Honda CBF deel 6

Is de reflector van 1 van de koplampen niet anders? Of heb je dat op een andere manier opgelost?
 
Dat ziet er heel mooi uit, dat staat toch veel beter als ze beiden branden.
Bij mijn vorige motor T max 500 brande er ook maar één.
Knap gedaan. :t
 
De Doubletronics module zo te zien? Is dus ook compatible met H7 LED lampen?
Het is inderdaad de doubletronics module.
Zelf een beetje aangepast zodat ik niet hoef te knippen in de kabelboom.
Ja het compatible met LED lampen.
Alleen weet ik niet of het werkt met alle LED lampen.
Bij Doubletronics verkopen ze ook LED, die werken ermee.
De lampen inbouwen is het moeilijkste.
Er zit een koelblok op deze moet door het rubber voor de koeling.
 
Ik vind die doubletronics module te duur dus die laat ik maar achterwege. LED lampenset heb ik al even liggen net als rubber doppen zodat ik geen gaten in de originele afdekking hoef te maken (mocht ik terug gaan naar de oude situatie). Nog geen tijd gevonden om het te installeren though.
 
Mijn eerste motor moet er dan toch aan geloven, sinds ik een tiger 800 heb rijd ik er zo goed als nooit meer op en dat vind ik zonde.
Zat wel even te twijfelen over de prijs, hij is erg compleet maar wel het oude model met wat krasjes etc.

dus mocht nog iemand een CBF zoeken of iemand weten: http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/82628/Honda-CBF-600/CBF600-SA-Te-Koop.html :)
Mocht iemand denken dat ik er erg naast zit met de prijs hoor ik het graag ;).
 
Als het benzinelampje van de CBF600 gaat branden, hoeveel liter heb je dan nog over?

Eerste generatie CBF heeft een tank van 19 liter en 3.5 reserve.
Ik ging zelf altijd uit van een verbruik van 1L/20km. Vaak zat ik nog zuiniger.
Als het oranje lampje ging branden durfde ik er nog 60 kilometer mee door te rijden. 400+ km op één tank is haalbaar. :]
 
Laatst bewerkt:
400+ km op één tank is haalbaar. :]
Dat is een model met injectie neem ik aan ? Mijn 2004 model met carbs haalt hooguit 290 km op één tank. Tevens krijg ik zelfs dán niet de genoemde hoeveelheid van 20 liter in de tank, hooguit 18. Dus ik vraag me af op mijn tank niet van binnen is vervormd... als zoiets mogelijk is.
 
Het is inderdaad de doubletronics module.
Zelf een beetje aangepast zodat ik niet hoef te knippen in de kabelboom.
Ja het compatible met LED lampen.
Alleen weet ik niet of het werkt met alle LED lampen.
Bij Doubletronics verkopen ze ook LED, die werken ermee.
De lampen inbouwen is het moeilijkste.
Er zit een koelblok op deze moet door het rubber voor de koeling.

De meeste goedkope LED lampen kunnen niet gedimt worden.

T is wel mooi geworden :Y
 
Dat is een model met injectie neem ik aan ? Mijn 2004 model met carbs haalt hooguit 290 km op één tank. Tevens krijg ik zelfs dán niet de genoemde hoeveelheid van 20 liter in de tank, hooguit 18. Dus ik vraag me af op mijn tank niet van binnen is vervormd... als zoiets mogelijk is.

Het is echt de carburateur CBF waar ik 400+km mee kan rijden. Ik heb het net nog even opgezocht en mijn record is 455,3 km dan heb je de tank echt wel goed leeg. Hele rit mooi rustig aangedaan rondje IJsselmeer. Met een verbruik van 1L/24km :] Gaat er precies 19 liter in ;)
 
Na 4 dagen sturen in de Eifel kan ik maar 1 ding concluderen: wat is die CBF van mij toch een heerlijke motor. Met gemak hield ik de zwaardere jongens onder ons (Multistrada, KTM 1290 en BMW 1200RT) bij.

De gedachte om een andere motor te kopen (kawasaki versys 1000) is toch wel wat getemperd. Toch nog maar even doorrijden op deze.

:] :] :] :] :] :]
 
Ik heb nog nooit de 1 op 18 gehaald met mijn CBF1000 van 1996. Normaal is echt de 1 op 16.
Snelweg bij 140 gemiddeld, af en toe eens de 98 pk loslaten bij wegtrekken, en ook wel eens rustig op de buitenweg.
Mijn motormaatje met zijn BMW800 GT moet altijd lachen als ik weer ga tanken, dan komt bij hem net zijn niveaumelder in beeld. Geeft niks, ik vind die paar liter extra geen enkel probleem, als ik voor de zuinigheid wil rijd ik wel een Suzuki Alto, zit je nog droog ook.







Dan heb jij een verbruik van 1 op 16km dan heb jij wel een erg pittige rijstijl dat kan bijna niet anders. Met mijn CBF1000F zit ik nog boven de 20+km per liter. :]
 
Ik ben zeker geen coureur, rij gewoon de snelheid te op die plek geldt. En rij vrijwel altijd zo snel mogelijk in zijn 6. Volgens motorcyclenews is het gemiddelde bereik 313 km op een tank.

HONDA CBF600 (2004-2007) Review

Daar staat ook een op twintig. Dus dan tank je gemiddeld per 15,5 liter.

Zit er andere uitlaat op? Is je luchtfilter nog goed? Rolt ie wel soepel?

Aan de andere kant, misschien meet je wel je km's via gps en gaan wij uit van de optimistische km's van de teller. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan