Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, bedankt. Dan hou ik daar in het vervolg ook rekening mee dat ik na het tanken nog een stukje rij. Bij mij staat ie ook binnen, dus dan zal ik ook geen problemen krijgen.
Heb je dat opbollen wel is gehad dan?
 
Oke, bedankt. Dan hou ik daar in het vervolg ook rekening mee dat ik na het tanken nog een stukje rij. Bij mij staat ie ook binnen, dus dan zal ik ook geen problemen krijgen.
Heb je dat opbollen wel is gehad dan?

Nee, zelf niet, maar het verschijnsel is wel bekend.
 
Nee, zelf niet, maar het verschijnsel is wel bekend.

Niet persoonlijk bedoeld, maar valt een o.i.v. zon en warmte ploppende brandstoftank niet in de categorie "Broodje Brulaap" ??

Ik bedoel; er zit toch een ontluchting op, zodat de brandstofpomp de tank niet vacuum kan trekken tijdens het rijden!?

Dat ontluchtingskanaal zou in geval van zo'n ploppende tank een éénrichtingsverkeer betekenen en bovendien extreem goed afdichten... :?
Om een metalen brandstoftank uit z'n vorm te drukken heb je toch wel de nodige barretjes nodig, schat ik...

Ik nie kan geloof ditte.

:)
 
Om een metalen brandstoftank uit z'n vorm te drukken heb je toch wel de nodige barretjes twee ballen nodig, schat ik...

Ik nie kan geloof ditte.

:)

tenminste die van mij kunnen dat ;)



zagen wel twee weken blauw en waren even buiten dienst maar vorm en functie is weer helemaal terug 8-)
Tank en de rest van de CBF zijn wel naar de eeuwige jachtvelden gegaan overigens.
 
Dit bericht is alleen bedoeld voor de Zuiderlingen en Vlaamse lezers.

16 april ga ik met nog 3 man deelnemen aan de openingstour van de Eifelbiker.
We hebben ons aangemeld in de groep "Anfänger" oftewel rustig touren met tijd om van de omgeving te genieten.

Om 7:45 uur verzamelen we ons bij het BP tankstation op de Heerlerbaan in Heerlen.

Iemand interesse om mee te rijden?

*O*
 
yep; 's morgens heen en eind van de middag / vooraan in de avond weer naar huis.

(maar als het regent wordt de tocht uitgesteld!)
 
Misschien een beetje een rare vraag, maar tot hoever vullen jullie de tank?
Want er zit zo'n soort haakje, uitsteeksel aan de binnen/boven kant en er zit een
soort donkergrijs dopje. Ik vul hem altijd zover mogelijk, maar volgens mij is dat te vol
of niet?

Ik tank hem zelf helemaal vol. tot de onderkant van het vulpijpje laat ik maar zeggen. En soms iets meer. Alleen je moet er wel geduld voor hebben. Het lijkt net of het steeds weer iets zakt. Of dat er een soort lucht bel ontsnapt. Maar die van mij staat niet in de zon. Dan zal de brandstof ook wel niet zo uitzetten denk ik. :+
 
Ik heb een vraag aan de personen met een honda CBF van bouwjaar 2007 of ouder. Dus met het 'oranje' nu is je tank bijna leeg lampje.

ik heb een CBF 600 uit 2009 maar bij mij gaat er geen lampje aan hoor.. grappig dat het hier net over bezine gaat stond gister zonder benzine langs de snelweg.. :(
daarom 2 vragen
- hoort een CBF 600 uit 2009 dus zon lampje te hebben ? dan moet ik er es mee naar de dealer
- is er een knop/hendel of wat dan ook om over te schakelen op reserve .. als je je tank heb leeg gereden of is het gewoon 1 tank..?
 
Volgens mij is het gewoon 1 tank. Mijn DD heeft een benzine meter en als de meter in het rode gedeelte komt gaat ie als het ware in zijn reserve van ong 4 liter.
Ik denk dat een ZZ in zijn reserve gaat als het lampje gaat branden, toch?
 
Laatst bewerkt:
ik heb een CBF 600 uit 2009 maar bij mij gaat er geen lampje aan hoor.. grappig dat het hier net over bezine gaat stond gister zonder benzine langs de snelweg.. :(
daarom 2 vragen
- hoort een CBF 600 uit 2009 dus zon lampje te hebben ? dan moet ik er es mee naar de dealer
- is er een knop/hendel of wat dan ook om over te schakelen op reserve .. als je je tank heb leeg gereden of is het gewoon 1 tank..?

2x nee, geen lampje en ook geen kraan om op reserve te zetten.
 
Vandaag weer een lekker stukje gereden in totaal wel 248 km :] . En ooh wat was het druk op de dijk van Deventer richting Hattem. Lamme hand van het zwaaien :+
 
Vanmorgen heb ik m'n boeltje gepakt en ben om 8:30 uur richting Eifel vertrokken.
Met een tjokvolle volle tank en heel veel zin in bochtjes.

Het was inderdaad heerlijk rijden. Weliswaar druk, maar nooit files of vervelende automobilisten.
Gelukkig geen enkele crash gezien. Iets dat ik wel eens anders heb meegemaakt...

Vanmiddag om 17:00 uur was ik thuis. Erg moe, maar ook erg voldaan.
Hoewel... Eigenlijk ben ik helemaal niet voldaan, want morgen wil ik weer.
Maar het vieze weer en andere verplichtingen gooien roet in het eten... B|

De tank is behoorlijk leeg. Maar nog steeds niet op "reserve". En toch 351,5 km. op de tripteller!

Kijk en huiver hoe zuinig onze ZuinigeZeshonderd is:

actieradius2-4-2011.jpg


:}
 
Vanmorgen heb ik m'n boeltje gepakt en ben om 8:30 uur richting Eifel vertrokken.
Met een tjokvolle volle tank en heel veel zin in bochtjes.

Het was inderdaad heerlijk rijden. Weliswaar druk, maar nooit files of vervelende automobilisten.
Gelukkig geen enkele crash gezien. Iets dat ik wel eens anders heb meegemaakt...

Vanmiddag om 17:00 uur was ik thuis. Erg moe, maar ook erg voldaan.
Hoewel... Eigenlijk ben ik helemaal niet voldaan, want morgen wil ik weer.
Maar het vieze weer en andere verplichtingen gooien roet in het eten... B|

De tank is behoorlijk leeg. Maar nog steeds niet op "reserve". En toch 351,5 km. op de tripteller!

Kijk en huiver hoe zuinig onze ZuinigeZeshonderd is:

[afbeelding]

:}
Goed bezig :}
Jij hebt een ZZ van 2008 of nog jonger die hebben een brandstofmeter. en dacht ik een tank van 20 Liter.
Hoeveel liter heb je nu getankt schat een 16 a 17 liter.
 
Laatst bewerkt:
De mijne is van 2010 en heeft idd een tank van 20 liter.
Ik heb nog niet getankt, maar zodra dat gebeurd is, laat ik dat weten.
 
Je moet olie hebben voor natte plaat koppeling. Ik gooi er altijd Valvoline Durablend in. SAE 10W-40 4T.


Oke, bedankt voor de reactie, maar het is mij nog niet duidelijk of 3 of 3.5 lit. olie in moet.

En het oliepijl aflezen moet dat op de middenbok of gewoon met 2 wielen aan de grond..
 
Oke, bedankt voor de reactie, maar het is mij nog niet duidelijk of 3 of 3.5 lit. olie in moet.

En het oliepijl aflezen moet dat op de middenbok of gewoon met 2 wielen aan de grond..

Aflezen met de wielen op de grond en motor moet uiteraard recht staan.
Ik heb een 2008 maar dat maakt geen verschil, volgens het boekje ;
2,7 ltr na aftappen
3 ltr na aftappen en filter wisselen
3,6 ltr na demontage
Zelf gebruik ik castrol power rs 10 w 40, gebruikt mijn honda dealer ook
 
Ik ben weer terug van een weekend bochten rijden in de Eifel! We zijn afgelopen vrijdag vertrokken met 6 motorrijders, een hoop bochten genomen en gisteren uiteraard genoten van het heerlijke weer! :D Een heerlijk gebied!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan