Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, zowel voor als achter een Pilot Road 3 zitten, het stuurt lekker licht en zeer vertrouwd. ben benieuwd naar de prestatie bij slecht weer.
De oude OEM Pilot Road 1 hebben het 14000 uitgehouden, ben benieuwd hoe deze het doen.

groet
 
Nou, zowel voor als achter een Pilot Road 3 zitten, het stuurt lekker licht en zeer vertrouwd. ben benieuwd naar de prestatie bij slecht weer.
De oude OEM Pilot Road 1 hebben het 14000 uitgehouden, ben benieuwd hoe deze het doen.

groet

Afgelopen zondag in behoorlijk regenachtig weer :) gereden en het zal misschien tussen de oren zitten, maar de MP3 geeft meer vertrouwen dan de MP2 die ik er hiervoor erop had zitten.
 
Thunderdbird, ik hoorde laatst van een goeie kennis van me een tip die wel eens zou kunnen werken: als je de fiets op de middenbok moet hebben (achterwiel eruit of zo) , dan een schuin oplopend stuk hout voor het voorwiel leggen en daar dan een stuk op duwen/rijden.......als je d'r een stukje op staat de voorrem inhouden, middenbok uitklappen en dan de handrem loslaten zodat de zwaartekracht een beetje meehelpt (ipv alleen maar tegenwerkt).

Ik moet het zelf nog een keer testen ;-)
Je bedoel een wig waar je oprijdt??
Je zou ook kunnen proberen om een plaatje hout onder je achterband te leggen, hierdoor komt de middenbok later op de grond en heb je dus een ander kantel moment.
Ik ben zelf +/- 71 kg, maar ik heb geen problemen om mijn DD op de bok te zetten, ook niet met geladen koffers.

suc6
 
Laatst bewerkt:
Hydraulische middenbok lijkt me dan ook wel wat.

Iemand anders de motor laten opbokken, is dat hetzelfde als een hydaulische bok :P

Maar even zonder dollen. De ene keer lukt het mij wel en de andere keer niet.
Schijnt echt een soort van techniek te zijn i.p.v. kracht. Ik ben zelf 59 kg.
 
Laatst bewerkt:
Iemand anders de motor laten opbokken, is dat hetzelfde als een hydaulische bok :P
.


Nee, dat betekent dat jij meer aanspraak kunt maken op mijn forumname dan ikzelf })

Maar zonder gein: de zijstandaard werkt wel perfect :+

Oeps: edit......U bent een dame: excuses voor de bovenste opmerking :$ |(
 
Laatst bewerkt:
Hallo CBF-vrienden,

WIE heeft er hier ervaring met het wijzigen van de tandwielverhouding, zoals 2 tandjes minder op een achtertandwiel? is het dan zo dat de motor merkbaar minder toeren draait bij bijv 120?? M.i. heeft een DD koppel genoeg.


groet
andre
 
Hey CBF-ers, even allemaal de groeten vanuit Oostenrijk, we zijn hier al een paar dagen aan het bergie op en bergie af aan het rijden. De weers voorspellingen waren niet best maar tot nu toe nog niet veel regen gehad, het is best wel fris maar dat heb ik liever als te warm.
Maandag onder andere de Silvretta pass aangedaan, dinsdag de Stelvio en nog een paar andere kleine passen gereden, woensdag de Timmelsjoch en vandaag de Hahntennjoch.
Best wel hard werken hier :] Morgen verhuizen we naar Zell am See en gaan dan daar weer wat routes rijden.
plaatje van de Stelvio.
full
 
Hallo allemaal! Ik ben nieuw op het motor-forum en heb sinds kort een Honda CBF 600 ABS uit 2011 (Siena Red). Iemand nog tips en/of trucs voor mij en mijn motor? :W
 
Hey CBF-ers, even allemaal de groeten vanuit Oostenrijk, we zijn hier al een paar dagen aan het bergie op en bergie af aan het rijden. De weers voorspellingen waren niet best maar tot nu toe nog niet veel regen gehad, het is best wel fris maar dat heb ik liever als te warm.
Maandag onder andere de Silvretta pass aangedaan, dinsdag de Stelvio en nog een paar andere kleine passen gereden, woensdag de Timmelsjoch en vandaag de Hahntennjoch.
Best wel hard werken hier :] Morgen verhuizen we naar Zell am See en gaan dan daar weer wat routes rijden.
plaatje van de Stelvio.[afbeelding]

:9~ :9~
 
Even terugkomen op de middenbok: het is me gelukt zonder hulpmiddelen. Het idee over een plank onder het achterwiel gaf mij een brainwave, waarom niet op de bok zetten wanneer ik vooruit rijdend de oprit op ga die iets naar boven loopt? De motor valt als het ware iets naar achteren en gaat in één keer op de bok !

Meteen mijn ketting gesmeerd en de banden grondig geïnspecteerd (één scherp steentje verwijderd).

Bedankt
Bernd
 
Laatst bewerkt:
Even terugkomen op de middenbok: het is me gelukt zonder hulpmiddelen. Het idee over een plank onder het achterwiel gaf mij een brainwave, waarom niet op de bok zetten wanneer ik vooruit rijdend de oprit op ga die iets naar boven loopt? De motor valt als het ware iets naar achteren en gaat in één keer op de bok !

Meteen mijn ketting gesmeerd en de banden grondig geïnspecteerd (één scherp steentje verwijderd).

Bedankt
Bernd


Clever!

En nu nog bergop van de bok af :+
 
Hey CBF-ers, even allemaal de groeten vanuit Oostenrijk, we zijn hier al een paar dagen aan het bergie op en bergie af aan het rijden. De weers voorspellingen waren niet best maar tot nu toe nog niet veel regen gehad, het is best wel fris maar dat heb ik liever als te warm.
Maandag onder andere de Silvretta pass aangedaan, dinsdag de Stelvio en nog een paar andere kleine passen gereden, woensdag de Timmelsjoch en vandaag de Hahntennjoch.
Best wel hard werken hier :] Morgen verhuizen we naar Zell am See en gaan dan daar weer wat routes rijden.
plaatje van de Stelvio.[afbeelding]

Dat zijn de mooi plaatjes! Ik heb de Stelvio al 2x gereden, het blijft geweldig :D Jammer datie niet wat dichterbij ligt ;) Aan welke kant ben je erop en eraf gereden? Er zijn namelijk meerdere combinaties mogelijk.
 
Iemand anders de motor laten opbokken, is dat hetzelfde als een hydaulische bok :P

Maar even zonder dollen. De ene keer lukt het mij wel en de andere keer niet.
Schijnt echt een soort van techniek te zijn i.p.v. kracht. Ik ben zelf 59 kg.
Toevallig zit ik weer eens in mijn 'oude' topic te lezen en ik zie een bekend euvel. ;) Ik heb nog een paar kilo minder aan boord en mijn ervaring was dat de handgreep achter eigenlijk nèt te ver weg zit. Maar het lukt mij door mijzelf als het ware 'op te trekken' aan het stuurhandvat en de handgreep achterop. Ik stond met mijn hele gewicht op de poot van de middenbok en dan trok ik mijzelf naar beneden voor mijn gevoel. Het is ook belangrijk dat je de motor eerst even heen en weer wiegt, totdat je voelt dat hij op allebei de steuntjes staat; scheef wil het al helemaal niet. en dan: girl power!!! (en soms een blaar op mijn ringvinger :$ ).

Ik hoop dat je mijn beschrijving begrijpt en dat je er iets aan hebt. Succes!! :]
 
Dat zijn de mooi plaatjes! Ik heb de Stelvio al 2x gereden, het blijft geweldig :D Jammer datie niet wat dichterbij ligt ;) Aan welke kant ben je erop en eraf gereden? Er zijn namelijk meerdere combinaties mogelijk.

We zijn er via de heftige kant opgereden, dus vanaf Prato richting Bormio. :] :]
 
Erg rustig hier bij de cbf-ers, komt dat door al die regen?

Neen; hier a.g.v. een vakantie in Zuid Zwitserland en Noord Italië. Weliswaar met de vierwieler, maar toch errig :9 !
Ook met de bijrijder naast je zijn de Furka-, Grimsel-, Nufenen- en Simplonpas erg gaaf om te rijden.

Maar voor deze vakantie ben ik eerst nog eventjes in Grevenbroich bij de ADAC de Motorrad Perfektionstraining I gedaan, als vervolg op de Motorrad Intensivtraining.


20110720_0.jpg


Lekker kleine groep, dus veel persoonlijke begeleiding door de instructeur.

Manmanman... Uitwijk-oefeningen aan 100 km/h geeft toch wat meer spanning dan hetzelfde aan 60 km/h. De krachten die je dan voelt stemmen tot nadenken.

De nieuwe Michelins hebben ervoor gezorgd dat ik met meer vertrouwen durf uit te wijken.
Vooral aan hoge snelheden.
Foto's lijken dit te bevestigen:

DSC00133.jpg


DSC00132.jpg


DSC00130.jpg


DSC00156.jpg


DSC00155.jpg


:o

Opmerkelijk ook hoe sterk je het remmen beïnvloedt met hoe soepel je achter het stuur zit.
Strakke armen bij de noodstop vanuit 100 km/h veroorzaakt een pendelend effect.
Ontspannen elleboogjes daarentegen een rechte remweg.

Op naar Perfektionstraining II.

:Y
 
Yep!
Maar misschien beschrijf ik het verkeerd.
Het is dus het lichtjes van links naar rechts heen en weer sturen over het voorwiel.
Gevolg het gewicht van het bovenlijf dat a.g.v. de stijve armen links wat sterker op de linker stuurhelft drukt, dan weer wat sterker op de rechter helft.
Op droog wegdek zal dit fenomeen natuurlijk korter en dus minder indrukwekkend zijn dan op nat wegdek.
 
Ik heb een probleempje met m'n ZZ wat sommige misschien herkennen. Aan beide kanten is de achterste bevestiging van de onderste delen van de topkuip afgebroken (volgen jullie t nog?).
Zo'n stom kunststof knobbeltje wat in een rubber ringetje hoort te 'klikken'.

Ik heb al geprobeerd 't knobbeltje met superlijm te verlijmen, maar dat werkt ook net één ritje.
Nu wijkt aan twee kanten de kuip dus van de tank af. Geen echt probleem, maar wel lelijk. Iemand daar al een wel werkende oplossing voor gevonden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan