Honda CBF deel 6

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.653
513
omg.Eindhoven
Met enige weemoed heb ik de motor zojuist te koop gezet.
Mocht iemand geinteresseerd zijn of iemand kennen is hier de advertentie te vinden
Succes met de verkoop.
 

DK1985

Rookie
28 aug 2019
1
0
Goedenavond, nieuw op het forum. Ik ben Danny 34 jaar oud en heb afgelopen zaterdag een CBF1000F opgehaald bij een zaak in Fijnaart. Nu las ik dat het zadel in drie standen verstelbaar is maar er zit een speciaal zadel op. Er staat Honda op aan de onderkant maar kan mij niet voorstellen dat het orgineel zo geleverd is. Op de laagste stand past alles perfect, maar gezien mijn lengte (184) is de midden of hoge stand niet verkeerd. Als ik de bevestiging verstel naar boven, komt het zadel steeds verder van de tank af te staan, en het zitje achterop krijg ik er helemaal niet meer op omdat deze gedeeltelijk over het zadel voorop schuift.

Mensen hier ervaring mee? Is dat op te lossen?

Groet
Danny
 

Bijlagen

Rinkana

Rookie
27 feb 2018
7
0
Hallo hallo, sinds zaterdag ben ik ook in het bezit van een CBF600SA uit 2008. Is een importje en het het cluster in mijlen. Rijd verder lekker en de kracht t.o. mijn vorige (NC750S) is toch net wat fijner.

Wel heb ik nog ff een vraagje. Stationair schommelt het toerental steeds een beetje, hij slaat niet af, en is ook niet hoog, maar je hoort en ziet duidelijk dat hij niet 100% stabiel is. Ook trilt de gehele motor bij hogere snelheden (120+) heb het gevoel alsof dat vanuit het blok komt. Hoort dit zo of of moet ik even lang een motorboer rijden?
 

Bijlagen

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.337
36
49
eindhoven
Goedenavond, nieuw op het forum. Ik ben Danny 34 jaar oud en heb afgelopen zaterdag een CBF1000F opgehaald bij een zaak in Fijnaart. Nu las ik dat het zadel in drie standen verstelbaar is maar er zit een speciaal zadel op. Er staat Honda op aan de onderkant maar kan mij niet voorstellen dat het orgineel zo geleverd is. Op de laagste stand past alles perfect, maar gezien mijn lengte (184) is de midden of hoge stand niet verkeerd. Als ik de bevestiging verstel naar boven, komt het zadel steeds verder van de tank af te staan, en het zitje achterop krijg ik er helemaal niet meer op omdat deze gedeeltelijk over het zadel voorop schuift.

Mensen hier ervaring mee? Is dat op te lossen?

Groet
Danny
Hallo mf oma !!

ik heb erg lang een cbf 1000 gereden : dat zadel kun je middels de schroeven in de laagst middelst of hoogste stand zetten . De spleet is normaal en kun je niet weg werken .
 

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.337
36
49
eindhoven
Te koop : Set orginele uitlaat dempers RVS van een honda CBF 1000 uit 2006 ( type SC58 )

verder te koop tbv een zilveren CBF 1000 de zijpanelen ( NIEUW IN DOOS ) origineel honda onderdeel van de kofferset in de zelfde kleur als de motor ( zilver mettallic )
 

MichelS

Die hard MF'er
2 jul 2007
740
116
Ik reed gisteren achter een motor aan, minutenlang en verwonderde me wat voor een type het was...

ondanks dat ik elluf jaar een CBF600 gereden heb, kwam ik er pas laat achter dat het een...… was
(als je erop zit, zie je niet hoe de achterkant eruit ziet)

Blijft een leuke motor!
 

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.337
36
49
eindhoven
Ik reed gisteren achter een motor aan, minutenlang en verwonderde me wat voor een type het was...

ondanks dat ik elluf jaar een CBF600 gereden heb, kwam ik er pas laat achter dat het een...… was
(als je erop zit, zie je niet hoe de achterkant eruit ziet)

Blijft een leuke motor!
helaas mijn CBF 1000 is niet meer . is eind augustus met panne komen te staan en de transporteur naar huis heeft mijn motor van de vrachtwagen laten vallen . heb sinds vandaag een versys 1000 uit 2018.

ik heb nog wat onderdelen in de aanbieding en hoop ze voor een nette prijs te kunnen verkopen zodat ik er wat voor mijn versys van kan kopen.
 

PH64

Rookie
11 feb 2019
25
2
Sinds een aantal ritten brand bij mij het oranje lampje vd PGM-FI. Gaat na herstart weer uit maar wil tijdens de rit regelmatig weer aan gaan. Dealer had geen tijd om uit te lezen maar het lampje brand niet steeds en volgens mij onthoud de motor de storing niet. Ik rijd een 1000F van 2012 type 2 dus. Iemand ervaring hiermee? Heb intussen gelezen over regelklep in uitlaat als mogelijke boosdoener. Iemand mee bekend? Aan rijgedrag merk ik tot nu toe niets!