Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Froop,
Loop je nu niet wat hard van stapel om al te informeren naar nieuw rubber voor je fiets?
Wel een goede indicatie. Daar ben ik blij om.

(Helaas kan ik je geen advies geven. Heb afgelopen zondag net het productievet van mijn nieuwe Pilot Road 2 voorband afgeschaafd.)
 
Hoor er goede geluiden over, maar de kwalificaties op een CBF weet ik het niet en heb ik ook nog niet gehoord.

Heb zelf Continental Road Attack 2 erop zitten en vind ik echt klitteband banden zo plakken deze aan de weg.
Voordeel van deze banden is ook dat je ze niet echt hoeft in te rijden. Er zit geen was laag op waarmee ze uit de mal worden gehaald.
 
Die Continental Road Attack 2, is dat dual compount? Hoeveel km doe je er ongeveer mee?

Ik ben op zoek naar vervangers voor mijn Michelin Pilot Road 1. Als ik niet aan een niew set kan
komen laat ik denk de Pilot Road 3 eronder zetten, want heb een nieuw setje nodig voor van de zomer. Deze MPR 1 zijn bij de 6 a 7000 km op!
 
*O* Mijn CBF-je weer terug.

Remhendel gerepareerd, achterrem is nou goed, balhoofdlager afgesteld zodat de trillingen/schokken uit het stuur verdwenen zijn. Dealer heeft groot deel van arbeidsloon voor zijn rekening genomen uit coulance voor de gebroken ketting en verzekering die niet uitbetaald. Weer helemaal happy en zin om te rijden :)

Alleen is waarschijnlijk mn accu ineens stuk gegaan, bij dealer wilde ie niet starten en ook thuis na een ritje trok de accu het maar net. Vanavond maar eens kijken of ie het nog doet...
 
Iemand ervaring met de Michelin Pilot Road 3 onder zijn CBF?

yep hiero, een mpr3 op het voorwiel sinds 4 weken. kwam van een mpr1. deze stuurt net wat lichter, grip is perfect en de ritjes in nat weer (nog niet veel gelukkig) doet vertrouwd aan. de achterband was even niet leverbaar (....) maar die hoop ik ook snel op mpr3 te hebben zodat ik dan een nog beter oordeel kan geven.
heb overigens ruim 13000 met de mppr gedaan, voorband echt op, achter wordt wel erg vlak maar heeft nog wel profiel.
 
Laatst bewerkt:
yep hiero, een mpr3 op het voorwiel sinds 4 weken. kwam van een mpr1. deze stuurt net wat lichter, grip is perfect en de ritjes in nat weer (nog niet veel gelukkig) doet vertrouwd aan. de achterband was even niet leverbaar (....) maar die hoop ik ook snel op mpr3 te hebben zodat ik dan een nog beter oordeel kan geven.
heb overigens ruim 13000 met de mppr gedaan, voorband echt op, achter wordt wel erg vlak maar heeft nog wel profiel.

Sinds 50 km een set MPR3 eronder zitten. Daarvoor MPR2 en daar was ik bijzonder tevreden over.
Waarom dan toch de MP3? Vanwege de vermeende goede eigenschappen bij nat weer en het feit dat het verder precies een MPR2 was.
Dat natte weer moet ik nog ondervinden. Maar ik ben benieuwd.
 
Sinds 50 km een set MPR3 eronder zitten. Daarvoor MPR2 en daar was ik bijzonder tevreden over.
Waarom dan toch de MP3? Vanwege de vermeende goede eigenschappen bij nat weer en het feit dat het verder precies een MPR2 was.
Dat natte weer moet ik nog ondervinden. Maar ik ben benieuwd.

Wat wat kost dat nou, zo'n setje?
Ik heb er net een MPR2 voorband om laten leggen, omdat de MPR3 niet zo'n hele grote verbetering is tov de MPR2, maar het prijsverschil wel.
En ik ben verder best wel tevreden over de MPR2, doe zo'n 17000km met een voorband, en 12000km met een achterband.
 
Wat wat kost dat nou, zo'n setje?
Ik heb er net een MPR2 voorband om laten leggen, omdat de MPR3 niet zo'n hele grote verbetering is tov de MPR2, maar het prijsverschil wel.
En ik ben verder best wel tevreden over de MPR2, doe zo'n 17000km met een voorband, en 12000km met een achterband.

Voorband 126.50
Achterband 165.00
Montage op de motor 66.00

Totaal 357.50

Bij Jos Smit in Haarlem. Afspraak gemaakt en binnen een halfuurtje klaar.
 
Ik moet binnenkort ook een nieuw voorbandje hebben. Heb nu MPR2 voor en achter. Weet nu niet hoelang ze er op zitten, dat heb ik wel ergens opgeschreven.
Hoewel de MPR2's nu prachtig sturen heb ik het gevoel dat stilstand achteruitgang is en daarom toch de MPR3 wil uitproberen.
 
Die Continental Road Attack 2, is dat dual compount? Hoeveel km doe je er ongeveer mee?

Ik ben op zoek naar vervangers voor mijn Michelin Pilot Road 1. Als ik niet aan een niew set kan
komen laat ik denk de Pilot Road 3 eronder zetten, want heb een nieuw setje nodig voor van de zomer. Deze MPR 1 zijn bij de 6 a 7000 km op!

Nee dat is geen Dual Compount.

Hoeveel km je er mee doet ligt uiteraard aan je rijstijl.
Maar rijdt goed met droog en nat weer.
Ik vind het een super band, maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

ben dr weer! Hahaha. Afgelopen week een mid-week met een maat van me naar het Westerwald geweest (achter Keulen, net boven de Eifel). Was een top week. Beetje mazzel gehad met het weer (warm en koud, maar geen regen!) En heel veel bochten. Hebben door de Eifel gereden, Westerwald en Bergische Land. Dik 1500 km erbij op de teller. 54k komt snel in de buurt dus we mogen weer onderdelen e.d. bestellen voor de beurt.
Hebben de hele week verbleven bij Yvonne en Guus van Motorranch Westerwald. Top gasten, goede kamers en zeer goed eten! Daarnaast is het bier daar erg lekker ;-)

Voor iedereen die op zoek is naar banden raad ik MotorMike aan. Hij zit in Bleiswijk. Is goed en vooral niet duur.

@ White Eagle.

Bedankt voor de tip. Heb de site ff door gelezen. Heb nu een regelaar met heel veel koelribben. Daarnaast heb ik een ventilator geinstaleerd zodat de warmte makkelijker kwijt kan. Motor heeft vorige week in Duitsland en op de Nurburgring geen krimp gegeven (ook bij 30+ graden)

Groeten Gerwin
 
Ik moet binnenkort ook een nieuw voorbandje hebben. Heb nu MPR2 voor en achter. Weet nu niet hoelang ze er op zitten, dat heb ik wel ergens opgeschreven.
Hoewel de MPR2's nu prachtig sturen heb ik het gevoel dat stilstand achteruitgang is en daarom toch de MPR3 wil uitproberen.
Ik heb een paar weken geleden een MPR3 achterband er onder laten leggen. De monteur had nog nooit meegmaakt dat er geen enkel stukje lood op hoefde. Het zegt wat over de velg en natuurlijk ook over de band.
Ondertussen heb ik er weer zo'n 3500km mee gereden. Die MPR3 bevalt zeer goed. Ik ben benieuwd naar de duurzaamheid. Ik rijd normaal gesproken met gemak meer dan 20.000km met een band. Ik rijd vooral snelweg en vervang de banden zelfs als er nog genoeg profiel op zit, ze zijn dan ook zowat vierkant ;)
 
Hoe hebben jullie je CBF verzekerd. Ik ben 22 heb nu bijna een jaar mijn motor rijbewijs *D Vorig jaar dacht ik van weetje wat ik ga doen, Ik ga het eerste jaar een allrisk verzekering nemen. Wel duur maar ja ik heb geen ervaring en ik lees ook al jaren mee of dit forum en lees ook wel eens dat beginners soms hun motor uit de handen laten vallen. Ik zag dat mij ook wel doen. Zo kluns kan ik soms wel zijn :+ Gelukkig tot op heden niet gebeurt *afkloppen doet*

Maar nu even de vraag.
Ik dacht van nu het een jaar goed is gegaan wou ik eigenlijk wel na Wa of Wa+ of hoe dat ook allemaal heet ieder geval een stukje terug. Bel ik naar Unive waar mijn motor verzekerd is. Zeggen ze dat ik dat helemaal niet kan omdat ik nog beginnend bestuurder ben. Maar goed, Ze vertelde dat ik dat tot 24 of tot en met 24 jaar dat moet doen. Klopt dat of willen ze gewoon niet dat ik een stap lager wil. :X

Ik kan nu € 802.- aftikken en dat vind ik best wel veel voor iemand van 22. Maar motoren kosten geld dat weet ik ook wel toen ik daar mee begon. Maar ik had wel gehoopt dat ik het tweede jaar iets minder hoefde te betalen maar helaas. Ik mag niet na Wa. :r
 
~Timmm schreef op 07 juli 2011 @ 20:19:[/b

Ik kan nu € 802.- aftikken en dat vind ik best wel veel :r


Dat is idd een hoop geld, heb je al eens bij een andere maatschappij geinformeerd ?
Zelf ben ik verzekerd bij ZLM [ die is alleen actief in brabant en zeeland ] en heb ondertussen 70 % no-claim opgebouwd, betaal nu voor all risk met opzittende verzekering € 373.- Dit is dan voor de cbf 1000, de cbf 600 van moeders is nog € 75.- goedkoper, ook all risk en 70% korting.
 
Ik heb vandaag een cbf1000f gekocht. Zo'n witte. Andere kleuren vond ik niks :N


Toch maar weer terug naar een honda.
 
FF wat gemod:

CBF600_ip01.jpg


CBF600_ip02.jpg
 
mooi display!

enige tijd geleden had iemand op dit forum plaatjes getoond van witte wijzerplaten. Was ook erg mooi, gelukkig had ik dit snel uit 't hoofd gezet, anders moest er weer geknutseld worden.

Grappig eigenlijk, als je dit soort afbeeldingen ziet vraag je je snel af: hoe ziet mijn display er eigenlijk ook al weer uit, terwijl je er dagelijks naar tuurt.

Met groet,
Michel
 
Hoi, ben nieuw hier.
Rijd sinds een paar weken op een CBF1000/A (uit 2006).
Ik controleerde het remlicht vanavond en merkte dat deze alleen maar brandt als ik de voetrem gebruik: met de handrem gaat het remlicht niet aan.
Is dit juist?
Ik heb nog garantie dus als het niet correct is sta ik woensdag bij de dealer ....

Zeer interessant forum !!
Bernd
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een cbf1000f gekocht. Zo'n witte. Andere kleuren vond ik niks :N


Toch maar weer terug naar een honda.

!!FOTO!!

Hoi, ben nieuw hier.
Rijd sinds een paar weken op een CBR1000A (uit 2006).
Ik controleerde het remlicht vanavond en merkte dat deze alleen maar brandt als ik de voetrem gebruik: met de handrem gaat het remlicht niet aan.
Is dit juist?
Ik heb nog garantie dus als het niet correct is sta ik woensdag bij de dealer ....

Zeer interessant forum !!
Bernd

Is niet goed nie,

Ik neem aan dat het schakelaartje van je voorrem kapot is of anders los zit. Kijk daar maar eerst naar. Het staat altijd zo lullig als je naar je dealer moet rijden en je staat binnen een minuut weer buiten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, ben nieuw hier.
Rijd sinds een paar weken op een CBR1000A (uit 2006).
Ik controleerde het remlicht vanavond en merkte dat deze alleen maar brandt als ik de voetrem gebruik: met de handrem gaat het remlicht niet aan.
Is dit juist?
Ik heb nog garantie dus als het niet correct is sta ik woensdag bij de dealer ....

Zeer interessant forum !!
Bernd

Hoi Bernd,

Welcome to the club! Aparte brommer, zo'n CBR1000A ;) Misschien is dat de reden waarom het handremlicht niet werkt!
Ff zonder dollen: dat het remlicht niet werkt op de handrem klopt natuurlijk niet, op naar de dealer!
 
Ik heb ook wat zitten modden.
Allereerst heb ik van TheOneWhoMustBeObeyed een Zumo 660 cadeau gekregen.

*O* *O* *O*

DSC00122.jpg


DSC00123.jpg




Daarnaast heb ik me wat extra verlichting laten monteren om wat meer op te vallen in de asfaltdzjungel. Mijn keuze is gevallen op lampen van BD Deutschland.

DSC00121.jpg

DSC00120.jpg


Zie hier wat kiekjes daarvan in de garage.
Maar let op: ik heb wat lopen klooien met contrast en helderheid, want de lens van mijn telefoon is ook niet in staat om zoveel direct licht te verwerken.
Dus hiet 100% representatief. Het geeft wel 'n goede indruk van het verschil.

Standaard stadslicht:
DSC00117.jpg


Standaard stadslicht met BD lampen:
DSC00116.jpg


Standaard stadslicht + grootlicht:
DSC00118.jpg


Standaard stadslicht + grootlicht met BD lampen:
DSC00119.jpg



8-)
 
Laatst bewerkt:
Rick-M, foto komt wel als ik 'm heb. Zaterdag ophalen....nou maar hopen dat 't droog blijft.

Het is trouwens dezelfde als deze (blondine krijg ik er helaas niet bij):
http://www.tesztmotor.hu/images/stories/DennyM/Modell/K.Bogi/k_bogi_03.jpg
 
@Lambal: Da's de eerste keer dat ik een witte zie. Niet verkeerd, staat eigenlijk ook wel goed bij een CBF. Zelf ben ik zo'n ouderwetse elke-kleur-is-goed-als-het-maar-zwart-is, maar dit is ook wel mooi. En een stuk beter zichtbaar dan de mijne :)
 
Wit is toch in beide uitvoeringen geleverd. (oude en nieuwe model)

Bij Huybers staan beide uitvoeringen te koop.

full


full


Geen verkeerde kleur inderdaad :9
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan