Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, top (op de teller) zit iets voorbij de 210 bij mijn scheurijzer dan.
Met klein rugtas om en vrij volle tank, zal ook nog ietsjes uitmaken.
 
Laatst bewerkt:
Toeren op max speed, yeah right haha. Is dat zo'n beetje de top van de 600?

Ik had 199km/h op de gps info van mijn countour staan. Dacht dat ik ooit eens gelezen had dat de officiële top 208km/h was voor een CBF 600. Het waaide gisteren wel dus misschien had het nog ietsjes sneller gekund als het wind stil was of wind mee. Maar dit ging ook hard zat :+

Dit keer wel kunnen uploaden in HD op youtube, had inderdaad de vorige keer op het verkeerde knopje gedrukt. :]
 
Ik meen eens gelezen te hebben dat onze ZZ een top van 215 heeft.
Heb er eens 209 gehaald, volgens mijn Nüvi.
De top haal je trouwens in V en niet in VI.
:)

@Wijzurij: slim om doordeweeks te gaan.
dan zijn alle lekkere weggetjes vrij voor motoren.
Veel plezier met het Kurvenkratzen. :]

@ Timmm: schiet lekker op he die BAB?

*O*
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag de 24000km gepasseerd. Volgens het boekje staat er nu een grote beurt te wachten. Wat kost dat ongeveer? Zijn ze daar lang mee bezig, moet vast het één en ander voor gedemonteerd worden.
 
Ikzelf heb 190 gereden met de zz.
Let wel: was met volle bepakking(top en zijkoffers) en duo.
Ik had wel het id nog wat over te hebben maar ik vond het hard zat. Haha
 
Volgens het boekje staat er nu een grote beurt te wachten. Wat kost dat ongeveer? Zijn ze daar lang mee bezig, moet vast het één en ander voor gedemonteerd worden.

Dan vervangen ze o.a. de bougies en daarvoor kan je om het makkelijk te maken de tank verwijderen. Voor de andere punten van een grote beurt hoeft er niets af.

Wat het kost, weet ik niet goed want ik doe het zelf. Toevallig afgelopen juni nog een grote beurt uitgevoerd. Vermoed dat je ongeveer 450 euro kwijt bent.
Aan materialen was ik al zo'n 200 kwijt, als ik het mij goed herinner.
 
Dan vervangen ze o.a. de bougies en daarvoor kan je om het makkelijk te maken de tank verwijderen. Voor de andere punten van een grote beurt hoeft er niets af.

Wat het kost, weet ik niet goed want ik doe het zelf. Toevallig afgelopen juni nog een grote beurt uitgevoerd. Vermoed dat je ongeveer 450 euro kwijt bent.
Aan materialen was ik al zo'n 200 kwijt, als ik het mij goed herinner.

Dan is het misschien ook wel verstandig om de motor niet met volle tank weg te brengen scheelt de monteurs 19L brandstof tillen. En als ik dan toch bezig ben laat ik mijn voorband ook gelijk vervangen zit tot op de slijtnokken. anders kan ik over een paar weken weer terug komen. Mag het eens 24dkm met een voorband gedaan, niet slecht.
 
Goed punt inderdaad, je kan het best zoveel mogelijk in een keer laten doen. Scheelt uurloon en ding daar brengen en ophalen.
 
Ikzelf heb 190 gereden met de zz.
Let wel: was met volle bepakking(top en zijkoffers) en duo.
Ik had wel het id nog wat over te hebben maar ik vond het hard zat. Haha

Staan er op die koffers niet dat je max 120 mag rijden? :p
Vraag me eigenlijk af bij welke snelheid zo'n koffers echt in de gevaarzone komen :)
 
Geen id of er een snelheidslimiet zit aan een zz met koffers??
Ik heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan.
Kan wel zeggen dat er geen verschil in rijden was, reed gewoon als normaal.
Kan het zijn dat het er ook vanaf hangt wat voor koffers cq bevestiging je hebt op de motor?
Het enige wat er in de koffers stond was het maximale gewicht wat ze mochten hebben.
 
Nog even mbt tot het rijden: ik heb wl hyperpro's eronder zitten, misschien dat dat de reden is dat ik volgepakt en met duo geen verschil voel met rijden ook niet met die snelheid.
 
Hyperpro zorgt zeker voor meer stabiliteit. Kan ook ik bevestigen.
Zijkoffers heb ik niet, alleen een topkoffer.
En die zorgt voor een flink stuurklapperen als je de handen van het stuur haalt.
Wie weet of dit ook bij alleen zijkoffers gebeurt??
 
Dat klapperen doet hij bij mij idd ook met de topkoffer.
Als ik alleen de zijkoffers erop heb heeft hij daar geen last van
 
Hier precies hetzelfde. Hyperpro veren voor en achter, met topkoffer gaat het stuur klapperen, met enkel de zijkoffers ( Givi V35 ) niet.
 
Voor degene met Hyperpro veren & top koffer:
Hoe staan jullie vorkpoten tov voorheen???

Heb namelijk ook de veren voor & achter en Bas van Hyperpro in Alphen heeft de voorkant iets laten zakken om de topkoffer te 'neutraliseren'..... Oftewel: het zwaartepunt van de motor weer terug brengen naar het midden van de motor.
Dat laten zakken betekend eigenlijk dat de voorvorkpoten iets door de kroonplaat naar boven steekt....

Benieuwd of er meer zijn met deze instelling!
 
Men heeft de voorvork ook wat door de kroonplaat gestoken.
Maar daarbij is niet gekeken naar shimmying, maar alleen naar beter stuurgedrag.
Kan het zijn dat de vork dieper steken ook het zwiepen met topkoffer vermindert??
Straks eens een fotootje uploaden.
Misschien dat we daaruit nog iets kunnen concluderen.
 
Dit issum:



De poot is 'n paar millimeter doorgestoken en de voorspanning is helemaal op nul gedraaid.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij staat de voorspanning voor op nul en achter op twee.
De voorpoten zijn bij mij niet doorgestoken.
Als ik bovenstaande zo lees loont he doorsteken dus wel de moeite??
Hoeveel mm zijn de poten doorgestoken?
 
Ook bij mij is de voorvork 1 cm doorgestoken door de HyperPro monteur. Idem als bij de bovenstaande foto ongeveer. Heb hem van de week zelf op 2 cm gezet om te kijken hoe dat rijd...
 
Laatst bewerkt:
@Winchester: ergens tussen de 1 en 1,5 cm volgens mij. Was afhankelijk van hoe zwaar jezelf bent :-)

Week of 3 geleden de vorkolie vervangen en sindsdien stuurt hij iets minder makkelijk de bocht in als voorheen...... Waarschijnlijk heb ik de poten niet goed terug geplaatst..... Ga dus ook richting de 2 cm doorsteek.
 
Staan er op die koffers niet dat je max 120 mag rijden? :p
Vraag me eigenlijk af bij welke snelheid zo'n koffers echt in de gevaarzone komen :)

:Y
WARNING: Never ride an accessory equipped motorcycle at speed over 80Mph (130km/u)
Dat staat er bij mij op een sticker in de koffer (originele van Honda).

O-)

Volgens Garmin geregistreerd 203km/u gehaald, maar volgens mij moet je de snelheid dan ook wel eventjes vasthouden.

Zou een topkoffer er vanaf kunnen denderen omdat de bevestiging kapot gaat of zou het er alleen staan omdat ze hogere snelheden slechts zien als onveilig zien bij bijvoorbeeld wind, aangezien een topkoffer wel een windvanger is. :?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan