Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Was er al bang voor...... ;-) ABS werkt dus goed, gelukkig maar en hopen dat het nooit nodig zal zijn... :)

Heb de ABS er een keer in een bocht ingehad op vliegveld twente. Ik deed daar een slipcursus voor de auto en er loopt een mooie weg om de landingsbaan heen. Op de terugweg even de snelheid er in. Precies achter een bosje dacht een BMW dat daar wel een geschikt moment was om te gaan keren. Heeft de ABS me toch even van het onderuitgaan gered. O-)
 
Laatst bewerkt:
uit vroeger tijden heb ik wel een manual liggen van de CBF1000 (oude model)

Als iemand belangstelling heeft hoor ik het wel
 
oh ja, wanneer de voorrem wordt gebruikt brandt het achterlicht niet, is dat de schakelaar, volgens mij was dit wel vaker een probleem bij de cbf?!
 
Zo. Ben weer 'n half uurtje thuis.
Nog voor de middag weg, navi op "Biker Ranch, Simmerath".
Altijd een goede uitvalsbasis voor een fijn middagje sturen.

Het was ontzettend druk daar, dus toch eerst nog even een rondje Woffelsbach, Seifenauel, Hammer, Simmenrath.
Gelukkig was er geen Polizei op de been,
want toch regelmatig zo'n rond bord met rode rand en een Motorradfahrer erin gezien. O-)
Wat is het in die buurt toch fijn sturen zeg.
En maar op 'n uur snelweg van thuis... *D

Zou wel gaaf zijn om dat rondje met 'n hele vracht CBFfers toe doen...

*O*

Mee eens, ik ben voor! Wanneer?! :D
 
Vraagje aan jullie CBF-ers.... (voornamelijk aan de ZZ-jes rijders)

Hoeveel km kunnen jullie op een volle tank rijden?

Ik heb een keer 340 gereden op een tank, wel met knijpende handjes hoor! ;) Ik heb zelfs al een keer meer getanked dan er in de tank past, daar heb ik nog een foto van. Ff zoeken! ;)
 
Aanstaande zondag rijden we weer de Voorjaarsrit! Opa Gerrit heeft er weer wat moois van gemaakt. Helemaal TOP!
De rit is vanouds een relaxte, dus rustige rit door een schitterend stukje Nederland. De rijders zijn van allerlei leeftijden en rijden op een grote diversiteit aan motoren.

Deelname is gratis. Net als álle ritten van The Whisky Trail

Ga je mee? Dat lijkt me leuk!

zondag 27 maart
Verzamelpunt en het begin van de route: AC Meerkerk (A27 afslag 25)
Vertrek 10 uur (tip: kom wat eerder, tank je motor af en drink een lekker bakje koffie)

Tot zondag!

McEagle aka Jan Arend de Kroon
 
134 km. Gaat wel lukken.

Ben er onder voorbehoud bij. Even een Garmin roggelen.
Neem aan dat een TomTom niet motorproof is.
 
Laatst bewerkt:
Mee eens, ik ben voor! Wanneer?! :D

Ik zal de komende weekenden (als 't weer meespeelt) nog eens wat tochtjes voorrijden.
Ik hou je op de hoogte. :Y
In onze (doodlopende) straat is voldoende parkeergelegenheid voor pak 'm beet 178 motoren.
Dus plek zat om een toertocht te starten.

Vanavond 'n paar uurtjes door de omgeving getuft.
Naast het NedCar terrein wordt nu het asfalt vernieuwd. Er is nu een weghelft afgezet.
Daar ligt veel grind, zand en troep.
Daar heb ik eens het ABS-systeem grondig getest.
Met 50 en 80 VOL in de ankers en hopen dat het systeem goed werkt... O-)

Manmanman... call me a watje, maar de adrenaline giert door m'n lijf....
En wat ben ik blij met de remmerij van deze CBF.
Een remsysteem dat ook een onervaren rijder als ik veilig en met het glimmende gedeelte boven tot stilstand brengt.
Honda: chapeau!
:}
 
Ik heb een vraag aan de personen met een honda CBF van bouwjaar 2007 of ouder. Dus met het 'oranje' nu is je tank bijna leeg lampje. Als het lampje bij mij aan gaat. En je laat bijvoorbeeld je gas los gaat het lampje ook weer uit. En af en toe gaat hij dan weer aan. Je zou toch zeggen van dat hij dan constant blijft branden. Bij een bepaald niveau volgens mij heb je 3 liter reserve. Maar toen het lampje aanging heb ik nog ongeveer 10 km gereden. uitgaan van 1 op 20 dus je zou zegen dat er dan nog 2.5 liter in zit. Maar ik had 18 liter getankt maar het lampje blijft niet constant branden. Hebben jullie dat ook. Persoonlijk vind ik het niet storend. Tank meestal toch wel voor de 300ste km. :+
 
Volgens mij zit er een sensor in je tank, en als het wat rondklotst gaat ie weer uit. Als hij echt constant blijft branden is het tijd om te tanken.
 
Nou, heb even een proefje gedaan ;) Met 280 kilometers zat er nog 1,8 liter in de tank. Daarmee kom ik op een verbruik van 16,27 op 1. Dit waren 130 snelweg kilometers (6,5-7000 toeren). De overige kilometers waren tijdens de voorjaarsrit van TWT. Echt denderend is het niet, maar iig beter dan mijn Golfje met 1 op 12.
 
:o Da's een stevig slurpende ZZ...... Moet zelf meestal tussen 15 en 15,5 liter tanken op 280 km. Dus iig boven de 1 op 18. Waarvan een hoop tussen het verkeer door laveren.
Daarnaast ong de helft snelweg met 6000 rpm.
O ja, en een windvanger van een koffer achterop.

Greetz G
 
Misschien een beetje een rare vraag, maar tot hoever vullen jullie de tank?
Want er zit zo'n soort haakje, uitsteeksel aan de binnen/boven kant en er zit een
soort donkergrijs dopje. Ik vul hem altijd zover mogelijk, maar volgens mij is dat te vol
of niet?
 
Het is alweer een tijd geleden dat ik in dit topic rondhing, maar ik heb een vraagje voor jullie mede cbf rijders.

Ik ben aan het kijken naar handkappen voor de cbf. Deze zijn te krijgen bij (in ieder geval) touratech. linkje
Alleen zetten zij het op hun website bij de cbf1000f en heb ik een cbf1000a (gekocht in 2009).

zij konden me helaas niet duidelijk vertellen of de handkappen zullen passen op de cbf1000a, alleen wanneer het stuur en schakelaars gelijk zijn tussen beide versies, zou het moeten passen.

Weet een van jullie misschien of het stuur van de cbf1000a en de f gelijk zijn?
 
Het is alweer een tijd geleden dat ik in dit topic rondhing, maar ik heb een vraagje voor jullie mede cbf rijders.

Ik ben aan het kijken naar handkappen voor de cbf. Deze zijn te krijgen bij (in ieder geval) touratech. linkje
Alleen zetten zij het op hun website bij de cbf1000f en heb ik een cbf1000a (gekocht in 2009).

zij konden me helaas niet duidelijk vertellen of de handkappen zullen passen op de cbf1000a, alleen wanneer het stuur en schakelaars gelijk zijn tussen beide versies, zou het moeten passen.

Weet een van jullie misschien of het stuur van de cbf1000a en de f gelijk zijn?

Vraag kan je beter even bij een dealer stellen. Die kan in de computer zo zien of de handvatten en schakelaars van beide machines hetzelfde partnummer hebben. En dus of ze gelijk zijn.
 
Misschien een beetje een rare vraag, maar tot hoever vullen jullie de tank?
Want er zit zo'n soort haakje, uitsteeksel aan de binnen/boven kant en er zit een
soort donkergrijs dopje. Ik vul hem altijd zover mogelijk, maar volgens mij is dat te vol
of niet?

Ik vul hem ook altijd zo vol mogelijk, laatste beetje er voorzichtig indruppelen. _O-
Maar het vooral afhankelijk hoeveel je direct na de tankbeurt gaat rijden. Want enig luchtvolume is nodig voor expansie van de benzine.
Staat hij na het tanken stjokvol in de volle zon, dan gaat je tank vanzelf opbollen. En dat plopt niet meer terug! :(
Ik rijdt na het tanken altijd 3,5 km naar huis (= 1/4 liter), en verder staat hij dan binnen gestald. Nog nooit problemen gehad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan