Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag het eerste woonwerk ritje van het jaar ... Heeeerlijk.

Gelijk ook een nieuwe route gevonden (bedankt google maps en mijn geheugen) zonder randweg/snelweg maar lekker binnenbaantjes.

@Bart450 ik heb een v46 erop staan en dat is best handig. Ziet er niet echt lomp uit. Is wel anders rijden vind ik. Meer kracht nodig in de bochten

2013-04-18%2013.04.55.jpg
 
Laatst bewerkt:
Maar nou vroeg ik me dus af of zo'n 46 liter koffer niet wat te lomp is voor een cbf'je en of de koffer fijn is in gebruik. Heeft er iemand misschien een foto van de koffer op zijn motor?
Ik heb zelf de E470, die is nog een litertje groter... :)

IMG_1538.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties! Valt inderdaad wel mee allemaal, ziet er goed uit :) Toch wel fijn een groter koffertje want zat eerst te denken aan een B33, maar dat is al gauw te weinig als je met zn 2e gaat of alleen de topkoffer wilt gebruiken voor een weekend. Verhoogde voorruit van givi heb ik al en m'n zijkoffers zijn ook aardig lomp dus daar zal het wel mooi bij staan haha.

Verder niemand ervaring met navigon in vergelijking met bijv garmin of tomtom?
 
Ik heb wel ervaring met Navigon, maar niet met TomTom of Garmin. Dus een echt vergelijk kan ik niet maken... Ikzelf heb een spatwaterdichte iPhone houder van Addons4Mobiles *link*

IMG_1094.jpg


Die wordt gelijk opgeladen, dus na een rit zit je niet gelijk met een lege telefoon... :)
 
Ah kijk, dat is mooi. En bevalt Navigon goed? Ook toertochten in het buitenland mee gemaakt?
 
Het maakt niet héél veel uit, maar het houdt wel wat wind van mijn bovenlijf af. Maar de andere reden voor die ruit was omdat de standaard ruit geen gezicht is met 3 koffers. Dan zijn de verhoudingen weg omdat alle body achter zit. Nu is het meer in balans.
 
Persoonlijk vind ik een topkoffer niet mooi, heb daarom een klein buddytasje gekocht (Kappa TK742). Deze past er perfect op, ik kan nog steeds gewoon de buddyseat eraf halen en zo heb ik voldoende ruimte voor de standaard dingetjes: kabelslotje voor mijn helm, plankje, papieren, gereedschap, EHBO-setje, paar pumps/schoenen voor op het werk of wat water+broodjes voor fun-rit. Hij kan ook nog verhoogd en dan kan er nog een regenpak bij in.
Niet mijn eigen motor uiteraard:
img1311w.jpg

Mocht dat niet genoeg zijn dan heb ik nog een tanktas.
En als we echt op vakantie gaan, dan heb ik een forse tassenset. Dan gaat het buddytasje er weer af.
 
Ik vind een topkoffer ook niet bijster mooi... Maar is functionaliteit is voor mij belangrijker dan looks. In het begin liet ik de koffers er nog wel eens af als ik ze niet nodig dacht te hebben, maar dan was ik in een winkel en nam ik meer mee dan ik van plan was, en zat ik weer te balen. Of regende keihard en was mijn helm doorweekt. Sindsdien laat ik ze er lekker op zitten.
 
Alleen heen en weer naar Italië... Niet echt speciale voorgeprogrammeerde toeristische ritten. Hoewel het wel mogelijk is om ritten via Mail naar je telefoon te sturen en zo in Navigon te zetten.

http://intranet.vdxml.nl/navigon.php

Ah oke, ik wil hem inderdaad wel voor 'voorgeprogrammeerde' routes gaan gebruiken aangezien ik al hele mooie routes gevonden heb. Had het inderdaad al gelezen van die truc met de mail :)

Ik vind een topkoffer inderdaad ook niet zo mooi, maar wel echt heel handig. Ik gebruik de koffers alleen met weekenden weg of vakanties, dus dan maakt het toch niet zo veel uit. Gaat puur om de functie bij mij :)
 
Hallo CBF liefhebbers

Ik ben op zoek naar een Zwarte CBF 1000F ABS bouwjaar vanaf 2010 met weinig KM tot 15000.
Weet iemand er nog een te koop staan wil ik dat graag even weten.
 
Bedankt zal morgen de site nog eens na kijken maar ik kon tot nu toe geen zwarte cbf vinden.
Nou heb ik nog wel even de tijd maar jullie weten als je gaat zoeken.
 
Als je hem neemt met iets meer kilometers bespaar je jezelf gelijk de kosten van een beurt... Ik kocht de mijne 500 km na zijn grote beurt... :) En dan is hij vergeleken met zijn potentieel net ingereden.
 
Laatst bewerkt:
Verdomd fraai masjien zeg!
Met mooie accessoires ook nog.
En dankzij het kettingsmeersysteem vast een zo goed als nieuwe ketting.
Mijn ZZ uit 20120 heeft 24.000 km gereden en als ik zie hoe die zich heeft gehouden, dan durf ik ook te stellen dat deze zwarte DD in nieuwstaat verkeert.
 
heeft iemand hier een cbf met volle kuip en crash-pads??
en zo ja, welk merk en of type???
ik heb nl begrepen dat er weer verschil zit in de pads voor "normale" uitvoering en voor die met een volle kuip.
 
Ik heb op mijn zz geen aftermarketkuip maar af fabriek(speciale uitgave) ziet er dus anders uit. Maar meestal pakken ze de punten waarmee je de kuip aan het frame monteerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan