Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het zou zo maar kunnen dat ik er uit ben..... :)

Vanmorgen een DD bekeken. Een prachtfiets maar net effe te hoog gegrepen (financieel dan).
Een vergelijkbaar goede ZZ doet 1000-1500 minder en dat is veel geld.

Vanmiddag dus een andere dealer bezocht. Nette lui daar trouwens. Heb een mooie (natuurlijk rode.... ;)) ZZ gevonden en bekeken met weinig km's (16K). Nieuwe kettingset, nieuwe achterband, prima voorband en 10.000km garantie (of een jaar). Gearindicator en hugger. O ja, en handvatverwarming. Kreeg nog 250,-- van de prijs af omdat ik niets heb in te ruilen. Al met al een goed aanbod denk ik en daar ga ik even een nachtje over slapen.

Maaaaar t zou dus best kunnen dat ik dit weekend een ZZ rijker ben..... ;)
 
Het zou zo maar kunnen dat ik er uit ben..... :)

Vanmorgen een DD bekeken. Een prachtfiets maar net effe te hoog gegrepen (financieel dan).
Een vergelijkbaar goede ZZ doet 1000-1500 minder en dat is veel geld.

Vanmiddag dus een andere dealer bezocht. Nette lui daar trouwens. Heb een mooie (natuurlijk rode.... ;)) ZZ gevonden en bekeken met weinig km's (16K). Nieuwe kettingset, nieuwe achterband, prima voorband en 10.000km garantie (of een jaar). Gearindicator en hugger. O ja, en handvatverwarming. Kreeg nog 250,-- van de prijs af omdat ik niets heb in te ruilen. Al met al een goed aanbod denk ik en daar ga ik even een nachtje over slapen.

Maaaaar t zou dus best kunnen dat ik dit weekend een ZZ rijker ben..... ;)

ttiwwp.gif


:+ ;)
 
Foto van de dealer dus....... :)

Mocht ie er komen dan zal ik een betere foto plaatsen.

Nu nog dat ene nachtje slapen.....raar eigenlijk want dan kun je er helemaal niet over nadenken (vooropgesteld dat je slaapt natuurlijk).

Geen DD dus. De extra power heb ik niet nodig want ik zal altijd solo rijden. In die zin heeft Jenkins gelijk. En de DD zou gewoon voor "de heb" geweest zijn als is dat op zich ook een uitstekend argument.
full
 
Vanmiddag een rondje IJsselmeer
420,1 km op één tank. :] 19,20 liter ging erin O-) Wel nokkie nokkie vol tot de rand. :P

En natuurlijk een filmpje.
 
Netjes, Timmm; bijna 1 op 22 km. !

@ Aviator: mooi rood blijkt niet lelijk te zijn !
 
Laatst bewerkt:
Zo, vandaag het losgelopen waterpompje weer gerepareerd door de dealer, die baalde er ook van. Tevens ook nog een andere reparatie meegepakt met een onderdeeltje van 50 euro erbij. Totale kosten..... 0,0 , de monteur vond het ook vervelend dat het fout was gegaan en alles viel onder "Service van de zaak". :}
 
Toch mooi opgelost dan :)

Iedereen kan natuurlijk fouten maken, het gaat erom hoe je ze weer oplost wanneer ze gemaakt zijn.

In dit geval netjes, gelukkig heb je niet meer schade, koppakking oid dat zo zeer vervelend zijn.
 
Zeer netjes opgelost door de dealer! Gelukkig zijn er nog genoeg bedrijven waar 'service van de zaak' hoog in t vaandel staan!
 
Nou......dat was t dan met de mooie rode ZZ.... ;(

Door een misverstand bij dealer is de ZZ (ondanks mijn optie tot vandaag) gisteravond verkocht EN op naam gezet van de koper. Daar valt dus niets terug te draaien. De koper houdt voet bij stuk en wil de ZZ niet terug geven en dat begrijp ik dan ook wel weer.

Dealer maakte 100.000 excuses en bood van alles aan om "het leed" te verzachten en mij tegemoet te komen. Sympathiek, :) absoluut, maar zoek nu eenmaal een ZZ (of nou ja een DD) en t liefst in de mooiste kleur...

So be it. We gaan weer rustig verder kijken al moet t niet heel lang meer duren want om een motor te kopen en in de garage te zetten vanwege de straks aankomende winter is niet zinvol.
 
Dat is balen dan, ;( ik zag hier een rode op motorshopper staan en op marktplaats is ook wel het een en ander te vinden.
suc6
 
Laatst bewerkt:
Jammer ja. het was wat prijs/bouwjaar/km stand betreft wel een erg aantrekkelijke motor.

Komt tijd komt raad.

@Timmm dank voor jouw suggestie's. Deze fietsen zijn EN ouder EN behoorlijk duurder. Ik zei al dat ik een mooie deal had.


Ik wil toch wel graag het model vanaf 2008 met alu frame en injectiemotor. Nu ik het toch voor t
zeggen heb. Ik denk dat ik het even af wacht. De dealer doet erg zijn best en komt mij heel erg tegemoet. Dan misschien maar even wachten tot hij met een aardige motor op de proppen komt. Er stond nog een Deauville en daar zakte hij enorm met de prijs. Maar wil ik een Deauville hebben????
 
Een Deauville of een CBF 600 SA...
Naar mijn bescheiden mening:

Een Deauville is een Pan European voor de kleine beurs.
Maar dan zonder het vermogen en fascinerende motorblok.
Erg betrouwbaar en comfortabel. Maar ook tamelijk saai!
Meer iets voor de rationele rijder.
Vooral de zuinige V2 icm de goede windbescherming en cardan maken hem tot de ideale woonwerk-motor.

Maar fun ermee hebben??? Ik betwijfel het!

De CBF is een stuk pittiger te rijden.
Zowel qua motorblok als ook chassis.
De ZZ doet qua zuinigheid nauwelijks onder voor de Deauville.
Windbescherming natuurlijk een stuk minder.
En met m'n Pro Oiler mis ik de cardan geenszins.

Ik heb geen spijt van mijn ZZ. In tegendeel!

(maar het neemt niet weg dat ik zin heb in wat zwaarders....
Honda's V4 trekt me enorm....!)


:]
 
Vraagje voor de CBF600 rijders. Heb gisteren een proefrit gemaakt op een CBF600N. Reed prima, zat goed, soepel door de bochten. Liep wel tegen twee mogelijke dealbreakers op: had onderweg een paar keer problemen met de motor in z'n 1 krijgen. (Beetje jammer als je bij het verkeerslicht niet uit z'n neutraal komt.) En bij zo 120 km p/u begon hij opeens enorm te trillen. Het werd een soort rijdende vibrator :| (Zat in de hoogste versnelling).

Zijn dit makkelijk te verhelpen kwaaltjes, vaste prik bij dit model, of moet ik gewoon kijken naar een jongere occasion? (Deze komt uit 2004, heeft zo'n 70.000 km gelopen.)
 
Trillen..... Zou kunnen dat je wielen gebalanceerd moeten worden.
Schakelprobleem ..... Waneer is de olie voor het laatst ververst? Dit zou nl een oorzaak kunnen zijn.
 
Een ZZ behoort niet storend te vibreren!
En moeilijk in z'n 1 zetten??
Zou inderdaad stroperige olie kunnen zijn.

Mijn 2 centjes:
als van die motor geen sluitende onderhoudshistorie te verkrijgen is, dan zou ik 'm echnienee kopen!
 
Jammer ja. het was wat prijs/bouwjaar/km stand betreft wel een erg aantrekkelijke motor.

Komt tijd komt raad.

@Timmm dank voor jouw suggestie's. Deze fietsen zijn EN ouder EN behoorlijk duurder. Ik zei al dat ik een mooie deal had.


Ik wil toch wel graag het model vanaf 2008 met alu frame en injectiemotor. Nu ik het toch voor t
zeggen heb. Ik denk dat ik het even af wacht. De dealer doet erg zijn best en komt mij heel erg tegemoet. Dan misschien maar even wachten tot hij met een aardige motor op de proppen komt. Er stond nog een Deauville en daar zakte hij enorm met de prijs. Maar wil ik een Deauville hebben????
Als je in de buurt van Almere woont, Motorplanet heeft nog een mooie DD staan, bj 2010.
Natuurlijk in de beste kleur, zwart. ;)
Wellicht boven je budget, maar kan je ongezien kopen, hij is van mij geweest. Ik heb hem ingeruild omdat hij 600 cc te kort kwam (ik rij nu een 1200cc CrossTourer *D ).
Prima probleemloze motor, met veel extra's.
Ik heb verder geen relatie met die dealer, maar ik weet hoe belangrijk het kan zijn als je weet wat je koopt.
Suc6!

(als je echt geinteresseerd bent in de CBF dan is een Deauville niet wat je zoekt. Mooie prijs merk je maar 1 keer, de tegenvallende motor elke dag dat je rijdt)
 
@Lyre: Af en toe niet in zijn 1 willen schijnt een voorkomende kwaal te zijn bij niet-gesynchroniseerde versnellingsbakken zoals die van de CBF. Persoonlijk heb ik het ook wel eens, maar je wordt er steeds handiger in. Het is een kwestie van een paar centimeter rollen en een beetje gas geven, dan schiet hij er wel in.

Dat trillen heb ik ook wel eens gehad, was bij mij weg na het vervangen van het balhoofdlager. Je zou die kunnen laten controleren op speling?
 
@ Lyre
Voor wat betreft die eerste versnelling, lees even vanaf deze post door tot de erop volgende pagina.
Timmm in "Honda CBF deel 4"

Toevallig hebben we het er een week of twee geleden in dit topic over gehad. Mits dit het is wat je tegenkomt dan is het geen probleem. Ik merk het echt alleen als ik bv van 5/6 naar 1 ga. Dat komt echt zelden voor, dus is het voor mij geen issue. Een heel enkel keertje is het ook van N naar 1 maar dan is het alsnog zo opgelost.
 
Laatst bewerkt:
@fleng Bedankt voor de tip. Staat geen DD op hun site maar denk dat een 2010 DD inderdaad boven budget uitkomt.

Geen Deauville inderdaad. Ondanks goede prijs en ondanks het feit dat er zaken zijn die voor een Deauville spreken gaat ie t niet worden.

Ik kijk rustig verder
 
Bedankt voor de reacties en de link naar de eerdere posts. Mijn rijlesmotor, 2 cilinder ook Honda, had ook vaak problemen rond de 1/2/N, dus ik was bang dat het een Honda-tic is.

De balhoofdlager zou ik niet weten te vinden als hij voor mijn neus lag, maar ik ga t eens laten vallen. Ik las in een review commentaar over vibratie bij hogere snelheden bij dit model, maar jullie herkennen dit dus niet als 'normaal'.
Naar de onderhoudshistorie heb ik niet gevraagd (goeie). Ik wil sowieso nog een keer terug met iemand die wel wat af weet van techniek, dus zal er dan naar vragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan