Honda CBF deel 6

Vandaag aangemeld op het forum. Mede door het antwoord wat ik zoek op een vraag.
Oktober 2017 een CBF 1000F met 45.000km op de teller gekocht. Ik doe er woon- werkverkeer mee. Inmiddels bijna 51.000km op de teller en wat me opvalt bij een warme motor is een soort bonkend geluid als hij stationair draait.
Ik lees veel over de oudere cbf-en dat er een probleem met nokkenaskettingspanners is. Zou dit ook mijn probleem kunnen zijn of is dit bij de nieuwere 1000F geen bekend euvel?
Heb nog 5000km/ of tot oktober garantie op de motor en wellicht valt dit onder de garantie.
Wie kan me aan een mogelijk antwoord helpen? Er staat zoveel op dit forum dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Bedankt alvast.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja dat klinkt echt heel anders. Beroerder zelfs. Bedankt voor je reactie
 
Maar een bonkend geluid bij warme motor hoort niet. De mijne doet dat in ieder geval niet. Misschien eerst even bij een andere garage dan je dealer hier naar laten luisteren. De dealer waar je hem gekocht hebt zal het wellicht afwimpelen. Tot je na de garantie het zelf mag laten verhelpen (als het iets ernstigs is).
 
Dat plan had ik ook idd. Eerst een gedegen diagnose voor ik beroep doe op mijn garantie.
 
Wat jammer dat je de zaak waar je de motor kocht niet zo vertrouwt dat je hen eerst de gelegenheid geeft te luisteren.
 
Hallo ik ben Gerard 64 jaar ,en ben met motorrijden begonnen toen ik 19 jaar was.
Ik heb van alles al gereden ,tour, sport ,chopper.
De afgelopen 5 jaar heb ik 3 motorscooters gereden, i.v.m gezondheids problemen, heb namelijk wat reumatische klachten.

Maar mistte toch het echte motorrijden gevoel.
Afgelopen zaterdag een CBF1000 uit 2008 aangeschaft ,wel even wennen weer maar wat rijd dat goed zeg.
Dit is tenminste een motor genoeg pk's en wat een koppel echt super.
Wil er nog een hoger scherm op hebben, en stuur verhogers omdat ik niet zo groot ben.
Misschien ook nog andere koppeling en rem hendels ,heb wat artrose in de linker hand wellicht gaat het koppelen dan wat lichter.

Groet Gerard,

de avatar wijzig ik binnenkort.


360.jpg


360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo dat schiet lekker op :t

Dankje voor het welkom.

Ook van mij welkom. (al had ik nog niet eerder gereageerd in dit topic). ;)

Op de cbf600 was het mij ook al opgevallen dat de koppeling niet erg licht gaat. Krijg zelf ook last van vingers.
Zo'n instelbare hendel heeft vaak het scharnierpunt ook wat gunstiger zodat de hefboom beter is. Wil zelf ook een aangepaste en had laatst bij iemand eentje gepast. Die was helaas van verkeerde bouwjaar.

Voor de gashand is zo'n throttle rocker wel een aanrader. :Y
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag kijken naar dit exemplaar:
Motor of scooter kopen? Gigantisch aanbod van allerlei scooters, motoren en benodigdheden

Ik heb het vorige topic doorgelezen en ben een beetje bang voor de beurt die bij 40k komt. Is 3k een goede prijs voor deze fiets bij deze stand?

EDIT:
Volgens de dealer hoeft het pas bij 48k; er is alleen geen historie bekend. Ik moet er dus vanuit gaan dat het bij 24k netjes gebeurd is.

Ik vind het veel geld voor die fiets. Heb die van mezelf (2006, 24kkm, veel accesoires) ook voor 3k van de hand gedaan en die zag er stukken beter uit dan deze.

Als het budget het toelaat zou ik gaan voor zoiets: de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Misschien wel 1000 euro meer, maar als je ze vergelijkt is het een no-brainer waar je later geen spijt van zult hebben :)

En let op: Sommige 2006 modellen zijn niet het 2006 model. 2006 = Heldere knipperlichten, chroom stuur, geen knik in de spiegels.
 
Weet niet wat ze doen bij een afleverbeurt, maar er zal in ieder geval een 36000km beurt gedaan moeten worden (en af laten tekenen in het boekje). Stelt ook niet teveel voor, maar zeker iets meer dan alleen poetsen. Die betaal je wel zelf, want dat heet nu afleverkosten.
Bij 48000km moeten de kleppen ook gesteld worden. Net als bij 24000km, alleen is het dan meestal alleen nakijken, niet stellen. En bougies vervangen.
€3000 voor een 13 jaar oude fiets is wat aan de prijs voor een CBF600, aan de andere kant, 36000km, dan is hij net ingelopen :-).
 
Er is dus geen boekje, dus dat scheelt weer, haha. Ik ga wel uit van hun expertise als het aankomt op de staat van het onderhoud.

Ik zal vragen of ze de 36k-beurt wel doen bij aflevering, dat zou alweer schelen.

En €3k is niet weinig inderdaad, maar aan de andere kant wel een beetje de ondergrens van wat je bij motorzaken kunt halen. Particulier kopen kan natuurlijk ook, maar daar heb ik toch mindere ervaringen mee.
 
Ik vind het veel geld voor die fiets. Heb die van mezelf (2006, 24kkm, veel accesoires) ook voor 3k van de hand gedaan en die zag er stukken beter uit dan deze.

Als het budget het toelaat zou ik gaan voor zoiets: de grootste in nieuwe en tweedehands motoren

Misschien wel 1000 euro meer, maar als je ze vergelijkt is het een no-brainer waar je later geen spijt van zult hebben :)

En let op: Sommige 2006 modellen zijn niet het 2006 model. 2006 = Heldere knipperlichten, chroom stuur, geen knik in de spiegels.

Dat is toevallig ik had nog helemaal niet op de link geklikt. Ik was ook al aan het zoeken voor Robin_Amsterdam en ik kwam op auto/motorscout24 op precies de zelfde uit
https://www.autoscout24.nl/aanbod/h...d1c95e-8e4a-48b7-8fc7-c132655ddad6?cldtidx=17

Ik kan natuurlijk niet in de portemonnee kijken van Robin_Amsterdam. Ik zou er wel over nadenken om toch voor deze te gaan. Nieuwere motor met injectie met minder kilometers voor 1000+ euro extra. Met een beetje geluk en misschien kan je het wel regelen dat deze motor zijn 12dkm beurt ook krijgt kan je weer 6000km knallen :]


En ik heb zelf ook een keer de gok genomen om te gaan kijken op anderhalf uur rijden van mijn huis en de motor was het nog geworden ook. :t
 
Laatst bewerkt:
Jullie hebben gelijk hoor, het zal wellicht de betere keuze zijn. Maar het is toch 1.000 euro die ik ook opzij kan zetten voor eventuele onvoorziene kosten bij deze fiets.

En ik heb er net op gereden en hij rijdt super. Geen schades, slijtageonderdelen in goede staat, krijgt bij aflevering de 36k-beurt, ziet er strak uit. Ik ben er wel uit denk ik.
 
Goedemorgen,

Ik zal me even voorstellen ik ben Laura, 31 jaar en al een tijdje lid van het forum maar dan vooral in het zuid holland en den haag topic. Sinds een paar maanden me vorige motor verkocht en aanstaande zaterdag de nieuwe eigenaresse van een mooie cbf 1000 f. Dus dacht laat ik eens hier kijken hoe jullie van deze motor houden. En tevens gelijk een klein vraagje of er iemand toevallig weet waar je een originele topkoffer vandaan kan halen, of er misschien 1 heeft liggen en er toch niks mee doet. Mijn motor kleur is zilver en komt uit 2011.

Groetjes laura
 
Welkom Laura

Goede keus cbf1000 ,ik heb er ook een sinds 2 weken een zwarte uit 2008 met driedelige kofferzet.


Gekocht bij van Andel in kerkdriel, daar stond toen ook een cbf 1000 zilverkleur uit 2011 ,toevallig de jouwe?
In ieder geval veel rijplezier gewenst.

Gerard,
 
Originele topkoffer en juiste rek is toch wel lastig aan te komen,zeker als je de juiste kleur wil hebben.
Lange tijd heb ik MPlaats in de gaten gehouden. Uiteindelijk de verschillende onderdelen bij elkaar gesprokkeld + een 2e hands koffer (in goede staat) voor totaal iets van 250 euro.
 
@gerard, Dank je wel. Ik hoop ook zeker dat ik een goede koop heb gedaan. Dat is inderdaad toevallig daar heb ik hem inderdaad ook vandaan. Die beste man had het nog over jou, zei dat die motor nog geen week had gestaan en dat je hem graag wilde hebben. Maar ik heb inderdaad die zilveren gekocht. Zag hem staan en dacht dit is hem. En daar zoek ik nu dan die topkoffer bij. Zou het toch wel leuk vinden om hem compleet te maken.

@ motorbaasje, daar was ik inderdaad al bang voor vandaar mijn vraag hier op het forum. Dus dat word dan toch marktplaats laten zoeken voor me ;)
 
Hierbij de typenummers om ook op te kunnen googelen:

Rek: 08L42MER800A en 08L42MER801
DraagPlaat: 08L42-MCW-B00
IJzeren Carrier Bracket: 08Z51MCW800
Grijze koffer 45 liter: 755050014 / 201057551

Let er op dat die nummers ook nog wel eens wat kunnen verschillen maar dat het toch past.

Topkoffer zelf kan ook van o.a. de VFR800, Deauville, Transalp, die passen dan ook op de plaat van de CBF600/1000

Zie ook:
wf9iAjI.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk nieuwe CBF rijders :]
Originele onderdelen zijn natuurlijk altijd het beste.
Maar wat ook een goed alternatief is, is een rekje van SW-MOTECH dat is een mooie compacte drager.
Daarop kun je vervolgens veel topkoffers monteren.
van givi heb je een quicklock systeem zodat je ook heel simpel de onderplaat kunt demonteren.
Givi heeft ook mooie koffers, die modellen gebruikt honda ook voor hun originele koffers.

Afgelopen week de xenon bij mijn CBF vervangen voor LED daarop heb ik een dubbellicht module aangesloten.
Dat ziet er persoonlijk een stuk mooier uit 2 brandende koplampen

360.jpg


360.jpg


360.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan