Honda CBF deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, het valt nog best tegen wat Honda kuipdelen kosten... En ik heb er niks bijzonders mee gedaan, beide kanten zijn 'spontaan' tijdens het (gewoon) rijden afgebroken. Dus bij het volgende stel kan dat weer net zo makkelijk afbreken, vandaar dat ik me afvroeg of iemand het zelfde probleem heeft...
 
Tja, dan zou ik gaatjes in de kuipwangen moeten boren. Maar ik zie zo snel ook geen andere oplossing. Da's wel t nadeel van al dat tupperware...
 
Jawel, het originele gat wel, dat is een gelast stalen bruggetje op de tank. Het probleem zit aan de andere kant, dat kunststof knopje waarmee je de kuipdelen in dat gat klikt. Die zijn aan beide zijden finaal afgebroken, en er blijft dus niks over om de zooi weer mee aan elkaar te zetten. Superlijm (cyanoacrylaat of zoiets) houdt 't net één ritje uit, en ik kan niet veel sterker spul verzinnen...
 
Laatst bewerkt:
Ah zo, nu ik begrijp.. Dan heb ik werkelijk geen idee hoe dat te fixen anders dan met lijm, al bij een motorzaak geweest en daar om raad gevraagd? Wellicht hebben zij nog creatieve iedeetjes?
 
Gat boren van ca 3,5mm in beide delen (natuurlijk net niet dóór het kuipdeel naar buiten).
3mm boutje nemen en daar de kop vanaf zagen. Dan twee componenten lijm (bison PU lijm of metaal) in de geboorde gaatjes laten lopen.
Boutje erin, afgebroken stukje erop en laten drogen.

Is M3 te klein, kun je gerust naar M4 of M5.

Zo wil ik nog wel eens afgebroken delen repareren.

Suc6.
 
Tja, dan zou ik gaatjes in de kuipwangen moeten boren. Maar ik zie zo snel ook geen andere oplossing. Da's wel t nadeel van al dat tupperware...

Wat ik me zit af te vragen..... :?
Hoe is het mogelijk dat dit "spontaan" afbreekt. Heb je een keer je kuip uiteen willen halen en iets te ruw geweest?
Is je motor een keer gevallen of heeft je kuip een paar tikken opgelopen door stalling ofzo.

Het lijkt mij namelijk zeer sterk dat dit "spontaan" tijdens het rijden afbreekt. Anders zou Honda toch een grove fout hebben begaan met de kuip delen.

Ik zou zeggen foto's??
 
ik zal idd es fotoos maken morgen. Maar wat betreft oorzaak, ik tast in het duister. Ik heb 'm nog niet zo lang, maar de vorige (eerste) eigenaar heeft er vrijwel niet mee gereden. Ik doe eigenlijk nooit gekke dingen, en heb de kuipdelen ook pas voor t eerst losgehaald toen ze beide afgebroken waren.
Eerst de linker, en twee maanden later de rechter. Voor zover ik weet en ook blijkens de smetteloze staat heeft de vorige eigenaar er ook geen brokken mee gemaakt. Echt een vreemd geval dus, vooral omdat ik blijkbaar de enige ben. Wat me wel opvalt is dat er bij beide zijden ook spanning op die punten staat (of eigenlijk stond), alsof de kuipdeeltjes niet goed aansluiten. Ik zal morgen ff in beeld brengen wat ik bedoel.

Ik ga in elk geval de oplossing van White-Eagle (thanks BTW!) maar eens proberen...
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog ervaring met het bevestigen van een Garmin Zumo 660 op een CBF600?
Ik kan em gewoon aan het stuur bevestigen, maar ik heb liever dat hij wat meer in mijn gezichtsveld zit.
 
Hmm, ik heb een Zumo 220 op mn ZZ zitten. Gewoon met de bijgeleverde arm aan het stuur gemonteerd, rechts naast de rechter riser. Daar zit ie wat mij betreft wel lekker, niet voor m'n tellers of 't contactslot. Ook over de tanktas heen goed te zien en nog ruimte genoeg om 'm bij veel zon wat meer te kantelen. Alleen als ik de tanktasverhoger gebruik wordt 't ietsje lastiger.

Ik heb nog zo'n ram mount overwogen, maar dan juist met een korte arm, zodat ie onder de tellers uitkwam. Maar dan verdwijnt ie bij mij vrij snel achter de tanktas...
 
Laatst bewerkt:
Heb zelf ook een Zumo 220 die ik te laag vind zittens. Bij WayPoint hebben ze voor de 1000 een hele mooie bevestiging die boven de tellerpartij zit. Weet alleen nog niet of deze op de ZZ past.... Heb helaas nog geen tijd gevonden om langs te gaan om het te testen.

Als iemand andere mogelijkheden/ideeen heeft: ik hou me aanbevolen!
 
@gerritje: Hebben ze die bevestiging boven de tellerpartij ook voor de zumo 550? En hoe ziet dat er dan uit? Dat is natuurlijk het ideaalste!
Heb hem nu op het stuur bevestigd. Opzich zit ie daar ook mooi, alleen met een verhoogde tanktas en de langste ram mount is het inderdaad wat lastiger, maar nog wel te doen.
 
Heb zelf ook een Zumo 220 die ik te laag vind zittens. Bij WayPoint hebben ze voor de 1000 een hele mooie bevestiging die boven de tellerpartij zit. Weet alleen nog niet of deze op de ZZ past.... Heb helaas nog geen tijd gevonden om langs te gaan om het te testen.

Als iemand andere mogelijkheden/ideeen heeft: ik hou me aanbevolen!

Ik ben net even langs waypoint gegaan. (zit hier om de hoek). Er is geen speciale bevestiging voor de 600 zoals bij de 1000. Ik heb gewoon een langere arm besteld.

Mount voor de 1000 : Honda
 
Ha Rick,

thanks voor de link. Hoef ik niet te zoeken ;-)
Heb je de steun voor de 1000 op de 600 gepast? Of alleen bekeken? Heb namelijk al contact gehad met WayPoint over deze steun. Ze konden niet zeggen of deze ook de 600 zou passen. Langs gaan staat nog steeds op mn to-do list.....

Groeten Gerwin
 
mijn garmin zit ook met RAM-mount vast op het stuur. Korte arm, en met:

accimg.php


die vervangt 1 v.d. 4 boutjes van je riser en heb je niet zo'n lelijke montage ding op je stuur zitten, slechts een extra balletje op je riser.

RAM mount was echt een van de betere aankopen!
 
Kijk dat is ook nog een oplossing. Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met een extra mount op het stuur.

Volgende week gaat ie naar mijn monteur en die zet de voeding op de motor. Verder komt er een nieuw voorbandje op en wordt de 25 kw restrictie verwijderd. Dan krijgt de motor gelijk en grote beurt en ben ik helemaal klaar voor de eiffel eind augustus.
 
Bij deze mag me foto weer uit de openingspost weggehaald worden, het CBFje is is ingeruild op een F650GS 8-) 8-)
 
Da's een mooie oplossing, Snowman. Ik vind die standaard bevestiging ook niet echt mooi. Bedankt voor de tip, gaan 'm gelijk bestellen.
 
Wel ff foto laten zien natuurlijk *O*

Oh... ja, op deze foto zit mijn oude stuur nog. Ik had het originele stuur laten veranderen voor een Rizoma stuur, alleen had ik steeds problemen met draaien, mijn hendels en mijn kabels. Er zitten hier ook verhoogde risers op.
Vanmiddag ook een ander stuur gekocht, dat is de onderste foto.

34ta1jm.jpg


5prf4w.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan