Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het merk Puig zegt mij helemaal niets.

Ik heb op de 1000 een orginele door Honda geleverde hugger zitten, is er als optie opgezet toen ik de motor nieuw kocht. Deze zou in dezelfde kleur als de motor geleverd worden, maar het is toch wel een ander soort grijs als de rest :? . Was niks aan te doen moest er maar mee leren leven |(
Op de 600 van moeders zit een zwarte (glans) hugger van PUIG, ziet er netjes en degelijk uit en kost nog niet de helft, dus durf deze wel aan te raden.
 
Ik heb voor de 1000 nog een heel fraaie PUIG voorspoiler/bellypan liggen...
Hier een liefhebber??



Ik heb op de 1000 een orginele door Honda geleverde hugger zitten, is er als optie opgezet toen ik de motor nieuw kocht. Deze zou in dezelfde kleur als de motor geleverd worden, maar het is toch wel een ander soort grijs als de rest :? . Was niks aan te doen moest er maar mee leren leven |(
Op de 600 van moeders zit een zwarte (glans) hugger van PUIG, ziet er netjes en degelijk uit en kost nog niet de helft, dus durf deze wel aan te raden.~[/quote]
 
Ik heb op de 1000 een orginele door Honda geleverde hugger zitten, is er als optie opgezet toen ik de motor nieuw kocht. Deze zou in dezelfde kleur als de motor geleverd worden, maar het is toch wel een ander soort grijs als de rest :? . Was niks aan te doen moest er maar mee leren leven |(
Op de 600 van moeders zit een zwarte (glans) hugger van PUIG, ziet er netjes en degelijk uit en kost nog niet de helft, dus durf deze wel aan te raden.

Thanks voor je reactie!
 
Maar de auto is vandaag opgehaald!! *O*

En als logisch vervolg heb ik dus een andere wagen gekocht...
Seat Alhambra tiptronic tdi 116pk van 5/2003 met 125dkm van eerste eigenaar, redelijk goed verzorgd met alle bijbehorende fakturen. En eigenlijk iets te veel electrische snufjes naar m'n zin ,maar ja, ik heb er niet voor moeten betalen. Hopen dat hij de moeite en geld waard gaat zijn.
Wie weet, ga ik het wel aandurven een foto'tje te posten wanneer ik hem heb.... :$
Woensdag komt er nog een koper voor de motor en éénmaal dit achter de rug is, gaan we aan de rest van ons leven starten *O*
Grtz
Tom
 
Laatst bewerkt:
En als logisch vervolg heb ik dus een andere wagen gekocht...
Seat Alhambra tiptronic tdi 116pk van 5/2003 met 125dkm van eerste eigenaar, redelijk goed verzorgd met alle bijbehorende fakturen. En eigenlijk iets te veel electrische snufjes naar m'n zin ,maar ja, ik heb er niet voor moeten betalen. Hopen dat hij de moeite en geld waard gaat zijn.
Wie weet, ga ik het wel aandurven een foto'tje te posten wanneer ik hem heb.... :$
Woensdag komt er nog een koper voor de motor en éénmaal dit achter de rug is, gaan we aan de rest van ons leven starten *O*
Grtz
Tom


En Tom, is je CBF verkocht?

Hoor net op de radio dat het een lekker (lente) weekend wordt! En het beste, ik heb niks in de planning! Dat wordt :] *O*
 
de heflt in het CBF topic ken ik nog, de andere helft is nieuw. Tijd om kennis te maken?

doorbijters opgelet! 10 en 11 maart staat de eerste Smokkeltoer 2012 gepland. Ik heb al een voordelig hotelletje getipt gekregen en een eerste routebeeld is er ook al.

Wil je, durf je, mag je...... een weekend op weg met je motorvrienden? Zet dan het weekend 10/11 maart in je agenda.
En houd dan vooral op www.thewhiskytrail.nl ook de topic bij het forumdeel "Evenementen" in de gaten.
 
En Tom, is je CBF verkocht?

Hoor net op de radio dat het een lekker (lente) weekend wordt! En het beste, ik heb niks in de planning! Dat wordt :] *O*

Woensdag komt er een Nederlander kijken... Deze mens moet 250km enkel rijden om naar mijn motor te komen kijken. :o .. Dan moet het toch een uitzonderlijke koop zijn... 8-)
 
Woensdag komt er een Nederlander kijken... Deze mens moet 250km enkel rijden om naar mijn motor te komen kijken. :o .. Dan moet het toch een uitzonderlijke koop zijn... 8-)


Had niet naar de datum van je vorige post gekeken dus dacht dat de koper afgelopen woesdag zou zijn komen. :$

Maar blijkbaar een kijker die inziet dat het wel een zeer bijzondere motor is en dat het zeker de moeite is om er 250km enkel voor te rijden... :P
 
Had niet naar de datum van je vorige post gekeken dus dacht dat de koper afgelopen woesdag zou zijn komen. :$

Maar blijkbaar een kijker die inziet dat het wel een zeer bijzondere motor is en dat het zeker de moeite is om er 250km enkel voor te rijden... :P

Ik heb hem juist nog wat bijzonderderderderder gemaakt... Poetsbeurtje misstond hem niet 8-)
 
Ben vandaag naar de beurs geweest. Heb er enkel een setje winterhandschoenen voor €25 gekocht. Ben er tevreden mee, want voor dat geld zijn het goede dingen.
Andere CBF rijders ook nog geweest?

Nog even op de nieuwe modellen van o.a. Honda gezeten.

Mag het hier eigenlijk niet zeggen, maar de CBR blijft erg aantrekkelijk.
 
Was ook niet serieus bedoeld, maar omdat dit een CBF topic is...

Het blok wat in de CBF600 zit is identiek aan die van de CBR600F (al weet ik niet of dat ook nog bij de nieuwe modellen zo is). Verschil is dat het blok wat aangepast om het max vermogen bij wat meer toeren tot je beschikking te hebben. Ook kan je uit het CBF600 blok iets van 15 pk minder halen.
 
Nou, ben gisteren weer terug van de motorbeurs. Was erg gezellig.

Heb veel motoren bekeken omdat ik stiekem al aan het kijken ben voor een opvolger van de CBF.
Ik ben aan het zoeken in de iets sportievere kant van het segment.

Verder weer rijen aan kledingwinkels gepasseerd maar niks gekocht.

Al met al wel een geslaagde dag.
 
Ja ja vrijdag naar de beurs geweest!
Netjes voor het heen gaan boterhammetjes gegeten en 2 pakjes chocomelk in de tas gedaan.
van 10.30 uur tot 16.00 over de beurs gewandeld.
1e keer voor mij en heb oogjes uitgekeken.
Zak vol kaarten en vakantie info meegenomen.
Gun cam gekocht van 40 eurie
Tshirt voor 20 eurie
En toen ik dacht dat ik me geld netjes in mijn portomonee had gehouden
vloog het eruit aan 2 leren jassen slik 1voor 100 eurie en 2 voor 120 eurie kon die deal niet laten liggen dus 2 voor 120.
Ach volgend jaar gewoon portomonee maar thuislaten en 20 eurie in mijn zak stoppen haha
Heb genoten van al het moois!!!! das het belangrijkste
 
Helaas, voor het eerst in járen niet naar de beurs geweest..
Wel Grey weer even onder het dekkleed vandaan gehaald, accu laadt prima op.

Omdat ik helaas de brommert niet binnen kan stallen moet ze onder een kleedje staan. Na regen is het onder het dekzeil altijd erg vochtig, normaal wordt er bijna dagelijks gereden maar nu vanwege omstandigheden ff niet.

Omdat ze nu wat langer onder het kleed blijft heb ik geprobeerd wat meer "lucht" te creeren tussen de motor en het kleed. Tussen het stuur en de topkofferdrager is een lange spanband gespannen waar de hoes op rust. Als het nu regent blijft er geen water op staan maar loopt er direct af. Ook blijft de hoes door kuip, spanbanden en zijkoffers vrij van de motor. Schuurt niet en er is meer ruimte voor ademen..

afdekken.jpg


Met een hoop siliconenspray en vaseline hoop ik dat het roestmonster wegblijft.

met groet,
Michel
 
Hij ziet er nog netjes uit als hij de hele winter onder een zeil heeft gestaan.

Die van mij staat gelukkig binnen en kan ik met de pekelfiets rondcrossen.
 
Ben afgelopen vrijdag ook naar de motorbeurs geweest. Was weer een toppertje. Gelukkig een stuk minder stands die troep verkochten (lang leve de crisis ?!?!).
En natuurlijk geld uitgegeven.... Nieuwe col (oude viel bijna uit elkaar), een monteursspiegel (zo'n spiegeltje op een stokje) en een x aantal schroeven/inbusboutjes. Na meerdere keren kuipen (de)monteren voor onderhoud beginnen deze ietwat lam te worden, dus was helemaal blij met die Duitse gast en zijn boutjes!

Stond weer genoeg moois op de beurs. Maar ook de volgende wordt een CBF. Rij voor 95% woon-werk verkeer en de CBF is echt goedkoop op dat gebied. Weinig onderhoudskosten en zuinig genoeg. Heb trouwens wel op de nieuwe C650GT motorscooter gezeten van BMW..... alsof je in een relax-stoel in je woonkamer een film zit te kijken! Bizar. De Honda scooter zit dan toch een stuk minder.

Groeten Gerwin
 
Gun cam gekocht van 40 eurie

Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Als ik een model van guncam aanschaf, dan is het de HD versie. Ik begrijp dat jij de standaard versie gekocht hebt.

Hoe dan ook, als je wat afbeeldingen en video kunt laten zien (al dan niet via bv youtube) dan heel graag.
 
Ben erg benieuwd naar je ervaringen. Als ik een model van guncam aanschaf, dan is het de HD versie. Ik begrijp dat jij de standaard versie gekocht hebt.

Hoe dan ook, als je wat afbeeldingen en video kunt laten zien (al dan niet via bv youtube) dan heel graag.

Ik heb inderdaad de standaardversie omdat ik daar 2 uur mee kan opnemen en de HD versie maar 1 uur.
Zodra ik wat opgenomen heb zal ik het doorgeven. :Y :Y
 
Heeft er hier iemand last van roest op zijn/haar achterbrug?
Ik vermoed dat degenen met hugger er minder last van hebben

Meen, dat de achterbrug van staal is.
Zelfs bij de laatste generatie CBF, die een aluminium frame heeft.
... En dat die achterbrug niet zó roestbestendig is...
Dat jouw motor dus geen uitzondering is als ie wat roest vertoont.

Helpt niet veel, maar dacht; laat ik dit toch efkes melden.

:/
 
Meen, dat de achterbrug van staal is.
Zelfs bij de laatste generatie CBF, die een aluminium frame heeft.
... En dat die achterbrug niet zó roestbestendig is...
Dat jouw motor dus geen uitzondering is als ie wat roest vertoont.

Helpt niet veel, maar dacht; laat ik dit toch efkes melden.

:/

Tja, dacht ik al.... Ik heb deze ingesmeerd met Hammerite en dit heeft toch resultaat. Is niet zo mooi, maar dat beter dan binnen x-jaar een nieuwe achterbrug. Een hugger helpt ook, maar dan mag er al geen beschadiging bestaan. Het roesten begint nadat steentjes ed gekatapulteerd worden tegen de achterbrug en dit heb je niet met een hugger. Toch een blamage voor Honda, maar er zijn nog merken die ziek zijn in hetzelfde bedje... De budgetfietsen van de andere merken hebben ook staal als achterbrug

Grtz
Tom
 
Hallotjes,

rijdt er iemand onder ons rond met een vario ruit (MRA of PUIG)??
Ben benieuwd naar de ervaringen hierover tov de standaard ruit. Zit er zelf aan te denken om er 1 aan te schaffen.
Heb geen idee of ik last heb van roest aan mn achterbrug..... hij is dusdanig ranzig op dit moment dat er uberhaupt geen staal oid te zien is. Binnenkort maar een after-winter poetsdag inlassen!

Groeten Gerwin
 
Toevallig gisteren een Vario ruit van MRA besteld bij BS-motoparts. Zal mijn bevindingen posten als hij binnen/gemonteerd is. (ik hoop dit weekend nog...)

Ook ik heb last van roest op mijn achterbrug, tis niet veel maar het zit er wel. Denk dat ik ergens dit voorjaar de boel goed schoonmaak en in de hammerite zet. Overigens is de achterbrug wel van vrij dik staal gemaakt (denk zeker 1,5mm) Dat is zomaar niet doorgeroest. (heb plekken op mijn volvo amazon behandeld die er een stuk beroerder uitzagen en waar de slijptol nog best moeite had om er doorheen te komen...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan