Honda CBF deel 6

Beste CBF-ers,
Na al een tijdje te hebben meegelezen meld ik me hier.
Ik ben Koos en sinds november vorig jaar in het bezit van een CBF 600 SA van 2005 met 18500 km.

1398027


Ik heb reeds een aantal dingen aangepast, o.a. andere rem- en koppelingshendel, andere knipperlichtglaasjes, rek plus topkoffer geplaatst.
In mijn topkoffer zit een extra remlicht en dat heb ik ook aangesloten middels een tussenstuk met 6-pins blokjes.
Nu zitten er op een CBF 600 SA 9-pins blokjes, maar er zijn er een aantal niet bezet.
Dus, omdat geen 9-pins blokjes had maar wel 6-pins blokjes heb ik alle pins overgezet.
Nu heb ik weer 9-pins blokjes en wil alles terugbrengen naar de originele staat.
Nu ben ik op zoek naar een duidelijke foto van het 9-pins blokje aan de kant van het achterlicht.
Kan een van jullie mij helpen?
Had ook een post geplaatst op Algemeen/Techniek.
Zie onderstaande foto.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld van mijn 6-pins blokje.jpg
    Voorbeeld van mijn 6-pins blokje.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik mijn A-rijbewijs en afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt op een CBF600 (abs)met 16dkm uit 2005. Aankomende zaterdag kan ik mijn eerste motor gaan ophalen!
 
Beste CBF-ers,
Na al een tijdje te hebben meegelezen meld ik me hier.
Ik ben Koos en sinds november vorig jaar in het bezit van een CBF 600 SA van 2005 met 18500 km.

Bekijk bijlage 1398027

Ik heb reeds een aantal dingen aangepast, o.a. andere rem- en koppelingshendel, andere knipperlichtglaasjes, rek plus topkoffer geplaatst.
In mijn topkoffer zit een extra remlicht en dat heb ik ook aangesloten middels een tussenstuk met 6-pins blokjes.
Nu zitten er op een CBF 600 SA 9-pins blokjes, maar er zijn er een aantal niet bezet.
Dus, omdat geen 9-pins blokjes had maar wel 6-pins blokjes heb ik alle pins overgezet.
Nu heb ik weer 9-pins blokjes en wil alles terugbrengen naar de originele staat.
Nu ben ik op zoek naar een duidelijke foto van het 9-pins blokje aan de kant van het achterlicht.
Kan een van jullie mij helpen?
Had ook een post geplaatst op Algemeen/Techniek.
Zie onderstaande foto.
Ik heb er eentje van 2008, dus mogelijk niet hetzelfde. Maar op zich kan ik later deze week wel een plaatje maken anders.
 
Hallo Roestendoenze, als je dat zou willen doen, heel graag en alvast bedankt.
Ik heb onder het zadel gespiekt wat er achteraan aan draad voorbij komt. Maar ik zie niet direct waar ik die stekker kan vinden. Aangezien jij het wel precies weet, lijkt het me handig als je even een overzichtsfoto doet, waar die precies zit en wat er los moet.
 
Ik heb een 2004 model, en wil wel een kijkje nemen.

Edit: ik denk dat je de aansluiting bedoelt onder de kap ter hoogte van de handgreep ?

Die indeling is als volgt, gezien met de sluiting naar boven:

Bruin/Zwart - Leeg - Oranje
Leeg - Blauw - Leeg
Groen/Geel - Leeg - Groen

FAA0D231-FE57-4CB2-89FA-60AB2D9906A8.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 2004 model, en wil wel een kijkje nemen.

Edit: ik denk dat je de aansluiting bedoelt onder de kap ter hoogte van de handgreep ?

Die indeling is als volgt, gezien met de sluiting naar boven:

Bruin/Zwart - Leeg - Oranje
Leeg - Blauw - Leeg
Groen/Geel - Leeg - Groen

Bekijk bijlage 1404796

Formshift, dat is precies wat ik bedoel.
Mijn hartelijke dank, hier kan ik verder mee.

@ Roestendoenze in ieder geval bedankt voor de moeite.
 
Fijn dat je er nu mee verder kan ! Moest helaas het rek van mijn zijkoffers eraf halen om het op te zoeken, maar heb nu gelijk een excuus om hem weer eens grondig schoon te maken... :P
 
Formshift, in ieder geval bedankt voor alle moeite.
Ik moest ook het topkofferrek eraf halen, maar alles zit weer op zijn plek.
Thanks.:}:]
 
Afgelopen weekend dus mijn Honda CBF600SA uit 2004 opgehaald, mijn eerste motor, rijdt geweldig!

Ik ben wel nog opzoek naar een bagagedrager en evt een topkoffer, dus als iemand iets in de aanbieding heeft hoor ik het graag.

Groeten,
Jeroen
 
Een korte vraag; hoort de temperatuur van een CBF, net als bij auto's, ook naar het midden te gaan?
Ik merk dat de temperatuur bij 60-120 rijden laag blijft. Bij rijden door woonwijken zie ik 'm wel hoger worden. En bij stilstaan gaat ie zelf tot het midden tot de ventilator aanslaat.
Gevalletje kapotte thermostaat?

Alvast bedankt, groeten!
 
Afgelopen donderdag reflecterende velgstriping geplakt.

Voorwiel is lastig, moest wel vrij kunnen draaien, opgelost door hem met het kettingslot aan de trekhaak van de auto vast te maken.
 

Bijlagen

  • Velgstriping geen flits.jpg
    Velgstriping geen flits.jpg
    168,5 KB · Weergaven: 30
  • Velgstriping met flits.jpg
    Velgstriping met flits.jpg
    189,2 KB · Weergaven: 30
  • Velgstriping voorwiel omhoog.jpg
    Velgstriping voorwiel omhoog.jpg
    222,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag reflecterende velgstriping geplakt.

Voorwiel is lastig, moest wel vrij kunnen draaien, opgelost door hem met het kettingslot aan de trekhaak van de auto vast te maken.

Ziet er gaaf uit.. die CBFziet er trouwens ook nog zeer netjes uit voor het bouwjaar, Hoeveel KM heb je er al mee gereden?
 
Dank je, hij ziet er zeker nog heel netjes uit en rijdt ook erg lekker.
Door omstandigheden heb ik nog maar zon 600 kilometer met de motor gereden.
Hoop dat toch nog wel meer te doen.
 
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort kijken bij en proefrijden op een CBF 600s uit 2007, 48k km. Hebben jullie nog punten waar ik extra op moet letten bij deze motor?
MrRingel
 
Hallo allemaal,
Ik ga binnenkort kijken bij en proefrijden op een CBF 600s uit 2007, 48k km. Hebben jullie nog punten waar ik extra op moet letten bij deze motor?
MrRingel
Ik denk voor deze motor gewoon de standaard checklist. Daar is vast ergens een topic van. Er is niet echt een specifiek zwakke punt zover ik weet.
 
Versleten balhoofdlager is de meest gehoorde mankement, en dat is heel makkelijk te testen: Zet hem op de middenbok met het voorwiel van de grond, en beweeg het stuur heel langzaam heen en weer. Als je een zwaar punt voelt, is het lager niet in orde.

Qua defecten die je kunt verwachten, mijn instructeur vertelde dat de kettingspanner van de nokkenas meestal maar zo'n 50/60 duizendkilometer mee gaat. De mijne ging kapot bij 70.000, en tegen die tijd had ik al een tweedehands vervanger liggen. Als hij stuk gaat, kun je hem open maken met een sleutel 10 en met een kleine schroevendraaier de spanner handmatig stellen en zo thuis komen zonder dat de motor gevaar loopt.

De achtervering is wat aan de slappe kant. Dus als je zelf wat aan de zwaardere kant bent, of veel samen rijdt, is een sterkere veer een goede investering.Het geeft een veel zekerder gevoel in de bochten en bij hobbels op de weg.
 
Recent (gister) heb ik het besluit genomen om definitief mijn cbf600 te verkopen. De afgelopen jaren al vaker over nagedacht maar niet gedaan dus.
Het was (en is) mijn eerste fiets en heeft mij zoveel plezier gegeven en geleerd. Hoewel ik er niet altijd evenveel meer op reed was het altijd een belangrijk ding voor mij. Een motor die het altijd doet en nooit problemen geeft vond ik heel belangrijk en dat heeft deze motor 100% waargemaakt.

Rond 25 augustus 2011 de motor gekocht en 30K verder (staat nu op 37K) ben ik echt wel toe aan iets nieuws. Al met al verwacht ik de motor bijna precies 8 jaar gereden te hebben.

Nu eerst nog even de olie en remvloeistof verversen, die spullen had ik toch al en een nieuwe eigenaar moet dat ook kunnen waarderen ga ik vanuit. Goed schoonmaken en ter koop aanbieden.
 
weet je al wat er komt als vervanger?


Ik heb een cbf met territorium drift. Alleen op warme dag na lange snelweg rit en op zijstandaard. Dan piest ie koelvloeistof uit de overloop. En er zat vooraf niet te veel in.

Iemand zoiets al eens gehad?
Ik las dat de veer in de dop dan vaak niet meer goed is.
 
weet je al wat er komt als vervanger?

Iemand zoiets al eens gehad?
Ik las dat de veer in de dop dan vaak niet meer goed is.
Ja de lang gewenste CBR600 gaat het worden. Veel andere motoren zijn echt wel gaaf en goed maar toch heb ik voor de cbr600 al vele jaren een zwak. Heb er al eerder 2 proefritten op gemaakt en die gaven mij steeds het gevoel dat het een cbf was maar dan gericht op sportievere prestaties. Ofwel, nog steeds erg fijn te berijden.

Het punt van lekkende koelvloeistof ken ik zo niet maar ik zal dit weekend eens in het werkplaatshandboek kijken of er wellicht wat over genoemd staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan