Honda CBF deel 6

Met enige weemoed heb ik de motor zojuist te koop gezet.
Mocht iemand geinteresseerd zijn of iemand kennen is hier de advertentie te vinden
Succes met de verkoop.
 
Goedenavond, nieuw op het forum. Ik ben Danny 34 jaar oud en heb afgelopen zaterdag een CBF1000F opgehaald bij een zaak in Fijnaart. Nu las ik dat het zadel in drie standen verstelbaar is maar er zit een speciaal zadel op. Er staat Honda op aan de onderkant maar kan mij niet voorstellen dat het orgineel zo geleverd is. Op de laagste stand past alles perfect, maar gezien mijn lengte (184) is de midden of hoge stand niet verkeerd. Als ik de bevestiging verstel naar boven, komt het zadel steeds verder van de tank af te staan, en het zitje achterop krijg ik er helemaal niet meer op omdat deze gedeeltelijk over het zadel voorop schuift.

Mensen hier ervaring mee? Is dat op te lossen?

Groet
Danny
 

Bijlagen

  • IMG_20190824_134127.jpg
    IMG_20190824_134127.jpg
    144,8 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20190824_132621.jpg
    IMG_20190824_132621.jpg
    394 KB · Weergaven: 39
  • IMG_20190821_164631.jpg
    IMG_20190821_164631.jpg
    255,8 KB · Weergaven: 36
Hallo hallo, sinds zaterdag ben ik ook in het bezit van een CBF600SA uit 2008. Is een importje en het het cluster in mijlen. Rijd verder lekker en de kracht t.o. mijn vorige (NC750S) is toch net wat fijner.

Wel heb ik nog ff een vraagje. Stationair schommelt het toerental steeds een beetje, hij slaat niet af, en is ook niet hoog, maar je hoort en ziet duidelijk dat hij niet 100% stabiel is. Ook trilt de gehele motor bij hogere snelheden (120+) heb het gevoel alsof dat vanuit het blok komt. Hoort dit zo of of moet ik even lang een motorboer rijden?
 

Bijlagen

  • motor.jpeg
    motor.jpeg
    408,7 KB · Weergaven: 22
Goedenavond, nieuw op het forum. Ik ben Danny 34 jaar oud en heb afgelopen zaterdag een CBF1000F opgehaald bij een zaak in Fijnaart. Nu las ik dat het zadel in drie standen verstelbaar is maar er zit een speciaal zadel op. Er staat Honda op aan de onderkant maar kan mij niet voorstellen dat het orgineel zo geleverd is. Op de laagste stand past alles perfect, maar gezien mijn lengte (184) is de midden of hoge stand niet verkeerd. Als ik de bevestiging verstel naar boven, komt het zadel steeds verder van de tank af te staan, en het zitje achterop krijg ik er helemaal niet meer op omdat deze gedeeltelijk over het zadel voorop schuift.

Mensen hier ervaring mee? Is dat op te lossen?

Groet
Danny
Hallo mf oma !!

ik heb erg lang een cbf 1000 gereden : dat zadel kun je middels de schroeven in de laagst middelst of hoogste stand zetten . De spleet is normaal en kun je niet weg werken .
 
Te koop : Set orginele uitlaat dempers RVS van een honda CBF 1000 uit 2006 ( type SC58 )

verder te koop tbv een zilveren CBF 1000 de zijpanelen ( NIEUW IN DOOS ) origineel honda onderdeel van de kofferset in de zelfde kleur als de motor ( zilver mettallic )
 
Ik reed gisteren achter een motor aan, minutenlang en verwonderde me wat voor een type het was...

ondanks dat ik elluf jaar een CBF600 gereden heb, kwam ik er pas laat achter dat het een...… was
(als je erop zit, zie je niet hoe de achterkant eruit ziet)

Blijft een leuke motor!
 
Ik reed gisteren achter een motor aan, minutenlang en verwonderde me wat voor een type het was...

ondanks dat ik elluf jaar een CBF600 gereden heb, kwam ik er pas laat achter dat het een...… was
(als je erop zit, zie je niet hoe de achterkant eruit ziet)

Blijft een leuke motor!
helaas mijn CBF 1000 is niet meer . is eind augustus met panne komen te staan en de transporteur naar huis heeft mijn motor van de vrachtwagen laten vallen . heb sinds vandaag een versys 1000 uit 2018.

ik heb nog wat onderdelen in de aanbieding en hoop ze voor een nette prijs te kunnen verkopen zodat ik er wat voor mijn versys van kan kopen.
 
Sinds een aantal ritten brand bij mij het oranje lampje vd PGM-FI. Gaat na herstart weer uit maar wil tijdens de rit regelmatig weer aan gaan. Dealer had geen tijd om uit te lezen maar het lampje brand niet steeds en volgens mij onthoud de motor de storing niet. Ik rijd een 1000F van 2012 type 2 dus. Iemand ervaring hiermee? Heb intussen gelezen over regelklep in uitlaat als mogelijke boosdoener. Iemand mee bekend? Aan rijgedrag merk ik tot nu toe niets!
 
De laatste 2 jaar was ik erg weinig actief nog in dit topic, dat komt nu helemaal ten einde.
Zo'n twee weken geleden heb ik mijn cbf600 kunnen verkopen, de andere had ik al. Voortaan ben ik te vinden in het CBR600 topic.

Veel rijplezier nog maar met een cbf moet dat goed komen. Het blijven heerlijke fietsen.
 
De laatste 2 jaar was ik erg weinig actief nog in dit topic, dat komt nu helemaal ten einde.
Zo'n twee weken geleden heb ik mijn cbf600 kunnen verkopen, de andere had ik al. Voortaan ben ik te vinden in het CBR600 topic.

Veel rijplezier nog maar met een cbf moet dat goed komen. Het blijven heerlijke fietsen.

Veel plezier op je CBR!
 
Hallo allemaal!
Eerste post op dit forum, sinds tweetal weken ben ik in het bezit van een Cbf1000 uit 2006, kleur blauw met 18k km op de teller.
Voordat ik voor de DD gekozen heb heeel veel van de afgelopen delen van dit forum gelezen, waarvoor ook mijn grote dank aan jullie.
Op dit moment liggen er Bridgestone BT016 banden onder, doen het redelijk maar ik ben niet verkocht. Zal deze waarschijnlijk tegen maart opgereden hebben.

Met welke banden hebben jullie de beste ervaringen? Ik rij 50% plezier en 50% werk.
Hebben jullie ook weg negatieve ervaringen waar ik zeker over moet weten?
 

Bijlagen

  • IMG_20191102_125547.jpg
    IMG_20191102_125547.jpg
    321,4 KB · Weergaven: 14
Zoals ik onlangs aankondigde ben ik geen CBF rijder meer. Nu kwam ik laatst nog het werkplaatshandboek tegen wat ik altijd gebruikte.

Is er iemand geïnteresseerd om deze voor een zacht prijsje over te nemen.
Gaat om het originele Haynes wphb voor modellen Honda CB600F Hornet en CBF600 98-06

Via een pb komen we wel een prijs overeen.
 
Hallo allemaal!
Eerste post op dit forum, sinds tweetal weken ben ik in het bezit van een Cbf1000 uit 2006, kleur blauw met 18k km op de teller.
Voordat ik voor de DD gekozen heb heeel veel van de afgelopen delen van dit forum gelezen, waarvoor ook mijn grote dank aan jullie.
Op dit moment liggen er Bridgestone BT016 banden onder, doen het redelijk maar ik ben niet verkocht. Zal deze waarschijnlijk tegen maart opgereden hebben.

Met welke banden hebben jullie de beste ervaringen? Ik rij 50% plezier en 50% werk.
Hebben jullie ook weg negatieve ervaringen waar ik zeker over moet weten?
Ik heb precies zo'n zelfde, alleen wat meer kilometers, ca 100.000 . Beste ervaringen met de Michelin Pilot Road 5, en nu met de Metzeler Roadtec, die beva;t met zelfs iets beter. Beide zijn super op het natte wegdek, de Metzeler geeft wat meer kilometers. Ik rijd meestal doorgaande wegen, zo bij 140 kmh, en niet al te ruig in de bochten. De Michelins hebben 16.000 km gedaan, en ik vervang ze als er nog 2,5 of 3 mm profiel op zit. De Metzelers zitten er inmiddels al weer 7.000 km op, en gaat nog een heel poosje mee. ( Sinds juli 2019 keer naar de Ardeche en een ritje Trollstigen en Trondheim, plus wat gekeutel in de buurt) Overigens heb ik er ook Ride-on is gedaan, en ik heb ook een automatische kettingsmering erop gezet, ik werd het geklooi met een spuitbus elke 2 tankbeurten zat. )
 
Sinds een aantal ritten brand bij mij het oranje lampje vd PGM-FI. Gaat na herstart weer uit maar wil tijdens de rit regelmatig weer aan gaan. Dealer had geen tijd om uit te lezen maar het lampje brand niet steeds en volgens mij onthoud de motor de storing niet. Ik rijd een 1000F van 2012 type 2 dus. Iemand ervaring hiermee? Heb intussen gelezen over regelklep in uitlaat als mogelijke boosdoener. Iemand mee bekend? Aan rijgedrag merk ik tot nu toe niets!
Na een lange zoektocht en lange verdenking dat de regelklep in de uitlaat niet goed functioneerde, eindelijk achterhaald wat de boosdoener was. Samen en vooral door mijn monteur e.e.a. uitgezocht. Het uitlezen van de code was niet gegaan zoals gepland. Mijn dealer waar ik de CBF gekocht heb had geen tijd om uit te lezen en de andere bleek niet de juiste stekker te hebben. Tijdens de 48dkm beurt regelklep bekeken maar die werkte goed en was voldoende gangbaar. Op internet had ik gelezen dat je de code zelf kunt achterhalen als je de motor bij branden motormanagement lampje op de zijstandaard zet. Dan geeft hij een aantal flashes die weer overeenkomen met de foutcode. Bij mij waren het 9 korte flashes wat code 9 is. Code 9 betekent fout bij de IAT sensor die in temp.vd inlaatlucht meet. Andere sensor bij Boonstra besteld. Vandaag gemonteerd. In eerste instantie geen verschil. Kon ook nog aan aansturing vanuit de computer zijn of iets in bekabeling zijn. Uiteindelijk bleek er een slecht contact in de connector die naar de IAT sensor gaat de boosdoener. Contact hersteld en storing opgelost. Hopelijk maakt het niemand van jullie dit mee maar anders heb je hier mss iets aan.
 
Zoals ik onlangs aankondigde ben ik geen CBF rijder meer. Nu kwam ik laatst nog het werkplaatshandboek tegen wat ik altijd gebruikte.

Is er iemand geïnteresseerd om deze voor een zacht prijsje over te nemen.
Gaat om het originele Haynes wphb voor modellen Honda CB600F Hornet en CBF600 98-06

Via een pb komen we wel een prijs overeen.

Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn allereerste motor gekocht. Een cbf uit 2005, woensdag mijn rijbewijs ophalen :)

Heb 0 verstand van de techniek van de motor, maar wel leergierig. YouTube is een goede vriend in deze, maar zo'n boek ga ik wel nodig hebben.

Ik heb wel interesse.


Vraag aan leden met een CBF 600s; ben op zoek naar een schijfremslot met een loop ketting. Wie kan me een passend model aanraden? Begreep dat niet zomaar elk slot past.
 
Goede keuze de CBF! Ik had hetzelfde model en bouwjaar en heerlijk mee gereden.
Het wphb is echter al enige tijd verkocht (via marktplaats). Het is echter in ieder geval nieuw bij diverse plekken te verkrijgen zoals mpartz.nl en zelfsleutelen.com
(laatste adres is ook voor auto's een prima plek)

wat betreft het schijfremslot, dat hangt ook af van de remschijf. Er zijn erbij met gaten groot genoeg om het slot gedeelte erdoorheen te kunnen doen. Anderen hebben dat niet. Mijn ervaring (met 3 verschillende schijven) is dat het past maar dat is geen garantie. Bijvoorbeeld als zoiets, al zijn er dus ook schijven met heel ander soort gaten.
pro-tect-kettingslot-topaz-art-4-met-slimme-lus-15.jpg

edit: ter verduidelijking. Plaatje is van internet is niet mijn eigen situatie.
 
Vandaag vanuit Flevoland even naar Motorkledingcenter in Hazerswoude.. uiteraard met de CBF. 😊
 
Terug
Bovenaan Onderaan