Honda CBF deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het verhaal met de versnellingen heb ik ook, zelden weliswaar maar toch.
Komt enkel voor als je inderdaad van 5/6 naar 1 of 2 gaat. Zo'n stuk lager in de versnelling doe ik dus zelden, en heb er dan ook geen last van.
Als het voorkomt altijd even vreemd want je verwacht koppel als je de hendel omhoog laat komen.
 
MichelS schreef op 12 november 2009 @ 20:41:
Vraag:

Sinds twee dagen heb ik lichtproblemen, eerst doofde het koplampje maar na beeindigen van een rit en opnieuw starten was er ineens weer licht.

Nu, vanochtend, natuurlijk regen en donker, brandde de koplamp niet meer. Best een spannende rit, al bumperklevend om niet over het hoofd gezien te worden door afslaande tegenliggers.

Voor de hand liggend is natuurlijk een kapot peertje ( is het nu een H4 of een H7 voor een ZZ uit 2005? ) Maar het vreemde is als volgt:

Licht brand niet, maar ook met de schakelaar op de linkerstuurhelft naar grootlicht geeft geen licht uit de rechterkoplamp. Kortstondig seinen met de andere schakelaar met de linkerwijsvinger doet het weer wel (rechterkoplamp)

Vraag is dus: geeft de linkerkoplamp allleen dimlicht?
Hoort door schakelen naar grootlicht de rechter te gaan branden?

Zo ja, dan heb ik een ander probleem, wellicht ergens in het contactslot.

Iemand enig idee?

Bij voorbaat dank,

Met groet,
Michel

-----

Hallo iedereen,
Ik ben sinds daarnet lid van dit forum en wou graag aan Michel S de vraag stellen hoe hij bovenstaand probleem heeft kunnen oplossen.
Ik zit namelijk sinds mijn reis naar Portugal met exact hetzelfde probleem. Na 6 dagen zoeken in de garage heb ik nog steeds niets kunnen vinden: de lamp is het niet, de zekeringen zijn intact en ook de relais zijn in orde.

Kan iemand mij in de goede richting sturen? Mijn laatste mogelijkheid is naar een dealer gaan en het laten oplossen maar vrees voor redelijk grote kosten wegens de werkuren.

Alvast bedankt op voorhand!!
 
Mocht iemand zich wel eens afvragen waarom ik,
als ik 'n dag ga touren,
bijna altijd rond de Rursee in de Eifel te vinden ben...

wel... Toevallig O-) vond ik een 30 minuten durende tour-film die heel goed
veel van de weggetjes laat zien die ik graag een of meerdere keren die dag afstruin.


:]
 
Laatst bewerkt:
MichelS schreef op 12 november 2009 @ 20:41:
Vraag:

Sinds twee dagen heb ik lichtproblemen, eerst doofde het koplampje maar na beeindigen van een rit en opnieuw starten was er ineens weer licht.


-----

Hallo iedereen,
Ik ben sinds daarnet lid van dit forum en wou graag aan Michel S de vraag stellen hoe hij bovenstaand probleem heeft kunnen oplossen.
Ik zit namelijk sinds mijn reis naar Portugal met exact hetzelfde probleem. Na 6 dagen zoeken in de garage heb ik nog steeds niets kunnen vinden: de lamp is het niet, de zekeringen zijn intact en ook de relais zijn in orde.

Kan iemand mij in de goede richting sturen? Mijn laatste mogelijkheid is naar een dealer gaan en het laten oplossen maar vrees voor redelijk grote kosten wegens de werkuren.

Alvast bedankt op voorhand!!

Hoi dentoerder,

Na erg lang zoeken en het schema van de electronica erbij gehaald te hebben vond ik de oorzaak van het probleem (bij mij dan).

Wanneer je de starttoets indrukt maakt een kleine schakelaar in het rechter handvat een contact om het startrelais in te schakelen. De starttoets heeft echter tegelijkertijd een onderbrekerschakelaar die tijdens het starten de verlichting uitschakelt. Deze gecombineerde schakelaar onderin het rechter handvat zat enigszins "los" in de ruimte onder het handvat. Hierdoor was de draad van de verlichting losgegaan en maakte slecht contact. resultaat: na de ene keer starten brandde de lampen wel, na de volgende keer op de startknop drukken niet. De draad heb ik opnieuw gesoldeerd en de loze ruimte waardoor de beweging mogelijk was heb ik met een stukje kunstof opgevuld zodat de schakelaar klem zat en niet meer kon bewegen als de starttoets ingedrukt werd.

Sindsdien geen probleem meer.

Succes!

Met groet,
Michel
 
Laatst bewerkt:
Lief dagboek. :+

Vanmiddag zou mijn ZZ voor een grote beurt gaan. Maar echter liep dit totaal anders. Ik was al helemaal klaar voor vertrek. Draai de sleutel op ON. Lampjes gaan aan zoals altijd. Druk op de start knop en alles ging uit. Deed helemaal niks meer.

Het lijkt wel of mijn ZZ oortjes heeft precies op de dag van de grote beurt (24dkm) stopt ze ermee. Nooit geen problemen gehad in die drie jaar dat ik haar nu heb. (Of ze heeft gehoord dat ik haar misschien wel ga inruilen voor de grote nieuwe broer de cbf1000f en dat dit gewoon mijn straf is) :+
Ik heb zelf vrijwel geen technische kennis van een motor. Ik weet hoe ik ermee moet rijden en dan heb je het ook wel gehad.

Maar het vreemde is als de motor nog op ON staat en je geeft gas en drukt tegelijkertijd je start knop in dan begint de verlichting van je teller dimlicht even op te lichten. Ik denk zelf dat de accu naar de filistijnen is krijgt geen of te weinig stroom. Maar hoe kan een accu zo snel ontladen terwijl ik afgelopen weekend nog 500+km mee gereden heb? Accu is wel origineel van 2007 heeft dus wel zijn beste tijd gehad. Maar ook met over starten gebeurt er helemaal niks. Maar ik vermoed toch wat anders heeft ook nog twee uur aan de lader gestaan om toch nog te proberen. Maar zonder resultaat. Dealer opgebeld en dacht het zelfde lege accu. Maar als je de sleutel omdraait hoor je meestal nog zo'n opstart geluidje. ieeeeeeewwwwp (weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel) Maar dat deed ze ook niet.

Morgen word ze opgehaald om 09:00u. Ga er verder ook niet meer aanzitten met mijn linker motor handen.

Dit alles heeft toch wel een kleine deuk opgelopen in het vertrouwen van mijn CBF. Ik was nu nog thuis maar je zal maar net 200km van huis zijn. Dan sta je mooi. -O-


Wordt vervolgd -O-
 
Dat opstart geluidje is je brandstofpomp, ik denk dat je met een nieuwe accu al een heel eind geholpen bent. Pas nog veel gereden dus zou er voldoende stroom moeten zijn mits de spanningsregelaar en/of de dynamo niet naar de kl##te zijn.
suc6, hou ons op de hoogte
 
Lief dagboek. :+

- hier stond een '( verhaal -

Maar als je de sleutel omdraait hoor je meestal nog zo'n opstart geluidje. ieeeeeeewwwwp (weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel) Maar dat deed ze ook niet.

Wordt vervolgd -O-

Had precies hetzelfde, maar dit zelfs TIJDENS een tourtocht, 2 weken geleden!
Mijn fout, want ik had groot licht én de extra 2x 35W mistlampen aan.
En tijdens heuvel-af rollen trok ik vaak de koppeling in.
Bespaart brandstof, maar...
en dat is de crux;
de dynamo kan de accu niet meer bijladen.
Daarvoor moet de motor 3.500 rp/m. draaien!

Mijn :$ , niet die van m'n Seebeeëfje.
Dankzij de ANWB en ADAC was ik binnen het uur weer aan het rijden.
Met de lampjes uit en de toertjes voldoende hoog.
Thuis aangesloten aan de lader.
Die gaf meteen 75% aan en de ochtend daarna weer 100%.

Ik hoop dat het je accu is, Timmm.
Als het inderdaad een 2007 exemplaar is zou je er zelfs niet boos om mogen worden.

We horen graag de uitkomst.

:)
 
Laatst bewerkt:
Hoi dentoerder,

Na erg lang zoeken en het schema van de electronica erbij gehaald te hebben vond ik de oorzaak van het probleem (bij mij dan).

Wanneer je de starttoets indrukt maakt een kleine schakelaar in het rechter handvat een contact om het startrelais in te schakelen. De starttoets heeft echter tegelijkertijd een onderbrekerschakelaar die tijdens het starten de verlichting uitschakelt. Deze gecombineerde schakelaar onderin het rechter handvat zat enigszins "los" in de ruimte onder het handvat. Hierdoor was de draad van de verlichting losgegaan en maakte slecht contact. resultaat: na de ene keer starten brandde de lampen wel, na de volgende keer op de startknop drukken niet. De draad heb ik opnieuw gesoldeerd en de loze ruimte waardoor de beweging mogelijk was heb ik met een stukje kunstof opgevuld zodat de schakelaar klem zat en niet meer kon bewegen als de starttoets ingedrukt werd.

Sindsdien geen probleem meer.

Succes!

Met groet,
Michel


Hartelijk bedankt voor je antwoord!
Ik duik deze middag nog eens een laatste keer in de garage om eens te testen want ik word er een beetje moedeloos van. Ik doe alles graag aan de motor behalve elektrische storingen zoeken :-)
En anders doe ik hem binnen bij een honda-dealer in de buurt.
Hartelijk dank in alle geval en ik laat weten wat het resultaat is geweest!

Groetjes
 
Yeah!
Gelukkig opgelost.

Jaren geleden met een Bol d'Or maanden bezig geweest om een probleem op te lossen. Ook meerdere professionals -betaald- laten zoeken... Moedeloos werd ik ervan.

Totdat ik het gevonden had, wat rijd je dan weer gelukkig!

Veel plezier,
Met groet,

Michel
 
Heb ik weer, vandaag op de A67 net voor Eindhoven gaat het tempratuurlampje branden :(
Dus maar op de vluchtstrook gestopt en motor af gezet, en contact aan. De koelvin bleef draaien en koelvloeistof was op peil dus dat was goed, maar toch te warm. Even gewacht en de koelvin stopte, dus die deed gewoon wat hij moest doen. Nog even gewacht en het lampje was ondertussen ook uitgegaan, dus ik denk; probeer het nog even. Na een stuk gereden te hebben weer het zelfde, weer maar ff aflaten koelen. Ondertussen was ik in de buurt van Best en daar bij het tankstation aan de A58 maar een veilige parkeerplaats opgezocht zodat ik in alle rust eens kon kijken. Tot mijn grote verbazing hangt de waterpomp naast het motorblok, zat nog vast aan de slangen en het aandrijfasje stak nog een stukje in het motorblok. :o De twee bouten waar de pomp mee op het motorblok bevestigd is waren weg, dus daar sta je dan. Al jaren ben ik lid van ANWB maar dit was dus de eerste dat ik ze nodig had, gebeld en na goed half uurtje was de beste man er. Die had boutjes bij en heeft het weer in elkaar gezet, en ik kon verder. B|
Sinds het vervangen van ketting en tandwielen had ik eigenlijk niet meer gereden tot vandaag. Bij het demonteren van het voortandwiel zit de waterpomp een beetje in de weg dus die zullen ze wel even los hebben gehad en vergeten zijn vast te zetten. Maar daar ga je niet voor naar een merkdealer lijkt me. Morgen maar eens contact op gaan nemen denk.
Hoop alleen dat er geen verdere schade is. :/
 
plaatje
full
 
Als je het over merk dealers hebt he. Die van mij kan er ook wat van. Mijn ZZ zou vorige week donderdagmiddag een grote beurt krijgen. Maar net voor vertrek had ik geen stroom meer. Gebeld met de dealer en dat was geen probleem ze zouden morgen de motor komen ophalen. (dus vrijdag). En dat hebben ze ook netjes gedaan. Mooi op tijd om 8:45 stond de bus er al. Niks op aan te merken. :)

De hele vrijdag niks meer van weer gehoord. Zaterdag aan het eind van de middag nog maar een keer achteraan gebeld. Kreeg ik te horen we hebben er nog geen tijd voor gehad. :?
Vandaag ook nog niks gehoord. Zal er morgen nog maar een keer contacten. Valt mij wel een beetje tegen moet ik zeggen dat ben ik niet van ze gewend.

Zal natuurlijk wel druk zijn met het mooie weer. Maar dan moeten ze toch een keer zeggen van die CBF staat hier al sinds vrijdag die gaat nu even voor. En er was al een afspraak voor donderdag. Ik heb de motor niet dagelijks nodig puur hobby dus dat scheelt alweer.
 
Laatst bewerkt:
Pfff..... je mag blij wezen dat de waterpomp er niet vanaf gestuiterd is met alle gevolgen van dien! Echt een blunder van de buiten categorie!

Merkdealer of niet, er werken monteurs die niet altijd de meest handige zijn.... Je verwacht dat alles goed gaat, maar je hoort te vaak dat het niet goed gaat. Beetje balen!
Blij dat ik handig genoeg ben dat ik mijn onderhoud zelf doe (en als het te moeilijk wordt kijkt/helpt er een oude rot in het vak mee!)..... Absoluut geen garantie dat er geen blunders gemaakt worden hoor ;-)

Groeten Gerwin
 
Tja... ook monteurs zijn net mensen;
ook wel eens een off-day en in staat fouten te maken.

De merkdeaklermonteur van de auto van m'n broer was vergeten de carterplug aan te draaien.
Gelukkig rolde er die pas thuis voor de deur eruit.
4 Liter olie door de straat en een deukje in het vertrouwen...
 
Zijn er meer mensen bij wie de voorvork een beetje lijkt te tikken / klikken tijdens ritjes over hobbels ? Ik heb vorig jaar een nieuw balhoofdlager geplaatst, en de veren zijn vervangen, maar toch voel ik af en toe een klikje. Het voelt een beetje hetzelfde als bij een versleten balhoofdlager, maar die is goed en vertoont ook geen speling...?!
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag mijn CBF,je weer opgehaald bij de dealer van de grote 24dkm beurt. Stroom probleem was inderdaad de nog originele onderhouds vrije gel accu uit 2007 dus daar kan je helemaal niks van zeggen. Nieuw voor bandje erop. Michelin pilot road 3 Helemaal schoongemaakt. En voor €635,- mocht mijn ZZ weer met zijn baasje mee. Was wel even wennen die nieuwe voorband het lijkt wel of ik een andere motor heb. Vergeleken met de vorige (vierkante band).
 
Damn...

€ 635,- voor de grote beurt... -O-

Maarja... inclusief nieuwe dure voorband, accu en poetsbeurt...

Naja... nu kun je weer :] !

Ik moet ook een nieuwe voorband, maar hou het weer op de Pilot Road 2,
want die bevalt me uitstekend.

:)
 
Beste allemaal,

Na heeeeeeel lang te zijn weg geweest meld ik mij maar weer eens..... Geen idee wanneer mij laatste post was maar wat geeft het.

De ZZ is inmiddels verhuisd (al weer een jaar geleden ruim) en ik heb dus geen motor meer....Dat deed pijn maar het kon vorig jaar niet anders.

Nu denk er toch ernstig over na weer een CBF of een Fazer aan te schaffen nu het weer kan. En zit ik gelijk in tweestrijd. Een DD of een ZZ.....een mens kan maar problemen hebben he. De ZZ voldeed natuurlijk prima. De Fazer stuurt net effe een tik fijner en een DD vind ik gewoon de mooiste......in rood natuurlijk he Rockerman.....

Jullie horen weer van mij.

grtjes
 
Welkom terug, Aviator!

Mag ik als eerste mijn mening geven?
Je kunt de ZZ net zo fijn (fijner?) laten sturen door de standaard vering te vervangen door progressieve veren van Hyperpro en daarbij de voorvork iets door de kroonplaat te laten zakken.

De zuinigheid van de ZZ wordt afgetroefd door het koppel en pk's van de DD.
Dus als je vaak met passagier rijdt spreekt dat zeer voor de DD.
Als solist lijkt mij de ZZ over voldoende spierkracht te beschikken.

Variabele kosten; banden, ketting, benzine van de ZZ zijn lager.
Slechts een proefrit op de DD kan duidelijk maken of het extra vermogen jou over de streep kan trekken.
:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de actieradius van ZZ heel erg prettig, 400 km op één tank Ik kan geen andere motor opnoemen in het zelfde segment die dat ook kan. Persoonlijk vind ik dat ik vermogen genoeg heb. Dus voor een DD hoef ik het eigenlijk niet te doen. Maar het uiterlijk van een cbf1000f is wel heel erg mooi. Maar in motor testen lees je wel dat het verbruik wel wat aan de hoge kant is. Dus ik blijf mooi rijden op mijn ZZ.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan