Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar Frank, jij rijd dan toch een dikke duizend/1000?
Daarvan mag je verwachten dat het verbruik iets hoger ligt dan een zuinig zusje/600. Dus wat dat betreft is jouw verbruik ook weer geheel in lijn denk ik zo.
 
Hoi,

Ja ik amuseer mij op een cbf1000f(2011) en zoals ik al eerder schreef 5.5 li/100km is wel zuinig hé!
Met de benzine prijzen van heden is dat mooi mee genomen!!!Trouwens ff vermelden deze machine loopt lekker en is zeker sterk en krachtig genoeg voor de modale motorrijder.Wat heb je meer nodig??
Je kan het op de openbare weg toch niet gebruiken!!Was met hemelvaart in het zwarte woud en heb met volle teugen genoten van deze "alleskunner"!!!
Mvg,
frank.
 
Hoi,
Nog even dit enkele vrienden van mij rijden met echte sportmotoren en ook zei staan verbaasd wat deze motor presteerd.En is ook nog comfortabel ook!!Mijn vorige motor was een vfr1200f en heb deze moeten weg doen door mijn rugklachten (hernia zitten net op de plaats waar ik voorover plooi).Dussss heb een goed alternatief gevonden in deze cbf1000f!!!!
Mvg,
frank.
 
Hallo Cbf makkers,

Wie heeft er ervaring met het permanent laten branden van de beide koplampen en heeft er eventueel voorbeelden of foto`s van hoe dit gedaan is. Ik ben er toch wel heel erg van gecharmeerd als dit mogelijk zou zijn. Tevens inmiddels ook lid van de club dode SPANNINGSREGELAAR. Motor stil, uiteraard in het buitenland, zonder vooraankondiging motor uit iets drinken en niet meer aan de praat te krijgen, meten is weten, spanningsregelaar dood. pfffffff
Desondanks blijf ik zeggen Honda+CBF=kwaliteit
 
Hallo Cbf makkers,

Wie heeft er ervaring met het permanent laten branden van de beide koplampen en heeft er eventueel voorbeelden of foto`s van hoe dit gedaan is. Ik ben er toch wel heel erg van gecharmeerd als dit mogelijk zou zijn.

Hiermee heb ik een goed resultaat bereikt voor beide lampen aan.
http://veiligmotorrijden.pageprocessor.nl/
Staan ook foto's op.

Suc6
 
Hallo Cbf makkers,

Wie heeft er ervaring met het permanent laten branden van de beide koplampen en heeft er eventueel voorbeelden of foto`s van hoe dit gedaan is. Ik ben er toch wel heel erg van gecharmeerd als dit mogelijk zou zijn.

Ik heb een setje gekocht op deze site: SafetyLights
Ook goed resultaat + het voordeel dat je er nog meer mee kan!

Succes.
 
Beste Wijzurij,

Maar dinsdag en woensdag ga ik mezelf maar eens trakteren op een ritje rursee. Dinsdag weg en woensdag weer via de ardennen terug, mits het weer een beetje meewerkt. Zal totaal ongeveer 700 km zijn. Heb het er maar druk mee :+
Volgens mij hebben we nog geen foto's en/of verslag je voorbij zien komen.
Toch?
:)


Vanmorgen rolluik opgetrokken en niet lang getwijfeld...
Ontbijten, tanden poetsen, inpakken en weg :] !
Qua werkgelegenheid / salaris heb je in Zuid Limburg niet veel te makken...

But then again... 10 minuutjes rijden en... pats!

Wijlre10-6-2012.jpg



*D
 
Laatst bewerkt:
Mensen, een vraagje.
Ik zag een leuke MIVV uitlaat staan.
Als ik eerlijk ben zou dat CBFje van mij best iets sportiever mogen klinken.
Maar die uitlaat klinkt enkel sportief zonder de DB-killer.

Er stond bij de beschrijving dat je enkel op het circuit zonder DB-killer mag rijden.
Hoe zit het met deze regel? Kun je gewoon de openbare weg op zonder DB-killer?
Met DB-killer klinkt de uitlaat nagenoeg standaard.
 
Mensen, een vraagje.
Ik zag een leuke MIVV uitlaat staan.
Als ik eerlijk ben zou dat CBFje van mij best iets sportiever mogen klinken.
Maar die uitlaat klinkt enkel sportief zonder de DB-killer.

Er stond bij de beschrijving dat je enkel op het circuit zonder DB-killer mag rijden.
Hoe zit het met deze regel? Kun je gewoon de openbare weg op zonder DB-killer?
Met DB-killer klinkt de uitlaat nagenoeg standaard.

Heel simpel. Als het zonder dB killer legaal was, werden die dingen niet gemaakt.
Dus op straat altijd met dB killer rijden (of een bon riskeren etc.). Op het circuit gelden andere geluids eisen, en mag het wat harder, letterlijk en figuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Beste formshift,

Voor de uitlaatbochten, welke commandant heb je
gebruikt? Wil ze ook graag wat mooier hebben!
Alvast bedankt!
 
Heel simpel. Als het zonder dB killer legaal was, werden die dingen niet gemaakt.
Dus op straat altijd met dB killer rijden (of een bon riskeren etc.). Op het circuit gelden andere geluids eisen, en mag het wat harder, letterlijk en figuurlijk.

Hmm. oke. Welke dempers klinken dan wel sportiever maar met db-killer ?
 
Beste Wijzurij,Volgens mij hebben we nog geen foto's en/of verslag je voorbij zien komen.
Toch?
:)

Het is toch maar bij een dag gebleven maaar zeker voor herhaling vatbaar, en foto's heb ik niet gemaakt ( ga binnenkort weer kijken :9 ) De routes voor de TT maar ik altijd in Tyre, wel geprobeerd hier een plaatje van te posten maar krijg dat niet voor elkaar. Over een paar weken ga ik wel een meerdaagse rit doen, zal ook wel richting Eifel zijn.
De DD staat ondertussen weer op 2 nieuwe rubbertjes, 21000 km met de MPR 2 gedaan. Nu ligt er MPR 3 onder,. Dan voel je het verschil weer tussen versleten en nieuw.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
En plots is het hier heel stil geworden!!!!!!!???????????
Vandaag is het moi weer en voor het weekend (zondag) zou het ook goed worden.Dus maak die route al maar klaar zo weet je waar je zondag naar toe kan.Op voorhand iets plannen is stimulerend om gaan te rijden.Je kan je dan al een beetje inleven als je allemaal die bochtjes ziet op je routekaart!!Allez veel plezier met jullie komende rit!!
Mvg,
frank.
 
Beste Wijzurij,Volgens mij hebben we nog geen foto's en/of verslag je voorbij zien komen.
Toch?
:)


Vanmorgen rolluik opgetrokken en niet lang getwijfeld...
Ontbijten, tanden poetsen, inpakken en weg :] !
Qua werkgelegenheid / salaris heb je in Zuid Limburg niet veel te makken...

But then again... 10 minuutjes rijden en... pats!

[afbeelding]


*D

Dat is toch wel heel erg lekker zeg :]
Heb er ook wel over nadenken zitten denken, maar het werkgebied waar ik in zit lijkt vooral in de Randstad te zitten en dan met name Amsterdam

Hmm. oke. Welke dempers klinken dan wel sportiever maar met db-killer?

Ik heb een Laser DuoTech demper.

Daar zitten twee db-killers bij:

- E-keur: Goedgekeurd voor op de openbare weg. Erg stil, hoort qua dB gelijk te zijn aan de standaard demper.
Mijn vorige motor met standaard demper hoorde ik ten minste nog omdat die gemiddeld tussen 7000 / 9000 toeren draait.

- Sport killer: sportiever geluid, niet goedgekeurd voor op de openbare weg. Volgens fabrieksopgaaf 2 dB harder dan origineel.

- Zonder killer: behoeft geen uitleg lijkt me ;)
 
Laatst bewerkt:
Halleejkes!

Weet iemand uit zijn blote hoofd wat voor accu er in een ZZ van 2007 (laatste model met carbs) zit? Ben namelijk op zoek naar een nieuwe.

Grtz,
Robert
 
Hallo allen,

voorlopig worden er door mij geen kilometers meer gemaakt......
Afgelopen dinsdag ochtend onderuit gegaan! Reed bij R'dam Crooswijk de A20 op en middenin de bocht lag een hele streep zand/grond/modder waarover ik onderuit gegaan ben.
Ben er goed vanaf gekomen met slechts een duim uit de kom (2 weken gips om het geheel te laten herstellen).

Motor is ander verhaal. Vanochtend bij de dealer geweest.... Veel schade (heeft aan beide kanten asfalt gezien en front is in puin). Zoals het er nu naar uit ziet wordt het gewoon total-loss....
mag dus op zoek naar een andere motor. Wordt bijna 100% zeker weer een ZZ. Lekker zuinig, goedkoop en snel woon-werk verkeer!

Hou jullie op de hoogte,

groeten Gerwin

PS Heb in de tuin nog een licht beschadigde (TCP) onderkuip liggen in de kleur PB341. (Zat niet op de motor tijdens ongeval). Heb alleen de steunen niet meer (zijn na te bestellen). Zitten wat krassen op en een klein scheurtje bij de ophanging. Iemand interesse?
 
Hallo allen,

voorlopig worden er door mij geen kilometers meer gemaakt......
Afgelopen dinsdag ochtend onderuit gegaan! Reed bij R'dam Crooswijk de A20 op en middenin de bocht lag een hele streep zand/grond/modder waarover ik onderuit gegaan ben.
Ben er goed vanaf gekomen met slechts een duim uit de kom (2 weken gips om het geheel te laten herstellen).

Motor is ander verhaal. Vanochtend bij de dealer geweest.... Veel schade (heeft aan beide kanten asfalt gezien en front is in puin). Zoals het er nu naar uit ziet wordt het gewoon total-loss....
mag dus op zoek naar een andere motor. Wordt bijna 100% zeker weer een ZZ. Lekker zuinig, goedkoop en snel woon-werk verkeer!

Hou jullie op de hoogte,

groeten Gerwin

PS Heb in de tuin nog een licht beschadigde (TCP) onderkuip liggen in de kleur PB341. (Zat niet op de motor tijdens ongeval). Heb alleen de steunen niet meer (zijn na te bestellen). Zitten wat krassen op en een klein scheurtje bij de ophanging. Iemand interesse?
-O- -O-
Je hebt dan nog geluk gehad dat de lichamelijke schade meevalt! Nu nog snel die deuk in je ego herstellen en je kan weer de baan op...
Grtz
Tom
 
Hallo allen,

voorlopig worden er door mij geen kilometers meer gemaakt......
Afgelopen dinsdag ochtend onderuit gegaan! Reed bij R'dam Crooswijk de A20 op en middenin de bocht lag een hele streep zand/grond/modder waarover ik onderuit gegaan ben.
Ben er goed vanaf gekomen met slechts een duim uit de kom (2 weken gips om het geheel te laten herstellen).

Motor is ander verhaal. Vanochtend bij de dealer geweest.... Veel schade (heeft aan beide kanten asfalt gezien en front is in puin). Zoals het er nu naar uit ziet wordt het gewoon total-loss....
mag dus op zoek naar een andere motor. Wordt bijna 100% zeker weer een ZZ. Lekker zuinig, goedkoop en snel woon-werk verkeer!

Hou jullie op de hoogte,

groeten Gerwin

Vervelend voorval, gelukkig ben je er nog genadig vanaf gekomen.
Vorige maand onderuit gegaan, beide handen en een onderarm gebroken. Zit nu nog met een arm in het gips, nog een goede week, daarna mag de fysiotherapeut zijn kunnen bewijzen. Maar we gaan vooruit!
Volgende week verwacht ik de vervanger, een zwarte ZZ in de garage te verwelkomen. Kan ik elke dag proberen of ik de koppeling al weer in kan trekken. Dan zal de eerste rit snel gemaakt
worden.

Voor nu beterschap en succes met de zoektocht naar de nieuwe ZZ.
 
~
mag dus op zoek naar een andere motor. Wordt bijna 100% zeker weer een ZZ. Lekker zuinig, goedkoop en snel woon-werk verkeer!
quote]

Ik weet niet wat je precies zoekt en je budget, maar hier http://www.motorcentrumemmeloord.nl/motoren/gebruikte-motoren staat nog een mooie. Zeer betrouwbare dealer, heb al mijn motoren bij hem gekocht. Ook mijn vervanger daar blind gekocht, ik kon immers niet proefrijden.
Het is niet bij je in de buurt, maar toch het overwegen waard.
 
|(

Hallo allen,
voorlopig worden er door mij geen kilometers meer gemaakt......
Afgelopen dinsdag ochtend onderuit gegaan! Reed bij R'dam Crooswijk de A20 op en middenin de bocht lag een hele streep zand/grond/modder waarover ik onderuit gegaan ben. Ben er goed vanaf gekomen met slechts een duim uit de kom (2 weken gips om het geheel te laten herstellen).


Beterschap gewenst, Gerwin!!

Ik neem aan dat die laatste scene nu al tientallen keren door je hoofd is herhaald...
Kun je nu, achteraf gezien, zeggen dat je daar iets uit kunt leren?
Dus zoiets als; probeer zoveel mogelijk in de karresporen te rijden op de snelweg o.i.d.
 
@All: thanks for the support!
@Jenkins:
Was gebeurd in een flits! Voor ik het wist stond ik tegen de ballustrade aan. Rij deze bocht elke dag en het is niet de meest overzichtelijke bocht.
Gebruik normaal gesproken de hele rijbaan en zeker in bochten gebruik ik merendeel van de baan. Vanaf nu toch maar voorzichtiger bij bochten die je niet helemaal door kunt kijken. (En na slecht weer vooral). Was dikke vette pech dit keer! (En gelukkig goed afgelopen).

Greetz Gerwin
 
@All: thanks for the support!
@Jenkins:
Was gebeurd in een flits! Voor ik het wist stond ik tegen de ballustrade aan. Rij deze bocht elke dag en het is niet de meest overzichtelijke bocht.
Gebruik normaal gesproken de hele rijbaan en zeker in bochten gebruik ik merendeel van de baan. Vanaf nu toch maar voorzichtiger bij bochten die je niet helemaal door kunt kijken. (En na slecht weer vooral). Was dikke vette pech dit keer! (En gelukkig goed afgelopen).

Greetz Gerwin

Dat is balen Gerwin! Vooral omdat jou val en pech veroorzaakt is door andermans afgevallen lading?
Hopelijk zit je snel weer op een andere motor.

Ik denk dat de kleur die je noemt dezelfde is als de mijne, ik ga dit nakijken. Dan heb ik wellicht interesse. Wat wil je voor de kuip hebben?

Grtz,
Robert
 
Laatst bewerkt:
Gerwin, dat is echt klote wat ik las. Mooi dat het met jou redelijk afgelopen is, maar ook gewoon erg jammer van je motor.

Hoop dat je duim goed geneest. Kan je snel weer koekblikkers eruit rijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan