fleng
Die hard MF'er
- 28 dec 2008
- 632
- 54
Vrienden, ik ga weer toegetreden tot de CBF club!
Na 8 jaar CBF in alle soorten en maten gereden te hebben wilde ik wel eens wat anders. Allroad was het advies van velen, de duitsers laat ik rechts liggen en Honda heeft een mooie VFR1200X V4 CrossTourer. Daar 2 jaar op gestuurt, maar we werden geen vrienden. Uiteindelijk wat te hoog en zwaar, en de spaakwielen gaven mij ook problemen. De cardan is dan weer wel lekker, daar wordt je verwend van.
Gelukkig kwam Honda eind 2014 met de VFR800X CrossRunner die mijn bezwaren van de grote 1200 zou verhelpen. Een schitterend model, mooi uitgevoerd met full LED (is echt een grote vooruitgang) en gewoon 17 inch straatbanden. Maar de 800 is wel een V4 VTEC motor. Een soort Dr. Jeckel and Mr. Hide motor. Tot 6500 tpm doen 8 kleppen mee, daarboven begint de motor goed met 16 kleppen. Alleen rijdt ik voor 99% in de Dr. Jeckel modus, en die werkt niet echt voor mij. Daar is hij nogal braaf, voor inhalen altijd 1 of 2 stapjes terugschakelen om goed vooruit te komen. Wel een zeer aantrekkelijk geluid!
Ik dacht weer aan de goede CBF terug. Nieuw niet meer te koop want voldoet niet aan de Euro4 norm. Wat Honda nog heeft staan mag verkocht worden, maar er staat niets meer.
Was toevallig afgelopen zaterdag bij de dealer en vertelde dit zo. En dan blijkt er op de vrijdag iemand zijn CBF1000F in de winterstalling te hebben gezet met de twijfel of hij nog wel door zou rijden.
Daar kon ik wel een proefrit op maken. Mannen (en vrouwen ), dat was weer als van ouds thuiskomen De beslissing was gauw gemaakt, en de man overtuigd dat hij hem moest verkopen .
De VFR800X is een prachtige motor om naar te kijken, maar daar heb je weinig aan als hij niet lekker rijdt (voor mij dan).
Dan maar de gewone CBF die geen koppendraaier is, maar wel de fijnste motor voor mij is.
Volgende week vrijdag ga ik hem halen. Strikje erom en hij kan zo onder de boom.
Na 8 jaar CBF in alle soorten en maten gereden te hebben wilde ik wel eens wat anders. Allroad was het advies van velen, de duitsers laat ik rechts liggen en Honda heeft een mooie VFR1200X V4 CrossTourer. Daar 2 jaar op gestuurt, maar we werden geen vrienden. Uiteindelijk wat te hoog en zwaar, en de spaakwielen gaven mij ook problemen. De cardan is dan weer wel lekker, daar wordt je verwend van.
Gelukkig kwam Honda eind 2014 met de VFR800X CrossRunner die mijn bezwaren van de grote 1200 zou verhelpen. Een schitterend model, mooi uitgevoerd met full LED (is echt een grote vooruitgang) en gewoon 17 inch straatbanden. Maar de 800 is wel een V4 VTEC motor. Een soort Dr. Jeckel and Mr. Hide motor. Tot 6500 tpm doen 8 kleppen mee, daarboven begint de motor goed met 16 kleppen. Alleen rijdt ik voor 99% in de Dr. Jeckel modus, en die werkt niet echt voor mij. Daar is hij nogal braaf, voor inhalen altijd 1 of 2 stapjes terugschakelen om goed vooruit te komen. Wel een zeer aantrekkelijk geluid!
Ik dacht weer aan de goede CBF terug. Nieuw niet meer te koop want voldoet niet aan de Euro4 norm. Wat Honda nog heeft staan mag verkocht worden, maar er staat niets meer.
Was toevallig afgelopen zaterdag bij de dealer en vertelde dit zo. En dan blijkt er op de vrijdag iemand zijn CBF1000F in de winterstalling te hebben gezet met de twijfel of hij nog wel door zou rijden.
Daar kon ik wel een proefrit op maken. Mannen (en vrouwen ), dat was weer als van ouds thuiskomen De beslissing was gauw gemaakt, en de man overtuigd dat hij hem moest verkopen .
De VFR800X is een prachtige motor om naar te kijken, maar daar heb je weinig aan als hij niet lekker rijdt (voor mij dan).
Dan maar de gewone CBF die geen koppendraaier is, maar wel de fijnste motor voor mij is.
Volgende week vrijdag ga ik hem halen. Strikje erom en hij kan zo onder de boom.