Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
En Is het ook een beetje een km vreter? Want ik rijd per jaar gauw 20.000 a 25.000 km.

Zou je bij deze aantallen niet beter kijken naar iets dat er beter voor geschikt is? Ik kan me voorstellen dat een 600cc 4-cylinder op den duur toch niet je dat is voor u.
In hoeverre strekt je budget? want dan denk ik dat er nog alternatieven zijn

Grtz
Tom
 
Ja lichamelijke schade was op spierpijn na niks ging ook super zacht, Maar maak dat liever niet nog een keer mee vandaar dat ik iets met ABS zoek. Maar 4 seconden valt mee, de diverion deed er 4.5 seconden over.

Wel een vraag heb je veel meer onderhoud aan je ketting? Want diverion had cardan, En Is het ook een beetje een km vreter? Want ik rijd per jaar gauw 20.000 a 25.000 km.

Dan had ik nog een vraagje als je op je dashboard kijkt, zit er aan de linker kant een klein rondje die ook rechts zit wat word daarop weergegeven je benzine peil?

Gelukkig blijkt de lichamelijke schade dus inderdaad beperkt.

Natuurlijk heb je meer onderhoud aan een ketting dan aan een Cardan.
(heeft een cardan meer onderhoud dan 1x in de 20K km verse smeerolie?)
Maar als dat je afschrikt, dan is een Scot-oiler o.id. een uitstekend hulpmiddel!

Dat linker rondje toont 2 controlelampjes; dat voor ABS en het Motormanagement lampje ("check engine").

De CBF is zondermeer een uitstekende tourfiets; het zadel kun je in 3 standen verstellen, het ruitje in 2 standen. Eventueel als accessoire ook nog je stuur verhogen.
Ik ben een klassieke kantoorpik; een draadnagel van 187 cm. lang en 79 kg. zwaar. Aan sport doe ik niks, behalve Eurosport :$ .
Maar een hele dag door de Eifel touren en zo'n 350 km wegdraaien is voor mij goed te doen.
 
haha oke,
Ja is een cbf 1000 dan bijvoorbeeld meer geschikt en zijn deze erg veel duurder. Heb er zon €3.500 voor over + €1000 wat ik nog voor mijn diversion kreeg en, in dat budget past een cbf 600 Maar ook een 1000?
 
haha oke,
Ja is een cbf 1000 dan bijvoorbeeld meer geschikt en zijn deze erg veel duurder. Heb er zon €3.500 voor over + €1000 wat ik nog voor mijn diversion kreeg en, in dat budget past een cbf 600 Maar ook een 1000?

Duurder zijn ze zeker, heb net zelf gezien... Ach ja, Ik zou ook liever een touareg hebben tegenover een caddy...
Budgetgewijs blijft de cbf600 dan een goede keuze. Kettingkost en onderhoud valt best mee. Zou ik me ook geen zorgen meer over maken. Wil je goedkoper in verbruik gaan, is de mijne ook nog altijd een optie :+ . Deze zit perfekt in je budget en haalt naar het schijnt ook makkelijk de 2-300000km.

Grtz
Tom
 
Hallo,

even een vraagje

Ik denk dat er nogal wat verschil in vermogen is tussen de div. 900 en de cbf 600 .

89 pk bij 8250 toeren en 83 nm bij 7000 toeren/min voor de div. 900.
78 pk bij 10500 toeren en 59 nm bij 8250 toeren/min voor de cbf 600.

Het vermogen van de 600 vind ik overigens ruim voldoende, maar met een wat groter koppel rijden is toch wel prettig. Dat is ook het grote verschil tussen onze cbf 600 en cbf 1000.
 
Laatst bewerkt:
Is maar net wat je wil hebben. Wat ik je wel kan vertellen is dat de 600 goed genoeg is voor 20K op jaarbasis. Rij zelf zo'n 20K per jaar met de 600 en de volgende wordt er weer 1.
Wat ik er wel extra op heb zijn HyperPro veren voor en achter, Scott oiler (kettingslevensduur was 40K geloof ik) en daarnaast rij ik in de koude periode rond met verwarmde handschoenen.

Grote voordeel van de 600: prijs-technisch kun je niet goedkoper komen voor woon-werk verkeer (of gelijkwaardig van een ander merk....)

Succes met de zoektocht!
 
Mooi, ik had gister gebeld met de zaak waar hij in onderhoud is en daar raadden ze mij ook al aan om hem aan de druppellader te hangen. Ga dus vanmiddag eerst een optimate druppellader halen en hem helemaal opladen. Hopen dat hij daarna start.

Even een update, aan de lader gehangen en hij doet het weer. Denk ik toch te maken met de kou want hij startte wel moeilijker. Anyways, ga hem in januari langs de garage brengen want hij moet toch voor een kleine beurt. Kunnen ze gelijk kijken of de accu nog voldoende is.
 
Even een update, aan de lader gehangen en hij doet het weer. Denk ik toch te maken met de kou want hij startte wel moeilijker. Anyways, ga hem in januari langs de garage brengen want hij moet toch voor een kleine beurt. Kunnen ze gelijk kijken of de accu nog voldoende is.

Ik dacht al; een Honda die niet start? Dat moét wel een kleinigheidje zijn.

:)
 
Hallo,

even een vraagje ik heb laatst mijn yamaha diverion 900s onderuit geremd en in de prak gereden.
Nu ben ik via mijn dealer opzoek naar een andere motor en onder andere de honda cbf 600 ABS kwam naar voren.,

Nu heb ik wat vragen,
Wat is de top snelheid,
Trekt die een beetje op ik had 900cc en dit is 600cc maakt dit heel veel verschil.
Wat is het verbruik.

Ik heb ook een tijdje een honda cbr 600 f4i gehad en volgens mijn dealer is dat hetzelfde blok als de cbf 600. Is dit een beetje te vergelijken?

Ik heb ruim twee jaar geleden de overstap gemaakt van een Div900 naar een CBF1000. Behalve het gemis van een cardan en het feit dat de CBF minder toegankelijk is voor zelfsleutelaars heb ik nooit spijt gehad van deze overstap. De CBF is wat minder gezapig dan de Div en manouvreert wat makkelijker, zowel bij stilstand als rijdend. Uitgerust met de juiste banden (Michelin PR2/3) en de juiste veren (WP of Hyperpro) kan de CBF lekker meekomen in allerlei gezelschap. In de file is de CBF lekker smal als je geen zijkoffers monteert en kun je 'm schakellui rijden: hij trekt op vanaf stationair toerental zonder protesteren. Verbruik is om het even (1:17 à 18) en de onderhoudskosten zijn minder vanwege de groter intervallen (12.000 km). Mijn ketting heeft het met regelmatig onderhoud (maar zonder oilers) ruim 35.000 km volgehouden, dus dat valt ook wel mee. Zeker als je je de afgelopen twee winters herinnert.... '(
Kortom: als de CBF een cardan had gehad was het werkelijk de ideale moderne opvolger van de Div900 geweest. Nu zijn er m.i. nog een aantal andere kettingfietsen die in aanmerking komen: Triumh Tiger (veel duurder), Vstrom 650 (veel goedkoper), Vstrom1000 (geen ABS), Bandit 1250 (heel basaal) en ga zo maar door. En als je persé een cardan wilt ga je toch richting GS-achtigen of Pan-achtigen en dat is qua kosten echt andere koek.
 
Ja lichamelijke schade was op spierpijn na niks ging ook super zacht, Maar maak dat liever niet nog een keer mee vandaar dat ik iets met ABS zoek. Maar 4 seconden valt mee, de diverion deed er 4.5 seconden over.

Wel een vraag heb je veel meer onderhoud aan je ketting? Want diverion had cardan, En Is het ook een beetje een km vreter? Want ik rijd per jaar gauw 20.000 a 25.000 km.

Dan had ik nog een vraagje als je op je dashboard kijkt, zit er aan de linker kant een klein die ook rechts zit wat word daarop weergegeven je benzine peil?

Ik heb ook de overstap van div900 naar cbf600sa gemaakt. De cbf stuurt beter doet qua vermogen er niet veel voor onder. Je merkt wel een verschil als je met zijn 2en rijdt.
Over het algemeen was ik er blijer mee. Na 3,5 jaar heb ik hem ingeruild voor een TDM900GT-ABS, ik wilde meer beleving in de motor.
Bij de cbf doet alles gewoon goed, maar je mist beleving.
Nu krijg ik als leenmotor bij de dealer ook wel eens cbf600 mee maar dat is dan toch echt wel een stapje terug, qua acceleratie, vermogen etc en nog een voordeel van de tdm is dat makkelijk 1:22a23 rijdt. Ik rijdt er ook ww mee 20.0000"km pj

Maar de cbf kon dit ook hoor alleen was die minder zuinig 1:18 a19.
Voor de kettingen zou ik een scotoiler of iets dergelijks adviseren heb ik ook!
Scheelt in de smeer beurten.

Succes met je keuze
 
Alvast een heel goed 2012, vol mooie en veilige kilometers op onze stalen ros.

Met groet,
Michel
 
Ook ik wens iedereen een goed en vooral veilig motorjaar toe. :]
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, dat onze CBF'jes dit jaar weer veel dienst mogen doen. Bovenal dat we elke keer weer heelhuids er vanaf stappen.
 
Allereerst iedereen de beste wensen!

Zou iemand die die de motor wel bij de hand heeft (mijne staat 100km verder op in de stalling O-) ) eens willen kijken wel type Yuasa accu erin zit? Ik moet namelijk een nieuwe accu hebben van het voorjaar, maar ben vergeten het typenr op te schrijven :P
 
Hallo allemaal,

Ik kan donderdag (als alles goed gaat met rijklaarmaken) mijn nieuwe CBF600 op halen..
heb er nu al zin in... Heb in dec. mijn rijbewijs gehaald dus kan niet wachten tot ik eindelijk op mijn eigen motor kan gaan rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan