Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat heet gewoon indekken tegen aansprakekijkheid... Zo staat er op de beugel van de koffer ook dat er maar 5 kilo op mag rusten... De koffer weegt al 3, dus dan kan er niet veel bagage meer in...
 
Hoi hoi.

mijn CBFje heeft net z'n 24k beurt gehad. 500km tevroeg maar het kwam goed uit.

De garage (HD geen honda) heeft m flink in de watten gelegd. Op aanraden van de garagist ook de ketting en tandwielen laten doen want er kwam roest uit de ketting.

Dus ik kan na 430 EURO weer heel wat kilometers doen.

Nieuwe ketting voel en hoor je .... alles gaat soepel en geen geratel meer.
Vorige eigenaar heeft blijkbaar de hogedrukspuit gebruikt bij het poetsen ... Vandaar dat de ketting roest vertoonde.

In mijn (GIVI V46) koffer staat, beladen max 120km en daar houd ik me aan. Meestal zit de laptop van de baas in de koffer en .... ik wil m niet uitleggen dat die over de snelweg stuiterde ...

Groetjessssss
 
Bij mijn vorige motorfiets is de zijkoffer een keertje over straat gestuiterd, maar gelukkig zonder laptop! Ik stopte in de bebouwde kom achter een rij auto's (ivm verkeerslicht) en de automobilist achter mij lette niet op en remde te laat. Precies de zijkoffer aangetikt. Die schoot uit de ophanging en viel op de rijbaan. Gelukkig was ie nauwelijks beschadigd (zwart plastic) en kon ie zonder veel moeite weer in de beugel geklikt worden. De automobilist stond zich uitgebreid te verontschuldigen, maar gelukkig viel het mee.
 
Ik probeer de snelheid ook niet hoger dan de 120 km/h te laten komen als ik met topkoffer rij. Better safe than sorry.

Als je voor de grote beurt maar 430 euro, inclusief ketting, hoeft te betalen... dan ben ik gerust gesteld.

En nu weer :]

:)
 
Betaal zelf maar 100eur voor een grote beurt zonder ketting bij een vriend van mij. Hij vraagt maar 10eur/uur :p

Lokale dealer vraagt trouwens voor mijn ketting, inclusief plaatsing 230-240, lijkt me niet overdreven veel?
 
100 euro voor een complete grote beurt? Je bent al meer kwijt aan materiaal dan dat.
Bougies, olie, filter, remvloeistof, koelvloeistof en daar bovenop nog het arbeidsloon.

230-240 voor ketting is niet veel nee, maar vermoed dat je alsnog wel zo'n 100 euro arbeidsloon betaald.
 
Ik was laatst 235 kwijt voor ketting, tandwielen en monteren... Uiteraard waren dat geen originele Honda onderdelen, moet dus nog kijken hoeveel km ze meegaan...

Wat de grote beurt gekost heeft zou ik eens op moeten zoeken, heb de hele map met bonnetjes van de vorige eigenaar meegekregen...
 
Laatst bewerkt:
100 euro voor een complete grote beurt? Je bent al meer kwijt aan materiaal dan dat.
Bougies, olie, filter, remvloeistof, koelvloeistof en daar bovenop nog het arbeidsloon.

230-240 voor ketting is niet veel nee, maar vermoed dat je alsnog wel zo'n 100 euro arbeidsloon betaald.


Bougies: 40eur
Olie: 20eur
Koelvloeistof: 10eur
Remmvloeistof vervangen zat hier niet in, oeps :p

Het zou wel geen originele ketting zijn en inclusief arbeidsuren. Verschoot wel dat het zo goedkoop was. Die maat wil het anders ook doen, maar vind dat onderdeel net te delicaat om door iemand in zijn vrijetijd te laten doen + moest er iets gebeuren bij dealer, is deze aansprakelijk :)
 
Lekker toch zo goedkoop. Maar de remvloeistof is niet zo duur, 20 euro ongeveer. Het scheelt flink als je niet de (beste) merk producten neemt. Ik durf dat niet echt aan, maar als je er bijvoorbeeld action olie in doet ja dan bespaar je zo 30 euro.

Weet iemand trouwens het type en eventueel merk van de originele kettingset die er in de fabriek op gezet word? Ik kan het vooralsnog niet vinden op mijn set.
 
Hallotjes,

die 430 vind ik erg weinig voor een grote beurt incl ketting! Maar zoals ik lees zijn er geen kleppen gecontroleerd/gesteld?? Dat is een behoorlijke peut werk, dus kosten.

Heb zelf vorige week nog een DID X-ring ketting gekocht bij Kettenmax.de Kosten incl. verzenden: 117,40! En dan heb je een ketting die beter is als het origineel.... Heb op mijn vorige ZZ de ketting vervangen rond de 30K km en heb m in de prak gereden bij 60K km. Ketting kon toen nog wel even mee. Heb er wel een Scott oiler (duaal) op zitten. Scheelt ook aardig wat km's.
Moet deze er dan wel zelf onder zetten.

Maar wat zijn niet de beste merk producten? Ik betaal voor mijn olie ook maar 30,- voor een wissel. Is toch echt top olie van Castrol. Waar ik mijn onderhoud doe (motorkelder te Capelle) wordt de olie in vaten ingekocht :-) Beetje goed zoeken op internet doet wonderen! Maar ja, de dealert moet ook zijn pand, electra en personeel betalen.

Fijn weekend alvast!
 
Zo het er nu naar uitziet ga ik morgen een afspraak maken voor de grote 24dkm beurt ik hou jullie wel op de hoogte wat het mij heeft gekost ik denk dat het wel wat meer dan de 430 gaat worden wat hier boven staat komt ook nog een nieuwe voorband op.
 
Lekker toch zo goedkoop. Maar de remvloeistof is niet zo duur, 20 euro ongeveer. Het scheelt flink als je niet de (beste) merk producten neemt. Ik durf dat niet echt aan, maar als je er bijvoorbeeld action olie in doet ja dan bespaar je zo 30 euro.

Weet iemand trouwens het type en eventueel merk van de originele kettingset die er in de fabriek op gezet word? Ik kan het vooralsnog niet vinden op mijn set.


Gebruik zelf al 1 jaar Eurol olie en bevalt me goed. Kost normaal 30-35eur per bus van 4L, maar ik koop ze enkel als RAD.eu er korting op geeft (2x/jaar) :p. Net als de remblokken e d.
Ik ga wekelijks eens kijken op hun site en als er iets tussen zit dat ik binnen het jaar wil vervangen, bestel ik het.
 
Gisteren op de Autobahn, nabij Aken, op weg naar huis...
Baustelle...
Ik reed achter een Hyundai H1 busje...
We kregen weer freie Fahrt en geven gas...

Maar... :?

Ik kwam er niet aan voorbij!?!?

:?

- zeurmodus: aan-
Waar doen ze 't toch van??
- zeurmodus: uit-

-O-
 
Vraag aan jullie.
Het valt mij de laatste tijd op dat bij het terug schakelen de versnelling blijft hangen. Voorbeeldje je komt aanrijden je ziet een verkeerslicht. Laat hem mooi uitrollen wat ook met rijlessen word aangeleerd. Je staat bijna stil je schakelt terug van 6 naar 1 en dan lijkt het net of hij niet goed pakt. Je denkt dat je terug in 1 zit en blijkt nog in 2 te zitten. En als je de koppeling iets oplaat komen en hoor je het bekende clackje en dan zit je in 1. Ik heb het gevoel dat dit altijd al bij mijn cbf,je was misschien begin ik er meer op te letten maar hier had ik op mijn les motor geen last van wat ook een cbf 600 was.

Maar als ik tijdens het rijden terug schakel dan is er niks aan de hand. Het is echt puur van uit bijna stilstand terug schakelen.

Hebben jullie dit ook?
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan jullie.
Het valt mij de laatste tijd op dat bij het terug schakelen de versnelling blijft hangen. Voorbeeldje je komt aanrijden je ziet een verkeerslicht. Laat hem mooi uitrollen wat ook met rijlessen word aangeleerd. Je staat bijna stil je schakelt terug van 6 naar 1 en dan lijkt het net of hij niet goed pakt. Je denkt dat je terug in 1 zit en blijkt nog in 3 te zitten. En als je de koppeling iets oplaat komen en hoor je het bekende clackje en dan zit je in 2. Ik heb het gevoel dat dit altijd al bij mijn cbf,je was misschien begin ik er meer op te letten maar hier had ik op mijn les motor geen last van wat ook een cbf 600 was.

Maar als ik tijdens het rijden terug schakel dan is er niks aan de hand. Het is echt puur van uit bijna stilstand terug schakelen.

Hebben jullie dit ook?
Ja, komt mij bekend voor. Zowel mijn ZZ als DD's en nu ook mijn CT (CrossTourer ;) ) kent dit "euvel". Heb er nooit een oplossing voor gevonden, behalve de koppeling even iets op te laten komen zodat hij in de volgende versnelling valt. Of bij hogere toeren terugschakelen, maar soms doe je dit gewoon later en kan dit fenomeen optreden.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed achter een Hyundai H1 busje...
We kregen weer freie Fahrt en geven gas...

Maar... :?

Ik kwam er niet aan voorbij!?!?

:?

- zeurmodus: aan-
Waar doen ze 't toch van??
- zeurmodus: uit-

-O-
:? :? :?
Begrijp ik dit verkeerd? Jij kwam met je ZZ niet meer voorbij een Hyundai busje????
Gauw je ZZ na laten kijken!
 
Nee, Fleng. Er is niks aan m'n ZZje.
Toen ik de linker wijzer op 190 had staan, had ik geen behoefte meer om nóg meer uit m'n zeshonderd seeseetjes te persen...
Die bus ging als de spreekwoordelijke brandweer.
Hopelijk een kwestie van een gechiptunede H1 Premium die standaard al 170 dieselpaarden onder de huif heeft.

Maar het was wel een momentje dat ik naar een, zeg, V4 van ons merk verlangde...
 
Laatst bewerkt:
Nee, Fleng. Er is niks aan m'n ZZje.

Hopelijk een kwestie van een gechiptunede H1 Premium die standaard al 170 dieselpaarden onder de huif heeft.
Ah, een banzai busje. Ja daar doe je weinig aan.
 
Laatst bewerkt:
Vraag aan jullie.
Het valt mij de laatste tijd op dat bij het terug schakelen de versnelling blijft hangen. Voorbeeldje je komt aanrijden je ziet een verkeerslicht. Laat hem mooi uitrollen wat ook met rijlessen word aangeleerd. Je staat bijna stil je schakelt terug van 6 naar 1 en dan lijkt het net of hij niet goed pakt. Je denkt dat je terug in 1 zit en blijkt nog in 3 te zitten. En als je de koppeling iets oplaat komen en hoor je het bekende clackje en dan zit je in 2. Ik heb het gevoel dat dit altijd al bij mijn cbf,je was misschien begin ik er meer op te letten maar hier had ik op mijn les motor geen last van wat ook een cbf 600 was.

Maar als ik tijdens het rijden terug schakel dan is er niks aan de hand. Het is echt puur van uit bijna stilstand terug schakelen.

Hebben jullie dit ook?

Ja, ik herken het ook; als ik bijna stilsta en ik sta nog in de 6 dan lukt het bijna niet om terug te schakelen. Ik zorg er dus voor dat ik wat eerder terugschakel. Wist eerlijk gezegd niet dat dit abnormaal was.
 
Ik heb dat met mijn zz ook, en ook met mijn vt1100 (shadow) had ik dit.
Lijkt erop dat het echt iets is bij Honda?
 
Van dat weigeren om terug te schakelen als je stil staat;
hier idem.
Ik denk dat 't niks typisch Honda is, maar typisch een resultaat van tandwielen die tegenover elkaar staan in een niet-gesynchroniseerde versnellingsbak.

Techneuten mogen me hierin graag aanvullen of corrigeren.
 
De DCT heeft hier geen problemen mee :) O-)
Die gaat ook rijkelijk laat van 6 naar beneden, maar doet dat wel heel snel.

Maar met mijn oude DD en 1200F schakelde ik wel eerder terug inderdaad, het is toch ook niet handig om van 6 naar 1 te gaan :?
Lekker laten l*llen die rijschool, je hebt nu een rbw.

Meestal ging ik van 6 - 4 koppeling laten opkomen even dan van 4 -2 weer koppeling op laten komen.
En dan of gas bij groen of bij stilstand pas naar 1

Werkte altijd zonder problemen.
 
Maar met mijn oude DD en 1200F schakelde ik wel eerder terug inderdaad, het is toch ook niet handig om van 6 naar 1 te gaan :?
Lekker laten l*llen die rijschool, je hebt nu een rbw.

Meestal ging ik van 6 - 4 koppeling laten opkomen even dan van 4 -2 weer koppeling op laten komen.
En dan of gas bij groen of bij stilstand pas naar 1

Werkte altijd zonder problemen.

Je rijdt toch niet op een vrachtwagen? (zei mijn rij instructeur altijd ;) )
 
Meestal ging ik van 6 - 4 koppeling laten opkomen even dan van 4 -2 weer koppeling op laten komen.
En dan of gas bij groen of bij stilstand pas naar 1

Werkte altijd zonder problemen.

komt heel bekend voor. Doe ik ook altijd.
Niet omwille van het gekende versnellingsbak probleempje maar is een gewoonte die er gewoon ingekomen is.
2 keer remmen op de motor en de rest met de hand/voetrem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan