Honda CBF deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Dirk, wat leuk!

De CBF, of Grey zoals ik hem/haar noem, daar rij ik nog steeds met veel plezier op rond hoor.

Zij doet haar werk nog steeds onverminderd perfect, heb lang woon-werk gereden en ben altijd zuinig op haar geweest. Nu vanwege filedruk en onmogelijk bestemmingsstadsverkeer blijkt dat (E-)fietsen net zolang duurt (3/4 uur) en iets gezonder is. Scheelt ook omkleedtijd.

Qua kilometers valt het nog mee, heb vanwege omstandigheden een tijdje niet veel kunnen rijden. Stand is ca 56.000 km's

Onlangs was Grey voor een beurt bij een lokale (bekende) motorhersteller en zowel de monteur als de eigenaar/verkoper begonnen los van elkaar naderhand over de goede staat van het machientje. Gewoon een hele fijne, praktische en complete machine die nog jaren vooruit kan. Geen mankementen of roest.

Wil ik haar kwijt? Nee eigenlijk niet, zoals je hierboven kunt lezen kriebelt het af en toe om een meer "karakter-fiets" aan te schaffen. Voornamelijk omdat Grey zo makkelijk en perfect is en voor de meer plezierritjes mag het misschien wat "stoerder".

Tuurlijk gaan we volgende maand naar de beurs, niet met de bedoeling een nieuwe fiets uit te zoeken maar je weet het nooit. Mocht ik haar kwijt willen dan laat ik je het als eerste weten.

Met groet,
Michel

Gaaf Michel!! Ik hoor het graag!

Via de link in mijn profiel kan je me zeer snel bereiken ;)
 
Laatst bewerkt:
Voor de CBF heb ik ook nog een setje hendels in de aanbieding.

Rem en koppelingshendel van het merk V-trec (Dus geen chinese namaak)
In 5 standen verstelbaar, en opklapbaar.

Stuur even een DM als je interesse hebt. Hierna heb ik alle onderdelen van de CBF verkocht

9fbb18e463703635179cfa306eefdee0.jpg


1669a7068e82f1f97f3ca56b59e28342.jpg
 
Voor de CBF heb ik ook nog een setje hendels in de aanbieding.

Rem en koppelingshendel van het merk V-trec (Dus geen chinese namaak)
In 5 standen verstelbaar, en opklapbaar.

Stuur even een DM als je interesse hebt. Hierna heb ik alle onderdelen van de CBF verkocht

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoi, ik heb wel interesse. Zelfs al is koppeling vrij licht heb ik alsnog wel eens last van vingers. Dus optimale afstelling zou wel eens nuttig kunnen zijn voor mijn brakke handjes. ;)

Ik zal wel mailtje achteraan sturen, als ik straks thuis ben.
 
Hoi, ik heb wel interesse. Zelfs al is koppeling vrij licht heb ik alsnog wel eens last van vingers. Dus optimale afstelling zou wel eens nuttig kunnen zijn voor mijn brakke handjes. ;)

Ik zal wel mailtje achteraan sturen, als ik straks thuis ben.

Prima, ik wacht af :)
 
Ik heb een vraagje voor de cbf1000 rijders. Ik rij nu een jaar tot volle tevredenheid op mijn cbf1000 uit 2006. Heerlijke motor, doet alles wat ik van een motor verwacht. Echter is er 1 puntje wat mijn blijft irriteren. Mijn stuur lijkt scheef te staan. Eerst dacht ik dat de kroonplaten misschien niet goed gemonteerd waren. Dus ik heb de hele voorvork en voorwiel los gehad om ze zonder spanning weer te monteren. Dat hielp niks. Ook heb ik de topkuip gecontroleerd of die scheef stond. Ook dat was niet het geval. De motor zelf rijdt perfect rechtdoor. Ook zonder handen aan het stuur. Dus dan lijkt het me puur het stuur wat niet goed zou staan. Vervolgens kwam ik met de gedachte dat het stuur zelf wel eens krom kon zijn. Dus ik heb er een lat langs heen gelegd en toen zag ik dat mijn rechterstuureinde ruim 1 cm verder naar achteren staat dan de linker kant. Het stomme is dat ik geen idee had hoe dat zou kunnen komen. In eerste instantie zou je denken dat de motor ooit eens omgevallen is. Maar dan zou je toch ergens schade moeten kunnen zien. En dat kan ik nergens vinden, niet op de uitlaat, niet op de stuureinden, niet op het blok , nergens.
Tot ik vanochtend via een oud topic op dit forum ineens iets las over problemen met het stuur van de eerste bouwjaren. Er werd in dat topic doorgelinkt naar een engelstalig forum. en daar waren diverse mensen met een scheef stuur. Bij enkelen van hen heeft de dealer , net zoals ik zelf al heb gedaan, de kroonplaten los gehad en weer vast gezet. Soms is zelfs de bovenste kroonplaat vervangen. Maar het lijkt er op dat geen van die acties het echt heeft opgelost. Dat zou bij mij ook niks helpen als het stuur krom zou zijn. Dat ga ik zodra het warmer is nog eens goed controleren door het stuur er af te halen en op een vlakke plaat te leggen. Maar voorals nog ga ik er van uit dat het stuur krom is. Dan heb ik volgens mij twee mogelijkheden. proberen terug te buigen of een nieuw stuur. Maar dan moet dat nieuwe stuur natuurlijk wel recht zijn.
Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand ook last van een scheef stuur en zo ja, van welk bouwjaar is uw motor?
 
Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand ook last van een scheef stuur en zo ja, van welk bouwjaar is uw motor?

Ik heb een MK2 uit 2010. Daar zie ik niets scheefs aan het stuur. Kan me wel voorstellen dat het je irriteert als je er de hele tijd op zit te kijken en niet weet hoe het nu echt zit.
Terugbuigen lijkt me geen goed idee, er komt een gedachte aan haarscheurtjes en dergelijke in me op.
 
Ik heb zelf het vermoeden, nu ik alle verhalen op dat engelse forum lees, dat honda domweg een verkeerde batch sturen heeft gehad van een toeleverancier.
Wat betreft het terug buigen. Ik denk niet dat er haarscheurtjes door ontstaan. het is tenslotte een stalen stuur en geen aluminium. Toen het stuur in de fabriek gebogen werd zijn er ook geen haarscheurtjes ontstaan lijkt me.
Ik ga nog even uitzoeken wat een nieuw stuur kost en of een stuur van een MK II er ook op past. Want die zijn zwart volgens mij. Vind ik iets mooier staan dan een vercrhoomd exemplaar.

Edit: de MKII heeft ook een verchroomd stuur en tevens het zelfde bestel nummer daarvoor als de MKI.
 
Laatst bewerkt:
Herkenbaar ! Ik heb een SC58 van 2006. Eerste stuur was een Rithal, ( ik heb de fiets 2e hands gekocht bij een uitstekende motorzaak ) , daarna door een schuivertje een 2e gemonteerd, door de motorzaak. Indruk is inderdaad dat het stuur wat scheef staat, maar qua rijden geen enkel probleem. Is , zo denk ik nu, een gevoel, of misschien wel gezichtsbedrog.



Ik heb een vraagje voor de cbf1000 rijders. Ik rij nu een jaar tot volle tevredenheid op mijn cbf1000 uit 2006. Heerlijke motor, doet alles wat ik van een motor verwacht. Echter is er 1 puntje wat mijn blijft irriteren. Mijn stuur lijkt scheef te staan. Eerst dacht ik dat de kroonplaten misschien niet goed gemonteerd waren. Dus ik heb de hele voorvork en voorwiel los gehad om ze zonder spanning weer te monteren. Dat hielp niks. Ook heb ik de topkuip gecontroleerd of die scheef stond. Ook dat was niet het geval. De motor zelf rijdt perfect rechtdoor. Ook zonder handen aan het stuur. Dus dan lijkt het me puur het stuur wat niet goed zou staan. Vervolgens kwam ik met de gedachte dat het stuur zelf wel eens krom kon zijn. Dus ik heb er een lat langs heen gelegd en toen zag ik dat mijn rechterstuureinde ruim 1 cm verder naar achteren staat dan de linker kant. Het stomme is dat ik geen idee had hoe dat zou kunnen komen. In eerste instantie zou je denken dat de motor ooit eens omgevallen is. Maar dan zou je toch ergens schade moeten kunnen zien. En dat kan ik nergens vinden, niet op de uitlaat, niet op de stuureinden, niet op het blok , nergens.
Tot ik vanochtend via een oud topic op dit forum ineens iets las over problemen met het stuur van de eerste bouwjaren. Er werd in dat topic doorgelinkt naar een engelstalig forum. en daar waren diverse mensen met een scheef stuur. Bij enkelen van hen heeft de dealer , net zoals ik zelf al heb gedaan, de kroonplaten los gehad en weer vast gezet. Soms is zelfs de bovenste kroonplaat vervangen. Maar het lijkt er op dat geen van die acties het echt heeft opgelost. Dat zou bij mij ook niks helpen als het stuur krom zou zijn. Dat ga ik zodra het warmer is nog eens goed controleren door het stuur er af te halen en op een vlakke plaat te leggen. Maar voorals nog ga ik er van uit dat het stuur krom is. Dan heb ik volgens mij twee mogelijkheden. proberen terug te buigen of een nieuw stuur. Maar dan moet dat nieuwe stuur natuurlijk wel recht zijn.
Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand ook last van een scheef stuur en zo ja, van welk bouwjaar is uw motor?
 
het is bij mij geen gezichtsbedrog. Ik kan het echt opmeten. ik heb een buis langs de voorkant van het stuur gelegd en vervolgens de afstand van de buis tot het stuureind gemeten. Tussen links en rechts zit ruim 1 cm verschil
 
Heb je dan een krom stuur, ? Of is er meer aan de hand ?


het is bij mij geen gezichtsbedrog. Ik kan het echt opmeten. ik heb een buis langs de voorkant van het stuur gelegd en vervolgens de afstand van de buis tot het stuureind gemeten. Tussen links en rechts zit ruim 1 cm verschil
 
Op dit moment verdenk ik inderdaad het stuur ervan krom te zijn. als het straks weer wat warmer is in de schuur haal ik hem er af en leg hem op een vlakke tafel. Dan zal snel duidelijk zijn of ie krom is of niet.
 
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een HONDA CBF 1000 (2007) aangekocht.
Enorm tevreden van deze prachtmachine. Graag had ik het stoplicht en de voorste als de achterste richtingsaanwijzers ge-upgrade. Ik zou graag zo'n sterke ledlichten monteren. Ik weet helaas niet welk een type ik moet bestellen. Op de site Aliexpress vind ik verschillende soorten led's. Kan er mij daar iemand bij helpen ? alvast bedankt !
 
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een HONDA CBF 1000 (2007) aangekocht.
Enorm tevreden van deze prachtmachine. Graag had ik het stoplicht en de voorste als de achterste richtingsaanwijzers ge-upgrade. Ik zou graag zo'n sterke ledlichten monteren. Ik weet helaas niet welk een type ik moet bestellen. Op de site Aliexpress vind ik verschillende soorten led's. Kan er mij daar iemand bij helpen ? alvast bedankt !

Ik denk dat het gewoon H7 is, zowel dimlicht als groot licht.
Bij mijn CBF600 was het deze.. Het staat ook in de gebruikshandleiding.
 
Ik denk dat het gewoon H7 is, zowel dimlicht als groot licht.
Bij mijn CBF600 was het deze.. Het staat ook in de gebruikshandleiding.

Hij vraagt remlicht en knipperlichten, toch?

Dan is wel de vraag:
Wil je de hele unit vervangen door een LED-unit,
of alleen de lampjes door LED-varianten?

Lijstje met lamptypes staat inderdaad in het boekje.
 
Let wel op als je dat gaat doen dat je fatsoenlijke LED lampen neemt die rondom licht uitstralen. Floflospeed24 had eerst zo'n "platte" LED lamp die alleen naar achter schijnt in z'n Bandit 650 gedaan en dat zag er niet uit.
Platte LED
Ronde LED
 
Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een HONDA CBF 1000 (2007) aangekocht.
Enorm tevreden van deze prachtmachine. Graag had ik het stoplicht en de voorste als de achterste richtingsaanwijzers ge-upgrade. Ik zou graag zo'n sterke ledlichten monteren. Ik weet helaas niet welk een type ik moet bestellen. Op de site Aliexpress vind ik verschillende soorten led's. Kan er mij daar iemand bij helpen ? alvast bedankt !


Heb voor mijn CBF (600 uit 2004) de volgende lampjes besteld:

2pcs T10 LED Bulbs White 168 501 W5W LED Lamp T10 Wedge 3030 2SMD Interior Lights 12V 24V 6000K Red Amber yellow Ice Blue D025-in Signal Lamp from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group (running lights heten ze volgens mij, wit)

https://www.aliexpress.com/item/2X-...0-27-SMD-Tail-Brake-Stop-LED/32790120637.html (Rem / achter licht, wit)

https://www.aliexpress.com/item/1x-...630-5730-Car-Led-Turn-Signal/32795753344.html (Knipper licht, wit)

Partol Mini Car Trash Bin Garbage Can Dust Case Holder Office Home Auto Vehicle Open Mouth Rubbish Bin Black White Car Styling-in Stowing Tidying from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group (H7 koplamp)
 
Laatst bewerkt:
Wat kan het gek lopen, spijtig hier te melden dat ik over ga stappen van Honda naar ..... Yamaha!

Grey is zo goed als verkocht, helemaal op-en-top netjes gereed gemaakt voor de overdracht aan een oude bekende hier..

Het beursbezoek heeft voor de doorslag gezorgd. Een week of wat geleden liep ik bij Goedhart tegen een Yamaha Tracer 700 aan en vond dat in de showroom een hele leuke fiets. Afgelopen donderdag op de beurs dus de nieuwe Phantom Blue kleur gezien en dat zag er helemaal niet verkeerd uit. Vrijdag middag even proefgereden op de fijne tweecilinder en aansluitend een bestelling geplaatst.

Ik ga Grey zeker missen, terugkijkend alleen maar positieve herinneringen: Probleemloos, makkelijk, fijnsturend, zuinig, lage onderhoudskosten etc.

Snif...

full


Met groet,
Michel
 
Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!

Ik ben zeer verheugd dat je deze prachtige :9~ machine aan mij verkoopt!!!

Dat beloven weer veel plezierige kilometers te worden :] ! Dit exemplaar heb ik mogen inrijden verkopen |( en weer terug kopen *O* (als alles door gaat, aan mij zal het niet liggen! :t ) Hierna zal ze niet gauw meer weg gaan!
 
Gefeliciteerd MichelS. Grey was een trouwe hond(a). Maar op een gegeven moment wil het baasje toch wat anders. Heeft bij jou wel erg lang geduurd trouwens ,-).
Heb op de beurs ook naar die blauwe Yamaha’s staan kijken, de Tracer 900 in mijn geval. Als opvolger van mijn CBF1000F. Vooral de GT uitvoering deed het hart sneller kloppen. Moet alleen nog even doorsparen.

Oh ja, het moet ook weer gaan dooien, brrrrrr.
 
@MichelS, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ! Erg leuke motor zo'n MT-07 tracer ! Goeie keus ! Veel plezier er mee.

@Fleng, ik heb die stap bijna 2 jaar geleden gemaakt. Van een CBF1000 naar een MT-09 tracer. Geen minuut spijt gehad :)
Ik vind Yamaha sowieso een mooi merk. Maar de Tracer is véél lichter en wendbaarder. En de zit is prettiger. Het motorblok is fantastisch. En ik vind het een mooie motor. Ik zou zeker eens een testritje maken als ik jou was. De CBF had ook positieve punten uiteraard. Maar de Tracer heeft veel meer karakter !
 
@jahallo
Ik vond de eerste mt09 tracer wat te scherp gelijnt. Hield me toch tegen. Het 2018 model zijn daar de kantjes vanaf, vind hem nu mooier.
Maar dit is niet het tracer forum, die zit ergens anders (en lees ik nu ook). Dus laat ik het hierbij.
 
Afscheid,

Yep het is officieel. Het kenteken is overgeschreven, de penningen zijn betaald en de handen zijn geschud. Heel bijzonder, Grey gaat na ruim elf jaar terug naar de vorige eigenaar en deze heeft weer plechtig beloofd goed voor haar te zorgen. Ik zal haar zeker gaan missen.

Bij deze het afscheid van dit sub forum. Het was erg leuk hier met regelmaat ervaringen te lezen en op gezette tijden input te leveren. Zo nu en dan zal ik nog eens meelezen.

Ik verhuis naar de Yamaha sectie en hoop daar net zulke positieve ervaringen op te doen.

Allen, en in het speciaal Dirk, heel veel plezier met, en veel veilige kilometers op de CBFjes.
Wellicht tot tieps of ziens,

Met vriendelijke groet,
Michel

full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan