Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mn ketting laten stellen.
Toen had de garage de ketting behoorlijk strak gesteld. Maar dat zou wel minder worden enzo. Maar nu .. 2 maanden verder op hoor ik mn ketting weer lichtelijk slaan. Ik hoor het overigens enkel in mn eerste versnelling. Als je vanuit stilstand optrekt en het moment dat ie koppelt dan voel je de ketting een tikje krijgen. Komt er na 2 maanden al zo veel speling in mn kettting?? Dat kan toch niet? Om de hoeveel tijd stellen jullie je ketting?

Als je je motor op de middenbok zet, moet je in het midden van de ketting een 3-4cm op en neer kunnen gaan. Te strak zetten van de ketting geeft een hogere slijtage. Het 'slaan' kan zijn dat hij tegen je kettinggeleider komt (waarvoor dit gemaakt is). Ik kontrolleerde ongeveer tussen de 500 en de 1000km mijn ketting en afhankelijk daarvan steldde ik ze + smering.
Grtz
Tom
 
Inderdaad belangrijk om regelmatig de ketting na te lopen. Maar wel om de 200-300 km in te vetten.

Heb sinds laatste afstelling van de ketting bijna 6000 km gereden en nu pas zit ik op de 3,5 cm speling. Goed onderhoud van de ketting kan zoveel schelen.
Bij het stellen moet je meerdere meetpunten nemen. En ga uit van het diepste en hoogste punt. Dat moet maximaal ongeveer 4 cm zijn.
 
Ik had begrepen dat (600cc) 4 cilinder-motoren hun maximale koppel pas afgeven in het hoge toerengebied. Want ik heb vaak als ik rustig in zn 2 rij dat ie niet echt super soepel loopt o.i.d. Pas wanneer ik in hogere toeren en met meer snelheid rij gaat alles zo soepel als het maar kan. Daar had jij dus ook last van? En voelde je echt een drastisch verschil in je koppel ? Of was het enkel zo als je al aangeven op lage toeren meer soepelheid.
Ik heb er een Hurric-uitlaat onder. Mijn ervaring is dat hij met db-killer ongeveer hetzelfde rijdt als de originele demper (met iets meer geluid). Zonder db-killer trekt hij er vanuit lage toeren iets minder soepel/lineair aan maar komt er bij >7000 toeren wat meer pit bij. Voor wat sportievere ritjes is het wel grappig maar op de snelweg wordt je al snel zat van het kabaal. Lekker toeren kan het beste met db-killer (of met de originele uitlaat).
 
Hoi allen,

een nieuwe belgische CBF'er hier.

Ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een CBF600 SA 2005 (zwart).

Heb nog maar 1 klein ritje gedaan maar volgend weekend haal ik m nog eens van stal.

Zoals eerder gezegd Belgische CBF'er. Ben een belg, woon in BE maar werk in NL (regio Eindhoven en Weert). Het plan is om zo gauw ik mijn definitief rijbewijs heb er mee te gaan werken.

Heb onmiddellijk al een vraagje: Ik ga morgen langs de garage voor een druppellader en wil zo'n permanent kabeltje laten plaatsen. Waar laat ik dat het beste uitkomen? Naast het wiel of rechter afdekkapje en heeft iemand van jullie de stekker onder de 'buddy' zitten.Dat laatste lijkt me wel netjes. Thuiskomen, buddy eraf en de stekker in.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes
 
Hoi allen,

een nieuwe belgische CBF'er hier.

Ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een CBF600 SA 2005 (zwart).

Heb nog maar 1 klein ritje gedaan maar volgend weekend haal ik m nog eens van stal.

Zoals eerder gezegd Belgische CBF'er. Ben een belg, woon in BE maar werk in NL (regio Eindhoven en Weert). Het plan is om zo gauw ik mijn definitief rijbewijs heb er mee te gaan werken.

Heb onmiddellijk al een vraagje: Ik ga morgen langs de garage voor een druppellader en wil zo'n permanent kabeltje laten plaatsen. Waar laat ik dat het beste uitkomen? Naast het wiel of rechter afdekkapje en heeft iemand van jullie de stekker onder de 'buddy' zitten.Dat laatste lijkt me wel netjes. Thuiskomen, buddy eraf en de stekker in.

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groetjes

Allereerst welkom op het forum. Inderdaad de juiste plaats voor dit soort vragen. :W

De CBF 600 heeft de accu onder het zadel zitten. De aansluiting voor de druppellader kan je dan ook het makkelijkst onder het duo-zadel brengen. Ligt hij meteen onder handbereik als je het duo-zadel eraf haalt.
Zo zit het bij mij tenminste ook en werkt perfect zo.

Veel rijplezier straks.
 
Volgens mij zou Assen op en neer kunnen lukken op 1 tank, 185km enkele reis.
Deze tank alleen woon werk verkeer gereden, 299.4km en 12.38 liter getankt (1:24)
 
Volgens mij zou Assen op en neer kunnen lukken op 1 tank, 185km enkele reis.
Deze tank alleen woon werk verkeer gereden, 299.4km en 12.38 liter getankt (1:24)
Heb je zo'n hekel aan onderweg tanken dan? Of is het bij jou thuis zo goedkoop dat je nergens anders tankt.
Maar theoretisch moet het makkelijk kunnen. Hard rijden op TT day is onverstandig want er wordt die dag altijd scherp gecontroleerd, dus het verbruik zal niet veel hoger uitkomen.
Laat maar weten hoe het is afgelopen (het verbruik, niet de TT dus).
 
Nee hoor heeft verder niets te maken met onderweg tanken of de prijs.
Ben gewoon wel benieuwd of het kan :)
Lijkt me inderdaad niet dat het verbruik erg veel hoger zijn, woon/werk alleen Vmax 80/90/100km/u, maar met al die controles gewoon rustig aan, zonde van het geld.
 
Laatst bewerkt:
Zo lang doorrijden vind ik toch wel een beetje eng hoor, zit dan niet lekker meer te rijden.
Toen ik mijn motor net had ging ik kijken wanneer het brandstof lampje ging branden. En ging uiteindelijk ook aan. (Ik heb het 2007 model voor de duidelijkheid) Ik zat toen ongeveer 15 km van het tankstation waar ik meestal tank. Toen schrok ik toch wel een beetje er ging namelijk precies 18.00 liter in.

Volgens het boekje kan er 19 liter in. En dat je 3 liter reserve hebt (dacht ik). Dus laat ik eens zeggen 1L op 20km keer 3 liter reserve 60 km kan je dan nog rijden.

Dan vind ik dat het lampje van de brandstof best wel laat aanging. En tijdens het rijden ging het lampje steeds aan/uit aan/uit dus ik dacht dan zit het niveau net nog ergens op het randje van reserve.

Ik tank nu standaard na elke rit of na 300 a 320 km dan weet je gewoon zeker dat je goed zit.
 
Laatst bewerkt:
Heb er eens 19.2 ingekregen :$

Onderweg naar Kopenhagen tankstation voorbij gereden en toen ik net voorbij de oprit hiervan reed, sprong het lichtje van de reserve aan |(
 
Heb er eens 19.2 ingekregen :$

Onderweg naar Kopenhagen tankstation voorbij gereden en toen ik net voorbij de oprit hiervan reed, sprong het lichtje van de reserve aan |(

Ik heb ooit 340 km op 1 tank gereden, dat is een CBF met nog carburateurs. Eens kijken of ik nog ergens een foto heb van de hoeveelheid die ik toen getankt heb, was ook ruim 19 liter. })
 
Vorige week tijdens een tochtje sloeg de DD bij een stoplicht af. Opnieuw starten en je hoorde alleen maar klik.
Wegenwacht constateerde dat de accu niet meer bijgeladen werd. Precies: ook ik zat met de beruchte kapotte dynamo. Motor weggebracht naar Motoport Hillegom (daar had ik haar ook nieuw gekocht).
Volgens hun viel mijn DD onder de coulance-regeling. Vandaag opgehaald met een betere dynamo en een nieuwe accu, rekening 0 euro. Dat is nog een service. Ik had na 5 jaar gebruik wel een tegemoetkoming verwacht, maar geen volledige vergoeding. Honda deed er niet moeilijk over.

Andere bezitters doe uw voordeel met mijn ervaring als je zelf ook nog een last krijgt van de dynamo.

Ik kan nu met een gerust hart zaterdag naar Noorwegen vertrekken...
 
Heb er eens 19.2 ingekregen :$

Onderweg naar Kopenhagen tankstation voorbij gereden en toen ik net voorbij de oprit hiervan reed, sprong het lichtje van de reserve aan |(

Dan reed je waarschijnlijk op de laatste benzine dampen dat kan bijna niet anders of is de tank in het echt groter dan dat ze beweren volgens het boekje :P
 
Vorige week tijdens een tochtje sloeg de DD bij een stoplicht af. Opnieuw starten en je hoorde alleen maar klik.
Wegenwacht constateerde dat de accu niet meer bijgeladen werd. Precies: ook ik zat met de beruchte kapotte dynamo. Motor weggebracht naar Motoport Hillegom (daar had ik haar ook nieuw gekocht).
Volgens hun viel mijn DD onder de coulance-regeling. Vandaag opgehaald met een betere dynamo en een nieuwe accu, rekening 0 euro. Dat is nog een service. Ik had na 5 jaar gebruik wel een tegemoetkoming verwacht, maar geen volledige vergoeding. Honda deed er niet moeilijk over.

Andere bezitters doe uw voordeel met mijn ervaring als je zelf ook nog een last krijgt van de dynamo.

Ik kan nu met een gerust hart zaterdag naar Noorwegen vertrekken...

Is mij ook twee keer ovekomen. De eerste keer in garantie, dus dynamo vervangen door het originele exemplaar. Tweede keer begon ik het geheel wat onbetrouwbaar te vinden. Toen is in overleg tussen de dealer en Honda ook onder coulance het nieuwe type dynamo erop gezet. Die was toen net beschikbaar.
Daarna nooit meer problemen gehad, dus van nu af kun je met een gerust hart doorrijden.
 
Hallo allen,

voorlopig worden er door mij geen kilometers meer gemaakt......
Afgelopen dinsdag ochtend onderuit gegaan! Reed bij R'dam Crooswijk de A20 op en middenin de bocht lag een hele streep zand/grond/modder waarover ik onderuit gegaan ben.
Ben er goed vanaf gekomen met slechts een duim uit de kom (2 weken gips om het geheel te laten herstellen).

Motor is ander verhaal. Vanochtend bij de dealer geweest.... Veel schade (heeft aan beide kanten asfalt gezien en front is in puin). Zoals het er nu naar uit ziet wordt het gewoon total-loss....
mag dus op zoek naar een andere motor. Wordt bijna 100% zeker weer een ZZ. Lekker zuinig, goedkoop en snel woon-werk verkeer!


HAllo Gerwin, sterkte en beterschap. Zal inmiddels wel beter gaan denk ik.
Hou jullie op de hoogte,

groeten Gerwin

PS Heb in de tuin nog een licht beschadigde (TCP) onderkuip liggen in de kleur PB341. (Zat niet op de motor tijdens ongeval). Heb alleen de steunen niet meer (zijn na te bestellen). Zitten wat krassen op en een klein scheurtje bij de ophanging. Iemand interesse?
 
Hmm is niet helemaal goed gegaan zeker.
Beterschap Gerwin moest eronder staan.

Gisteren Hyperpro veren onder de rode DD gezet.
Wat een genot is dat zeg. Dat stuurt velen malen beter dan de standaard veren.
En het geeft een hoop vertrouwen.

Groetjes Joepie.
 
Dan reed je waarschijnlijk op de laatste benzine dampen dat kan bijna niet anders of is de tank in het echt groter dan dat ze beweren volgens het boekje :P

Heb ik ooit ook eens bij mijn auto gehad... 60liter volgens boekje en 62 liter getankt (vw caddy 2006). Benzine krimpt en zet uit bij verschillende temperaturen.
Alléz ja ,dat is ons toch wijsgemaakt.... Kan evengoed zijn dat je systematisch 3%minder tankt dan dat is aangegeven, right ;)
 
Vorige week tijdens een tochtje sloeg de DD bij een stoplicht af. Opnieuw starten en je hoorde alleen maar klik.
Wegenwacht constateerde dat de accu niet meer bijgeladen werd. Precies: ook ik zat met de beruchte kapotte dynamo. Motor weggebracht naar Motoport Hillegom (daar had ik haar ook nieuw gekocht).
Volgens hun viel mijn DD onder de coulance-regeling. Vandaag opgehaald met een betere dynamo en een nieuwe accu, rekening 0 euro. Dat is nog een service. Ik had na 5 jaar gebruik wel een tegemoetkoming verwacht, maar geen volledige vergoeding. Honda deed er niet moeilijk over.

Andere bezitters doe uw voordeel met mijn ervaring als je zelf ook nog een last krijgt van de dynamo.

Ik kan nu met een gerust hart zaterdag naar Noorwegen vertrekken...

Mooie service... Zo moet dat! :}

Veel plezier in Norge!
Alvast voorproefje
full
 
Mooie foto. Krijg helemaal zin om te gaan. Voor ons een nog onbekend motorland. Maar de verhalen en plaatjes beloven heel veel goeds.

Mijn vriendin hoopt ook zulke mooie plaatjes te schieten. Zij is gek op fotograferen.
Ik doe het anders: ik zet de contour-camera aan en ga thuis nog een keer nagenieten en er een samenvatting van maken.

(En net zoals een aantal anderen heb ik na een jaar, in 2008, andere veren genomen. De beste investering ooit voor deze motor.)
 
Mooie foto. Krijg helemaal zin om te gaan. Voor ons een nog onbekend motorland. Maar de verhalen en plaatjes beloven heel veel goeds.

Mijn vriendin hoopt ook zulke mooie plaatjes te schieten. Zij is gek op fotograferen.
Ik doe het anders: ik zet de contour-camera aan en ga thuis nog een keer nagenieten en er een samenvatting van maken.

(En net zoals een aantal anderen heb ik na een jaar, in 2008, andere veren genomen. De beste investering ooit voor deze motor.)

Niet vergeten je samenvatting hier te posten, please
Hier zijn er nog 3 om het af te leren
full

full

full
 
Voor het eerst dat ik hoor dat Honda het toegeeft!

Jammer als je een jaar geleden al aan de derde toe was.....

Bedankt meneer Honda dat u er zo lang over doet voor u met een coulance regeling, maar vooral een goede dynamo komt :(

Is mij ook twee keer ovekomen. De eerste keer in garantie, dus dynamo vervangen door het originele exemplaar. Tweede keer begon ik het geheel wat onbetrouwbaar te vinden. Toen is in overleg tussen de dealer en Honda ook onder coulance het nieuwe type dynamo erop gezet. Die was toen net beschikbaar.
Daarna nooit meer problemen gehad, dus van nu af kun je met een gerust hart doorrijden.
 
Oh en vooral bedankt meneer Honda, dat u net deed of wij gek waren en niet wisten hoe we een motor moesten berijden....("zet hem een versnelling lager op de snelweg om voldoende te laden" een tip van een niet met name te noemen heer van Honda NL!!!!!)

Sorry, pietsie gefrustreerd; niet vanwege kosten maar vanwege de x keer dat we stil zijn komen te staan, met alle gevolgen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan