Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien hebben ze de regelaar verplaatst tijdens de model update van 2008. Mijn collega rijdt een CBR600RR ABS en daar zit de regelaar vol in de rijwind, dus zou er niet van staan te kijken als dit ook de regelaar daadwerkelijk zou zijn.

In ieder geval bedankt voor het nakijken!

GRoeten Gerwin
 
Mijn zoektocht naar de S.R heeft dit plaatje opgeleverd.
Nummertje 2 is de bewuste spanningsregelaar ( type 2008 )

Voor de doe het zelf mensen onder ons is dit de link naar de parts list van het 2008 model. Op de homesite van hun kun je op frame nr zoeken
http://www.hondaoriginalparts.com/honda_motorcycle_parts_block_selection_M30.php?mod_01=251
full
 
Hallo Jenkins,

koelribben zijn 'schoon'. Geen stof of modder wat vast gekoekt zat.
Hij zit helaas op een rot plek (in de zijkant van het kontje), waar totaal geen rijwind komt. Schijnt toch dé kwaal van Honda te zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of de regelaar door model updates ook op een andere locatie zitten dan op mijn machine (ZZ van 2005).

Maar bedankt voor de tip! Ga het in de gaten houden.

Groeten Gerwin
Da's geen CBF-kwaal trouwens. Ik heb'm in de ZZ van Mw. StalenSnuitje inderdaad al zien zitten, maar bij mijn VFR zit'ie aan de andere kant. Helaas pakt'ie daar ook nog eens extra hitte van de achterste twee cilinders én monteerden ze in 1994 nog geen koelribben -O-
 
@Jenkins: Dat is de oliekoeler.

De spanningsregelaar zit achter de linker achterkap, dat zwarte blokje met koelribben:
Van :N Ducati _O- nog wel, wat wil je dan ook anders O-)

Spanningsregelaar.jpg
 
Goededag allemaal,

Ook ik ben sinds deze zaterdag de gelukkige bezitter van een CBF 600 ABS uit 2005. Nu was ik bezig om mijn nieuwe aanwinst te verkennen, en helaas geen gebruikershandleiding. Is er wellicht iemand op dit forum die deze in pdf heeft of zou willen inscannen.

Hartstikke bedankt alvast.
 
Zo afgelopen hemelvaartweekend 2400 km gestuurd (waarvan een kleine 1000 op de snelweg).
Eerst de Vogezen aan gedaan (m.o.a. Col de Grande Ballon en Ballon d'Alsace) en vanaf vrijdagmiddag tot zondag het Zwarte Woud. Erg mooi en afwisselend gestuurd met natuurlijk heel mooi weer!!
Alleen niet tijdens de terugweg op de snelweg bij Mosel-Ost, we moesten daar 1.5 uur schuilen voor het noodweer (onweer, regen en hagel buien, niet normaal!) Onder het afdak bij de pomp stond het helemaal vol met motoren, ook met andere CBF-en. Misschien mensen van hier?
 
Een kleine inspectierond van m'n "nieuwe" CBF liet wat roest zien bij het uitlaatspruitstuk.

roest_01.jpg


Omdat ik nogal een pietje precies ben, maar even de radiator verwijderd.
|( |( Had ik beter niet kunnen doen!

roest_02.jpg


roest_03.jpg


Aan twee kanten aangetaste motorsteun-stang (achterkant niet te zien, maar doorgerot.)
Ventilatorbeugel ook bijna doorgerot.

Groot onderhoud dus!

Moet je dan eens proberen om je uitlaatbocht er af te krijgen. Score 1 afgebroken bout, halve bus WD40 en uiteindelijk een uitlaatbocht. Rijp voor de schroot.

roest_05.jpg


Met wat huisvlijt een nieuwe ventilatorbeugel gemaakt. Uit aluminium, dat roest ten minste niet.

roest_04.jpg


Wordt vervolgd.
 
Het lijkt er verdacht veel op dat er mee door de pekel is gereden. Zou de rest ook maar even nakijken.
 
Een kleine inspectierond van m'n "nieuwe" CBF liet wat roest zien bij het uitlaatspruitstuk.

[afbeelding]

Omdat ik nogal een pietje precies ben, maar even de radiator verwijderd.
|( |( Had ik beter niet kunnen doen!

[afbeelding]

[afbeelding]

Aan twee kanten aangetaste motorsteun-stang (achterkant niet te zien, maar doorgerot.)
Ventilatorbeugel ook bijna doorgerot.

Groot onderhoud dus!

Moet je dan eens proberen om je uitlaatbocht er af te krijgen. Score 1 afgebroken bout, halve bus WD40 en uiteindelijk een uitlaatbocht. Rijp voor de schroot.

[afbeelding]

Met wat huisvlijt een nieuwe ventilatorbeugel gemaakt. Uit aluminium, dat roest ten minste niet.

[afbeelding]

Wordt vervolgd.

WHOW!!!!

Ziet er behoorlijk heftig uit.

Bij mij is de flank van mij uitlaatbochten ook een beetje geroest. Maar het schijnt dat dit "normaal" is bij Honda i.v.m. dat de uitlaatbochten enkelwandig zijn. Bij bijvoorbeeld
Suzuki zijn ze dubbelwandig.

Maar als ik dit zo zie...... :X

Door de zoektocht naar de spanningsregelaar gisteren middag ook maar eens op zoek gegaan en de dealer gebeld of ik toevallig niet voor een terugroepactie in aanmerking moet komen.

De spanningsregelaar zit bij mij ook onder mijn buddy.
Ik heb een motor welke op kenteken gezet is in 2008, maar model 2007 is.
Maar dat deze van Ducati is..... *D Dat ga ik tegen niemand vertellen _O- :9
 
Ik heb misschien een klein probleempje met de CBF.
Als ik hem start kan ik niet gelijk wegrijden oid. Dan moet ik eerst een minuut wachten alvoor ik aan het gas kan zitten zonder dat hij uitvalt. Hebben nog meer mensen dit en is dit normaal voor de CBF of moet ik hem na laten kijken.
M'n pa op de BMW kan gelijk wegrijden.
 
Ik heb misschien een klein probleempje met de CBF.
Als ik hem start kan ik niet gelijk wegrijden oid. Dan moet ik eerst een minuut wachten alvoor ik aan het gas kan zitten zonder dat hij uitvalt. Hebben nog meer mensen dit en is dit normaal voor de CBF of moet ik hem na laten kijken.
M'n pa op de BMW kan gelijk wegrijden.

Heb ik ook een enkele keer gehad volgens mij is het normaal wat je schrijft. Toen ik de motor afging halen bij de dealer werd mij dit al verteld. De verkoper ging de motor starten en gaf een beetje gas en toen sloeg de motor af. Ik laat hem altijd even op de choke draaien niet zo lang hoor even de handschoenen aan. En dan op de motor zitten trip teller op nul. Motor naar buiten duwen. Choke weer terug rustig weg rijden dan is er bij mij niks aan de hand. :]

En de BMW is zeker een injectie die regelt het zelf denk ik.
Ik had zelf rijles op een cbf 600 van 2008 ook injectie hoefde je ook niks te doen was starten en gaan met dat ding. En 2007 en ouder is carburateur. Heeft soms nog wat hulp nodig.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook een enkele keer gehad volgens mij is het normaal wat je schrijft. Toen ik de motor afging halen bij de dealer werd mij dit al verteld. De verkoper ging de motor starten en gaf een beetje gas en toen sloeg de motor af. Ik laat hem altijd even op de choke draaien niet zo lang hoor even de handschoenen aan. En dan op de motor zitten trip teller op nul. Motor naar buiten duwen. Choke weer terug rustig weg rijden dan is er bij mij niks aan de hand. :]

En de BMW is zeker een injectie die regelt het zelf denk ik.
Ik had zelf rijles op een cbf 600 van 2008 ook injectie hoefde je ook niks te doen was starten en gaan met dat ding. En 2007 en ouder is carburateur. Heeft soms nog wat hulp nodig.

Daar heb je een punt, de CBF heeft nog carburateurs en de BMW heeft idd injectie. En Jenkins heeft ook injectie dus ook geen last. Tnx!
 
Heb je dat met koude motor en de choke vol uit? Het lijkt erop alsof je mengselverhouding (benzine/lucht) te arm staat ingesteld of is verlopen. In principe moet je met de choke zo kunnen regelen dat je meteen kunt wegrijden.

De staat van je bougies kan ook invloed hebben waardoor de verbranding niet helemaal optimaal is. daar heb je bij koude motor ook meer last van.

M.a.w. ik zou het even bij de dealer navragen.

Ook voor een fiets met carburateurs hoeft dit niet te gebeuren.
 
Hallotjes,

ik rij zelf met een 600 met carburateurs en heb nergens last van. Sochtends (woon-werk) choke open, starten en wegrijden. Nadat ik een paar honderd meter gereden heb, gaat de choke weer uit (na de rotonde, anders is ie nog te bokkig).

Gisteren trouwens accu en regelaar vervangen. Gelukkig was er niks aan de hand met de stator (onderdeel dynamo). Alleen doordat deksel open is geweest nog even de pakking vervangen. Wat een )&^*&*&%% was dat zeg! Komend weekend nog even een ventilator instaleren voor extra koeling van de regelaar. Niet zoveel zin om dit probleem nog een keer te krijgen!

Groeten Gerwin
 
Ik kreeg een brief van Mr. Honda dat er een terugroep actie is voor de originele topkoffers van 45L. Het blijkt dat hij eraf kan waaien. Nou ja, de bevestiging kan blijkbaar op den duur scheuren.
Die brief stuurt Honda aan alle eigenaren waar die koffer van origine op geleverd is. Wie hem later heeft laten plaatsen wordt misschien niet (direct) op de hoogte gesteld.
Het gaat om koffers met nummer 08L55-EWL-F000-02. Dit nummer zou op de bodem van de koffer te vinden moeten zijn, maar ik vond nergens iets. Maar ik heb gewoon de dealer gebeld, en hij wordt vervangen.

De onderschaal en de drager worden dan vervangen.
 
Hmmm, lekker is dat! Heb vorige maand nog mijn drager vervangen aangezien deze kapot was..... Dacht dat het veroorzaakt was door het omvallen (storm in februari).

Benieuwd of ik ook nog een brief krijg. Ben niet de 1e eigenaar en heb geen idee of deze er al op zat bij aflevering.

Greetz G
 
Ik heb die brief ook gekregen, Fleng. Deze wordt verstuurd naar alle CBF-eigenaren die Honda in hun klantenbestand heeft. Ongeacht of ze een topkoffer hebben of niet.
Maar wel goed om deze posting hierover te plaatsen!

@ Rick-M: Bij deze temperaturen zou ook een carburateur lekker moeten draaien. Als het nu 'n graad of 5 zou zijn... alla. Scootertje van m'n vrouw doet dan ook moeilijk met koude start.
Maar afslaan bij +15 graden??? Zou ik toch eens bij een monteur te rade gaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik ken dat probleem ook wel, als ik zonder choke start. Maar na een paar seconden is dat al weer over. Dus meestal eerst starten, dan opstappen en 'm de schuur uitduwen en tegen die tijd doet ie t al probleemloos. Met halve choke kan ik idd meteen wegrijden. @Rick-M: Heb je dat probleempje ook als je met een warme motor start? Anders heeft White-eagle waarschijnlijk gelijk...
 
Ik heb misschien een klein probleempje met de CBF.
Als ik hem start kan ik niet gelijk wegrijden oid. Dan moet ik eerst een minuut wachten alvoor ik aan het gas kan zitten zonder dat hij uitvalt. Hebben nog meer mensen dit en is dit normaal voor de CBF of moet ik hem na laten kijken.
M'n pa op de BMW kan gelijk wegrijden.
Just guessing: zou het iets te maken kunnen hebben met de 25kW begrensing? Wellicht dat ie daardoor bij het (koud) starten iets te arm loopt??
 
Morgenvroeg, rond 8:30 uur, wil ik vanuit Sittard vertrekken om een dagje te Eifelen.

Iemand zin om mee te gaan??
:]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan