Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
deze mooie koffer is te bestellen via Ebay.be of direct via www.ojmoto.it
betaling via paypal, dus best safe. Let wel, de givi-voetplaat voor een monokeysysteem zal je dan ook nog nodig hebben, deze is met regelmaat via Marktplaats te koop.. :)

ah mooi prijsje, waar heb je die gekocht? heb zelf alleen een monolock systeem :(
 
M'n dealer, Hensgens in Maastricht, heeft dit weekend een demo-weekend.
Vanmorgen heb ik proefgereden op de Pan European en de Crossrunner.
De Pan was een zeer aangename verrassing.
Het hoge gewicht wist me weliswaar 1x te verrassen bij haaks wegrijden uit stilstand...,
eenmaal aan het rollen bleek de Pan ontzettend wendbaar, gemakkelijk af te schuinen en weer rechtop te krijgen.
De windbescherming is dik voor elkaar; op deze motor zijn snelwegkilometers een peuleschil.
De kuipdelen bleken werkelijk perfekt aan te sluiten op m'n benen!
Dus hard remmen werd plots een lachtertje! Alle gewicht op m'n benen, zodat de polsjes helemaal ontlast werden van het gewicht van m'n bovenlijf. HULDE!

De Crossrunner bleek van een heel andere slag motorfiets.
1e indruk; voetsteuntjes veels te hoog!
2-cylinder, dus wat ongehoebeld ondering (bij wegrijden sloeg ie me zelfs af... :$ )
Bij de 1e rotonde bleek echter wat voor 'n lekkere gooi- en smijtfiets dit is!
Niks over snelwegen jakkeren, maar lekker de kleine weggetjes afstuiven.
En wat een verslavende sound als je in toeren klimt! :9~

Echt; de Crossrunner vind ik niet mooi. Verre van zelfs.
Maar wat maakt die toch }) dingen in je los...
Oh ja; geef mij maar analoge wijzertjes i.p.v. zo'n LCD...

Over 2 weken toch ook eens proefrijden op de VFR1200 DCT!
*O*

Terug naar huis, op m'n eigen kleine CBF, bleek dat die 78 pk eigenlijk niet meer dan "voldoende" is. Gelukkig is die indruk na 'n half uurtje alweer (bijna...) vergeten.
Het blijft gewoon een hele fijne fiets!

Happy :] allemaal!
Roy
 
Vandaag nog 190 km gereden. En nog even langs de dealer om een afspraak te maken voor de 6000km beurt. Kom ik daar ohh mag nu ook wel hoor rij hem maar naar binnen. Je kan erop wachten :} Ook weer mooi klaar dacht ik zo. En daarna weer lekker knallen :]
 
Hoi Weerrolf,

vanmiddag de stickers aangebracht. Best een klusje voor een vaste hand en vraagt enige concentratie om de sticker fraai aan te brengen. Wel werken op ooghoogte, bij windstilte en de motor op verhoging op je kont op straat.. (ooghoogte) :-P
Per velgkant zijn het 7 strippen van circa 22cm.. Als het aanbrengen direct lukt hou je per wiel een strip over.
Al bij al denk ik toch dat het aanbrengen vanaf een rol met een bij te bestellen afstandhoudertje/hulpmiddel een strakker resultaat kan bieden. kortom, ik adviseer je een rol met het bij te leveren apparaatje toe te passen. De gebogen stukjes zoals ik die nu heb is erg handmatig en biedt daardoor niet zo makkelijk een optimaal resultaat.
De stripings staat overigens wel gaaf hoor, de looks kan ik zeker aanbevelen.. Succes!!



Laat ff weten hoe die stickers bevallen. Ik zit zelf aan een reflecterende variant te denken, valt mn zwarte fiets nog een beetje op in t donker.
 
Gisteren bij Motoport rotterdam de Crossrunner eens bekeken.. aparte fiets is het, maar voor de gevorderde piloten onder ons.......wachten op een 1200cc-uitvoering voor de echte toeristische eigenschappen.. ;-)


M'n dealer, Hensgens in Maastricht, heeft dit weekend een demo-weekend.
Vanmorgen heb ik proefgereden op de Pan European en de Crossrunner.
De Pan was een zeer aangename verrassing.
Het hoge gewicht wist me weliswaar 1x te verrassen bij haaks wegrijden uit stilstand...,
eenmaal aan het rollen bleek de Pan ontzettend wendbaar, gemakkelijk af te schuinen en weer rechtop te krijgen.
De windbescherming is dik voor elkaar; op deze motor zijn snelwegkilometers een peuleschil.
De kuipdelen bleken werkelijk perfekt aan te sluiten op m'n benen!
Dus hard remmen werd plots een lachtertje! Alle gewicht op m'n benen, zodat de polsjes helemaal ontlast werden van het gewicht van m'n bovenlijf. HULDE!

De Crossrunner bleek van een heel andere slag motorfiets.
1e indruk; voetsteuntjes veels te hoog!
2-cylinder, dus wat ongehoebeld ondering (bij wegrijden sloeg ie me zelfs af... :$ )
Bij de 1e rotonde bleek echter wat voor 'n lekkere gooi- en smijtfiets dit is!
Niks over snelwegen jakkeren, maar lekker de kleine weggetjes afstuiven.
En wat een verslavende sound als je in toeren klimt! :9~

Echt; de Crossrunner vind ik niet mooi. Verre van zelfs.
Maar wat maakt die toch }) dingen in je los...
Oh ja; geef mij maar analoge wijzertjes i.p.v. zo'n LCD...

Over 2 weken toch ook eens proefrijden op de VFR1200 DCT!
*O*

Terug naar huis, op m'n eigen kleine CBF, bleek dat die 78 pk eigenlijk niet meer dan "voldoende" is. Gelukkig is die indruk na 'n half uurtje alweer (bijna...) vergeten.
Het blijft gewoon een hele fijne fiets!

Happy :] allemaal!
Roy
 
Gisteren bij Motoport rotterdam de Crossrunner eens bekeken.. aparte fiets is het, maar voor de gevorderde piloten onder ons.......wachten op een 1200cc-uitvoering voor de echte toeristische eigenschappen.. ;-)
De 1200 gezien op de beurs in Utrecht, deze zag er idd een stuk volwassener uit.
De crosrunner lijkt mij ook geen verkeerde fiets. Een test verslag vindt je hier.
http://www.motoblog.be/
 
Hi Elsenaar,

Ja, zo'n rol uit één stuk met applicator leek mij ook al makkelijker werken, maar dat klopt dus.
Dan ga ik ook maar eens wat bestellen. Ik had eigenlijk reflecterend zilver gewild, maar dat hebben ze niet. Wel reflecterend zwart. Dat klinkt in mijn oren net als verduisterend wit, maar wie weet...
 
Ik heb laatst ook velglint besteld en laten plakken door iemand anders. Het ziet er zeker mooi uit! Hij heeft het met de hand aangebracht, dit is het resultaat:

195851_1842180785456_1568691220_1939175_2175106_n.jpg


Als je goed kijkt zie je hem achter het achterwiel nog zitten om te plakken ;)
 
Ziet er zeker strak uit! Heb je het lint in de was gezet, zelf overweeg ik een beschermlaagje aan te brengen, want ik vrees dat het lint op de lange termijn niet bestand is voor de invloed van bijv kettingvet...


Ik heb laatst ook velglint besteld en laten plakken door iemand anders. Het ziet er zeker mooi uit! Hij heeft het met de hand aangebracht, dit is het resultaat:

[http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/195851_1842180785456_1568691220_1939175_2175106_n.jpg (afbeelding)]

Als je goed kijkt zie je hem achter het achterwiel nog zitten om te plakken ;)
 
Da's idd mooi Froop. Vooral in zo'n matchende kleur. Dat wordt bij mij lastig met zwart :). Ik ga nog ff verder zoeken naar zilveren striping. Of ik neem net als Elsenaar ook een blits kleurtje...
 
mijn snelheids meter doet het soms niet.. mijn cbf 600 is pas een jaartje oud.. gelukkig nog garantie.. vroeg me wel af zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad ?
 
mijn snelheids meter doet het soms niet.. mijn cbf 600 is pas een jaartje oud.. gelukkig nog garantie.. vroeg me wel af zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad ?
Kan het zijn dat je vrij snel na het contact aanzetten op de startknop drukt en de motor start? Als ik dat doe klappert de snelheidsmeter heen en weer tijdens het rijden. Daarom zet ik hem eerst een paar seconden op contact en ga dan pas starten.
 
Hmm, ik ben meestal ook zo'n snelle starter en nog nooit iets gemerkt van een zwabberende snelheidsmeter. Maar uit 't verhaal van Jeroen lijkt 't dus eigenlijk vaker voor te komen. Ik zal zo es kijken of ik verschil merk....
 
Het is beter dat je je motor z'n opstartprocedure laat afmaken, voordat je de motor start.
Computer checkt dan een aantal parameters (o.a. temperatuur en boordspanning) die nodig zijn voor optimaal functioneren.
Gun je 'm die check-up niet, loop je kans dat ie z'n ciclus niet kon afmaken en rare dingen gaat doen.

Toch denk ik in het geval van een klapperende snelheidsmeter aan een slecht contact.
 
Ziet er zeker strak uit! Heb je het lint in de was gezet, zelf overweeg ik een beschermlaagje aan te brengen, want ik vrees dat het lint op de lange termijn niet bestand is voor de invloed van bijv kettingvet...

Geen was gebruikt. Wel eerst de velg ontvet, na het aanbrengen heb ik er met een hete doek (doek nat gemaakt met heet water) overheen gewreven zodat de lijm goed pakt..
 
Hmm, ik ben meestal ook zo'n snelle starter en nog nooit iets gemerkt van een zwabberende snelheidsmeter. Maar uit 't verhaal van Jeroen lijkt 't dus eigenlijk vaker voor te komen. Ik zal zo es kijken of ik verschil merk....
Kan zijn dat ik er wat meer last van heb vanwege de Xenon-conversie. Ik laat de Xenon eerst op temperatuur/spanning/volle opbrengst komen en ga dan pas starten. Duurt meestal een paar seconden.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er veel CBF-ers die dit jaar een weekend of een complete motorvakantie gaan rijden?
Worden er hier eigenlijk nooit CBF-ritten georganiseerd??

Zelf ga ik begin juni richting Moezel en in augustus met een vriend (Bandit 1250) op motoravontuur naar Tjechie. Ben benieuwd hoeveel CBFers de koffers gaan pakken :P

Met Hemelvaart een lang weekend richting Vogezen en Zwarte Woud. In augustus anderhalve week richting Slovenie en Dolomieten. En in september nog een weekend richting Duitsland, nog niet bekend wel gebied.
Dit staat er op de planning.

Wat geweest is, is een april weekend gereden in Luxemburg en een mei weekend in de Moezel.
 
@ Jeroen: Die xenon-conversie zou idd wel eens het verschil kunnen maken. Of ik nu snel of langzaam start, in de snelheidsmeter maakt 't bij mij geen verschil.

Hoe bevalt die conversie trouwens? Ik zit nog te twijfelen tussen dat of de conversie naar twee functionerende koplampen. Ik rij hier veel 's avonds over onverlichte wegen, wat extra licht is welkom...
 
Xenon is zalig. Met één lamp bakken met licht, meer dan in de auto. Bijkomend voordeel: ik wordt beter gezien (minder vaak dat mensen vlak voor me de weg opdraaien en ze gaan eerder aan de kant). Monteren is makkelijk, kies wel voor een kleine ballast. Die kun je makkelijk wegwerken naast de koplamp in de kuip.
 
M'n dealer, Hensgens in Maastricht, heeft dit weekend een demo-weekend.
...
De Crossrunner bleek van een heel andere slag motorfiets.
1e indruk; voetsteuntjes veels te hoog!
2-cylinder, dus wat ongehoebeld ondering (bij wegrijden sloeg ie me zelfs af... :$ )
Roy

2-cylinder :? :?

De Cross Runner is een V4! Je hebt de achterste twee cylinders dus even gemist. Die V4 komt rechtstreeks van de huidige VFR, met wat tuning aangepast aan het "concept", lees wat meer koppel onderin en het V-Tech systeem komt bij een lager toerental in.

Ik was vanmorgen bij mijn dealer voor een nieuwe voorband (MPR2), en vroeg naar de demo Crossrunner. Want die wil ik ook best even proberen, hoewel de CBF er nog niet uit gaat.
Maar hij was gisteren net verkocht, dus even geen demo. Jammer.
 
Watdeneuk??? Een vier-pitter???
Dan is het terecht dat ik me nu :$ in het kwadraat!

Maar dan vind ik het ongehoebelde karakter, onderin, helemaal vreemd!
De proefrit op de Pan European die ik daarvoor deed was namelijk veeeeel smoother!
Vreemd...!

Anyway, ben vorige week woensdag flink bezig geweest.

:] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Zo. Na even geschrokken te zijn van de prijzen voor een simpel rekje heb ik de delen toch maar professioneel laten lassen bij een vriend. Nu maar even kijken hoe lang het houd. Maar ik vind dat de topkoffer heel ver achterop staat en zo meer kracht op de las zet. Maar als ik hem verder naar de motor monteer dan zit het rek boven het slot van de buddyzit. Nu gebruik ik die niet vaak maar toch. Hoe hebben jullie dit opgelost?

Groeten uit Rijssen.
 
Blijkbaar had ik deze in het verkeerde forum gezet ... Hierbij een herkansing.

3 weken geleden een proefrit gedaan op een Honda CFB1000F (nieuwste model dus).
Het viel mij op dat de motor toch wel erg veel trillingen in het stuur had.

Is dat normaal? Of heeft iemand dezelfde ervaring met zijn CBF1000F?
Of is dit een onbekend/exemplarisch probleem?

De motor was van eenHonda dealer en had rond de 10k km op de teller staan. Nog niet echt oud dus. Verder leek hij in goede staat.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag vielen er 2 bekeuringen op de mat :( :(
Ik, 62 km\h in de bebouwde kom; 54 euro.
En moeders die voorop reed met 57 km\h moet 28 euro aftikken.
Plaats delict; op 1 mei in St Antonis .
Maar we hadden die dag wel lekker gereden O-)
kost wat maar heb je wat :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan