Honda CBF deel 6

Zit zo de foto te bekijken en denk hardop na; zou je een cirkeltje uit kunnen boren in het plastic dashboard ? dus ergens naast de tellers. Dan zou je het daar ongeveer kwijt kunnen, mits dat past. En anders een kleiner/ander formaat voltmeter. AliExpress staat er vol mee
Ja, dat kan er is ruimte voor, want er zit niets onder echter bewust niet voor gekozen omdat je dan ver naar ‘voren’ moet om goed overzicht op je tellertjes te krijgen, en daar zit wel ‘wat’ (kabeltjes) en gaten boren in Honda-tupperware is duur!! Gaat t metertje kapot, zelfde maat niet leverbaar dan heb je….
 
Hoppa! Het originele zadel de deur uit, en deze van TopSellerie er voor terug in de plaats. In ieder geval beter dan het 17-jaar-oude zadel, want dat was versleten en gescheurd.

IMG_5124.jpg
 
Ben benieuwd hoe die jou gaat bevallen. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om er een goed stuk mee te rijden.
 
Ik gebruik de CBF eigenlijk alleen maar voor korte stukjes, dus een echte toer-test zal ik niet kunnen doen. Wel was mijn zadel na 17 jaar helemaal op, ook qua voering, dus alles was een verbetering op dit moment.
 
Dan is zo'n nieuw zadel zeker een verbetering. Ook ben ik benieuwd of het je bevalt. Zelf heb ik een nieuw zadel laten bouwen bij Rayz. Dat bevalt prima.
Succes en veel zitcomfort.
 
Loop al tijdje te overwegen om mijn Cbf1000f in te ruilen op een Nc750x wanwege de praktische kofferbak en automaat. Ik twijfel sterk omdat de CBF heel lekker stuurt. Heb er best veel aan versleuteld ia Hyperpro vering, MRA ruit, stuurverhogers en Scotoiller en natuurlijk het verbouwde zadel. Het elke keer koffers monteren staat me een beetje tegen. Maar als ik dan eenmaal rijdt is het toch wel een hele fijne motor.
Kortom moeilijke beslissing om te nemen...
Iemand ook ervaring met NC?
 
Ik meestal wel. Dan gaan ze op een plank in 't rek En past de cbf wat smaller tussen de rest.

Maar er aan klikken vind ik maar een kleine stap.
Maar dat is ook maar heel af en toe, aangezien ik twee andere motoren veel vaker pak. :X

Ik vermoed dat die nc nogal in trekkracht onder doet. Maar als je dat van de cbf1000 vooral toepast voor schakellui rijden. ;)
Ook duidelijk verschil zal die X aan het einde maken. Ruimere en rechtere zithouding ga je mogelijk echt fijner vinden.
Beter maar gewoon proberen denk ik. :Y
 
Loop al tijdje te overwegen om mijn Cbf1000f in te ruilen op een Nc750x wanwege de praktische kofferbak en automaat. Ik twijfel sterk omdat de CBF heel lekker stuurt. Heb er best veel aan versleuteld ia Hyperpro vering, MRA ruit, stuurverhogers en Scotoiller en natuurlijk het verbouwde zadel. Het elke keer koffers monteren staat me een beetje tegen. Maar als ik dan eenmaal rijdt is het toch wel een hele fijne motor.
Kortom moeilijke beslissing om te nemen...
Iemand ook ervaring met NC?
Na een CBF600F, een VFR1200F dct, een Moto Guzzi Breva 1200
ben ik nu heeel erg blij met mijn 2017 model 750X dct!

Vorig jaar met 2 maten naar Zwitserland geweest.
In de bergen konden ze me niet bijhouden.
Ook bergop niet.


En dat lag, eerlijk gezegd, niet aan de power van mijn töf.
Maar dankzij de DCT, en het heel vroeg beschikbaar koppel, ga je het plus aan power van je DD gauw vergeten.
Tenzij je graag en vaak naar boven de 130 km/u trekt.
Dán ga je teleurgesteld raken.
Is dat niet jouw stijl => doen!
De NC stuurt nog fijner dan de voorgaande motoren.
En ook ik heb me weer een Streetbox laten plaatsen, net als bij mijn vorige motoren.

En die frunk is onbetaalbaar!

Van harte aanbevolen!
594BF68F-39A6-4F8B-A53B-EF4958A62C31.jpeg
EB702657-BE20-4A38-8376-1F1CAD150832.jpeg
268B83C8-AA9E-4857-8C78-37B41EBC8868.jpeg
 
Hartelijk dank voor jullie reactie op mijn vraag over twijfel tussen houden van mijn Cbf1000f of de aanschaf van een Nc750X DCT.
Ik rijd mijn CBF vaak laag in de toeren. Kom zelden boven de 6000 toeren. Is daaronder sterk genoeg. De praktische kofferbak en de DCT lijken me erg fijn. Leuk dat Jenskin zo enthousiast is over zijn NC en deze prefereert boven de zwaardere motoren die hij gehad heeft.
Verwacht ook niet dat ik de overdadige power van de CBF ga missen maar het blijft wel een ontzettend fijn sturende zware motorfiets.
Ga binnenkort maar eens zo'n NC dagje huren om te kijken hoe hij rijdt en zit. Ben heel benieuwd.
Bedankt voor jullie reacties.
 
Thnx. ik ben bekend met Korteland; goed om te horen dat het al jaren bevalt. Ben enigzins autistisch met loslaten van control, dus als ik mijn motor weg breng voor kleppen stellen dan vind ik dat een beetje lastig ;) Maar zal ze eens bellen en vragen. Enig idee wat een schappelijk prijs is voor kleppen checken? Als ze dan gesteld moeten worden kost het meer tijd, dat snap ik.

Update;
inmiddels de CBF600 langs gebracht. Ook maar koelvloeistof laten vervangen en direct 4 nieuwe bougies. Er zijn 6 kleppen gesteld.
Totale kosten inc. materiaal zoals kleppendekselpakking, bougies, o-ringen en koelvloeistof €411. Dus zonder 4 x €15 bougies zou het rond de €350 zijn voor stellen van aantal kleppen. Opzich best schappelijk.
 
Was je fatsoenlijk ritje bevallen?
Zadel een hele verbetering of was je eerste oordeel kloppend? Hopelijk was het het geld waard.
Heb zelf veel tijd en geld gespendeerd aan een goede zit. Zonder goede zit weinig motorplezier.
(Jouw Cbf is uiterlijk bijna kopie van die van mij)
Sinds afgelopen winter overgegaan van Bridgestone Battlax naar Dunlop Roadsmart 3. Dat blijkt een goede keus. Nieuwe banden sturen altijd beter maar deze Dunlops zijn zeer wendbaar maar ook heel stabiel, ook in regen.
 
Heb vandaag 500 km gereden. En het nieuwe zadel lijkt beter. De zadelpijn kwam pas na een kilometer of 350. Dus dat is mooi. had soms wel het idee dat ik al op de bodemplaat zat.
Binnenkort komen er ook hier nieuwe banden op. Omdat er begin dit jaar nogal moeilijk gedaan werd met bandenleveringen heb ik toen een set banden besteld met de afspraak om ze later om te laten leggen. Dat gaat dus binnenkort gebeuren. Ik heb Bridgestone t32 gekocht. Heb tot nu toe goede ervaringen met bridgestone op diverse motoren. En met mijn rijstijl verg ik toch weinig van de banden haha.
 
Rit van 500km en dan pas na 350 km wat zadelpijn lijkt me prima. Dat lijkt me een heel verschil met het originele zadel.
Wat bij mij ook heeft geholpen, buiten mijn verbouwde zadel, is een leren motorbroek en een Moto-Skiveez onderbroek. Tis wat met die tere billen van ons....
Die Battlax T32 zijn ook prima banden. Mss nog wel beter dan de Dunlops RS3. De Dunlops schijnen tot lang in de levensduur weinig te veranderen wat rij eigenschappen betreft. De Battlax T30 evo had daar wel wat last van maar zal zeker bij de T32 beter zijn.
Ben jij tevreden over jouw ruit?(MRA?)
Jij kunt weer lekker zitten in ieder geval en met nieuwe banden is het altijd een beetje of je een nieuw motor hebt.
Fijne km's gewenst.
 
Ja de mra ruit vind ik echt geweldig. Kan elke stand nu gebruiken van de ruit. Bij de originele ruit gaf de hoogste stand veel turbulentie. Bij de mra nog steeds wel iets maar echt veel minder. Ik rij meestal met de ruit in de 3e stand vanaf onderen. Zeker een aanrader.
 
Fijn dat de MRA ruit jou wel goed bevalt. Ik ben er niet uit welke hoogte en welke stand van het opzetruitje het beste voor mij werkt. Ach je moet nog wat te wensen hebben. Mag niet klagen over het heerlijke rijgedrag van de CBF. Twijfel nog sterk of ik geld wil uitgeven om een NC750X te kopen...voor een DCT en kofferbak zo veel geld uitgeven... Moeilijke afweging omdat de CBF prima voldoet en omdat hij wel alles heeft wat ik belangrijk vind.
 
Ik zou zeggen huur de nc750x eens dag. Kun je hem goed uitproberen. Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar deze motor.
 
Zelf heb ik ook een paar jaar een ZZ gereden.

2D95270C-9FE8-40DD-A093-5ABD709D10BC.jpeg

Daarna een VFR1200F DCT.

BC04B59E-C54F-4F45-9A20-918B32246BFE.jpeg

Nu een NC750X DCT.

44B840BA-5B93-4775-9D22-205DAC57C0B7.jpeg

Deze fiets vind ik de lelijkste van de drie.
Maar ook het fijnste rijden, sturen, en zitten.
Het is een erg praktische motor met een frunk die groot genoeg is om bagage voor een weekendje weg onzichtbaar mee te nemen.
Ook is het bergvak ideaal om bijvoorbeeld een USB- of 12-volt aansluiting te monteren zonder lelijke aanbouw of angst voor regen in de aansluiting.
Oh, en de lage (brandstof)kosten zijn inmiddels algemeen bekend. 1:25 lukt iedereen.
1:30 lukt mij ook, maar kost moeite.
 
Ik heb mijn cbf gewoon niet weg gedaan. Rijdt mijn vriendin nu op. Heb er een nc750x bij gekocht 😉

Gewoon eens een proefrit maken. Ik vond het eerst wel enorm wennen. Van een viercilinder en hoogtoerig , naar een tweecilinder met veel koppel bij lage toeren, is een wereld van verschil.
 
Dat huren was ik al van plan maar ik wil dan wel eentje met DCT en die heb ik nog niet gevonden.
Vandaag ritje van 200km gemaakt hoofdzakelijk door België. Genoten van het soepele blok en het fantastische sturen. Een van de mannen bij mijn groepje had tijdje terug een NC geleend van iemand maar hij was niet echt enthousiast. DCT vond hij niks maar de motor stuurde wel erg fijn vond hij.
Er is maar 1 oplossing en dat is dagje huren een een flinke rit gaan maken. Dan kijken of ik het vermogen mis, het aangepast zadel, de Hyperpro's, de MRA ruit, kettingsmeersysteem en de stuurverhogers. Jammer dat de CBF zo'n ontzettend lekkere en super goede motor is. Had minder moeite om mijn BMW weg te doen dan deze. Blijft een luxe probleem maar bedankt voor jullie tips en ervaringen.
 
Ben jij tevreden over jouw ruit?(MRA?)
Jij kunt weer lekker zitten in ieder geval en met nieuwe banden is het altijd een beetje of je een nieuw motor hebt.
Fijne km's gewenst.
Ja de mra ruit vind ik echt geweldig. Kan elke stand nu gebruiken van de ruit. Bij de originele ruit gaf de hoogste stand veel turbulentie. Bij de mra nog steeds wel iets maar echt veel minder. Ik rij meestal met de ruit in de 3e stand vanaf onderen. Zeker een aanrader.

Even ter info; behalve ruitjes van MRA etc, zijn er ook systemen die je op je cbf kan plaatsen in combinatie met je originele ruit. Heb ik gevonden via het cbf1000.com forum.

Link hier , kost ongeveer 60 pond, 3 x 4 = 12 standen, optioneel met accessoire bar. VOLLEDIG het geld waard.
Na beetje proberen wat voor mij het beste werkt; geen turbelentie noch harde rijwind op mijn borst.

cache_2428150597.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan