het loopvlak zitten. En dan is het wel einde verhaal. We kennen allemaal wel de desastreuze gevolgen van een loopvlak separatie (wie had dat hier laatst?), en zo kan dat beginnen.

Dus in dit geval is een nieuwe de enige juiste oplossing.

Of de dealer ook zo heeft gedacht, of alleen geen risico wilde lopen weet ik niet. Laten we gewoon denken dat die man de juiste kennis had en de juiste beslissing nam O-).
 
Ik heb de CBF opgehaald. Rijdt enorm relaxed, zeg! Power genoeg en, wat opvalt, enorm makkelijk te sturen. De massa ligt redelijk laag en korte bochtjes draaien is peanuts.

Maaruh.....schaam me bijna om te zeggen: na 6 jaar alleen maar de jiffy gebruiken in combinatie met mijn vlieggewicht van 72kg, is de fiets voor mij te zwaar om op die middenbok te zetten. Althans, ik heb het effe geprobeerd maar ik heb de indruk dat de footprint v/d middenbok tamelijk smal is en ben bang dat ie omkukelt bij het optillen/drukken. Beestje weegt volgetankt toch een stuk zwaarder dan m'n andere fietsen :') Kwestie van techniek; ik weet 't....

Toch knap van Honda dat je van dat gewicht bij het rijden en manouvreren totaal niets merkt. Indrukwekkend.Liggen trouwens Conti Road Attack bandjes onder....ben benieuwd hoe dir zich gaan houden t.o.v. Michelin PR.

Kortom: ben d'r blij mee. Nu maar wachten op wat droger weer |(
 
Laatst bewerkt:
Hallo, mijn Honda CBF 600 ABS van 2008 kleur Pearl Siena Red met net 10.000 km gaat in de verkoop.
Misschien dat jullie iemand weten die belangstelling heeft? Of wie weet jijzelf wel?
Uiteraard een advertentie geplaatst bij het Te Koop Topic op dit forum en op motorshopper.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de CBF opgehaald. Rijdt enorm relaxed, zeg! Power genoeg en, wat opvalt, enorm makkelijk te sturen. De massa ligt redelijk laag en korte bochtjes draaien is peanuts.

Maaruh.....schaam me bijna om te zeggen: na 6 jaar alleen maar de jiffy gebruiken in combinatie met mijn vlieggewicht van 72kg, is de fiets voor mij te zwaar om op die middenbok te zetten. Althans, ik heb het effe geprobeerd maar ik heb de indruk dat de footprint v/d middenbok tamelijk smal is en ben bang dat ie omkukelt bij het optillen/drukken. Beestje weegt volgetankt toch een stuk zwaarder dan m'n andere fietsen :') Kwestie van techniek; ik weet 't....

Toch knap van Honda dat je van dat gewicht bij het rijden en manouvreren totaal niets merkt. Indrukwekkend.Liggen trouwens Conti Road Attack bandjes onder....ben benieuwd hoe dir zich gaan houden t.o.v. Michelin PR.

Kortom: ben d'r blij mee. Nu maar wachten op wat droger weer |(

Ik moet zeggen dat de CBF een lastige fiets is om om op de middenbok te zetten. Ik moet ook op de poten gaan staan en dan het stuur iets omhoog trekken, dan gaat ie pas.
 
Ik heb de CBF opgehaald. Rijdt enorm relaxed, zeg! Power genoeg en, wat opvalt, enorm makkelijk te sturen. De massa ligt redelijk laag en korte bochtjes draaien is peanuts.

Maaruh.....schaam me bijna om te zeggen: na 6 jaar alleen maar de jiffy gebruiken in combinatie met mijn vlieggewicht van 72kg, is de fiets voor mij te zwaar om op die middenbok te zetten. Althans, ik heb het effe geprobeerd maar ik heb de indruk dat de footprint v/d middenbok tamelijk smal is en ben bang dat ie omkukelt bij het optillen/drukken. Beestje weegt volgetankt toch een stuk zwaarder dan m'n andere fietsen :') Kwestie van techniek; ik weet 't....

Toch knap van Honda dat je van dat gewicht bij het rijden en manouvreren totaal niets merkt. Indrukwekkend.Liggen trouwens Conti Road Attack bandjes onder....ben benieuwd hoe dir zich gaan houden t.o.v. Michelin PR.

Kortom: ben d'r blij mee. Nu maar wachten op wat droger weer |(

Ik trek hem gewoon aan het passagiers handvat omhoog, fluitje van een cent.
 
Zo'n 1000 weegt ook effe een 50kg méér dan een 600 denk ik. Maakt voor mij nét het verschil :X Maar gelukkig zit er ook een zijstandaard onder.

De eerste 200km zitten er i.i.g. op: rustig gereden uiteraardivm inrijden maar het verbruik is beter dan ik had gehoopt (1 op 22).
 
Hey Froop, dat is wel onverwacht snel eigenlijk; dat je weer kunt rijden!
Super zeg! Ik had verwacht dat het nog wel 'n paar weken zou duren eer je ritssluiting dicht zou zijn.
Je collega's hebben je vast een voorkeursbehandeling gegeven.

Welcome back!

:Y
 
Erg rustig hier bij de cbf-ers, komt dat door al die regen?
Dit weekend vertrekken we naar Oostenrijk maar ik denk niet dat we daar droog aankomen.
De voorspellingen liegen er niet om, hoor zelfs berichten dat er sneeuw valt :(
Misschien toch maar de auto pakken ? :N ach, het meeste valt er naast zullen we maar denken.
 
Ben de hele week druk geweest met werken, dus geen tijd gehad om te rijden. Maar morgen ben ik vrij dus dan doe ik even een stukje twente en duitsland.
 
Rij er nog steeds rustig op los ;-) Dagelijks Rotterdam - Leiden en vice versa. Is nu wel heerlijk rustig aan het worden op de weg.... Enig nadeel: A13 is nu vele malen sneller dan de toeristische route langs Bleiswijk ;-(

Over 3 weken de 54K beurt geven, de km's gaan best rap op het moment.
Naast de mega-grote beurt (eens in de 12K krijgt een beurt ivm de hoge km's per jaar), gaan de remmen ook uit elkaar. Ff alle rubbers verversen na 2 winters is geen overbodige luxe.

Fijn weekend alvast,

groeten Gerwin
 
Hoi Bernd,

Welcome to the club! Aparte brommer, zo'n CBR1000A ;) Misschien is dat de reden waarom het handremlicht niet werkt!
Ff zonder dollen: dat het remlicht niet werkt op de handrem klopt natuurlijk niet, op naar de dealer!
Hoi, niet alleen de schakelaar van de handrem, ook de schakelaar van de voetrem bleek defect. Bij het ophalen van de motor eind mei werkte beiden nog goed. Eng toeval ;( .
Met twee nieuwe schakelaars doet alles het weer prima.

Vraagje: hoezo "aparte brommer". Moet ik iets weten over deze motor wat ik nog niet weet? :?
Bernd
 
Maaruh.....schaam me bijna om te zeggen: na 6 jaar alleen maar de jiffy gebruiken in combinatie met mijn vlieggewicht van 72kg, is de fiets voor mij te zwaar om op die middenbok te zetten. Althans, ik heb het effe geprobeerd maar ik heb de indruk dat de footprint v/d middenbok tamelijk smal is en ben bang dat ie omkukelt bij het optillen/drukken. Beestje weegt volgetankt toch een stuk zwaarder dan m'n andere fietsen :') Kwestie van techniek; ik weet 't....
(
Ook mij lukt het niet om de motor op de middenbok te zetten. Ik ben 75kg ... . Alle aangeleerde technieken geprobeerd maar helaas .... . Dan alleen maar de zijstandaard gebruiken.
 
Vraagje: hoezo "aparte brommer". Moet ik iets weten over deze motor wat ik nog niet weet? :?
Bernd

Yes, een CBR1000 A bestaat niet, het is een CBF1000 A, Als het wel zo zou zijn, dan zou je dus een heel aparte brommer hebben.
 
Thunderdbird, ik hoorde laatst van een goeie kennis van me een tip die wel eens zou kunnen werken: als je de fiets op de middenbok moet hebben (achterwiel eruit of zo) , dan een schuin oplopend stuk hout voor het voorwiel leggen en daar dan een stuk op duwen/rijden.......als je d'r een stukje op staat de voorrem inhouden, middenbok uitklappen en dan de handrem loslaten zodat de zwaartekracht een beetje meehelpt (ipv alleen maar tegenwerkt).

Ik moet het zelf nog een keer testen ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan