Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

rocketman

MF veteraan
25 dec 2006
1.408
0
Nootdorp
Een nieuw deel voor alle CBF rijders en/of liefhebbers.

De eerdere delen vind je hier:

Honda CBF deel 2

Honda CBF deel 1

Honda CBF 1000

Honda CBF 600 deel 3

Rocketman
full


FROOP
full


MichelS
full


Classy Smoke
full


Aviator
full



Wijzurij
full



Frank_b
full


Fleng
full


L01
full


Snelle Stef
full


ZZbeest
full


McEagle and The Whisky Trail friends
full


Antoon Koster
full


Heerveen en Vrouwveen met Aviator en Aviatrix & rocketman en rocketwoman (Allemaal CBF-en!)
full


Honducteur
full


Rick-M

full


Baconootje

full


Timmm
full


Greyhound99
full


CBF_WINGS

full


Sangroid
full


Razz007
full


SAXMANIAC
full


Easyriderronald
full


Gerretje
full


Rosco
full


Frank2
full





Post je piccie voor publicatie in de OP.
 
Laatst bewerkt:
heey een nieuwe deel! I'm in! Morgen zal ik een mooie foto maken als ik tijd heb voor in de OP.
 
Zet deze voorlopig maar in de OP *D *D

Ik zal binnenkort eens wat mooie foto's gaan maken 8-) 8-)


*edit* Foto is geplaatst
 
Laatst bewerkt:
He een vers topic *O*

De DD en ZZ van frank en petra _b

full


full


Zal de url http://www.hondacbf.nl (Honda CBF deel 5) vanavond even aanpassen
 
Zijn er wel eens CBF meeting geweest? Het lijkt me wel leuk om eens een stukkie te gaan rijden met allemaal CBF's *D

De zomer is alweer bijna afgelopen maar ik denk dat er nog wel een zooi mooie dagen aan komen, wie heeft er zin? :]
 
Lees het oude topic maar eens door en kijk bij strand Nulde. Dus het antwoord op jouw vraag is JA.

Maar natuurlijk kunnen we in jouw en mijn buurt ook war organiseren.
 
hondacbf url ook weer bijgewerkt, doet mij er aan denken dat ik nog een soort van index pagina daar wil maken :X
 
WoW, deel 3 alweer! En mijn DD staat nog niet te pronken.
Dus hierbij dan.....
full
 
Ik ga waarschijnlijk wel met een oud klasgenoot :) ik ben er nog nooit geweest. Is het leuk?
 
Ik ga waarschijnlijk wel met een oud klasgenoot :) ik ben er nog nooit geweest. Is het leuk?

Best gezellig en erg druk. Wel leuk om met 500+ naar Veenendaal te rijden. Verder ben ik meer van het rijden dan van het hangen, oh-en en kijken. Dan duurt het wel lang voordat de meute naar Amersfoort afreist. Dat heb ik dus nog nooit meegemaakt. Altijd voortijdig via de rivierdijken alleen teruggereden naar het westen. Prima dagtochtje.
 
http://www.rad.eu/nl/c/p/1378-givi-ruit-deflector-d303st.htm

Gisteren toch maar besteld, mede naar aanleiding van een test van vervangingsruiten op de CBF1000 die in de motorplus(?) heeft gestaan.

Na een lange snelwegrit vond ik het constant zachtjes schudden van de helm steeds minder prettig worden. Vanmiddag vol verwachting naar huis, zou RAD ook een levering binnen 24 uur hebben of wordt het langer wachten...?

Ook op dit forum meerdere positieve ervaringen over de hogere en bredere ruit gelezen. Ik ben benieuwd!

Met groet,
Michel
 
Ook ik ben terug van vakantie. Een week Zwei- und Dreitausenders in Zwitserland en 2 weken verzengende hitte in Toscane hebben me voldoende vitamine Z(on) gegeven om de komende weken door te komen. Over een paar weken doe ik nog een weekje tropen-zon :-) Aruba, one happy island!

Ik ben alweer wat bijgelezen :-) Welkom nieuwen!
Ik lees wat over de Smokkeltoer ..... die wordt idd weer eens verreden heel binnenkort. Deelname gratis, plezier bijna onbetaalbaar, keuze uit camping, pension of hotel. Oh ja, bestemming is Luxemburg en de wegkeuze is buitengewoon bochtig (waarover we normaal rijden ...). Maximaal 10 deelnemers (of 2 groepjes van max. 10). Sowieso kan je al kiezen uit een 2 of 3-daagse ditmaal.
De Nuldemeeting is ook weer in de voorbereiding. Binnenkort laat ik wel wat info los.

Froop, laat ook hier 's wat los over je remmen. ik heb nog geen heldere blik (na 1300 km aaneen sturen) om de foto op The Whisky Trail goed te beoordelen, maar vlgs mij is het een item om te delen waard.
 
Hallo allemaal!

Aangezien ik hier nog niet gepost heb, zal ik me eerst even even voorstellen.
Ik ben Monique en rijd nu ruim een jaar met veel plezier een DD (model 2008) waarmee ik de polders van Noord Holland onveilig maak.

Zou graag een beroep willen doen op jullie ervaring en know-how voor wat betreft een aantal zaken.

Standaard zitten er BT 057 onder de fiets maar ik ben niet echt gecharmeerd van deze banden. Steeds vaker maken mijn voorband c.q. achterband een uitstapje. Gelukkig nog nooit tezamen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd; normale bandenspanning ( 2.9 achter en 2.5 voor), zachter, harder maar helaas, ik bemerk niet echt een verbetering.
Nu het einde van de banden in zicht komt, doe ik het wat rustiger aan. Wat mij bevreemdde was dat met 6000 km de slijtindicatoren van de voorband al zichtbaar werden. Bij aankoop is de motor drastisch verlaagd ( ±3,5 cm) dus heb aan de dealer gevraagd of dat wellicht een verklaring zou kunnen zijn. Volgens hen niet en ik kon nog gewoon doorrijden met de banden.

Mijn enige ervaring met andere banden zijn Pilot Road. Voordat ik de DD had heb ik een maandje of 8 op een ZZ gereden en ik moet zeggen dat deze banden heel veilig voelden. Ik kon flink gooien en smijten en heb dus niet echt een 'eng' moment gehad. Maar de ZZ is een totaal andere fiets dus lastig te vergelijken.
Gezien de ongewilde 'uitstapjes' overweeg ik toch om al eerder nieuwe banden er onder te laten zetten.
En dan denk ik aan off Pilot Road (2) óf Pilot Power. Daar hoor en lees ik ook goed berichten over.

Nu concreet mijn vraag: ,, Wie heeft ervaring met beiden banden op de DD en kan mij daarover iets vertellen?"

Verder zou ik , puur om cosmetische redenen, een wat bredere achterband willen hebben. Bij aankoop heb ik al het één en ander er extra op laten zetten maar ik heb nog een tweede 'pimpronde' gepland.
Maar zijn er consequenties verbonden aan een dikkere achterband voor wat betreft bijvoorbeeld wegligging, of andere zaken? Heeft iemand daar ervaring mee?

Een heel verhaal maar alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Groetjes Monique
 
Hallo allemaal!

Aangezien ik hier nog niet gepost heb, zal ik me eerst even even voorstellen.
Ik ben Monique en rijd nu ruim een jaar met veel plezier een DD (model 2008) waarmee ik de polders van Noord Holland onveilig maak.

Zou graag een beroep willen doen op jullie ervaring en know-how voor wat betreft een aantal zaken.

Standaard zitten er BT 057 onder de fiets maar ik ben niet echt gecharmeerd van deze banden. Steeds vaker maken mijn voorband c.q. achterband een uitstapje. Gelukkig nog nooit tezamen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd; normale bandenspanning ( 2.9 achter en 2.5 voor), zachter, harder maar helaas, ik bemerk niet echt een verbetering.
Nu het einde van de banden in zicht komt, doe ik het wat rustiger aan. Wat mij bevreemdde was dat met 6000 km de slijtindicatoren van de voorband al zichtbaar werden. Bij aankoop is de motor drastisch verlaagd ( ±3,5 cm) dus heb aan de dealer gevraagd of dat wellicht een verklaring zou kunnen zijn. Volgens hen niet en ik kon nog gewoon doorrijden met de banden.

Mijn enige ervaring met andere banden zijn Pilot Road. Voordat ik de DD had heb ik een maandje of 8 op een ZZ gereden en ik moet zeggen dat deze banden heel veilig voelden. Ik kon flink gooien en smijten en heb dus niet echt een 'eng' moment gehad. Maar de ZZ is een totaal andere fiets dus lastig te vergelijken.
Gezien de ongewilde 'uitstapjes' overweeg ik toch om al eerder nieuwe banden er onder te laten zetten.
En dan denk ik aan off Pilot Road (2) óf Pilot Power. Daar hoor en lees ik ook goed berichten over.

Nu concreet mijn vraag: ,, Wie heeft ervaring met beiden banden op de DD en kan mij daarover iets vertellen?"

Verder zou ik , puur om cosmetische redenen, een wat bredere achterband willen hebben. Bij aankoop heb ik al het één en ander er extra op laten zetten maar ik heb nog een tweede 'pimpronde' gepland.
Maar zijn er consequenties verbonden aan een dikkere achterband voor wat betreft bijvoorbeeld wegligging, of andere zaken? Heeft iemand daar ervaring mee?

Een heel verhaal maar alvast bedankt voor jullie reacties! :)

Groetjes Monique


Hoi Monique,
Welkom hier.

Ik heb zelf geen ervaring met Pilot Powers, maar dat lijken me banden voor iets sportievere motoren. Als je die er ondergooit zouden die wel ens wat vlotter kunnen slijten en wat sneller vierkant kunnen worden.

Na mijn eerste setje BT057 heb ik er Bridgestones BT021 ondergehad. Die bevielen niet echt goed: de zachtere component op de zijkanten sleet veel sneller dan het hardere middenstuk, waardoor een wat aparte vorm ontstond. Reed niet echt prettig. Nu heb ik al twee setjes Michelins Pilot Road 2ct's er om gehad en die bevallen mij het best. Veel vertrouwen in de bochten, vooral ook bij nat wegdek. En behoorlijk slijtvast. Past prima bij het gewicht en de rijstijl met een DD.

Maar goed, da's mijn mening.

Zomaar bredere banden eronderzetten klinkt mij niet geheel logisch. Dat moet ook passen met velgen, spatborden, etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan