Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom net terug van een ritje.
Alleen ik heb met mn voorband over een stukje steen heen gereden.
Het was donker en zag het totaal over het hoofd.

Het was een stukje van 5 bij 3 dik o.i.d. Ik denk dat het baksteen o.i.d. was want ze waren in de buurt een pand aan het slopen. Ik voelde en hoorde het onder mn band weg schieten toen ik er over heen reed. Daarna nog iets van 15 of 20 minuten gewoon door gereden. Mn band was gewoon nog hard. Kon zo snel geen beschadigingen vinden. Kan ik de band hebben lek gereden?
 
Ik kom net terug van een ritje.
Alleen ik heb met mn voorband over een stukje steen heen gereden.
Het was donker en zag het totaal over het hoofd.

Het was een stukje van 5 bij 3 dik o.i.d. Ik denk dat het baksteen o.i.d. was want ze waren in de buurt een pand aan het slopen. Ik voelde en hoorde het onder mn band weg schieten toen ik er over heen reed. Daarna nog iets van 15 of 20 minuten gewoon door gereden. Mn band was gewoon nog hard. Kon zo snel geen beschadigingen vinden. Kan ik de band hebben lek gereden?

Zo'n "groot" stuk zal niet snel een lek maken. Let wel op beschadiging van het profiel.
Maar meten is weten, als de druk in de band niet afneemt, is die niet lek!
 
Hoi,
Als je een voorband lekt rijdt zal je dat heus snel merken en zal je geen 20 minuten meer door rijden!!Als dat stuk zo groot was dan zou het eventuele lek(gat) ook in mate van dat stuk zijn!!Bij zulke stukken is dat gewoonlijk een scheur!!
Mvg,
frank.
Zo'n "groot" stuk zal niet snel een lek maken. Let wel op beschadiging van het profiel.
Maar meten is weten, als de druk in de band niet afneemt, is die niet lek!
 
Ik heb vanmiddag even gekeken. Band is gewoon nog hard.
Beschadiging van het profiel heb ik ook zo snel nog niet kunnen vinden.
Ik zal er van het weekend nog even goed naar kijken. Thanks!
 
NIET KOPEN!
http://www.boonstramotoren.nl/voorraad/details/index.html?sid=4471898
Deze motor heeft minimaal €7000 schade om hem weer geheel in goede staat te brengen!
Opkoper heeft de total-loss motor voor €4300 gekocht, dus je begrijpt dat er voor die prijs niets aan is gedaan, anders dan alles aan elkaar te plakken!
Foto's zijn overigens wel eerlijk, laten nog veel schade zien, maar dat is meer dan rijdbare "glijschade".

(ja, ik ben de ongeluksvogel van deze crash)
 
Laatst bewerkt:
NIET KOPEN!
Deze motor heeft minimaal €7000 schade om hem weer geheel in goede staat te brengen!
Opkoper heeft de total-loss motor voor €4300 gekocht, dus je begrijpt dat er voor die prijs niets aan is gedaan, anders dan alles aan elkaar te plakken!
Foto's zijn overigens wel eerlijk, laten nog veel schade zien, maar dat is meer dan rijdbare "glijschade".

Die campagnes van de overheden om ons "sheople" maar milieubewust te laten consumeren wordt door de economisch meest potente instellingen (in dit geval de verzekeraars) totaal verneukt.
Een apparaat dat technisch zo weinig schade heeft gewoon weggooien?

Neeneenee! hoor ik zo'n verzekeraar roepen; Het is te duur om die motor te laten herstellen.
Het is voor ons als verzekeraar veel goedkoper om onze klant te dwingen om een nieuwe te kopen. Het wrak gooien we gewoon op de schroothoop of gaat naar Oost Europa.
Opgeruimd staat netjes. :Y


Echt schandalig!

:N
 
Laatst bewerkt:
Die campagnes van de overheden om ons "sheople" maar milieubewust te laten consumeren wordt door de economisch meest potente instellingen (in dit geval de verzekeraars) totaal verneukt.
Een apparaat dat technisch zo weinig schade heeft gewoon weggooien?

Neeneenee! hoor ik zo'n verzekeraar roepen; Het is te duur om die motor te laten herstellen.
Het is voor ons als verzekeraar veel goedkoper om onze klant te dwingen om een nieuwe te kopen. Het wrak gooien we gewoon op de schroothoop of gaat naar Oost Europa.
Opgeruimd staat netjes. :Y


Echt schandalig!

:N

Zo weinig schade? Alles aan de linkerkant en de kop is beschadigd of kapot. Op de foto's minder goed te zien, maar dit mag niet de naam " rijdbaar" hebben. Nu hoef je niet elk krasje door nieuw te vervangen, maar een eerste schatting van €7000 geeft toch wel de richting aan. Met name de deuk in het koppelingshuis kan veel verborgen schade verhullen, daar is verder niet meer naar gekeken.
Overigens had ik de motor ook kunnen houden om zelf op te knappen. Die keuze wordt je gegeven, soms wil je om emotionele of andere redenen geen afscheid nemen van je motor.
Ik wilde om emotionele redenen liever iets anders ;)
 
Mensen, vraagje..

Ik zit er over na te denken om een MIVV uitlaat er onder te knallen.
Ik heb het één en ander aan andere uitlaten opgezocht, beluisterd en info er over gelezen.
En die van MIVV kwam er voor mij het positiefst uit. (prijs/kwaliteit/geluid enzo)

Maar nu twijfel ik over één ding..
Wordt je het geluid van een sportuitlaat niet snel zat op de snelweg?
Als in dat je helemaal knetter van het geluid wordt?

Onderstaande link laat het geluid van de standaard demper, MIVV demper en MIVV demper zonder DB-killer horen:

http://www.youtube.com/watch?v=jr-CbrD1-P0
 
Sinds 2e pinksterdag ben ik een trotse bezitter van een zwarte honda cbf600 sa.
Besteld bij motoport in Den Bosch.
Enige waar ik nu nog meezit, is dat ik pas vanaf 10 Augustus kan ophalen ivmb zwaar rijbewijs.

full
 
@Froop:
ik heb de steunen er niet meer bijzitten (kosten ongeveer 50 euro per set meen ik me te herinneren). Daarnaast zit er een scheurtje bij een ophangpunt welke gerepareerd moet worden. Met spuiten zal je ongeveer op 200,- komen denk ik (als je iemand zoekt via motor-forum oid). Je mag de kappen op komen halen voor 50,-. Heb je voor 300,- een mooie set.

@Fleng:
Thanks voor de tip! Gaan we dus zeker niet doen.

Ben er nog niet uit wat het gaat worden. Eerst maar zorgen dat ik weer kan motor rijden... Nu nog bijna 2 weken gips en daarna een brace voor de duim.
Wil tzt een vergelijking gaan doen tussen verschillende motoren.
- de ZZ
- de V-strom
- motor scooter
- DD

Kan ik alles mooi op een rijtje zetten!

Groeten Gerwin
 
Mensen, vraagje..

Ik zit er over na te denken om een MIVV uitlaat er onder te knallen.
Ik heb het één en ander aan andere uitlaten opgezocht, beluisterd en info er over gelezen.
En die van MIVV kwam er voor mij het positiefst uit. (prijs/kwaliteit/geluid enzo)

Maar nu twijfel ik over één ding..
Wordt je het geluid van een sportuitlaat niet snel zat op de snelweg?
Als in dat je helemaal knetter van het geluid wordt?

Onderstaande link laat het geluid van de standaard demper, MIVV demper en MIVV demper zonder DB-killer horen:

http://www.youtube.com/watch?v=jr-CbrD1-P0

Met db killer gaat dit wel erg goed meevallen . Tenzij je constant 200 rijdt, maar dan heb je eerder last van andere dingen.
 
De "nieuwe" CBF is binnen! Hier alvast een plaatje.
Volgende week mag het laatste gips (hopelijk) van de linker arm af, kunnen we gaan oefenen op de koppeling. Zodra er genoeg kracht in de linker arm en -hand zit wordt hij meteen uitgelaten. Nog een paar nachtjes slapen :z

full
 
Ziet er goed uit.

Ik moet nog twee weken wachten voordat ik weer terug in Nederland ben.
In de tussentijd is er een nieuwe achterband op gekomen.
Als ik terug ben wordt hij gelijk van de stalling opgehaald en meegenomen voor een zomers ritje.
 
Met db killer gaat dit wel erg goed meevallen . Tenzij je constant 200 rijdt, maar dan heb je eerder last van andere dingen.

Oke thanks.
Als je enkel de demper vervangt dan hoeft de motor toch niet opnieuw afgesteld te worden? Dat is toch enkel als je de uitlaat van voor tot achter vervangt?

Want ik lees allerlei verhalen op internet over eventueel pk-verlies als je er een "verkeerde" demper zet.
 
Oke thanks.
Als je enkel de demper vervangt dan hoeft de motor toch niet opnieuw afgesteld te worden? Dat is toch enkel als je de uitlaat van voor tot achter vervangt?

Want ik lees allerlei verhalen op internet over eventueel pk-verlies als je er een "verkeerde" demper zet.
alle 2 de zinnen zijn tegen elkaar.
eerst denk je van : veranderd niet
en daaronder zet je met verkeerde demper verlies van pk.

Dus: tuurlijk is de demper alleen al een boosdoener, daar zit de meeste "tegendruk"in (anders dempt hij niet echt)
 
Laatst bewerkt:
alle 2 de zinnen zijn tegen elkaar.
eerst denk je van : veranderd niet
en daaronder zet je met verkeerde demper verlies van pk.

Dus: tuurlijk is de demper alleen al een boosdoener, daar zit de meeste "tegendruk"in (anders dempt hij niet echt)

Dus met andere woorden zal ik hem toch opnieuw moeten afstellen?
 
Dus met andere woorden zal ik hem toch opnieuw moeten afstellen?

Niet persé. Bij mij had hij onderin en in het middengebied iets meer soepelheid (nm) en dat verkoos ik boven vermogen (pk). Hij pikte bij lage toeren met een stuk minder bokken op, wat dan weer aangenaam is bij lagere snelheden (stad/haarspelden). Kan ook zijn dat hij wat meer gaat verbruiken (bij mij hetzelfde gebleven) en dat is (volgens mij) een teken om opnieuw af te stellen.
 
De "nieuwe" CBF is binnen! Hier alvast een plaatje.
Volgende week mag het laatste gips (hopelijk) van de linker arm af, kunnen we gaan oefenen op de koppeling. Zodra er genoeg kracht in de linker arm en -hand zit wordt hij meteen uitgelaten. Nog een paar nachtjes slapen :z

[afbeelding]
Ik heb deze foto in de OP gezet als het niet goed is of je hebt nog een keer een andere foto dan hoor ik het wel ;)
 
Ik heb deze foto in de OP gezet als het niet goed is of je hebt nog een keer een andere foto dan hoor ik het wel ;)
Timmm,
Ik hoop volgende week een betere te maken. Voorlopig is deze goed genoeg, is die oude tenminste weg. Heb ik slechte herinneringen aan.

Fleng
 
Laatst bewerkt:
Niet persé. Bij mij had hij onderin en in het middengebied iets meer soepelheid (nm) en dat verkoos ik boven vermogen (pk). Hij pikte bij lage toeren met een stuk minder bokken op, wat dan weer aangenaam is bij lagere snelheden (stad/haarspelden). Kan ook zijn dat hij wat meer gaat verbruiken (bij mij hetzelfde gebleven) en dat is (volgens mij) een teken om opnieuw af te stellen.

Ik had begrepen dat (600cc) 4 cilinder-motoren hun maximale koppel pas afgeven in het hoge toerengebied. Want ik heb vaak als ik rustig in zn 2 rij dat ie niet echt super soepel loopt o.i.d. Pas wanneer ik in hogere toeren en met meer snelheid rij gaat alles zo soepel als het maar kan. Daar had jij dus ook last van? En voelde je echt een drastisch verschil in je koppel ? Of was het enkel zo als je al aangeven op lage toeren meer soepelheid.
 
Ik had begrepen dat (600cc) 4 cilinder-motoren hun maximale koppel pas afgeven in het hoge toerengebied. Want ik heb vaak als ik rustig in zn 2 rij dat ie niet echt super soepel loopt o.i.d. Pas wanneer ik in hogere toeren en met meer snelheid rij gaat alles zo soepel als het maar kan. Daar had jij dus ook last van? En voelde je echt een drastisch verschil in je koppel ? Of was het enkel zo als je al aangeven op lage toeren meer soepelheid.

Ze geven idd hun maximale koppel af in de hogere toerentalregionen. Maar je hebt ook nog zoiets als een koppelcurve.
Vb. Bij 1000toeren heb je 10nm, bij 2000toeren heb je 15nm, bij 3000toeren heb je 20nm enzovoort... En het was juist dit dat aangepast werd. Bij mij kwam dit neer dat ik zonder bokken kon hernemen vanaf 1700-1800toeren, terwijl het daarvoor een 1000tal toeren hoger lag. Dit wil niet zeggen dat er dan ineens zoveel meer nm ter beschikking was, maar het ging soepeler. Dus ik ga niet zeggen drastisch, maar goed merkbaar. Waarom vraag je eens geen mede-cbf-er met vervanguitlaat om eens een ritje te kunnen doen?
 
@Froop:
ik heb de steunen er niet meer bijzitten (kosten ongeveer 50 euro per set meen ik me te herinneren). Daarnaast zit er een scheurtje bij een ophangpunt welke gerepareerd moet worden. Met spuiten zal je ongeveer op 200,- komen denk ik (als je iemand zoekt via motor-forum oid). Je mag de kappen op komen halen voor 50,-. Heb je voor 300,- een mooie set.

@Fleng:
Thanks voor de tip! Gaan we dus zeker niet doen.

Ben er nog niet uit wat het gaat worden. Eerst maar zorgen dat ik weer kan motor rijden... Nu nog bijna 2 weken gips en daarna een brace voor de duim.
Wil tzt een vergelijking gaan doen tussen verschillende motoren.
- de ZZ
- de V-strom
- motor scooter
- DD

Kan ik alles mooi op een rijtje zetten!

Groeten Gerwin

Hoi Gerwin,

Bedankt voor je reactie, de kleurcode klopt helaas niet. Zodoende gaat dit niet op voor mij ;)

Grtz,
Froop
 
De "nieuwe" CBF is binnen! Hier alvast een plaatje.
Volgende week mag het laatste gips (hopelijk) van de linker arm af, kunnen we gaan oefenen op de koppeling. Zodra er genoeg kracht in de linker arm en -hand zit wordt hij meteen uitgelaten. Nog een paar nachtjes slapen :z

Hand en arm zijn uit het gips. Maar zo te voelen duurt het nog wel even voor er genoeg kracht in zit om te rijden :(
 
Ze geven idd hun maximale koppel af in de hogere toerentalregionen. Maar je hebt ook nog zoiets als een koppelcurve.
Vb. Bij 1000toeren heb je 10nm, bij 2000toeren heb je 15nm, bij 3000toeren heb je 20nm enzovoort... En het was juist dit dat aangepast werd. Bij mij kwam dit neer dat ik zonder bokken kon hernemen vanaf 1700-1800toeren, terwijl het daarvoor een 1000tal toeren hoger lag. Dit wil niet zeggen dat er dan ineens zoveel meer nm ter beschikking was, maar het ging soepeler. Dus ik ga niet zeggen drastisch, maar goed merkbaar. Waarom vraag je eens geen mede-cbf-er met vervanguitlaat om eens een ritje te kunnen doen?

Bedank voor je antwoord. Ik heb al het één en ander op internet gevonden over de uitlaat. Ik denk wel dat ik em koop. Alleen een levertijd van 17 dagen :r

Overigens.. Ik heb nog 2 vraagjes
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mn ketting laten stellen.
Toen had de garage de ketting behoorlijk strak gesteld. Maar dat zou wel minder worden enzo. Maar nu .. 2 maanden verder op hoor ik mn ketting weer lichtelijk slaan. Ik hoor het overigens enkel in mn eerste versnelling. Als je vanuit stilstand optrekt en het moment dat ie koppelt dan voel je de ketting een tikje krijgen. Komt er na 2 maanden al zo veel speling in mn kettting?? Dat kan toch niet? Om de hoeveel tijd stellen jullie je ketting?

Mn 2e vraag :P Wie weet waar die 2 slangen voor zijn die daar ergens bij je middenbok uit komen. Ze lijken daar ergens van mn tank vandaan te komen. Het zijn 2 slangen die bij elkaar gebonden zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan