Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Jenkens: Ook ik heb geen ervaring met Bridgestone banden. Ik heb de Michelin Pilot Road 1 er onderliggen en heb nog een extra setje reserve liggen (omdat ze helaas eruit gaan).
Daarvoor had ik Pilot Road 2, vond ik toch iets minder vooral in de bochten als de Pilot Road 1.

Als de Pilot Road 1 eruit zijn maar ff opzoek naar andere banden! Iemand nog suggesties behalve de Pilot Road 2? Iemand al ervaring met de Pilot Road 3?
 
@Jenkins,
Kun je vandaag even laten weten wat jullie doen? Ik heb met collega's afgesproken dat ik uiterlijk morgen laat weten of ik de dienst ruil..

Grtz,
Robert
 
Ik wil misschien een CBF600 of CBF1000 gaan kopen, maar ik heb nog wat vragen over deze beestjes

ik heb wat gegoogled en de CBF zou een verbruik tussen de 4,6 en 5,5 hebben en de CBF1000 5 tot 5.5. wat is jullie ervaring hierin?
is de 600 zuiniger dan de 1000?

hoe verhouden deze motoren zich mbt onderhoud en onderhoudskosten?
 
Ik wil misschien een CBF600 of CBF1000 gaan kopen, maar ik heb nog wat vragen over deze beestjes. ik heb wat gegoogled en de CBF zou een verbruik tussen de 4,6 en 5,5 hebben en de CBF1000 5 tot 5.5. wat is jullie ervaring hierin? is de 600 zuiniger dan de 1000?
De 600 is zeker zuiniger dan de 1000 (zoals met vrijwel elke lichtere motorvariant is t.o.v. de zwaardere):
Ik had nog beloofd om te melden als ik weer had getankt.
Er gingen na 354,4 kilometers touren 16,32 liters in.
Komt dus neer op 1 liter 95 RON op 21,7 kilometers :] . *D

hoe verhouden deze motoren zich mbt onderhoud en onderhoudskosten?
Wat onderhoudskosten betreft kan ik je niks van zeggen. Gisteren m'n 600 gebracht voor z'n eerste beurtje...
 
hoe verhouden deze motoren zich mbt onderhoud en onderhoudskosten?
Toevallig dinsdag een kleine beurt gegeven (175 euro totaal):
- olie vervangen
- balhoofd afgesteld
- (optisch) nagekeken
- melding dat ketting en achterem slecht waren (maar deze vervang ik zelf wel)

tjsa, achteraf altijd zonde van het geld, 175 euro om te horen dat ie voor dit seizoen nog in prima staat was :+ maar aangezien ik volgende week dinsdag 6 dagen door Engeland ga rijden is het wel een lekker gevoel om te weten dat de motor iig goed is ;)

Kosten hangen verder denk ik af hoeveel waarde je hecht aan onderhoud door dealer of dat je het zelf doet. Olievervangen kan je zelf bijv. ook, maar ik kan niet aan de olie zien of het blok nog in goede staat is, de dealer wel...

Voor de rest heb ik niet het idee dat een ouderhoudsbeurt in prijs verschilt tussen motoren. Je rekent gewoon per uur af, hoe meer werk erin zit, hoe duurder het wordt. Globaal is volgens mij kleine beurt vanaf 150 euro, grote beurt vanaf 350 euro (en daarnaast dus alles wat ze tegenkomen)
 
Laatst bewerkt:
Net terug van de dealer.
1e 6.000-beurt + nieuwe achterband... -O-

Van BT021;
DSC00075.jpg


Naar Pilot Road 2;

DSC00082.jpg


Hopelijk blijft deze langer heel.
Vanavond nog eens wat verder gaan opruwen, voordat we zaterdag weer de Eifel gaan bezoeken.
:]
 
Na een ochtend lang lekker .....

Ik las dat de Bridgestone BT021 (die er nu op ligt) het beste te vervangen is door de BT023.
Iemand het hiermee eens / oneens??

Na BT057, BT021, meerdere MPR2 nu de BT023 voor en achter. Het bevalt mij prima. De BT023 stuurt veel lekkerder, voelt veel strakker dan de MPR2.
 
Heb sinds vorig jaar achter de BT023 liggen, voor ligt nog een 021 maar wordt tzt zeer waarschijnlijk ook de 023. Collega van me is helemaal lyrisch over de MPR2 (en nu heeft ie 3 achter), maar ben zelf zeer tevreden over Bridgestone dus zie geen noodzaak om over te stappen.
Heb trouwens ook eerst een 057 gehad en daarna de 021. Geen idee waarom er 057 om lag...

Groeten gerwin
 
Ik heb Conti Road Attack 2 eronder zitten. Top band al zeg ik het zelf.
Hoeft niet ingereden te worden en lijkt wel klittenband op de weg.

Mijn achterband heb ik reeds moeten vervangen, daar er een niet zo'n mooie schoef in was gereden.

Zijn hier trouwens mensen die in de buurt van Maassluis wonen. Heb iets leuks op 3 juli gepland staan met het Maassluis topic en misschien is het wel leuk voor sommige CBF rijders om ook mee te gaan. *D

Beste lefgozers en meiden,

Op een mooie zondag in juli staat er weer een uitje gepland, de planning staat op 03 juli. Het uitje is dit keer Paragliden, bij sommigen reeds bekend .
De kosten voor het paragliden bedragen € 42,50 per persoon, het zal gaan om een tandem vlucht, dit geld moet men vooraf overmaken i.v.m. afspraken die gemaakt moeten worden met de organisatie. Daarom zal ook 2 weken voor het uitje je inschrijving + bijdrage geregeld moeten zijn.
Het betekent overigens wel dat wanneer je het geld hebt overgemaakt en dus hebt besloten te willen paragliden je geld wordt overgemaakt naar de organisatie ter bevestiging van de afspraak en je afspraak dus vast staat en het geld weg is.

Aan het uitje koppelen we meteen een mooie rit er naar toe, aangezien het paragliden zelf in Moergestel is zullen we die dag vroeg op pad moeten, 9:00 uur vertrekken vanaf de pont. Dit ook omdat we een leuke rit er naartoe willen plannen.
Het is een sport die niet zonder risico is dus er is ook een disclaimer die van te voren getekend moet worden, dit willen we doen voor de start van de rit bij pont. Deze zullen dan overhandigd worden aan de organisatie voor onze aankomst.
Je kan uiteraard ook mee rijden die kant op zonder dat je gaat paragliden maar gewoon voor de gezelligheid, op de weg terug zal het hoogstwaarschijnlijk tegen etenstijd lopen en stoppen we ergens om een hapje te eten.

Stuur mij een pb-tje wanneer je intresse hebt.
Uiteraard zijn ook CBF-rijders welke niet in Maassluis of omgeving wonen welkom *O*
 
Zo. De motorkleren hangen weer in de garage, brommer geparkeerd, topkoffer in de hoek, schoenen en handschoenen staan buiten te drogen...
Vanmorgen om 07:15 met Froop (die 5:45 uur al op de startknop drukte... :} ) en nog een motormaat richting Heerlen vertrokken om daar met nog 2 man naar Kall in de Eifel te rijden.
Daar was vanmorgen om 10:00 namelijk het vertrekpunt van de jaarlijkse openingstour van de Eifelbiker.
Vanochtend was het fris. Errig fris! Blij, dat ik m'n voering in m'n motorpak had gezipt en m'n winterhandschoenen aan had... Maar gelukkig had de organisatie van de tocht bij het startpunt voor verse thee, koffie, belegde Kaisersbrötchen, gekookte eieren en koek gezorgd. Met goedgevulde magen konden onze eigen kachels ook weer op temperatuur komen.
Vrij snel waren alle deelnemers ter plekke, de briefing was kort en luchtig en met 5 groepen van elk 'n man of 8 reden we aan.

Tja... We hadden ons ingeschreven bij de "Anfänger"/toeristenklasse.
Dat zou op zich best wel OK geweest zijn, ware het niet dat achter de gangmaker een koppel reed dat overduidelijke bochtenangst had. De bestuurder vertikte het om een voorbeeld te nemen aan de gereden lijnen van de voorrijder...
En wat had ie 'n slakkegangetje zeg... Ach, het had ook voordelen;
risico's werden zo vermeden en ik kan een nieuw zuinigheidsrecord boeken:
302 kilometers :] op 13,2 liters 95RON <=> 1:23 :')

Welnu... na verloop van tijd slaat toch de verveling toe en ga je minder geconcentreerd rijden... Jammer, want eigenlijk was de sfeer, de groep, de omgeving, het weer, de organisatie... eigenlijk alles prima voor elkaar. Alleen die ene :+ gooide een beetje roet in het eten.

A pro pos sfeer, groep, omgeving, weer...:

DSC00084.jpg


DSC00087.jpg


DSC00088.jpg


Al met al een zeer fijne dag sturen in een erg relaxte groep motorliefhebbers.
Volgende keer weer!

:W
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit. Helaas dat het te ver voor mij is. Misschien had je de angsthaas in één van de pauzes kunnen vertellen hoe je beter bochtjes kan pakken.
 
Gezellig was het zeker! En ook best wel 'n eind sturen...
Het zou slecht kunnen lopen als je angsthazen in deze omstandigheden verleidt
om boven hun kunnen te laten rijden!
 
Ik sluit me aan bij het verhaal van Jenkins! :D
Het was een prachtige dag en jammer dat het tempo niet wat hoger lag ;)

Grtz,
Robert
 
Als je niet lek rijdt, is het niets bijzonders. Reken ook niet op een exorbitant bedrag (afhankelijk van waar je de beurt laat uitvoeren natuurlijk ;))
 
Zomer... Bah, wat heb ik er toch alweer een hekel aan.
's Middags achter m'n beeldscherm zat ik naar buiten te staren;
fantaserend over 'n lekker toertochtje 's avonds...
:$

't Was een lekker tochtje door het mooie heuvelland van Limburg.
Maar... wat 'n irritatie maakt zich van me meester; VLIEGEN!
Veeeeel vliegen. En allemaal met zelfmoordneigingen... :(

Met z'n tientallen tegelijk besloten ze vanavond om hun korte leven te eindigen
op mijn helm en kuip die ik nota bene gisteren met zorg heb gepoetst en gewaxt...
Gezien de weersverwachting voor de komende (vrije paas)dagen zullen er nog vele honderden vliegen hun eind vinden op mijn vizier en front....

Ach... we zullen het moeten accepteren denk ik maar....

Happy :]

;)
 
Laatst bewerkt:
Zelfde probleem hier. Maakt niet uit, we touren lekker door!

Verder gisteren een rondje Rijssen-Posbank gemaakt. Ging weer lekker.
 
Misschien troost je de gedachte dat, met de paasdagen icm het mooie weer,
de wegen verstopt raken met toeristen die maar niet willen doorrijden!?!

;-)
 
Yippeeeeeeee!
Het regent!!! *O* *O* *O*

Goed voor de plantjes, voor de hooikoorts-patienten en voor de B-wegen die weer worden schoongespoeld van olie en koelvloeistof!

:]
 
Mja... Bleek dus maar 'n 5 minutenbuitje te zijn.
hadden ze gisteren avond ook gemeld.
Hiet nu ook weer volop zon.
8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan