Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ongeveer 2 maanden geleden mn ketting laten stellen.
Toen had de garage de ketting behoorlijk strak gesteld. Maar dat zou wel minder worden enzo. Maar nu .. 2 maanden verder op hoor ik mn ketting weer lichtelijk slaan. Ik hoor het overigens enkel in mn eerste versnelling. Als je vanuit stilstand optrekt en het moment dat ie koppelt dan voel je de ketting een tikje krijgen. Komt er na 2 maanden al zo veel speling in mn kettting?? Dat kan toch niet? Om de hoeveel tijd stellen jullie je ketting?
Ik heb er een Hurric-uitlaat onder. Mijn ervaring is dat hij met db-killer ongeveer hetzelfde rijdt als de originele demper (met iets meer geluid). Zonder db-killer trekt hij er vanuit lage toeren iets minder soepel/lineair aan maar komt er bij >7000 toeren wat meer pit bij. Voor wat sportievere ritjes is het wel grappig maar op de snelweg wordt je al snel zat van het kabaal. Lekker toeren kan het beste met db-killer (of met de originele uitlaat).Ik had begrepen dat (600cc) 4 cilinder-motoren hun maximale koppel pas afgeven in het hoge toerengebied. Want ik heb vaak als ik rustig in zn 2 rij dat ie niet echt super soepel loopt o.i.d. Pas wanneer ik in hogere toeren en met meer snelheid rij gaat alles zo soepel als het maar kan. Daar had jij dus ook last van? En voelde je echt een drastisch verschil in je koppel ? Of was het enkel zo als je al aangeven op lage toeren meer soepelheid.
Hoi allen,
een nieuwe belgische CBF'er hier.
Ben sinds 2 weken trotse eigenaar van een CBF600 SA 2005 (zwart).
Heb nog maar 1 klein ritje gedaan maar volgend weekend haal ik m nog eens van stal.
Zoals eerder gezegd Belgische CBF'er. Ben een belg, woon in BE maar werk in NL (regio Eindhoven en Weert). Het plan is om zo gauw ik mijn definitief rijbewijs heb er mee te gaan werken.
Heb onmiddellijk al een vraagje: Ik ga morgen langs de garage voor een druppellader en wil zo'n permanent kabeltje laten plaatsen. Waar laat ik dat het beste uitkomen? Naast het wiel of rechter afdekkapje en heeft iemand van jullie de stekker onder de 'buddy' zitten.Dat laatste lijkt me wel netjes. Thuiskomen, buddy eraf en de stekker in.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Groetjes
Heb je zo'n hekel aan onderweg tanken dan? Of is het bij jou thuis zo goedkoop dat je nergens anders tankt.Volgens mij zou Assen op en neer kunnen lukken op 1 tank, 185km enkele reis.
Deze tank alleen woon werk verkeer gereden, 299.4km en 12.38 liter getankt (1:24)
Heb er eens 19.2 ingekregen
Onderweg naar Kopenhagen tankstation voorbij gereden en toen ik net voorbij de oprit hiervan reed, sprong het lichtje van de reserve aan
Heb er eens 19.2 ingekregen
Onderweg naar Kopenhagen tankstation voorbij gereden en toen ik net voorbij de oprit hiervan reed, sprong het lichtje van de reserve aan
Vorige week tijdens een tochtje sloeg de DD bij een stoplicht af. Opnieuw starten en je hoorde alleen maar klik.
Wegenwacht constateerde dat de accu niet meer bijgeladen werd. Precies: ook ik zat met de beruchte kapotte dynamo. Motor weggebracht naar Motoport Hillegom (daar had ik haar ook nieuw gekocht).
Volgens hun viel mijn DD onder de coulance-regeling. Vandaag opgehaald met een betere dynamo en een nieuwe accu, rekening 0 euro. Dat is nog een service. Ik had na 5 jaar gebruik wel een tegemoetkoming verwacht, maar geen volledige vergoeding. Honda deed er niet moeilijk over.
Andere bezitters doe uw voordeel met mijn ervaring als je zelf ook nog een last krijgt van de dynamo.
Ik kan nu met een gerust hart zaterdag naar Noorwegen vertrekken...
Hallo allen,
voorlopig worden er door mij geen kilometers meer gemaakt......
Afgelopen dinsdag ochtend onderuit gegaan! Reed bij R'dam Crooswijk de A20 op en middenin de bocht lag een hele streep zand/grond/modder waarover ik onderuit gegaan ben.
Ben er goed vanaf gekomen met slechts een duim uit de kom (2 weken gips om het geheel te laten herstellen).
Motor is ander verhaal. Vanochtend bij de dealer geweest.... Veel schade (heeft aan beide kanten asfalt gezien en front is in puin). Zoals het er nu naar uit ziet wordt het gewoon total-loss....
mag dus op zoek naar een andere motor. Wordt bijna 100% zeker weer een ZZ. Lekker zuinig, goedkoop en snel woon-werk verkeer!
HAllo Gerwin, sterkte en beterschap. Zal inmiddels wel beter gaan denk ik.
Hou jullie op de hoogte,
groeten Gerwin
PS Heb in de tuin nog een licht beschadigde (TCP) onderkuip liggen in de kleur PB341. (Zat niet op de motor tijdens ongeval). Heb alleen de steunen niet meer (zijn na te bestellen). Zitten wat krassen op en een klein scheurtje bij de ophanging. Iemand interesse?
Dan reed je waarschijnlijk op de laatste benzine dampen dat kan bijna niet anders of is de tank in het echt groter dan dat ze beweren volgens het boekje
Vorige week tijdens een tochtje sloeg de DD bij een stoplicht af. Opnieuw starten en je hoorde alleen maar klik.
Wegenwacht constateerde dat de accu niet meer bijgeladen werd. Precies: ook ik zat met de beruchte kapotte dynamo. Motor weggebracht naar Motoport Hillegom (daar had ik haar ook nieuw gekocht).
Volgens hun viel mijn DD onder de coulance-regeling. Vandaag opgehaald met een betere dynamo en een nieuwe accu, rekening 0 euro. Dat is nog een service. Ik had na 5 jaar gebruik wel een tegemoetkoming verwacht, maar geen volledige vergoeding. Honda deed er niet moeilijk over.
Andere bezitters doe uw voordeel met mijn ervaring als je zelf ook nog een last krijgt van de dynamo.
Ik kan nu met een gerust hart zaterdag naar Noorwegen vertrekken...
Mooie foto. Krijg helemaal zin om te gaan. Voor ons een nog onbekend motorland. Maar de verhalen en plaatjes beloven heel veel goeds.
Mijn vriendin hoopt ook zulke mooie plaatjes te schieten. Zij is gek op fotograferen.
Ik doe het anders: ik zet de contour-camera aan en ga thuis nog een keer nagenieten en er een samenvatting van maken.
(En net zoals een aantal anderen heb ik na een jaar, in 2008, andere veren genomen. De beste investering ooit voor deze motor.)
Is mij ook twee keer ovekomen. De eerste keer in garantie, dus dynamo vervangen door het originele exemplaar. Tweede keer begon ik het geheel wat onbetrouwbaar te vinden. Toen is in overleg tussen de dealer en Honda ook onder coulance het nieuwe type dynamo erop gezet. Die was toen net beschikbaar.
Daarna nooit meer problemen gehad, dus van nu af kun je met een gerust hart doorrijden.