als ik voor de zuinigheid wil rijd ik wel een Suzuki Alto, zit je nog droog ook.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
als ik voor de zuinigheid wil rijd ik wel een Suzuki Alto, zit je nog droog ook.
Daar staat ook een op twintig. Dus dan tank je gemiddeld per 15,5 liter.
NeeZit er andere uitlaat op?
Is je luchtfilter nog goed?
Rolt ie wel soepel?
meet je wel je km's via gps?
Oh, het gaat mij ook zeker niet om de zuinigheid, het gaat mij er meer om dat een (veel) te hoog verbruik vergeleken met andere motoren van het identieke type mij doet denken aan een defect aan de mijne... Hij heeft nu 94.000 km gelopen, dus ik kan me goed voorstellen dat er inwendig het één en ander veranderd.als ik voor de zuinigheid wil rijd ik wel een Suzuki Alto, zit je nog droog ook.
Oh, het gaat mij ook zeker niet om de zuinigheid, het gaat mij er meer om dat een (veel) te hoog verbruik vergeleken met andere motoren van het identieke type mij doet denken aan een defect aan de mijne... Hij heeft nu 94.000 km gelopen, dus ik kan me goed voorstellen dat er inwendig het één en ander veranderd.
Maar er staat onderaan 195 mijl ( 313 km ) op een tank...?
.
Ik dacht gelezen te hebben dat dat het gemiddelde was van de eigenaars die bij hun een review hadden ingediend...De vraag is hoe ze in de eerste plaats aan die getallen komen.
Hij loopt op zich prima, en is qua verbruik ook stabiel, sinds ik hem 5 jaar geleden kocht ( met toen 28.000 op de teller ) is het aantal km wat ik uit een tank haal vrijwel gelijk, tenzij ik ineens allemaal lange stukken doe in plaats van woon-werk-verkeer.Als hij lekker loopt is dat iig belangrijker dan het precieze verbruik imho.
Logisch dan.Ik dacht gelezen te hebben dat dat het gemiddelde was van de eigenaars die bij hun een review hadden ingediend...
Hij loopt op zich prima, en is qua verbruik ook stabiel, sinds ik hem 5 jaar geleden kocht ( met toen 28.000 op de teller ) is het aantal km wat ik uit een tank haal vrijwel gelijk, tenzij ik ineens allemaal lange stukken doe in plaats van woon-werk-verkeer.
Niet om lullig te doen, maar zijn er CBF1000's met carburateurs geleverd?
Even andere vraag : ik heb laatst op de cbf1000 een valbeugel van SW-Motech laten monteren.
En ook van die chinese mistlampjes. Om met de laatste te beginnen:Lampjes goed,maar de behuizing gewoon ruk. Dus, nu van een stuurbeugeltje 21 mm van aluminium en een pijpbeugel van 58 mm ( eigenlijk een maatje kleiner, maar deze klemt heel goed) de lampjes op de valbeugel vastgemaakt.
Verschijnsel is nu dat er behoorlijk wat tamelijk hoogfrequente trillingen in het stuur merkbaar zijn, zo vanaf 120kmh.
Heeft iemand ook die valbeugel en dan ook trillingen?
Je beugels zitten vast aan je bouten van je motorblok
Waarschijnlijk is je blok wat anders gaan hangen in je frame omdat de bouten los zijn geweest
Zou je bouten los zetten en je blok met een krik iets anders in je frame hangen
Dit herken ik niet, ook al heb ik zeker meerdere malen gehad dat het brandstof lampje aanging. Ik meen dat er dan nog 2-3 liter in zit.Herkennen jullie dit? het lijkt wel of de cbf "automatisch maar wel mechanisch omschakelt van normaal naar reserve".
Dit herken ik niet, ook al heb ik zeker meerdere malen gehad dat het brandstof lampje aanging. Ik meen dat er dan nog 2-3 liter in zit.
Wat betreft spanningsregelaar, ja dat is een vervelend dingetje op cbf jes. Misschien moet ik die van mij maar preventief vervangen. Zit nu op 34 duizend.
Spannings regelaar WAS een Honda dingetje, maar is allang voorbij. Zeker de CBF heeft hier geen last van.
De dynamo, dat is een CBF dingetje (en ook veel duurder).
Was je accu “alleen” ontladen of echt stuk? Als de dynamo niet meer laad, dan houdt het voor de accu ook een keer op.
Even goed (laten) onderzoeken wat er nnu stuk is, voor je dingen vervangt die nog goed zijn.
Bouten om de motor vast te zetten zijn 60 N.m, enkel swingarm bout is 98 N.m en twee kleinere bouten erboven/eronder zijn 69 N.m (of toch zo voor model I)Ik heb de bouten even losgemaakt en daarna weer vast . En ja, briljant, het scheelt inderdaad in de trillingen.
Wat me opviel is dat de M12x1,25 bouten aan de achterzijde van het blok heel weinig moment kunnen hebben, het leek zelfs alsof de schroefdraad al een beetje dol was. Nu maar even met Loctite 243 wat borgen. Heel vreemd trouwens dat een M12 bij 110 Nm al "dol voelt , aam beide zijden.
Nieuwe spanningsregelaar; alles perfectLaadspanning gemeten met de nieuwe accu. Alles prima binnen de specs tot 5000rpm. boven de 6000rpm valt de laadspanning weg naar ca 10V..
Ookal schrijft het handboek voor dat de laadspanning gemeten moet worden bij bedrijfstemperatuur en tot 5k rpm vind ik het toch vreemd dat de spanning wegvalt tot 10V bij hogere toerentallen, op de snelweg draait de cbf continue toerentallen van meer dan 6000rpm. Ik heb dus maar een nieuwe spanningsregelaar bestelt, kijken wat die doet