Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Da's geen CBF-kwaal trouwens. Ik heb'm in de ZZ van Mw. StalenSnuitje inderdaad al zien zitten, maar bij mijn VFR zit'ie aan de andere kant. Helaas pakt'ie daar ook nog eens extra hitte van de achterste twee cilinders én monteerden ze in 1994 nog geen koelribbenHallo Jenkins,
koelribben zijn 'schoon'. Geen stof of modder wat vast gekoekt zat.
Hij zit helaas op een rot plek (in de zijkant van het kontje), waar totaal geen rijwind komt. Schijnt toch dé kwaal van Honda te zijn. Ik heb eigenlijk geen idee of de regelaar door model updates ook op een andere locatie zitten dan op mijn machine (ZZ van 2005).
Maar bedankt voor de tip! Ga het in de gaten houden.
Groeten Gerwin
@Jenkins: Dat is de oliekoeler.
De spanningsregelaar zit achter de linker achterkap, dat zwarte blokje met koelribben:
Een kleine inspectierond van m'n "nieuwe" CBF liet wat roest zien bij het uitlaatspruitstuk.
[afbeelding]
Omdat ik nogal een pietje precies ben, maar even de radiator verwijderd.
Had ik beter niet kunnen doen!
[afbeelding]
[afbeelding]
Aan twee kanten aangetaste motorsteun-stang (achterkant niet te zien, maar doorgerot.)
Ventilatorbeugel ook bijna doorgerot.
Groot onderhoud dus!
Moet je dan eens proberen om je uitlaatbocht er af te krijgen. Score 1 afgebroken bout, halve bus WD40 en uiteindelijk een uitlaatbocht. Rijp voor de schroot.
[afbeelding]
Met wat huisvlijt een nieuwe ventilatorbeugel gemaakt. Uit aluminium, dat roest ten minste niet.
[afbeelding]
Wordt vervolgd.
Ik heb misschien een klein probleempje met de CBF.
Als ik hem start kan ik niet gelijk wegrijden oid. Dan moet ik eerst een minuut wachten alvoor ik aan het gas kan zitten zonder dat hij uitvalt. Hebben nog meer mensen dit en is dit normaal voor de CBF of moet ik hem na laten kijken.
M'n pa op de BMW kan gelijk wegrijden.
Heb ik ook een enkele keer gehad volgens mij is het normaal wat je schrijft. Toen ik de motor afging halen bij de dealer werd mij dit al verteld. De verkoper ging de motor starten en gaf een beetje gas en toen sloeg de motor af. Ik laat hem altijd even op de choke draaien niet zo lang hoor even de handschoenen aan. En dan op de motor zitten trip teller op nul. Motor naar buiten duwen. Choke weer terug rustig weg rijden dan is er bij mij niks aan de hand.
En de BMW is zeker een injectie die regelt het zelf denk ik.
Ik had zelf rijles op een cbf 600 van 2008 ook injectie hoefde je ook niks te doen was starten en gaan met dat ding. En 2007 en ouder is carburateur. Heeft soms nog wat hulp nodig.
Just guessing: zou het iets te maken kunnen hebben met de 25kW begrensing? Wellicht dat ie daardoor bij het (koud) starten iets te arm loopt??Ik heb misschien een klein probleempje met de CBF.
Als ik hem start kan ik niet gelijk wegrijden oid. Dan moet ik eerst een minuut wachten alvoor ik aan het gas kan zitten zonder dat hij uitvalt. Hebben nog meer mensen dit en is dit normaal voor de CBF of moet ik hem na laten kijken.
M'n pa op de BMW kan gelijk wegrijden.