Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
De accu van mijn CBF600SA uit 2005 is een YTX7L-BS
Dat komt overeen met wat legio sites ook aangeven als de accu voor onze modellen. (mocht je fotografisch bewijs willen hebben dan kan dat :) )
 
Laatst bewerkt:
thx :D fotografisch bewijs hoeft niet hoor, ik geloof je :P

Had inderdaad ook al op sites gekeken, maar daar werden zowel de YTX7L-BS als de YTZ10S genoemd ;)
 
Zo vanavond mijn band maar eens vervangen.
Heb de schroef uit de band gedraaid, was toch zeker 4 cm lang.

Als het goed is, is de band binnen. Wiel is reeds uit mijn motor. Gelijk alles maar even goed gepoetst.
Heb voor de kerst een mooie kettingbescherming gekregen, plastic bescherming kan er dan vanaf. Zodra die erop zit, zal ik een foto maken en hier plaatsen.
 
Weet iemand wat voor type gloeilamp er standaard als koplamp (en grootlicht) gebruikt wordt? Gaat om een cbf600 uit 2005.
Ik kom er maar niet achter of het een H4, H7 enz betreft zonder de lamp zelf uit de behuizing te halen. Ook in het werkplaatshandboek staat het niet.
 
Toen ik ooit een lamp vervangen moest, had ik de verkeerde gekocht. Ik moest het kleinere broertje hebben van de lamp die ik had gekocht. Geen idee of het H4 of H7 is, misschien helpt het iets :p
 
Het gaat om een H4 lamp. Heb zelf de MotoVision van Philips er in gezet. Scheelt een hoop vergeleken met een normale H4 lamp. Iets duurder (geloof 15 euro) maar zeker waar voor je geld!

Succes,

Gerwin
 
Zo nieuw bandje zit er weer om en wiel is weer gemonteerd evenals mijn nieuwe kettingbeschermer.
Vind het zelf een super mooi gezicht.
full
 
Zo nieuw bandje zit er weer om en wiel is weer gemonteerd evenals mijn nieuwe kettingbeschermer.
Vind het zelf een super mooi gezicht.[afbeelding]

Het is wel mooi... zeker weten, maar ik had een hugger geplaatst. Reden; omgeving achter vering heb ik roest op de achterbrug door steenslag. 2 vliegen in 1 klap= hugger is mooi én functioneel.

Grtz
Tom
 
Laatst bewerkt:
Het is wel mooi... zeker weten, maar ik had een hugger geplaatst. Reden; omgeving achter vering heb ik roest op de achterbrug door steenslag. 2 vliegen in 1 klap= hugger is mooi én functioneel.

Grtz
Tom

Er zat een plastic beschermer, de originele zeg maar. En daarnaast vind ik een hugger niet mooi staan op een CBF, smaken verschillen gelukkig.
 
Er zat een plastic beschermer, de originele zeg maar. En daarnaast vind ik een hugger niet mooi staan op een CBF, smaken verschillen gelukkig.

Idd goed dat smaken verschillen zeg maar. Ik heb eigenlijk maar 2 punten van kritiek op de cbf... De stalen achterbrug (waarvan behalve de mijne, ik er al enkele heb gezien die verroest of behandeld waren) die je dan eventueel kan bedekken met een hugger (als je die mooi vindt) of zoals ik dik insmeer met een metaalverf, en de voorbochten die vlug een versleten look hebben. Bij de zz en de dd is dit in vergelijking beter dan bij mijn vv-je.

Grtz
Tom
 
Het gaat om een H4 lamp. Heb zelf de MotoVision van Philips er in gezet. Scheelt een hoop vergeleken met een normale H4 lamp. Iets duurder (geloof 15 euro) maar zeker waar voor je geld!

Gerwin
Thanx, dat is precies wat ik moest weten! Ik zat zelf ook al aan de MotoVision te denken, al ben ik niet ontevreden met mijn huidige lamp.

Zo nieuw bandje zit er weer om en wiel is weer gemonteerd evenals mijn nieuwe kettingbeschermer.
Ziet er mooi uit. Beter dan wat er standaard op zit.

en de voorbochten die vlug een versleten look hebben. Bij de zz en de dd is dit in vergelijking beter dan bij mijn vv-je.
Klopt, de voorbochten geven snel een versleten/verroest gezicht. Ben ook al langzaam aan op zoek naar iets om dat tegen te gaan dan wel te verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Pfff, wat een geglim allemaal ;-) Die van mij is goed smerig... maar ja, rij woon-werk en heb er mn pekel-beschermende-rotzooi-laagje opzitten (2 winters hebben nog geen problemen veroorzaakt!).

@Baconootje
Ketting beschermer ziet er netjes uit. Ben zelf blij met mn hugger, maar deze zat er al op voordat ik hem kocht. Waar heb je je band laten doen?

Groeten Gerwin
 
Pfff, wat een geglim allemaal ;-) Die van mij is goed smerig... maar ja, rij woon-werk en heb er mn pekel-beschermende-rotzooi-laagje opzitten (2 winters hebben nog geen problemen veroorzaakt!).

@Baconootje
Ketting beschermer ziet er netjes uit. Ben zelf blij met mn hugger, maar deze zat er al op voordat ik hem kocht. Waar heb je je band laten doen?

Groeten Gerwin

Heb het wiel er zelf uit gehaald en naar motor Mike gegaan in Bleiswijk.
Een beetje shoppen heeft zeker wel zijn voordelen hoor. Scheelde gewoon ruim € 100,00 met de een en ander.
 
:( Verdomme!! :(

Komt m'n schoonbroer daarjuist nog eens langs om m'n motor nog eens uit te laten, start hij niet....Platterij... euhm platte batterij...
Eens zien waar de batterij zich bevindt en pffffttt... Ook zoeken waar m'n batterijlader zich verstopt heeft... Die heb ik al in 10-12jaar niet meer voor iets nodig gehad en aangezien ik niet zo mobiel ben,gaat dat nog de moeite zijn om te zoeken. Het zou goed zijn dat hij verkocht is... Dan moet ik me er ook geen zorgen over te maken en te organiseren dat er iemand mee komt rijden.

Grtz
Tom
 
@Baconootje:

ging voorheen naar Motormike. Topgast met hele goede prijzen! Heb voor de kerst onderhoud uitgevoerd bij de Motorkelder in Capelle ad IJssel (nog zo'n topvent!). Hij levert mijn banden voor 140 en 190 euro. Mike doet 130 en 170 ex montage (dus 10 erbij per band).
Motorkelder is voor mij om de hoek dus ga tegenwoordig naar hun toe.

Maar het scheelt echt een boel met de dealers! Rij zelf op de BT023 van Bridgestone

Groeten Gerwin
 
Het gaat om een H4 lamp. Heb zelf de MotoVision van Philips er in gezet. Scheelt een hoop vergeleken met een normale H4 lamp. Iets duurder (geloof 15 euro) maar zeker waar voor je geld!

Succes,

Gerwin
H4??? Ik zou toch echt zweren dat het een H7 is...

Een H4 koplamp heeft een dubbele gloeidraad voor een gecombineerd dim-/grootlicht wat de CBF niet heeft.

Je kan het in ieder geval ook aan de connector zien. 3 pootjes = H4, 2 pootjes = H7
 
H4??? Ik zou toch echt zweren dat het een H7 is...

Een H4 koplamp heeft een dubbele gloeidraad voor een gecombineerd dim-/grootlicht wat de CBF niet heeft.

Je kan het in ieder geval ook aan de connector zien. 3 pootjes = H4, 2 pootjes = H7
Yep :Y
H7 is het juiste lampje. (maal twee, eentje voor dimlicht en eentje voor grootlicht).
 
Over een hugger gesproken, vandaag eentje gemonteerd. Zal zsm een foto plaatsen.
Gekocht op Ebay voor een leuke prijs.
Groetjes Joepie
 
full

full

Hier is ie dan. Het is niet echt een goeie foto.

maar ik ben ook bezig met een ander projectje.
Zie hier:

full

full

full


Dit zijn angle en devil eyes met daarin ook xenon.
Die setjes heb ik besteld in de USA en de koplampen heb ik op een motorsloop site gevonden. Dit zijn dezelfde koplampen als origineel, alleen een stuk goedkoper. Bij Honda waren ze 405 euro per stuk. Die van de sloop zijn ook nieuw en hebben exact dezelfde nummers en codes op het glas staan.

De lampen zitten gekit en geklemd. Door ze de kachel te leggen word de kit zacht en haal je ze redelijk makkelijk uit elkaar.

De projectors zijn er uit en de bevesteging van de projectors heb je nodig om een stukje aluminium in het lamphuis te bevestigen. Daar kan je de deze projector lampen inzetten.

Nu heb ik nog een led strip besteld om erin te plakken en dan moeten ze op de motor gezet worden.

Tis ff een klussie maar ja je moet wat.

Groetjes Joepie.
 
Ja, ze zijn ook in het blauw. Ik weet niet of je een website mag noemen, maar kijk eens op sportbikelites punt com.
Het is wel ff knutselen maar dat is dan ook de moeite waard.

Groetjes Joepie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan