Honda CBF deel 6

De kleine lampjes in de bovenhoeken zijn T10 lampjes. Ik heb ze vervangen voor LED's die qua kleur meer bij mijn LED koplampen passen. Je kunt ze vervangen door aan de kabel te trekken die erin gaat, ze zitten er gewoon in geschoven/geklemd.
 
Goedemiddag,

Ik heb sinds 2 maanden een Honda CBF600SA uit 2011 met bijhorende kofferset. Ik ben er heel blij mee. Heb nog niet zo lang mijn motorrijbewijs (2019 op 62-jarige leeftijd...) en dit is mijn 3e motor en die past!!
Ik heb een poos niet gereden ivm ernstige ziekte, maar nu goed genoeg hersteld om weer te rijden. Opbouwend.
Nu heb ik een vraag. Ik ben op zoek naar binnentassen voor die kofferset. Ik zie overal wel binnentassen die een beetje op de vorm van mijn kofferset lijken, maar ik weet dus niet welke binnentassen erbij passen. Wil vlgd jaar graag met de motor op reis nl. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
En oh ja, nog een vraag: ik heb een zadeltas daypack en ik vroeg me af of ik ergens ook een usb kan plaatsen om navigatie en/of telefoon opgeladen te houden (heb al een TomTom).

Grtjs
 
Goedemiddag,

Ik heb sinds 2 maanden een Honda CBF600SA uit 2011 met bijhorende kofferset. Ik ben er heel blij mee. Heb nog niet zo lang mijn motorrijbewijs (2019 op 62-jarige leeftijd...) en dit is mijn 3e motor en die past!!
Ik heb een poos niet gereden ivm ernstige ziekte, maar nu goed genoeg hersteld om weer te rijden. Opbouwend.
Nu heb ik een vraag. Ik ben op zoek naar binnentassen voor die kofferset. Ik zie overal wel binnentassen die een beetje op de vorm van mijn kofferset lijken, maar ik weet dus niet welke binnentassen erbij passen. Wil vlgd jaar graag met de motor op reis nl. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
En oh ja, nog een vraag: ik heb een zadeltas daypack en ik vroeg me af of ik ergens ook een usb kan plaatsen om navigatie en/of telefoon opgeladen te houden (heb al een TomTom).

Grtjs
Ik heb zelf een usb blokje met een afsluit dekseltje aan het stuur zitten, met bijgeleverde tyrapjes.
Als makkelijke extra aansluiting heb ik een soort aftap zekering geplaatst. Die gaat op de plek van een bestaande zekering. En bovenop zit dan plek voor twee zekeringen. Eentje over de oorspronkelijke punten, dus daar gaat je ouwe zekering. En de extra zekering gaat richting de extra uitgang, waar de plus van mijn usb op hangt. Die schakelt dan mee met het contact.

Wat je met die tas precies wilt voor usb snap ik niet precies.
Maar opladen van telefoon, in een tas, gaat ook prima met een goeie powerbank.
 
Ik heb zelf een usb blokje met een afsluit dekseltje aan het stuur zitten, met bijgeleverde tyrapjes.
Als makkelijke extra aansluiting heb ik een soort aftap zekering geplaatst. Die gaat op de plek van een bestaande zekering. En bovenop zit dan plek voor twee zekeringen. Eentje over de oorspronkelijke punten, dus daar gaat je ouwe zekering. En de extra zekering gaat richting de extra uitgang, waar de plus van mijn usb op hangt. Die schakelt dan mee met het contact.

Wat je met die tas precies wilt voor usb snap ik niet precies.
Maar opladen van telefoon, in een tas, gaat ook prima met een goeie powerbank.
Ha, dat is knap bedacht, maar klinkt ingewikkeld....
Wat ik bedoelde met die tas is dat er openingen zitten in de voor- en achterkant om een kabeltje doorheen te loodsen, zodat de telefoon dan binnen in de tas opgeladen kan worden. Mschn een beetje onhandig geformuleerd.
 
Ha, dat is knap bedacht, maar klinkt ingewikkeld....
Wat ik bedoelde met die tas is dat er openingen zitten in de voor- en achterkant om een kabeltje doorheen te loodsen, zodat de telefoon dan binnen in de tas opgeladen kan worden. Mschn een beetje onhandig geformuleerd.
Minder moeilijk dan het lijkt. ;)

Zo'n doorvoer heb ik wel in een tanktas. Maar dan zit bij mij de telefoon op het stuur. En de powerbank in de tanktas. :Y
 
Een goede middag, ik ben Maarten, motorrijder sinds vele jaren en heb vandaag mijn Firestorm ingeruild voor een CBF1000’ 08. ( zie foto) Heb altijd wel Honda’s gehad, partijtje BMW’s en nu alweer mn volgende Honda. Kies voor deze ivm het gunstigere verbruik, conform en injectie ivm E10 problemen/carb.motoren. Andere ervaringen met overstap van een ‘zware-2.pitter naar een zijdige 4- inlijn? Grtz. Maarten
 

Bijlagen

  • 51DBE8A6-D962-4E46-BB0D-B192341671DA.jpeg
    51DBE8A6-D962-4E46-BB0D-B192341671DA.jpeg
    50,6 KB · Weergaven: 12
Mooie rode cbf1000.
Ik ben zelf van een BMW R1150 naar een CBF1000F gegaan. De honda is op alle vlakken beter. Soepeler rijden, schakelen, vering. Wel een stuk minder motorrem, dat was in het begin even wennen. Onderhoud van de BMW was belachelijk duur. Enige waar de BMW echt beter in was, was het zadel. Daar kon ik het echt hele dagen in uithouden. De Honda cbf1000f heeft een voor mij te zacht zadel en na ongeveer 100 km begint het pijn te doen. Daar ben ik nog naar aan het kijken wat daarvoor de beste oplossing is. (bagsterzadel heb ik al mee proefgereden en dat was het net niet )
 
Aha, ook een 1150 gehad. Ja, karakter heeft zo’n Beemer wèl, althans zo noemen ‘we’ dat😎. Maar eerlijk gezegd ben ik blij geweest met de vette duitsers, 5 gehad, maar ook blij met mn huidige VTR en straks de CBF, denk ik.
 
Iemand ervaring met slecht aanslaan CBF1000a ‘08 met motor op zij-standaard? Na 3x starten slaat hij aan, HISS lampje gaat direct uit. Motorzaak tast in het duister.
 
Heeft iemand toevallig een zadel voor een 600 uit 2004/2007 te koop staan ? De mijn heeft sinds vandaag een flinke scheur door de bekleding...
 
Ik zou van de gelegenheid gebruik maken om er net een wat fijner laagje overheen te laten trekken.
Ik vind het zit comfort wel net aan goed genoeg op m'n 2008 cbf600. Maar het is wel een beetje een glijbaan. :X
 
Dat hoop ik ook nog steeds , maar dan voor een cbf1000f. Het standaard zadel is voor mij waardeloos. Ik rij hierdoor echt veel minder dan andere jaren. Overweeg zelfs om hem in te ruilen.
Maar eerst komend voorjaar toch maar experimenteren met een ander zadel. Die van bagster heb ik al proef mee gereden en dat was niks. Heb gehoord dat tijger leathers ook goede dingen kan met een zadel.
 
Dat hoop ik ook nog steeds , maar dan voor een cbf1000f. Het standaard zadel is voor mij waardeloos. Ik rij hierdoor echt veel minder dan andere jaren. Overweeg zelfs om hem in te ruilen.
Maar eerst komend voorjaar toch maar experimenteren met een ander zadel. Die van bagster heb ik al proef mee gereden en dat was niks. Heb gehoord dat tijger leathers ook goede dingen kan met een zadel.
Wat een luxe, of is er meer aan de hand met de CBF?
 
Nee de motor is verder prima. Maar het zadel haalt alle lol uit het rijden. Nu ben ik wel vrijgevoelig voor een goede zitpositie ivm een heup/rug die niet alles leuk vind.
 
Ik heb ook veel problemen met mijn zadel gehad. Paar keer verbouwd bij Tiger Leathers maar toch niet gewenst resultaat. Ook Airhawk geprobeerd, Skivees ondergoed maar te weinig resultaat. Met Bagster zadel proefgereden maar je raad het al.
Heb uiteindelijk mijn zadel door Rayz in Hulst laten verbouwen. Kost een aardige duit maar icm leren motorbroek toch het beste resultaat. Succes
 
Hoe is uw zadel precies veranderd? Breder? Lager? Vlakker? Harder?....
 
De hele foam is van de onderplaat verwijderd en daarna het zadel opnieuw opgebouwd met verschillende lagen foam met verschillende hardheden. Zadel is compleet veranderd. Het is vlakker en heeft een heel mooi gemaakt antislip dek. Het zit niet hard maar wel steviger waardoor je ook meer feeling hebt in bochten. Ik wilde mijn cbf eigenlijk ook verkopen alleen om het zadel. Ben blij dat ik de cbf heb gehouden want deze is veel beter dan mijn BMW.
 
Damk u voor de info. Heeft u toevallig een foto van het zadel op uw motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan