Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij met een verhoogde ruit van Givi (D303ST) rond
full


Mijn ervaringen met een hogere ruit zijn in ieder geval erg goed. Waar ik voorheen altijd last van mijn nek kreeg bij lange ritten, heb ik daar nu helemaal geen last meer van. Ik zit nu lekker uit de wind en geen turbulentie meer rond mijn hoofd...

[edit]Mijn eerder beschreven ervaringen:

- Rond de 60 km/uur had ik idd het idee dat het wat meer bulderde om me heen. Ik rij altijd met oordopjes, dus had er weinig last van.
- Rond de 100 km/h had ik geen enkele wind of druk op mn helm. Echt het idee dat ik volledig uit de wind zat.
- Rond de 140 km/h voel je de wind een klein beetje, maar nog steeds vele malen minder als dat je voelt met 100 km/h met de standaard ruit.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
allez... ik heb geen roest meer op mijn achterbrug, want ik heb deze verkocht samen met een motor eraan vast... *O* *O*

Hij heeft hem ineens meegenomen, dus het afscheid was kort '(

Nu ben ik officieel geen motard meer ;(

:W Nergens bij stilstaan. Op naar het volgende :W

Grtz
Tom
 
allez... ik heb geen roest meer op mijn achterbrug, want ik heb deze verkocht samen met een motor eraan vast... *O* *O*

Hij heeft hem ineens meegenomen, dus het afscheid was kort '(

Nu ben ik officieel geen motard meer ;(

:W Nergens bij stilstaan. Op naar het volgende :W

Grtz
Tom

Gefeliciteerd met de verkoop van je motor! *O*
 
allez... ik heb geen roest meer op mijn achterbrug, want ik heb deze verkocht samen met een motor eraan vast... *O* *O*
Hij heeft hem ineens meegenomen, dus het afscheid was kort '(
Nu ben ik officieel geen motard meer ;(

:W Nergens bij stilstaan. Op naar het volgende :W

Grtz
Tom

Congratz, Tom! *O* *O* *O*
De verkoop van je motor stelt je in staat om vlot door te starten en te beginnen aan je volgende stappen.
Aarzel niet te lang, want de huidige inflatie is dol op fiatgeld.

:)
 
Wie weet hoe lang je meestal op je pakketje op moet wachten als je iets bij BS-Motoparts besteld?
Het artikel was voorradig. Dus ik neem aan dat het direct opgestuurd kan worden als het betaald met creditcard is. Iemand ervaring met die webshop?
 
Toevallig maandag een vario touring screen besteld, ook via credit card betaald en vandaag binnen gekregen!
Top service van BS-Motoparts, ik had mijnmailadres verkeerd ingevuld dus had geen bevestiging gekregen, mailtje gestuurd en werd binnen 2 uur gebeld door een Nederlandse medewerker met de oplossing!
 
Toevallig maandag een vario touring screen besteld, ook via credit card betaald en vandaag binnen gekregen!
Top service van BS-Motoparts, ik had mijnmailadres verkeerd ingevuld dus had geen bevestiging gekregen, mailtje gestuurd en werd binnen 2 uur gebeld door een Nederlandse medewerker met de oplossing!

Oke dan!
Dan zal ik mijn pakketje wel na het weekend ontvangen.
Eigenlijk hoop ik nog op morgen maar dat zal 't wel niet worden.

Even iets anders..
Ik wil binnenkort even wat roest van mn achterbrug verwijderen..
Het zit op de bekende plek bij mn achterbrug. Daar waar het achterwiel vuil/water/steenslag achterlaat.

Het is niet ernstig (ik ben er op tijd bij). Maar het is wel roest. (daarom heb ik dus ook een hugger besteld) En ik hou niet zo van roest! :P Ik neem aan dat je de roestplekken tot het blanke staal opschuurt / borstelt. En daarna gewoon overspuit. Ik dacht eerst aan gewoon de standaard (paar lagen) mat zwarte lak.. Of zal ik dat gedeelte tectyleren? Of is de standaard lak + hugger voldoende?
 
Oke dan!
Dan zal ik mijn pakketje wel na het weekend ontvangen.
Eigenlijk hoop ik nog op morgen maar dat zal 't wel niet worden.

Even iets anders..
Ik wil binnenkort even wat roest van mn achterbrug verwijderen..
Het zit op de bekende plek bij mn achterbrug. Daar waar het achterwiel vuil/water/steenslag achterlaat.

Het is niet ernstig (ik ben er op tijd bij). Maar het is wel roest. (daarom heb ik dus ook een hugger besteld) En ik hou niet zo van roest! :P Ik neem aan dat je de roestplekken tot het blanke staal opschuurt / borstelt. En daarna gewoon overspuit. Ik dacht eerst aan gewoon de standaard (paar lagen) mat zwarte lak.. Of zal ik dat gedeelte tectyleren? Of is de standaard lak + hugger voldoende?

Volgens mij gaat het beter gaan houden met Hammerite na het idd goed opborstelen van het metaal.
Daarna hugger erover en je zal wel safe zitten... en eventueel bij een bandenwissel alles nog eens opnieuw
 
Hallo allemaal!

Ik ben me aan het orienteren op het kopen van een CBF1000. Nu heb ik er een zien staan met een kilometerstand van rond de 90000. Fors, maar ik heb begrepen dat het blok makkelijk over een ton zou moeten kunnen halen. Wat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt!
 
Zaterdag 3 maart, morgen dus, kan je al meedoen aan de 1ste TWT motortoertocht. Het wordt heerlijk weer!

Oorspronkelijk deden veel CBF-ers, van 2005 - 2007. Dat wijzigt zich nu steeds meer. Niettemin welkom aan alle oud-bekenden en de nog onbekenden :-) Deelname is gratis.

Vind de informatie via:

3 maart 2012: "Met het Voorjaar in de bol" rit - The Whisky Trail

{edit} De rit is geweest. Geweldig dus, prachtig weer ook. Niet 1 Honda CBF ditmaal. Tussen 2005 en 2007 was dat anders :-) Toendertijd was er nog een overheersende deelname van CBF's.

TomTom-ers die de .itn willen hebben mogen mij een pb sturen. Ik stel de route graag ter beschikking. De route is ook in Garmin-formaat, nu. Maar het gaat me iets te ver om dat ook aan te bieden.

Allemaal een fijn en veilig motorjaar gewenst.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een radiator beschermer?
Ik heb wel zo een verlangstukje op mijn voorspatbord, maar nog komt er vuil in
en is het een smerig gezicht.
Iemand ook een fototje van hoe het staat?
Inmiddels weet ik dat ze er in het zilver en zwart zijn en dat ze 65 euries kosten.
Is het de moeite waard?

Alvast bedankt!
 
En als logisch vervolg heb ik dus een andere wagen gekocht...
Seat Alhambra tiptronic tdi 116pk van 5/2003 met 125dkm van eerste eigenaar, redelijk goed verzorgd met alle bijbehorende fakturen. En eigenlijk iets te veel electrische snufjes naar m'n zin ,maar ja, ik heb er niet voor moeten betalen. Hopen dat hij de moeite en geld waard gaat zijn.
Wie weet, ga ik het wel aandurven een foto'tje te posten wanneer ik hem heb.... :$
Woensdag komt er nog een koper voor de motor en éénmaal dit achter de rug is, gaan we aan de rest van ons leven starten *O*
Grtz
Tom

Laat ons hopen dat hij even goed is als de cbf, maar hier is hij...
full

full


Grtz
Tom
 
iemand tips? Opbokken van mn motor gaat wel (zal niet zeggen super gemakkelijk maar neem aan dat dat nog wel komt) maar , nu het probleem, ik heb een rangeerhulp en daar krijg ik de motor niet op opgebokt. Wie heeft er een tip. Heb het idee dat ik niet lang genoeg ben/mn arm niet lang genoeg.
 
Spanriempje tegen het plaffond om je motor naar boven te trekken?
Rangeerhulp gebruiken icm zijpoot?
Middenbok centimetertje laten inkorten? Maar dan heb je andere nadelen..
Hulp vragen?
Gewicht op de achterkant/ koffer leggen om gewichtsverdeling te beinvloeden?
ik zeg maar iets...
Grtz
Tom
 
iemand tips? Opbokken van mn motor gaat wel (zal niet zeggen super gemakkelijk maar neem aan dat dat nog wel komt) maar , nu het probleem, ik heb een rangeerhulp en daar krijg ik de motor niet op opgebokt. Wie heeft er een tip. Heb het idee dat ik niet lang genoeg ben/mn arm niet lang genoeg.


Misschien kan je een foto posten van de situatie. Wellicht dat we dan beter kunnen helpen.

Wellicht zeg ik dit ten overvloede maar heb je geprobeerd de motor op de rangeerhulp te krijgen terwijl iemand anders de motor vasthoud. Zodat jij gevoel kan krijgen hoe je de motor vast moet houden en hoe je je gewicht moet verdelen om de motor op te bokken zonder dat je bang hoeft te zijn dat je de motor laat vallen...
 
Ik ben ook op de beurs geweest.
Mooie uitlaat kunnen bemachtigen.
full


Iemand al een andere ruit op de 1000F geprobeerd?
Denk dat ik die toch wel wil vervangen.

Groetjes Joepie.
 
Ik ben ook op de beurs geweest.
Mooie uitlaat kunnen bemachtigen.
[afbeelding]

Iemand al een andere ruit op de 1000F geprobeerd?
Denk dat ik die toch wel wil vervangen.

Groetjes Joepie.

Kijk wel even of er een E-keur op zit, anders kan je wel eens probleempje met de arm der wet (zeker in Duitsland)

Verder... Mooie kleurstelling :9~
 
Ik was benieuwd of iemand hier goede (web)winkels weet waar je tegen een redelijke prijs een nieuwe (of in ieder geval krasvrije) onderkuip kan bestellen? Hetzelfde geldt ook voor een dynamodeksel.

Ik ben een paar dagen geleden namelijk onderuit gegaan. Gebeurde in een tunnel waarin we (ik en een maat van me) een afslag moesten hebben. Buiten ons was er niemand in de tunnel, we gingen iets harder dan de toegestane maximum snelheid.

Dat was niet het probleem, maar de ongelooflijke hoeveelheid smurrie die in de bocht (afslag) zelf lag. Die maat van me heeft jaren motor gereden voor de Marechaussee en ik zag hem voor mij in die bocht al glibberen en bijna onderuit gaan. Helaas was 1-baans en moest ik op een gegeven moment wel de bocht in anders was ik tegen de zijkant gereden.
Ik kon hem uiteindelijk niet meer houden want mn laars gleed zelfs weg op het wegdek en dus gleed ik helaas wel onderuit. De snelheid was er al wel bijna uit maar nog teveel want de onderkuip is flink beschadigd plus de dynamodeksel. Uiteraard ook de linkerzijspiegel.

Gelukkig doet alles het nog, en ben ik all-risk verzekerd maar ik wel toch even kijken wat het kost om dit buiten de verzekering om te regelen. Ik heb zelf al wel gezocht naar wat onderdelen maar ben er nog niet echt uit gekomen.

Weet een van jullie meer? ~[edit] Het gaat om een CBF600 SA uit 2005.
 
Laatst bewerkt:
iemand tips? Opbokken van mn motor gaat wel (zal niet zeggen super gemakkelijk maar neem aan dat dat nog wel komt) maar , nu het probleem, ik heb een rangeerhulp en daar krijg ik de motor niet op opgebokt. Wie heeft er een tip. Heb het idee dat ik niet lang genoeg ben/mn arm niet lang genoeg.
bekend probleem bij een een rangeerhulp.Pas op als je hem eenmaal op je rangeerhulp hebt opgebokt dat de motor tijdens het rangeren niet van de rangeerhulp afschuift.dan ben je verder van huis,en dond... je motor ondersteboven.

Zo'n rangeerhulp lijkt vaak handiger dan het echt inde praktijk echt is.

Een echte goede rangeerhulp moet nog uitgevonden worden,is mijn idee,maar ik kan het uiteraard mis hebben.
 
Ik ben een paar dagen geleden namelijk onderuit gegaan. Gebeurde in een tunnel waarin we (ik en een maat van me) een afslag moesten hebben.
Dat was niet het probleem, maar de ongelooflijke hoeveelheid smurrie die in de bocht (afslag) zelf lag. Die maat van me heeft jaren motor gereden voor de Marechaussee en ik zag hem voor mij in die bocht al glibberen en bijna onderuit gaan. Helaas was 1-baans en moest ik op een gegeven moment wel de bocht in anders was ik tegen de zijkant gereden.
Ik kon hem uiteindelijk niet meer houden want mn laars gleed zelfs weg op het wegdek en dus gleed ik helaas wel onderuit.

Dat is exact de reden waarom ik me nu nog steeds de frustraties op de nek hou van het nog steeds niet motorrijden en blijf wachten op schoon geregend asfalt.
-O-

Edit: gelukkig alleen materiële schade.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan